Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:01

Hier 3 keer Pfizer, geen corona gehad en geen spijt. Enige dat ik gemerkt heb van de eerste 2 prikken is een zere arm en een behoorlijk heftige menstruatie.

We hebben hier in huis wel tegen elkaar gezegd dat een 4e prik er absoluut niet in komt. Het geduld en begrip is hier op en de geloofwaardigheid van de prikken zakt wel naar een héél laag pitje als je je binnen een jaar 4 keer moet laten vaccineren.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:03

Hier waarschijnlijk covid gehad voordat je het kon testen in de eerste golf.
Daarna als een van de eersten een prullenbakvaccin gehad. (Astrazenica dus) paar dagen goed ziek geweest allebei de keren. Geen restklachten gehouden.
Half jaar ofzo na mijn tweede spuit corona gekregen, twee weken echt goed ziek en nu longcovid.

Geen booster genomen ivbm mijn longcovid. Geen spijt van mijn enting, maar wel spijt van astrazenica. Met een andere enting was ik waarschijnlijk minder ziek geworden, omdat AZ niet lang genoeg dekt. Waarschijnlijk was de enting al uitgewerkt.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 13-04-22 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:03

happy2014 schreef:
allereerst vind ik het altijd jammer als mensen onder het mom van een grapje zichzelf een wappie noemen. Ik denk dat je zo toch bijdraagd aan de hokjesmaatschappij.

maar goed, ik was niet gevaccineerd om diverse redenen, o.a. omdat ik niet zo bang was voor de gevolgen van corona. Ook niet bang voor het vaccin, maar vond het gewoon niet ech tnodig. Uiteindelijk eind vorig jaar toch overstag gegaan omdat ik het vooral heel onhandig vond om voor zwemles te testen etc.

Booster niet gehad omdat ik in februari corona heb gekregen. Best ziek van geweest maar gelukkig niet zo ziek als van griep (influenza). Geen idee of ik zieker was geworden als ik niet geent was. Ik denk het persoonlijk niet. DUs in die zin, wel wat twijfel hoe goed het vaccin, met name tegen Omikron, werkt.

Geen spijt van mijn vaccin omdat ik er goed over heb nagedacht en geen angst had voor enge bijwerkingen op lange termijn o.i.d.

Hoe zo vind je het jammer als iemand zelf een grapje maakt daarover? Ik heb een super lieve, slimme en leuke collega en die doet dat soms. Zij is erg uitgesproken over het niet vaccineren en dat mag. Stom voorbeeld: Paardenmeisjes zijn ook niet altijd populair, ik maak daar ook wel eens grapjes over (mijzelf). Leef en laat leven. Juist dan overstijg je de hokjes en blijf je met elkaar aan de praat

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:06

Geen prikken wel corona gehad. Nou de ziekte van Pfeiffer was slopender dan dit.

Geen spijt van dat ik ze niet heb.

Daaraantegen ken ik wel veel mensen met prikspijt. Hoofdpijn,rugpijn, duizeligheid, hartritmestoornissen om maar een klein lijstje te noemen.

Maar ach he, wordt vast gezegd "weer een antiprikker die mensen kent"... jaja tuurlijk.

En al die topsporters ineens? Wielrenners, voetballers, tennis (Miami open)?

Oh en dit nog (nee geen achterdeur nieuws)

https://www.bbc.com/news/health-61025140

Niks aan de hand toch?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:10

hns schreef:
Geen prikken wel corona gehad. Nou de ziekte van Pfeiffer was slopender dan dit.

Geen spijt van dat ik ze niet heb.

Daaraantegen ken ik wel veel mensen met prikspijt. Hoofdpijn,rugpijn, duizeligheid, hartritmestoornissen om maar een klein lijstje te noemen.

Maar ach he, wordt vast gezegd "weer een antiprikker die mensen kent"... jaja tuurlijk.

En al die topsporters ineens? Wielrenners, voetballers, tennis (Miami open)?

Oh en dit nog (nee geen achterdeur nieuws)

https://www.bbc.com/news/health-61025140

Niks aan de hand toch?

Eh, daar staat juist dat de meeste van die kinderen nog géén vaccin gehad hadden... daar waren ze te jong voor. Wel dat sommige covid gehad hadden maar dat er ook niet zeker is dat dat de oorzaak is, maar wel dat het voor kan komen na een ziekte.

Het zegt dus absoluut niet wat jij denkt dat het zegt of wil 'bewijzen'

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:17

Ik heb 2 vaccinaties gehad en een booster en totaal geen spijt. Ik ken maar 1 iemand die waarschijnlijk het guillain barre syndroom aan de vaccinatie heeft over gehouden. En verder heeft niemand spijt.

