Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:38

Dinopino schreef:
Dan zou je ook kunnen zeggen dat Peter R. de Vries het erna heeft gemaakt toch?

Ja, dat zou inderdaad kunnen als het over misdaadjournalisten gaat. Maar het gaat over corona.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:41

chevax schreef:
Dinopino schreef:

Ja, dat zou inderdaad kunnen als het over misdaadjournalisten gaat. Maar het gaat over corona.

Dat is toch helemaal geen vergelijking :?

Peter is vermoord door iemand die het nodig vond dat zijn leven afgelopen is, die andere niet, die was gewoon te eigenwijs en gelooft niet in Corona of vaccinaties.
Peter geloofde wel in criminelen.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:41

Dinopino schreef:
Lees ik nu goed dat jullie een overlijden beoordelen na diegene zijn staat of ie ingeënt is? Of ie rookt of bijzonder zwaar. Straks ook nog of ie gestudeerd heeft of niet? Opmerkelijk dat gevoel van sommige hier. Be- of veroordelend.

Zo is de wereld geworden door corona.... Diep triest.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:43

Ja en dat meisjes met korte rokjes er om vragen om verkracht te worden? :? Echt wat weten jullie weer gekke vergelijkingen te maken. Vind je het gek dat het “kritische geluid” dan zo gezien wordt als “wappie”.

Bewust een vaccin niet nemen terwijl je groot risico loopt en dan dood gaan en een IC bed in beslag nemen. Dat is iemand die dus zelf maatregelen verzuimt en daarmee andere mensen verdriet doet / onnodig op de IC ligt.
Maakt niet dat ik intense medelijden heb met zijn familie en naasten.

Dat kan je niet vergelijken met iemand die zijn WERK doet om anderen te HELPEN en daarom vermoord wordt.

MTinker

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:46

Aan de andere kant, beide hebben een bepaalde inschatting gemaakt van een situatie. En beide hebben helaas verloren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:57

Gelukkig zijn er ook nog ongevaccineerden die Corona krijgen en na een verkoudheidje nergens meer last van hebben. Niks geen IC bed in beslag genomen. En er zijn ook gevaccineerden die op zo'n ic bed terecht komen (dat lijkt te worden vergeten)Ik denk dat de mensen die daar ongevaccineerd komen door Corona er sowieso zouden komen ook als ze wel gevaccineerd zouden zijn. Het is vooral erg dat mensen er zo over durven te praten heel naar voor zijn nabestaanden. De man is dood. Laat hem rusten in vrede.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:04

MTinker schreef:
Dinopino schreef:
Lees ik nu goed dat jullie een overlijden beoordelen na diegene zijn staat of ie ingeënt is? Of ie rookt of bijzonder zwaar. Straks ook nog of ie gestudeerd heeft of niet? Opmerkelijk dat gevoel van sommige hier. Be- of veroordelend.

Eens, om te kotsen. Beide kanten op trouwens

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:07

Flower033 schreef:
pas 49 jaar. Blijft toch triest dat je op die leeftijd overlijdt.

Dat is zeker triest !

De zanger van El divo is ook overleden. Ik heb ergens gelezen dat hij wel gevaccineerd was, maar kan dat nu niet terugvinden.

https://www.ad.nl/show/familie-overlede ... ~ad3dcc07/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:12

Had blijkbaar al een keer Corona gehad en vlak voor hij weer ziek werd Janssen vaccin. Familie vind dat hij het in Spanje overleefd had en dat het de zorg in Engeland blijkbaar niet goed was. Werd meteen een advocaat op gezet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:13

Dinopino schreef:

Ik vraag me regelmatig af, of je wel normaal bent?

