Sup ( stand up paddling)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:36

Prachtig zeg!! Die zonsondergang! <3

Weet iemand een goeie verhuur in de Biesbosch? Ik kijk nu naar Biesboschcentrum Dordrecht en In Plané in Drimmelen. Iemand daar bekend mee? :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:06

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:19

Needje schreef:
Heel mooi!
Waar is dit?

Oude IJssel bij Laag Keppel

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:27

Ik heb vandaag voor het eerst op een sup board gestaan...
En nu wil ik er ook één!!
Ben verkocht vrees ik. Echt super leuk om te doen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:44

Onze sups hebben vandaag hun doop gehad in het Ilperveld :)

Lekker gepicknickt. Leuk tochtje. Moeten alleen wel op zoek naar een elektrische pomp, mijn man heeft zijn pomp al gesloopt :x

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:12

Leuk Prairy!
Wij hebben een elektrische bij Stardupp vandaan, werkt prima met de sigarettenaansteker in de auto, heel tevreden over. Doe zo'n 10-15 minuten over 2 boards nu

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:28

Thnx! Gelijk besteld.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:26

Is opblaasbaar niet heel gevoelig? Ivm uitstekend boomwortels onder water enzo? Ik zie mezelf al na anderhalve kilometer in de plomp liggen, aangezien ik ook niet de meest voorzichtige ben langs oevers enzo :')

Daenerys Thanks voor de tip, ik heb daar gereserveerd voor aankomende zondag. Met 33 graden ja... :Y)

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:24

Zijn er mensen die al eens in zuid Duitsland hebben gesupt? Ik zou graag een roadtripje doen langs verschillende bergmeren :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:33

Rije schreef:
Is opblaasbaar niet heel gevoelig? Ivm uitstekend boomwortels onder water enzo? Ik zie mezelf al na anderhalve kilometer in de plomp liggen, aangezien ik ook niet de meest voorzichtige ben langs oevers enzo :')

Daenerys Thanks voor de tip, ik heb daar gereserveerd voor aankomende zondag. Met 33 graden ja... :Y)

Bluefin geeft 5 jaar garantie op het materiaal.
Me dunkt dat ze dan wel degelijk zijn.
Niet strak opgeblazen weg leggen, opvouwen doe ik ook niet.
Ik laat de lucht er een beetje uitlopen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:01

Prachtig zeg dat uitzicht, die ga ik hier niet krijgen op de vaartjes. En om om het strand de zonsondergang mee te krijgen morgen, gaat een beetje te laat worden.

Iemand nog tips voor suppen op zee trouwens? We hebben nu sloten en vaartjes gehad, en golfjes van voorbijkomende boten en dat gaan prima, dus morgen gaan we een nieuwe uitdaging aan: de zee.

Ik ben al een paar keer tegen een kant aangegleden, (nog) geen schade gemerkt. Het is wel stevig en dik plastic. Ik vind de vishengels enger zeg maar.

Ik vouw de sub wel op, want anders past-ie niet in de tas en die tas gaat de schuur in.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:12

Wat leuk een sup topic!

Ik heb tijdens onze vakantie in Griekenland veel op zee gesupt met onze eigen sup. Met de golven ging het al een stuk beter dan vorig jaar! Als ze wat te hoog worden dan ga ik gewoon zittend verder haha.

Ik zou in Nederland ook graag vaker willen suppen, maar ik krijg alleen de sup niet goed opgepompt (te zwaar), dus zou graag een elektrische pomp met een aansluiting voor in de auto willen.

Ik las hierboven over een pomp van Stardupp, maar hebben jullie verder tips/goede ervaringen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:48

Wij hebben ook een electrische pomp. Weet zo even niet van welk merk. Werkt goed, maar maakt wel veel herrie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:26

Arya, maar ook m’n zoontje en man, heeft dr eerste sup-avontuur gehad eerder vandaag. We hebben ons genesteld in een van de inhammen op Erkemederstrand en zijn lekker gaan dobberen, beetje peddelen en een beetje zwemmen omdat ik toch even wilde proberen te staan _O- werd me door mevrouw niet in dank afgenomen - kun je wel aan dr lichaamstaal zien op de sta-foto haha _O-

Maar ze deed het in ieder geval erg knap! Zittend en op de knieën is de balans goed te doen, staan nog niet kwamen we achter, maar dat komt wel. Ik ben vooral het probleem maar dat wist ik al hahaha. Arya moet wel nog even leren niet teveel over het board te willen lopen, da’s wat onhandig met 36kg hond :') maar daar gaan we 1 op 1 nog apart wel aandacht aan besteden. Vandaag was gewoon lekker spelen in en op het water met het gezinnetje.