Dit lijkt me niet het topic om met links te gaan gooien naar artikelen die niet compleet passen in dit verhaal. En mocht je dan een link postte leg dan uit wat er in die link staat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:20

Dorine92 schreef:
Dus ik ga nu nog even genieten van de dingen die je echt heel moeilijk kan doen zonder die domme pas (zoals vliegen)

En dan laat je vrolijk een hepatitis-enting zetten om een land te kunnen bezoeken :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:34

Dorine92 schreef:
alice0cullen schreef:
Ik vond het eigenlijk wel ironisch dat ik nu studies heb gezien die suggereren dat mensen zelfs met milde covid een verhoogd risico hebben op hart klacht en beroertes binnen een jaar na besmetting.

Wat ik vooral ironisch vind, is dat ze hierbij geen onderscheid maken tussen mensen die 1 of meerdere prikken hebben gehad en daarna corona krijgen, en mensen die 0 prikken hebben gehad en corona krijgen. Dát had ik nou interessant gevonden, gezien het aantal mensen in mijn omgeving die hartfalen kregen als gevolg van de prik

Dat komt omdat we nu pas ruim een jaar met de vaccinaties bezig zijn, vorig jaar april zaten we nog onder de 10% volledig gevaccineerd (EU-breed, maar Nederland zat toen nog iets onder de europese vaccinatiegraad). De groep die ze dus onderzocht hebben is vrijwel volledig ongevaccineerd geweest toen ze besmet raakten. Het onderzoek dat ik zorgvuldig gelezen had is al weer een paar maanden geleden uitgekomen, en zelfs als ze de laatste gegevens binnen een maand uitgezocht hebben (en dat is vlot) ging het dus om de groep die uiterlijk december 2020 besmet geraakt is, want anders konden de onderzoekers niet de volledige 12 maanden onderzoeken (wat de basis was van het onderzoek en dus nodig).

Overigens weet ik dat er ook onderzoeken zijn geweest en lopen naar het vergelijken van landen met en zonder een hoge besmettingsgraad met vergelijkbare vaccinatiegraad. En wat ik daar aan uitkomsten van heb gezien, sluiten aan bij het onderzoek van de langdurige covid-effecten. Het is niet het vaccin, maar de doorgemaakte besmetting die een verhoogd risico op hart- en vaatproblemen (inclusief hersenbloeding) geeft.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:45

Eh, tja - de vraag van TS was: hoe voel ik mij over mijn drie covid-19 prikken...?

1) Ik voel niets. Op het moment van het prikje voelde ik even een prikje, verder niet.

2) Wat vind ik er van...?
Schitterend.
2a)... je gaat naar de plaatselijke sporthal, iedereen is aardig en welkom, de koffie is gratis en je ziet nog weer eens iemand anders.
2b) Het is mijn persoonlijke bijdrage aan het stoppen van de pandemie. (Zonder mijn derde prik had Omikron dat waarschijnlijk toch wel gedaan, maar dat wisten we in januari nog niet.)

3) Ik vermoed dat covid-19 in Nederland seizoensgebonden is/gaat worden.
Dus ergens in het najaar op naar de vierde prik.

4) Spijt? Eerder schaamte: de rijke landen prikten zichzelf als eersten en binnen in elk geval Nederland is het weer bingo dat de armen in veel grotere getalen stierven. |(

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:59

Dorine92 schreef:
alice0cullen schreef:
Ik vond het eigenlijk wel ironisch dat ik nu studies heb gezien die suggereren dat mensen zelfs met milde covid een verhoogd risico hebben op hart klacht en beroertes binnen een jaar na besmetting.

Wat ik vooral ironisch vind, is dat ze hierbij geen onderscheid maken tussen mensen die 1 of meerdere prikken hebben gehad en daarna corona krijgen, en mensen die 0 prikken hebben gehad en corona krijgen. Dát had ik nou interessant gevonden, gezien het aantal mensen in mijn omgeving die hartfalen kregen als gevolg van de prik

Een áántal mensen met hartfalen ten gevolge van de prik?? Bijzonder hoor, ik ken er niet één

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:04

truus1957 schreef:
Dorine92 schreef:
Dát had ik nou interessant gevonden, gezien het aantal mensen in mijn omgeving die hartfalen kregen als gevolg van de prik

Een áántal mensen met hartfalen ten gevolge van de prik?? Bijzonder hoor, ik ken er niet één

Blijkbaar is een causaal verband ook al aangetoond. Bijzonder, dat moet dan groot nieuws zijn!
Of, waarschijnlijker, iemand met weinig verstand van zaken en veel wappies in de omgeving is 'eigen onderzoek' gaan doen op feesboek en is wat oneigenlijke conclusies gaan trekken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:17

Ik zou eerder lockdowns, sportclubsluitingen ed in samenwerking met het- en vaatziekten.

