Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
happy2014 schreef:allereerst vind ik het altijd jammer als mensen onder het mom van een grapje zichzelf een wappie noemen. Ik denk dat je zo toch bijdraagd aan de hokjesmaatschappij.
maar goed, ik was niet gevaccineerd om diverse redenen, o.a. omdat ik niet zo bang was voor de gevolgen van corona. Ook niet bang voor het vaccin, maar vond het gewoon niet ech tnodig. Uiteindelijk eind vorig jaar toch overstag gegaan omdat ik het vooral heel onhandig vond om voor zwemles te testen etc.
Booster niet gehad omdat ik in februari corona heb gekregen. Best ziek van geweest maar gelukkig niet zo ziek als van griep (influenza). Geen idee of ik zieker was geworden als ik niet geent was. Ik denk het persoonlijk niet. DUs in die zin, wel wat twijfel hoe goed het vaccin, met name tegen Omikron, werkt.
Geen spijt van mijn vaccin omdat ik er goed over heb nagedacht en geen angst had voor enge bijwerkingen op lange termijn o.i.d.
hns schreef:Geen prikken wel corona gehad. Nou de ziekte van Pfeiffer was slopender dan dit.
Geen spijt van dat ik ze niet heb.
Daaraantegen ken ik wel veel mensen met prikspijt. Hoofdpijn,rugpijn, duizeligheid, hartritmestoornissen om maar een klein lijstje te noemen.
Maar ach he, wordt vast gezegd "weer een antiprikker die mensen kent"... jaja tuurlijk.
En al die topsporters ineens? Wielrenners, voetballers, tennis (Miami open)?
Oh en dit nog (nee geen achterdeur nieuws)
https://www.bbc.com/news/health-61025140
Niks aan de hand toch?
Dorine92 schreef:alice0cullen schreef:Ik vond het eigenlijk wel ironisch dat ik nu studies heb gezien die suggereren dat mensen zelfs met milde covid een verhoogd risico hebben op hart klacht en beroertes binnen een jaar na besmetting.
Wat ik vooral ironisch vind, is dat ze hierbij geen onderscheid maken tussen mensen die 1 of meerdere prikken hebben gehad en daarna corona krijgen, en mensen die 0 prikken hebben gehad en corona krijgen. Dát had ik nou interessant gevonden, gezien het aantal mensen in mijn omgeving die hartfalen kregen als gevolg van de prik
Dorine92 schreef:alice0cullen schreef:Ik vond het eigenlijk wel ironisch dat ik nu studies heb gezien die suggereren dat mensen zelfs met milde covid een verhoogd risico hebben op hart klacht en beroertes binnen een jaar na besmetting.
Wat ik vooral ironisch vind, is dat ze hierbij geen onderscheid maken tussen mensen die 1 of meerdere prikken hebben gehad en daarna corona krijgen, en mensen die 0 prikken hebben gehad en corona krijgen. Dát had ik nou interessant gevonden, gezien het aantal mensen in mijn omgeving die hartfalen kregen als gevolg van de prik
truus1957 schreef:Dorine92 schreef:Dát had ik nou interessant gevonden, gezien het aantal mensen in mijn omgeving die hartfalen kregen als gevolg van de prik
Een áántal mensen met hartfalen ten gevolge van de prik?? Bijzonder hoor, ik ken er niet één
Onali schreef:Ik zou eerder lockdowns, sportclubsluitingen ed in samenwerking met het- en vaatziekten.
Iemand die altijd veel actief is, bijv op de fiets naar werk of sportschool, en dan ineens niet meer kunnen en veel minder bewegen kan lijden tot gezondheidsklachten.
Niet voor niets veel mensen die na het pensioen of met de VUT gaan eindigen met een hart- of herseninfarct.
LWDaisy schreef:Ik ben anti-vaccin, maar moest wel, als gids in een Nationaal Fort. Best stom, want vlak daarna was het niet meer verplicht![]()
Ik ben de eerste x in november vorig jaar gevaccineerd, een tweede x vlak voor Kerst. 2x Pfizer.
Van het eerste vaccin was ik doodziek, echt waar, 3 weken lang. Van het tweede heb ik niks geweten.
Of ik er spijt van heb? Ja. Toen al. Het voelde voor mij heel gedwongen aan, ik wilde die troep niet in mijn lijf en geloof er ook helemaal niet in.
Voor de booster bedank ik dus. Zowat iedereen die ik ken die hem gehad heeft, heeft vlak daarna corona gehad. Doei!
Onali schreef:Ik zou eerder lockdowns, sportclubsluitingen ed in samenwerking met het- en vaatziekten.
Iemand die altijd veel actief is, bijv op de fiets naar werk of sportschool, en dan ineens niet meer kunnen en veel minder bewegen kan lijden tot gezondheidsklachten.
Niet voor niets veel mensen die na het pensioen of met de VUT gaan eindigen met een hart- of herseninfarct.
Needje schreef:Onali schreef:Ik zou eerder lockdowns, sportclubsluitingen ed in samenwerking met het- en vaatziekten.
Dus als iemand nadat ie gevaccineerd is ergens neerklapt komt het door de lockdowns. Maar als iemand Corona heeft gehad komt het door Corona.
Ok.