Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Ik zal deze ook delen hier, wie weet motiveert het mensen en voelen mensen zich minder gehinderd om over gewicht te praten. Want dat is het tenslotte ook maar, een gewicht, een getal op de weegschaal.
Ik voelde mij absoluut niet ongelukkig of ongezond, ik wandelde veel, deed aan (honden)sport, veel stappen op een dag etc.
Echter kregen wij in januari een puppy erbij en met haar wilde ik écht gaan knallen maar daarvoor moest mijn conditie verbeteren. Daarnaast leefde ik op koffie, latte om precies te zijn. Dus op 6 januari is het roer omgegaan en voila.
In september was het -35kg & in november nét geen -40kg.
Rechts is afgerond 130kg & links is afgerond 90kg.
[ [url=m/6aPyLk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maanlicht schreef:Leuk! Ik volg ook mee. Heb vroeger ook veel in afvaltopics gepost. De laatste jaren heb ik mij verdiept in fitness en voeding en heb veel kennis opgedaan door de brede opleiding die ik heb gevolgd. Ik ben ook personal trainer en begeleid mensen om fitter te worden en af te vallen.
Ik vind het leuk om hier ook vragen te beantwoorden en te helpen.
De afgelopen maanden (vanaf 10 juli) heb ik gebulkt, waarbij de focus lag op aankomen en sterker worden, en in januari ga ik weer cutten (afvallen). In september ga ik trouwen en dan wil ik mooi droog zijn. De planning is om een maand of 3/4 af te vallen, vervolgens op gewicht te blijven of weer iets aankomen en dan de laatste twee maanden misschien nog wat af te vallen.
SCC schreef:Ik meld mij ook in dit topic.
Ik zoek vooral motivatie op de langere termijn. hoe houden jullie het voor langere tijd vol om je aan een dieet te houden?
Deugenietje schreef:Pfff lastig.
Ben nu een week zonder snoep, chocola en ijs.
Ben nu erg onrustig en normaal gesproken is het eerste wat ik doe is snoep pakken .
Ik wil nu sterk zijn en leren omgaan met mijn onrust.
Faringo schreef:Amanda helpt het dan niet om rond 15 uur iets van een appel of banaan te eten? Of iets van een rijstwafel met kipfilet of smeerkaas.