Iemand die altijd veel actief is, bijv op de fiets naar werk of sportschool, en dan ineens niet meer kunnen en veel minder bewegen kan lijden tot gezondheidsklachten.

Niet voor niets veel mensen die na het pensioen of met de VUT gaan eindigen met een hart- of herseninfarct.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:26

2x gevaccineerd en de booster gehad. Geen klachten op de 2e keer wat prikpijn na maar die goede vrouw zette de naald niet helemaal lekker maar ach. In maart corona gehad, verkoudheidsklachten. Gelukkig geen dag plat hoeven liggen.

Mijn ouders ook beide 2x gevaccineerd en de booster. Ook corona gehad en goed erdoor gekomen terwijl beide copd- én hartpatiënt zijn én mijn moeder een gaatje in haar hartkamer heeft. Nog geen koorts gehad, laat staan erger. Terwijl mijn vader bij griep doodziek is, paar keer in het ziekenhuis opgenomen.

Ik geen spijt, zij geen spijt en ik ken verder ook niemand die er spijt van heeft.

Edit: en mijn moeder heeft niet lang geleden chemo gehad na operatie ivm darmkanker

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:31

Ondanks dat ik een allergische reactie kreeg op het eerste vaccin (die ik overigens ook, maar in mindere mate, had bij het hepatitisvaccin) blij met mijn vaccinatie.

Geen corona gehad, voor zover ik weet.
In mijn omgeving toch wel gezien dat de meeste gevaccineerden een milde versie van corona doormaken, als ze het al krijgen.

Ongevaccineerden in mijn omgeving toch echt duidelijk een stuk zieker. :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:33

Onali schreef:
Ik zou eerder lockdowns, sportclubsluitingen ed in samenwerking met het- en vaatziekten.

Iemand die altijd veel actief is, bijv op de fiets naar werk of sportschool, en dan ineens niet meer kunnen en veel minder bewegen kan lijden tot gezondheidsklachten.

Niet voor niets veel mensen die na het pensioen of met de VUT gaan eindigen met een hart- of herseninfarct.

Dus als iemand nadat ie gevaccineerd is ergens neerklapt komt het door de lockdowns. Maar als iemand Corona heeft gehad komt het door Corona.
Ok.

Nanne

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:01

Hier niet geprikt, twee maal covid gehad.

In maart 2020 en januari 2022. Beide keren, ondanks onderliggend lijden, niet zieker geweest als van een griepje dus ook geen spijt gehad van het niet vaccineren.
Heb ook niet mee gedaan aan testen voor toegang en niet het gevoel gehad dat het mij belemmerd heeft in die periode.

Om mij heen zijn er zowel gevaccineerde als ongevaccineerde mensen en over het algemeen hoor ik een aantal toch wel zeggen dat ze achteraf niet waren gaan vaccineren. Maar puur omdat ze het eigenlijk allemaal voor het gemak gedaan hebben en niet om de "je doet het voor een ander" campagne. En omdat ze dachten dat de samenleving dan weer open zou gaan, wat niet waar bleek.

Ik zal niet zeggen dat de vaccinatie schadelijk is/was, maar het valt me wel op dat gevaccineerde mensen naar eigen zeggen veel zwaarder covid hebben gehad en ik zie het bij mijn broertje, die mankeert sinds vaccineren om de haverklap van alles. Maar goed, dat kan ook toeval zijn uiteraard.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:11

Geprikt en geboosterd (2x pfizer en 1x moderna man en ik) 3x pfizer zoon (17) en 2x pfizer geen booster zoon (15) hier en daar wat pijn op prikplek en dagje hangerig maar dat was het. In ons gezin geen covid gehad en zeker geen spijt van het vaccineren. Eigenlijk iedereen in onze omgeving geprikt en geboostered en nergens vreemde klachten gehoord.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:17

Ik ben anti-vaccin, maar moest wel, als gids in een Nationaal Fort. Best stom, want vlak daarna was het niet meer verplicht :')

Ik ben de eerste x in november vorig jaar gevaccineerd, een tweede x vlak voor Kerst. 2x Pfizer.
Van het eerste vaccin was ik doodziek, echt waar, 3 weken lang. Van het tweede heb ik niks geweten.

Of ik er spijt van heb? Ja. Toen al. Het voelde voor mij heel gedwongen aan, ik wilde die troep niet in mijn lijf en geloof er ook helemaal niet in.
Voor de booster bedank ik dus. Zowat iedereen die ik ken die hem gehad heeft, heeft vlak daarna corona gehad. Doei!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:21

Nanne schreef:
En omdat ze dachten dat de samenleving dan weer open zou gaan, wat niet waar bleek.

