Hooikoorts ik weet het even niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 21:37

Soepblik schreef:
Niemand die hier z'n neus spoelt? Mijn vader is dat na jarenlange afschuwelijke klachten gaan doen en dat werkt ontzettend goed. Kan je doen met een kom water, maar ook met een neusdouche die je in de winkel koopt. Ff lezen hoe het moet en gaan. Geeft geweldige opluchting.

Ik heb ooit op aanraden van een ander een rhino horn gekocht. Ik vind het een vreselijk ding. Het doet bij mij ook niet veel.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:41

eilleen333 schreef:
Wildgirl schreef:
Hier ook groot voorstander van medical taping. Hooikoorts, menstruatiepijn, teveel spanning in schouders, overbelasting van kuitspieren.... het werkt als een tiet!
Ik haal de tape inmiddels bij de action, die hebben roze, voor 1.99 per rol!

Hoe doe jij dat! Tape je zelf?

Ja, behalve mijn rug. Dan vraag ik iemand anders. Ik ben massage therapeut (voor paarden en mensen) dus weet wel waar bepaalde triggerpunten zitten, dat scheelt wel.

viphorse

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:51

Dymistica neusspray heb ik maar ik kan niet tegen iets of wat in mijn neus . Als het echt niet te houden is dan spray ik anders liever niet . Vandaag minder last gelukkig morgen eens idd rondje bellen voor tapen !

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:55

Hier hetzelfde. Iemand heeft mij ooit aangeraden om mijn neus te gaan spoelen bij ontstoken holtes. Maar mijn neus houdt niet van vloeistoffen die erin of erdoorheen gespoten worden, dus dat doen we maar niet. Ik gebruik ook maar zeer zelden neusspray.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:04

Dat schijnt ook zo te zijn, maar bij mijn zoon werkt de levocetrizine ongeveer vanaf half 8 's ochtends tot half 5 in de middag. En dan heb je alleen maar niesaanvallen en opgezette rode ogen en neus.
En als het nodig is slikt hij er dus dan nog 1 in de namiddag. ( ik merk nu dat er soms een dag is dat het lukt op 1, maar dat is meer heel af en toe)[/quote]

Is dat in overleg met de arts gegaan? Het farmaceutisch kompas houdt toch ook echt een maximale dosering van 5mg per dag aan... Dus zou er toch een beetje voorzichtig mee zijn.[/quote]

Ja natuurlijk in overleg met de kinderarts van het Martini ziekenhuis in Groningen.

We hebben ook andere tabletten zoals desloratine geprobeerd, maar die werken veel minder goed.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 23:42

Karin schreef:
Hier hetzelfde. Iemand heeft mij ooit aangeraden om mijn neus te gaan spoelen bij ontstoken holtes. Maar mijn neus houdt niet van vloeistoffen die erin of erdoorheen gespoten worden, dus dat doen we maar niet. Ik gebruik ook maar zeer zelden neusspray.

Ooit een keer gedaan, maar wrs niet goed. Ik voelde mijn neus en holtes wel leeg spoelen en er kwam bagger uit. Maar daarna was ik duizelig als een dolle en verloor regelmatig mijn evenwicht. Een week lang. Dus daar heeft wat spoel vloeistof de verkeerde afslag genomen denk ik :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 07:53

O wat naar. Ik heb het geprobeerd bij ontstoken holtes, dat spoelen. En om te proberen of een verstopte neus open gaat. Zou hetzelfde effect hebben als stomen, wat ik verschrikkelijk vind. Neusspoelen blijk ik minstens net zo erg te vinden :+ en het hielp ook nog eens niks.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:11

Maar hoe spoelen jullie dan. :+ ik heb het al m'n vrienden op een feestje aangeleerd (ja, vraag maar niet), en dat ging van een leien dakje.

Als je te weinig of teveel zout doet doet 't idd pijn, en als het te koud is word je idd duizelig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:16

Ik begin er iig niet (meer) aan. Ik hoef toch niet alles te doen wat een ander schijnbaar moeiteloos doet?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:03

Soepblik schreef:
Maar hoe spoelen jullie dan. :+ ik heb het al m'n vrienden op een feestje aangeleerd (ja, vraag maar niet), en dat ging van een leien dakje.

Als je te weinig of teveel zout doet doet 't idd pijn, en als het te koud is word je idd duizelig.

Ik had fysiologisch zout (infuus vloeistof, ben dierenarts, dus ik heb dat staan). Het irriteerde niet, maar ik denk dat mijn techniek niet goed was. En ik had vlak daarna nog steeds een verstopte neus, dus helpen deed het ook niet.

