Dinopino schreef:Dan zou je ook kunnen zeggen dat Peter R. de Vries het erna heeft gemaakt toch?
Ja, dat zou inderdaad kunnen als het over misdaadjournalisten gaat. Maar het gaat over corona.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Dinopino schreef:Dan zou je ook kunnen zeggen dat Peter R. de Vries het erna heeft gemaakt toch?
Ja, dat zou inderdaad kunnen als het over misdaadjournalisten gaat. Maar het gaat over corona.
Dinopino schreef:Lees ik nu goed dat jullie een overlijden beoordelen na diegene zijn staat of ie ingeënt is? Of ie rookt of bijzonder zwaar. Straks ook nog of ie gestudeerd heeft of niet? Opmerkelijk dat gevoel van sommige hier. Be- of veroordelend.
MTinker schreef:Dinopino schreef:Lees ik nu goed dat jullie een overlijden beoordelen na diegene zijn staat of ie ingeënt is? Of ie rookt of bijzonder zwaar. Straks ook nog of ie gestudeerd heeft of niet? Opmerkelijk dat gevoel van sommige hier. Be- of veroordelend.
Zo is de wereld geworden door corona.... Diep triest.
Flower033 schreef:pas 49 jaar. Blijft toch triest dat je op die leeftijd overlijdt.
Dinopino schreef:Electra63 ik begrijp jouw inhoudelijke antwoord ook niet. Maar ik twijfel er niet aan dat je normaal bent. Kan het ook misschien voor jouw begrijpelijker taal uitleggen. Omdat iemand zich niet laat prikken is ie volgens jullie zelf schuld aan zijn dood. En dat is erg voor zijn kinderen. Wanneer De Vries een ander beroep had gekozen, was hij nu ook waarschijnlijk nog levend. Hoe dan ook het resultaat is hetzelfde.
Electra63 schreef:Dinopino schreef:Kijkt dat klinkt toch al milder. Hij heeft op basis wat hij geloofde een verkeerde inschatting gemaakt.
Pfff...... ik ben niet milder.
Ik vind het voor iedereen triest die overlijdt. En zeker als het misschien voorkomen had kunnen worden, door een simpel prikje.
bigone schreef:Wanneer je op sociale media kijkt dan heeft elke antivaxxer een oom tante buurvrouw neef nicht vader moeder die doodging door vaccinatie, zij liegen erover om maar zoveel mogelijk mensen van vaccineren af te houden. Waarbij mensen die wel vaccineren eigenlijk niet hoeven te liegen. Want dan kwamen ze wel met dezelfde oom tante enz op de proppen die doodgingen aan Corona. Hoeven ze niet, de cijfers spreken voor zich.
MTinker schreef:Maar je weet niet of het voorkomen had kunnen worden door dat "simpele prikje". Er liggen ook gevaccineerden nu op de ic, dus een vaccinatie geeft geen zekerheid.
Dinopino schreef:Electra63 dan hoop ik dat je in de toekomst milder wordt. Dit is de maatschappij en door elkaar te respecteren en in zijn waarde te laten, wordt het een stuk dragelijker. Met een vingertje na een groep wijzen helpt daar niet bij.
Libertylucky ik ken ook alleen maar mensen die gevaccineerd zijn en zo gezond als een vis.
En ik hoop dat mensen die echt heel erg bang zijn dat er een vaccinatieplicht komt, zich laten vaccineren.
Dat geld visa versa. Wat je keus ook is, zorg dat je hem zelf maakt en niet wordt gestuurd
door de buitenwereld.
Dinopino schreef:Elektra63 wanneer ik flauw zou zijn, dan zou ik nu moeten vragen; Wat is de bron. Maar eerlijk gezegd mij persoonlijk interesseert de bron niet. Wie kreeg er toch laatst in het parlement van Duitsland of Oostenrijk de vraag hoeveel mensen er gevaccineerd waren op de IC. Ze konden het antwoord niet geven omdat ze dat niet bijhielden. Weet niet hoe dat in Nederland is. Maar een kennis van mij ligt in het ziekenhuis met een gebroken wervel. Niemand heeft haar gevraagd of ze gevaccineerd is.
