Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 11:11

Ik zou daar wel mee uitkijken eerlijk gezegd, als je nu al last hebt van je heupen/bekken. Zelf loop ik al een jaartje bij de fysio, om de 8 weken. Blijkbaar is zij vroeger bekkenfysio geweest, dus mooi mazzel mee. :D Ze raadde mij in ieder geval aan om al met 12 weken een bekkenband (serola) te gaan gebruiken. Zeker als je veel staat en loopt op je werk kan dit helpen. En ook bij het paardrijden zou je het met een bekkenband langer vol kunnen houden. Ik moet het zelf nog wel ondervinden of het gaat werken...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:31

Vanmorgen voor de echo geweest, durfde eigenlijk niet naar het scherm te kijken, bang voor weer verdrietig nieuws, maar het hartje klopt, kindje bewoog en de verloskundige was heel tevreden! En een week verder dan gedacht, ben nu op 9+5 gezet!

2e en 3e afspraak zijn nu volgende week samen gevoegd, dus het gesprek over de screenings en de termijn echo

Kan het bijna niet geloven, moest ff in de Hema zijn voor oordopjes, kleertjes gekeken, wilde weggaan maar zag toen zo'n leuk pakje hangen met takkie erop dat ik het niet kon laten het mee te nemen

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:03

Oooh wat fijn, Trusthim!
Hier nog steeds moe en misselijk.
Maar wel lekker aan het genieten van dit voorjaars weer!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 15:44

Wat fijn trustHim!

Hier gelukkig niet misselijk meer. Wel word ik heel naar van vieze dingen (prullenbakken, verstopte putjes, etensresten in de wasbak, etc..). Verder bijna weer de oude. :)
Vanmiddag ook de nipt test resultaten gekregen. Alles gelukkig goed! :D Morgenmiddag de 13 weken echo. Heb t gevoel dat ik soms de kleine voel, dus heb er super veel zin in om ook weer te zien. Begin eindelijk een beetje te genieten van de zwangerschap <3

Wel wat stress gehad afgelopen weekend.. M'n paard verplaatst naar de 24/7 weide (stond hiervoor snachts op stal) vanwege zwangerschap en stalgeld wat steeds duurder wordt... Gelukkig lijkt t redelijk goed te gaan nu. Ze heeft wel een flinke bult op haar nek waar ik niet aan mag zitten.. Wel blij dat ik haar nu al verplaatst heb. Had het niet zien zitten om die wei in te lopen met allemaal losgeslagen paarden als ik al een hele dikke buik had gehad.. :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:40

Wat fijn dat de echo goed is Trusthim! Toch fijn weer die bevestiging dat het goed is.

Super dat de uitslag goed was J0anieke! Succes morgen met de echo!!

Hier vanmiddag naar ziekenhuis geweest voor bloed afname. Nog erg moe. Misselijkheid in vlagen worden gelukkig minder.
Wij hebben het gister bekend gemaakt.
Super leuke reacties gehad. <3

Afbeelding

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:53

Leuke foto!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:10

Ach wat een schatjes Marije <3 leuke aankondiging!
Heel fijn nieuws trustHim, weer een stap verder!
En van J0anieke ook goed nieuws <3 hopelijk ook weer een mooie echo vandaag. Fijn dat de verhuizing van je paard goed is gegaan, altijd spannend zoiets.
Masyo, vervelend dat jij ook al last hebt met rijden! Een bijrijder zoeken is dan inderdaad wel een goed idee, maar kan me voorstellen dat dat best lastig is (ik ben zelf de bijrijder dus heb dit probleem niet :P). Ik ga even kijken naar zo'n band, dank voor de tip J0anieke!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 18:31

Wat een leuke foto Marije! :D

Hier is de echo goed gegaan vandaag. Ik heb mezelf ook een beetje ingelezen in die nub theorie en ik denk dat het een jongetje is! Op week 16 hebben we een pretecho. Dan weten we het met iets meer zekerheid. Zoveel zin in! <3

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:06

Wat een en leuke foto, Marije!
Wat leuk dat je dat al een beetje kan zien, Joanieke!

Afbeelding

Wij doen samen even een dutje

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 19:11

Jaa het blijft een gok, hopelijk met de 16 weken echo wat meer zekerheid :D

Aaah de foto's op de muur ook! Ik heb hier ook 3 katten beestjes lopen <3

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:26

Ahhhhh wat een leuke foto Marije! <3

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:33

Afbeelding

Deze was een verrassing vanmorgen, we dachten het ram lam op tijd weggehaald te hebben ( met 5 maanden) maar meneer was toch vlotter dan we dachten. Nu afwachten of de andere 2 ook drachtig zijn.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:34

Fijn JOanieke!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:37

J0anieke schreef:
Jaa het blijft een gok, hopelijk met de 16 weken echo wat meer zekerheid :D

Aaah de foto's op de muur ook! Ik heb hier ook 3 katten beestjes lopen <3

Oooh leuk! Foto's?