Zeldzaam, jouw berichten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:04

Electra63 ik begrijp jouw inhoudelijke antwoord ook niet. Maar ik twijfel er niet aan dat je normaal bent. Kan het ook misschien voor jouw begrijpelijker taal uitleggen. Omdat iemand zich niet laat prikken is ie volgens jullie zelf schuld aan zijn dood. En dat is erg voor zijn kinderen. Wanneer De Vries een ander beroep had gekozen, was hij nu ook waarschijnlijk nog levend. Hoe dan ook het resultaat is hetzelfde.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:20

Dinopino schreef:
Electra63 ik begrijp jouw inhoudelijke antwoord ook niet. Maar ik twijfel er niet aan dat je normaal bent. Kan het ook misschien voor jouw begrijpelijker taal uitleggen. Omdat iemand zich niet laat prikken is ie volgens jullie zelf schuld aan zijn dood. En dat is erg voor zijn kinderen. Wanneer De Vries een ander beroep had gekozen, was hij nu ook waarschijnlijk nog levend. Hoe dan ook het resultaat is hetzelfde.

En politie die doodgeschoten of verwond wordt tijdens hun werk?
Zorgpersoneel dat is overleden aan Covid?
Militairen die zijn omgekomen tijdens een uitzending?
Brandweermannen die omkomen tijdens het blussen van een brand?
Fabriekspersoneel dat overleden is aan de gevolgen van chemicaliën?

Allemaal eigen schuld?
Het zijn geen vergelijkingen.

Die man was een econoom.
Dat hij is overleden heeft niets met zijn werk te maken.
Maar alles met de overschatting van zijn kennis en zijn immuunsysteem. Hij had de pech om Corona te krijgen en hij nam het risico door geen vaccins te nemen.

Neemt niet weg, dat ik het triest vind, zeker voor zijn nabestaanden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:32

Kijkt dat klinkt toch al milder. Hij heeft op basis wat hij geloofde een verkeerde inschatting gemaakt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:37

MTinker schreef:

Een gedeelte wellicht.. het grootste deel gelukkig nog niet hoor :)

Ps, jij bent ook de wereld he ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:17

Dinopino schreef:
Kijkt dat klinkt toch al milder. Hij heeft op basis wat hij geloofde een verkeerde inschatting gemaakt.

Pfff...... ik ben niet milder.

Ik vind het voor iedereen triest die overlijdt. En zeker als het misschien voorkomen had kunnen worden, door een simpel prikje.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:56

Electra63 schreef:
Dinopino schreef:

Pfff...... ik ben niet milder.

Ik vind het voor iedereen triest die overlijdt. En zeker als het misschien voorkomen had kunnen worden, door een simpel prikje.

Maar je weet niet of het voorkomen had kunnen worden door dat "simpele prikje". Er liggen ook gevaccineerden nu op de ic, dus een vaccinatie geeft geen zekerheid.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:02

bigone schreef:
Wanneer je op sociale media kijkt dan heeft elke antivaxxer een oom tante buurvrouw neef nicht vader moeder die doodging door vaccinatie, zij liegen erover om maar zoveel mogelijk mensen van vaccineren af te houden. Waarbij mensen die wel vaccineren eigenlijk niet hoeven te liegen. Want dan kwamen ze wel met dezelfde oom tante enz op de proppen die doodgingen aan Corona. Hoeven ze niet, de cijfers spreken voor zich.

Ik ben voor mezelf wen antivaxxer en mijn kids krijgen die okk niet

Ik verdpreid verder geen leugens hoor
Mijn pa en ma en nog iemand boven de 60 die ik ken hebben ze gehad en hadden gewoon de normale vaccin klachten
Mijn vader is alleen na de laatste qat verkouden geweest en wat keelpijn
Toeval of vaccin
Weet ik niet
Ik oordeel niet

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:26

Electra63 dan hoop ik dat je in de toekomst milder wordt. Dit is de maatschappij en door elkaar te respecteren en in zijn waarde te laten, wordt het een stuk dragelijker. Met een vingertje na een groep wijzen helpt daar niet bij.