We zijn als een van de eerste landen volledig van alle maatregelen af, dankzij de hoge vaccinatiebereidheid :+ Hoezo 'wat niet waar bleek'?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:25

LWDaisy schreef:
Ik ben anti-vaccin, maar moest wel, als gids in een Nationaal Fort. Best stom, want vlak daarna was het niet meer verplicht :')

Ik ben de eerste x in november vorig jaar gevaccineerd, een tweede x vlak voor Kerst. 2x Pfizer.
Van het eerste vaccin was ik doodziek, echt waar, 3 weken lang. Van het tweede heb ik niks geweten.

Of ik er spijt van heb? Ja. Toen al. Het voelde voor mij heel gedwongen aan, ik wilde die troep niet in mijn lijf en geloof er ook helemaal niet in.
Voor de booster bedank ik dus. Zowat iedereen die ik ken die hem gehad heeft, heeft vlak daarna corona gehad. Doei!

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat toen gestart werd met de boosters, de omikron variant de kop opstak? Het was al snel duidelijk dat deze variant vele malen besmettelijker was.
Ook ik heb Corona gekregen een paar weken na de booster, maar ben er 0, niks ziek van geweest. Misschien toch dankzij de vaccinaties + booster?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:26

.... hmm, ik schijn een campagne gemist te hebben.

Op zich is het wel zo, dat vaccinatie een sociale daad is.
Het percentage wisselt per ziekte
(en binnen griep en binnen covid-19)
maar grosso modo geldt dat als 75% is ingeënt,
de rest gratis en voor niets mee wordt beschermd.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:27

Ik heb het hele rijtje; 2x de basisenting + booster en een griepprik tussendoor. Op een of andere manier ben ik ooit in het systeem voor de griepprik beland, nooit gehaald want tja...eigenlijk ben ik geen risicogroep. Maar no way dat ik griep zou krijgen dit jaar terwijl ik fanatiek Covid aan het ontwijken ben, dus voor de uitzondering maar een griepprik gehaald.
0 bijwerkingen gehad (ja, hele nare hoofdpijn de dag nadat ik de booster had gehad, maar die avond heb ik ook heeeeel veel wijn op :+ :') ) en geen Covid gehad (ook geen griep trouwens).

In mijn omgeving alleen iemand die allergisch reageerde met nare uitslag, maar dat heeft ze bij vrijwel alle prikken, verder op pijnlijke prikarm en wat hoofdpijn na geen bijwerkingen. Wel veel mensen die de laatste maanden Covid hebben gehad ( na carnaval), maar niemand die er echt ziek van was.

Dus wat mij betreft een geslaagde campagne, al vond ik het tegen het einde wel heel erg dat er zo dom werd gewezen naar de mensen die geen prikkie hebben gehad. Ieder zijn eigen keuze en zijn eigen recht. En dan heb ik zelf ook niks met wappies die vanalles van internet af halen en daarom niet vaccineren, maar die jaag je alleen maar harder weg als je zo dom gaat lopen wijzen en hen de schuld gaat geven, het blijft nog steeds hun eigen keuze en het is niet alsof die dan ineens toch overstag gaan als je schuldbewust gaat lopen doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:29

Niet gevaccineerd en ook geen spijt van.

Mensen rondom me wel. Mijn vader en stiefmoeder hebben nergens last van gehad. Mijn moeder heeft heel erg pijn op de borst gehad en mocht niet meer geboosterd worden van de dokter. Die wil dus ook absoluut niet meer. Stiefvader en broer hebben voor zover ik weet geen last gehad en mijn man ook niet. :)

Wel een aantal patiënten in het ziekenhuis gesproken het afgelopen jaar die wél spijt hadden van hun vaccin en een goede vriend die allemaal binnen de week na het vaccin een zware opstoot kregen na jaren stabiel geweest te zijn en die daarna dus ook niet meer terug wilde voor de 2e prik.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:34

Onali schreef:

Aangezien er niet alleen met historische gegevens is gewerkt, maar ook met een grote controlegroep van dezelfde periode (geen bewezen corona gehad, ik weet niet of er gecorrigeerd is voor gemiste besmettingen), zouden lockdowns geen verschil moeten/ kunnen maken. Immers heeft de controlegroep deze lockdowns ook meegemaakt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:36

Needje schreef:
Onali schreef:

Dus als iemand nadat ie gevaccineerd is ergens neerklapt komt het door de lockdowns. Maar als iemand Corona heeft gehad komt het door Corona.
Ok.

IK!! Ik denk.

Lezen is ook een vak ;)

Je gaat echt niet een half jaar na je vaccinatie dood aan je vaccinatie.
Ofwel leg je meteen het loodje of binnen afzienbare tijd.
Niet maanden erna.