Zwemvest van de hond lag nog mooi aan de kant :') zonde lol. Nu was het hier wel veel ondiep waar we zaten, dus ze heeft niet meer hoeven zwemmen als wat haalbaar was nu en er is hier ook niet echt sterke stroming vooraan dus dat scheelt ook. Volgende x wel om doen, zodat ik dr beter uit het water kan plukken. Is aan het gewone tuig nogal een opgaaf geweest telkens (36kg hond) haha.

Nu liggen we tutti kaputti lekker in een koel huisje te relaxen weer en na te genieten van het foto en film materiaal. Was een heerlijke ochtend zo <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:20

Ziet er heerlijk uit!! En pfoe ik vond het al lastig zonder 36 kilo met een eigen wil _/-\o_ :')

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:53

Ook maar een sup gekocht, mee naar Italië en ben ook verkocht :)
Moet zeggen, m'n balans vinden was in het begin nog wel een dingetje :D

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 23:25

Wat een gaaf gezicht @fivesports.

Sinds 18 juni niet meer gesupt. Tijdje flinke griep gehad en wachtend op een kaakoperatie.
Inmiddels is de operatie uitgevoerd, maar ik ben nog even voorzichtig. Inmiddels 4 weken na de operatie.
Hoop komend weekend op de sup te gaan staan.
Even rondje in de haven bij vrienden voor het huis.
Ik mis het wel, supte 2 tot 3 keer per week.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 00:19

Ik wilde het suppen al een paar jaar uitproberen, maar ik kende niemand die er een had en voor huren was ik te beroerd (of nouja, iets met onstandigheden).

Nu kwam ik er een paar weken terug achter dat mijn ouders er voor hun bedrijf twee hebben, al een paar jaar . Gister dus maar één geleend en vandaag het water op gegaan.

Een kwartiertje op mijn knieën gezeten/gestaan, na een korte pauze op mijn voeten gaan staan en dat ging prima! In totaal ruim een uur gesupt, dus ik ben benieuwd of ik dat morgen ook ga voelen.

Afbeelding

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:51

Is er nou veel verschil tussen verschillende modellen / merken?
Is bijvoorbeeld een wat smallere plank ook instabieler bijvoorbeeld?
Ik ben wat aan het rondkijken om er misschien eentje te kopen maar ze zijn allemaal net iets anders in afmetingen en vorm... Hoe veel maakt dat daadwerkelijk uit?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:01

Ja dat maakt wel wat uit. Mijn vriend en ik hebben er eentje van 3.30m en vrienden van ons hadden er eentje die een stuk korter was. Die waren instabieler.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:39

Superleuk met de hond zeg!
En dat uitzicht in Italie <3.

Wij hebben dinsdag ons avontuur op zee gehad. Er waren superveel kitesurfers aan het aankleden op de parkeerplaats, dus we vreesden 'm al een beetje... Ja, het waaide dus heel, héél hard! Het was een grote uitdaging om bij zee te komen, want we werden gewoon omver geblazen. Uiteindelijk gelukt en het water op. Ik ben een beetje panisch voor die golfbrekers, dus we zijn goed diep gegaan. We hebben er denk ik allebei in totaal 1 minuut op gestaan, verder hebben we er alleen maar op knieën op gezeten, of ernaast of eronder gehangen _O-. Echt gewoon geen balans op zee _O-. En dan stond je eindelijk, kwam er weer tegendruk van een golf en plonste je weer :'). Maar wat was het een gave uitdaging! Door de wind en hoge golven dwaalden we heel snel af en er was tegen de stroming niet op te peddelen, dus eindelijk teruggelopen naar het beginpunt en daar weer het water in om weer hetzelfde te doen.
Echt totaal niet te vergelijken met suppen op kalmer water, want er was niets relaxeds aan, maar het was wel echt heel heel tof <3.