Op de foto's aan de muur bij ons zie je Jessie( Links, met veel bruin en wit kopje) en Hippie,( bij het plantje)
Freya zelf staat ook nog op de foto aan de andere kant van Hippie.
Hippie is helaas overleden toen ze anderhalf was.
Nu ik zwanger ben mis ik haar steeds meer :(

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 20:02

Jaa ik heb echt super veel foto's mee gekregen!

Afbeelding

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:07

Nice!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:21

Wow wat veel! Ik kreeg gisteren 3 foto's en ze gebruiken tricefy ap waar ze van de niet medische echo's ook foto's en filmpjes opzetten

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:26

Wat een toffe foto’s! De aankondiging en ook die echo foto’s!

Ik ben wat meer afwezig deze week. Ik heb nachtdiensten en merk dat de misselijkheid me soms ineens kan overvallen. Misschien triggeren de nachtdiensten en het andere rooster dat ook wel. Voordeel is wel dat de tijd snel gaat.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 21:46

trustHim schreef:
Wow wat veel! Ik kreeg gisteren 3 foto's en ze gebruiken tricefy ap waar ze van de niet medische echo's ook foto's en filmpjes opzetten

Ja bij m'n eigen verloskundige kreeg ik er ook max 3. Dit was dan voor de ETSEO echo, op een andere lokatie.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:04

J0anieke schreef:
Ja bij m'n eigen verloskundige kreeg ik er ook max 3. Dit was dan voor de ETSEO echo, op een andere lokatie.

Wat fijn dat de echo goed was! En zoveel foto’s ook! Ik kreeg er ook bij de 13 weken echo maar 2. Maar even gluren vond ik ook al weer een cadeautje.

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:22

Leuke aankondiging Marije en wat fijn om te horen dat de echo's van Trusthim en J0anieke goed waren!
Hier ook een goede 13 weken echo gehad vandaag en maandag de uitslag van de NIPT test gekregen, die was ook goed, dus wij zijn helemaal blij! Bij ons gebruiken ze ook een app voor filmpjes en foto's, we hebben maar liefst 59 foto's ontvangen, een aantal afgedrukte foto's en ook een filmpje met geluid gemaakt van het hartje dat klopt.

Iemand die een gokje wil wagen voor het geslacht obv de 13 weken echo (dan stuur ik even een PB)?
Ik ben heel erg benieuwd maar zie er zelf helemaal niks in.

Merken jullie ook al dat er al een buikje ontstaat? Hier net 13 weken, maar het valt echt al heel erg op.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 13:20

Je mag mij wel een echo foto sturen, wil best wel een gokje wagen. :)

wbt buikje heb ik een beetje hetzelfde, maar ik kan het nog redelijk afkleden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:35

in mijn kleding valt het nog niet heel erg op, draag lekker losse truien , maar onder de douche of in ondergoed begin je wel al vorm te zien

bouierenaat, fijn dat het goed was! En leuk zoveel foto en film materiaal. Hartje lijkt me ook heel bijzonder om te horen, daar moet ik nog even op wachten denk ik.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:20

Ik ben eventjes afwezig geweest, ik had veel stress rondom een thuissituatie, het is weer wat rustiger.

Welkom Inwonderland!

Fijn zeg trustHim, dat de echo goed is!! En goed zo, genieten door zo'n mooi pakje te kopen. En proficiat met het lammetje!

@Marije, wat een leuke aankondiging en wat een mooie honden, vooral je witte herder (denk ik), wat zit daar een prachtsnoet op.

@AB, lekker zo met je kat een dutje doen :)

Fijn zoveel foto's Joanieke, zeker als ze fysiek zijn. Wij kregen ze tegen betaling op een USB stick mee, het zijn er 30, ook alle medische dingen zitten erbij, maar toch wel gedaan.

Ik heb gisteren voor het eerst een positiebroek aangedaan, ik had gegeten, liep heel de dag in joggingbroek maar moest nog naar de supermarkt, ik vond het ergens heel confronterend, maar de broek zat wel top, dus dat scheelt. Komt meer omdat ik deze week het gevoel had dat de zwangerschap er niet mag zijn. Maar je ziet het al best wel.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:28

Wil je vertellen waarom je het gevoel hebt/ had dat jouw zwangerschap er niet mag zijn Anneert? mag ook in pb als je dat fijner vind dan openbaar

Vanmorgen druk ochtendje, ooi nr 2 was aan het lammen toen ik aankwam alleen ging het niet helemaal vanzelf, gelukkig was mijn schoonvader er en hebben we samen het lam er levend uit gekregen. Daarna moest ik naar onze zaak maar ben na een half uurtje terug gefietst om even te checken. Op zich zag het er goed uit, maar iedere keer als de kleine bij de uier kwam draaide moeders om. Gelukkig kwam schoonvaders nog even terug en samen het lam aangelegd aan de uier. Moeders leek echt even een aha momentje te hebben ;-) Lam dronk toen goed dus nu op werk, einde van de middag maar weer eens kijken