Nature93 schreef:Haha de smoothie is al klaar! Ik probeer een beetje af te wisselen in mijn eet patroon. Toch is het vaak het zelfde. Mijn dagen beginnen vaak met of een schaaltje kwark met fruit en walnoten en thee. Of zoals afgelopen 2 dagen een groene smoothie met spinazie, broccoli en sinasappel en een klein schaaltje kwark. (smoothie vult toch niet super erg, om 4 uur door te gaan) tussen door of een stuk fruit of walnoten als ik die niet bij het ontbijt heb gehad. Tussen de middag vaak 3 plakjes brood met humus of Philadelphia light. Tussen door weer fruit. Avond eten wat de pot schaft, vanavond at ik bij m'n ouders en dan is het aardappels, groente en vlees. Morgen avond eet ik thuis en ik heb nog roerbakgroenten met bloemkoolrijst over. Zit m'n mislukte pesto saus door. Ik houd er meer van om 3 grote porties te eten dan steeds een beetje.
De reden dat je smoothie niet vult is dat het caloriearm is en relatief hoog in suikers door de sinaasappel.
Veel vitaminen en mineralen, maar geen brandstof.
Gooi een avocado door je smoothie en het vult al veel beter, want gezonde vetten zijn een prettige brandstof.
In plaats van een sinaasappel kan je beter een berry fruit nemen (fruit wat in het Engels op berry eindigt heeft relatief weinig koolhydraten). Dat scheelt grote fluctuaties in je suikerspiegel waarbij je dus trek krijgt.