Elektra63 Of je naar een groep wijst? Laat ik zo zeggen, je geeft aan dat wanneer deze persoon gevaccineerd zou zijn geweest hij nu nog bij zijn kinderen had kunnen zijn. Want je zegt dat dit had kunnen worden voorkomen.
Citaat:Qua ziekenhuisopnames in december (dus 1-20):
12-69 jaar: 66% niet gevaccineerd, 32% volledig, 2% gedeeltelijk. (80% van deze groep is volledig gevaccineerd, 10.4 miljoen v.d. 13.1 miljoen)
70+: 33% niet gevaccineerd, 65% volledig, 2% gedeeltelijk. (92% van deze groep is volledig gevaccineerd)
Bij de jongere groep gaat het dus over 20% die voor 66% van de ziekenhuisopnames zorgt.
Bij de oudere groep gaat het dus over 8% die voor 33% van de ziekenhuisopnames zorgt.
Qua IC-opnames in december is dit verschil extremer:
12-69 jaar: 77% niet gevaccineerd, 22% volledig, 1% gedeeltelijk.
70+: 46% niet gevaccineerd, 54% volledig, 0% gedeeltelijk.
Bij de jongere groep gaat het dus over 20% die voor 77% van de IC-opnames zorgt.
Bij de oudere groep gaat het dus over 8% die voor 46% van de IC-pnames zorgt.
Ook qua leeftijd zie je het verschil in gevaccineerd en ongevaccineerd sterk terug.
Ziekenhuisopnames hebben een gemiddelde leeftijd van:
- ongevaccineerd 60 jaar (25% is jonger dan 46 en 25% is ouder dan 72)
- gevaccineerd 75 jaar (25% is jonger dan 66 en 25% is ouder dan 82).
IC-opnames:
- ongevaccineerd 59 jaar (25% is jonger dan 49 en 25% is ouder dan 66)
- gevaccineerd 69 jaar (25% is jonger dan 62 en 25% is ouder dan 74)
Dinopino schreef:Elektra63 wanneer ik flauw zou zijn, dan zou ik nu moeten vragen; Wat is de bron. Maar eerlijk gezegd mij persoonlijk interesseert de bron niet. Wie kreeg er toch laatst in het parlement van Duitsland of Oostenrijk de vraag hoeveel mensen er gevaccineerd waren op de IC. Ze konden het antwoord niet geven omdat ze dat niet bijhielden. Weet niet hoe dat in Nederland is. Maar een kennis van mij ligt in het ziekenhuis met een gebroken wervel. Niemand heeft haar gevraagd of ze gevaccineerd is.
Elektra63 Of je naar een groep wijst? Laat ik zo zeggen, je geeft aan dat wanneer deze persoon gevaccineerd zou zijn geweest hij nu nog bij zijn kinderen had kunnen zijn. Want je zegt dat dit had kunnen worden voorkomen.
Karl66 schreef:Mensen maken keuzes en keuzes hebben consequenties. Deze man heeft een keuze gemaakt en zijn overlijden is de consequentie. Vervelend voor hem en vooral voor zijn nabestaanden. Voor de rest raakt het mij niet, ik kende de beste man niet en het heeft verder geen enkele invloed op mij en mijn omgeving. Je kan je namelijk moeilijk druk gaan maken over elk overlijden, dan heb je zelf geen leven meer.
En verder wist ik niet dat er een vaccin bestond dat je beschermde tegen het doodgeschoten worden door criminelen. En ja, als zo'n vaccin zou bestaan en een misdaadverslaggever, die een behoorlijk risico loopt, zou het dan niet nemen, dan zou ik dat ook dom vinden.