Gaan jullie echt in je eentje een heel stuk touren?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:52

Nickeltje schreef:
Is er nou veel verschil tussen verschillende modellen / merken?
Is bijvoorbeeld een wat smallere plank ook instabieler bijvoorbeeld?
Ik ben wat aan het rondkijken om er misschien eentje te kopen maar ze zijn allemaal net iets anders in afmetingen en vorm... Hoe veel maakt dat daadwerkelijk uit?

Vriendin van mij had zich helemaal verdiept in de verschillende sups, hoe compleet ze geleverd werden en de reviews over de opblaasbare sups en onderlinge verschillen.
Zij kwam uit op een Bluefin cruise 10.8, is wel een duurdere sup.
Maar wordt erg compleet geleverd. Slijtvast materiaal, vijf jaar garantie en heel veel lamellen binnen in zodat het board veel stabiliteit biedt.
En harder opgeblazen kan worden dan andere sups.
Wat ik zelf ook een groot pluspunt van de Bluefin vind, is dat deze een draagriem op de voor -en achterkant heeft.
Als we met zijn tweeën of meer gaan suppen, nemen we ze meestal al opgeblazen mee op een aanhanger.
Wij vinden dat gemakkelijker dragen.
Ik ben net te klein om het ding gemakkelijk onder mijn arm opgeblazen mee te nemen.
Zeker met wind vervloek ik dat ding.

Alle opblaasbare sups zijn best zwaar. Hoe dikker het board, hoe stabieler.
Een ronde neus is langzamer en geschikter voor lekker relaxed en met kind of hond te suppen.
Hoe breder, hoe stabieler.
Hoe langer en smaller, hoe sneller.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:57

Is er eigenlijk een winkel ofzo waar je verschillende types kunt testen? Zoals ik voor een kano naar Arjan Bloem zou rijden (is wel 3 uur rijden, maar toch) bijvoorbeeld?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:10

Bij ik Telstar in Ermelo misschien. Ben bij Isup volgens mij. Meen dat die ergens in Zuid Holland zit.
Of gewoon vriendelijk vragen aan een supper.
Meestal willen ze je het wel even laten proberen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:17

Die draag riemen zagen een vriendin en ik toevallig bij decathlon hangen laatst. Wil ik ook nog eens halen. Ik ben ook klein dus opgeblazen onder de arm is idd niet altijd fijn als je een stukje moet lopen - met al een beetje wind erbij al helemaal niet nee := en de plekken bij ons in zuid Limburg zijn meestal toch wel even lopen vanaf parkeerplaats.

En heerlijk zee sup avontuur zo Yv. Klinkt pittig maar idd wel uitdagend! Ik vond mijn eerste keer op gewoon water met wind al uitdaging zat haha op zee lijkt me onmogelijk bijna _O- Ik mag het volgende week gaan testen wel, want dan gaan we naar Ouddorp.

Mijn board is 3.20 lang. Ooit zou ik miss nog wel een iets bredere/grotere willen maar voor nu is de huidige qua kwaliteit/prijs wel goed genoeg voor wat wij doen ermee. In zuid Limburg is het vooral wat paddelen en dobberen op meertjes en meer niet. Al wil ik binnenkort wel eens een stukje langs de Maas gaan - er is een aftakking waar geen vrachtschepen ed varen dus dat is voor kayak en sup ed wel interessant.

Fivesports,
Super gaaf plaatje! Prachtig daar.

Paloedie,
Ziet er heerlijk uit zeg!

Rije,
Ja haha met Arya erbij is weer extra uitdaging. Nu hebben we gister ook maar gewoon wat aangemodderd en fun gehad in het ondiepe, maar ik ga wel met haar nog meer oefenen en trainen op commando’s ed en ook zelf apart gewoon blijven suppen omdat ik echt nog meer aan m’n eigen balans moet werken haha.

Tienus,
Kan me voorstellen dat je het mist. Hopelijk kan het dan snel - dit weekend - weer!