Kan vanmiddag terecht voor het tapen, ben benieuwd of het iets doet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 12:00

Soepblik schreef:

Gewoon zoals in de gebruiksaanwijzing staat. Dat het voor de een goed werkt wil niet zeggen dat iedereen er baat bij heeft. Het spoelen zelf gaat goed. Maar voelt heel naar en helpt me niks.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:13

Ik meld me ook hier. Sinds dit jaar is het weer heel heftig aan het worden.
Ik woon inmiddels middenin de Franse natuur, wat dus als nadeel heeft dat er dus ook 10000x meer pollen van nog veel meer planten aanwezig zijn dan waar ik ooit aan blootgesteld ben.
Zo erg dat ik nu ook regelmatig gewoon minder zuurstof krijg omdat mijn longen gewoon vollopen vanwege de allergische reactie.
Ik las hier over Scutellariae. Dat was hier in de buurt heel toevallig in de aanbieding dus dat heb ik nu besteld. En nu hopen dat het a. snel binnenkomt en b. bij mij net zo goed werkt als bij anderen.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:32

Nou ik heb gebeld maar krijg niks vergoed dus ga maar langs de Action en YouTube kijken wellicht lukt het . Ben in ieder geval blij met de regen van nu even wat minder stof .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:07

viphorse schreef:
Nou ik heb gebeld maar krijg niks vergoed dus ga maar langs de Action en YouTube kijken wellicht lukt het . Ben in ieder geval blij met de regen van nu even wat minder stof .

Het kostte mij een tientje. Dus nu bij de fysio laten plakken, straks een foto maken hoe het precies zit en dan laat ik het de volgende keer door mijn zus kopiëren . Ivm werk is het zo lastig om naar de fysio te gaan, ik kan moeilijk elke week uren opnemen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:18

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:37

Jammer dan. Dat interesseert me geen… moet.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:10

rien10 schreef:

Mij dus ook niet :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 16:29

Ik ging voor mijn booster toen ik nog mijn tape met panter printje had. Zij doet mijn mouw omhoog en schrikt van de tape, dacht even dat ze daar niet mocht prikken. Ik was helemaal vergeten dat het er zat :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:32

viphorse schreef:
rien10 schreef:

Mij dus ook niet :D

Geen moer dus. :D

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:57

Hoe de fiets kan dat helpen die tape? Ik vind het de moeite van het proberen waard

Ik heb geen hooikoorts maar ik heb dit jaar voor het eerst echt last loop al weken te niezen en heb een constante jeuk neus.

Ik woon in Oostenrijk en dit jaar schijnt het heel erg te zijn met de pollen van de bomen. Je ziet gewoon hele gele wolken hangen rondom sommige stukken bos hoe kan het dat het nu erger is?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 23:34

Ik zit sinds maandag in de tape en het gaat super! Maar het komt bij mij altijd in aanvallen, dus ik wil dit zeker een paar weken proberen voordat ik ga juichen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 23:58

Als het voorjaar traag op gang komt en ineens gaat alles tegelijk bloeien c.q. pollen verspreiden, dan is de lucht zo verzadigd dat je 'spontaan' hooikoorts (of iig hooikoortsachtige verschijnselen) kunt krijgen terwijl je eerder nooit last had. De aanleg was er dan wel, maar je bleef netjes onder de drempelwaarde, totdat er zo veel pollen zijn dat er geen houden meer aan is. Been there, done that in 2006. Het jaar dat heel fris begon en uiteindelijk eindigde met twee hittegolven. Mijn HA gaf later dat jaar aan dat ze veel meer mensen in haar praktijk had die 'ineens' klachten hadden. Man, wat heb ik toen afgezien vanaf halverwege het voorjaar. Ik ben er dus ook nooit meer van af gekomen. Hier zit het overigens in de familie. Ik weet niet beter dan dat mijn moeder het min of meer chronisch heeft (en ook astma, een geweldige combi) en mijn zusje heeft het ook op latere leeftijd ontwikkeld.

Meer info: https://www.umcg.nl/-/hooikoorts-over-de-ziekte

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 07:34

Bij mij is het rond mijn 20e begonnen met alleen allergie voor graspollen. Nu vooral boompollen. Gras eigenlijk alleen nog als er veel gehooid is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 23:04

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:35

Het is al die tijd goed gegaan, sinds 1,5 week pas aan de desloratidine. Sinds gister is het wel vervelend. Jeukende keel, beetje vol gevoel in mijn hoofd en snotterig. Pff. Huisarts gebeld en krijg gelukkig neusspray, die ik vorig jaar ook heb gehad. Die werkte toen heel goed! En ik hoop op regen, maar tot op heden nauwelijks gezien...

Meer mensen die nu ineens meer last hebben?