Libertylucky ik ken ook alleen maar mensen die gevaccineerd zijn en zo gezond als een vis.
En ik hoop dat mensen die echt heel erg bang zijn dat er een vaccinatieplicht komt, zich laten vaccineren.
Dat geld visa versa. Wat je keus ook is, zorg dat je hem zelf maakt en niet wordt gestuurd door de buitenwereld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:36

MTinker schreef:
Maar je weet niet of het voorkomen had kunnen worden door dat "simpele prikje". Er liggen ook gevaccineerden nu op de ic, dus een vaccinatie geeft geen zekerheid.

Nee, dat weet je niet zeker.
Maar zijn kansen waren stukken groter geweest.

Onderstaande foto is al zo vaak gedeeld.
Net als allerlei statistieken en cijfers over de kansen met of zonder vaccin.

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:39

Dinopino schreef:
Electra63 dan hoop ik dat je in de toekomst milder wordt. Dit is de maatschappij en door elkaar te respecteren en in zijn waarde te laten, wordt het een stuk dragelijker. Met een vingertje na een groep wijzen helpt daar niet bij.

Libertylucky ik ken ook alleen maar mensen die gevaccineerd zijn en zo gezond als een vis.
En ik hoop dat mensen die echt heel erg bang zijn dat er een vaccinatieplicht komt, zich laten vaccineren.
Dat geld visa versa. Wat je keus ook is, zorg dat je hem zelf maakt en niet wordt gestuurd
door de buitenwereld.

Ik hoop dat jij in de toekomst iets duidelijker wordt met je berichten.

Maar waar wijs ik naar een groep?
Dit gaat over één persoon, die is overleden, niet over een groep.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:42

Elektra63 wanneer ik flauw zou zijn, dan zou ik nu moeten vragen; Wat is de bron. Maar eerlijk gezegd mij persoonlijk interesseert de bron niet. Wie kreeg er toch laatst in het parlement van Duitsland of Oostenrijk de vraag hoeveel mensen er gevaccineerd waren op de IC. Ze konden het antwoord niet geven omdat ze dat niet bijhielden. Weet niet hoe dat in Nederland is. Maar een kennis van mij ligt in het ziekenhuis met een gebroken wervel. Niemand heeft haar gevraagd of ze gevaccineerd is.

Elektra63 Of je naar een groep wijst? Laat ik zo zeggen, je geeft aan dat wanneer deze persoon gevaccineerd zou zijn geweest hij nu nog bij zijn kinderen had kunnen zijn. Want je zegt dat dit had kunnen worden voorkomen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:53

Dinopino schreef:
Elektra63 wanneer ik flauw zou zijn, dan zou ik nu moeten vragen; Wat is de bron. Maar eerlijk gezegd mij persoonlijk interesseert de bron niet. Wie kreeg er toch laatst in het parlement van Duitsland of Oostenrijk de vraag hoeveel mensen er gevaccineerd waren op de IC. Ze konden het antwoord niet geven omdat ze dat niet bijhielden. Weet niet hoe dat in Nederland is. Maar een kennis van mij ligt in het ziekenhuis met een gebroken wervel. Niemand heeft haar gevraagd of ze gevaccineerd is.

Elektra63 Of je naar een groep wijst? Laat ik zo zeggen, je geeft aan dat wanneer deze persoon gevaccineerd zou zijn geweest hij nu nog bij zijn kinderen had kunnen zijn. Want je zegt dat dit had kunnen worden voorkomen.

In Nederland wordt dat voor het leeuwendeel bijgehouden (het is niet verplicht te antwoorden, dus van sommige mensen is de vaccinatiestatus onbekend).

Qua bewijs dat het tegen ziekenhuisopname beschermd:
Mizora @ [CV] Algemeen Coronatopic #8

In de post van hierboven heb ik een recent rapport (van 21 december) behandeld:
Citaat:
Qua ziekenhuisopnames in december (dus 1-20):
12-69 jaar: 66% niet gevaccineerd, 32% volledig, 2% gedeeltelijk. (80% van deze groep is volledig gevaccineerd, 10.4 miljoen v.d. 13.1 miljoen)
70+: 33% niet gevaccineerd, 65% volledig, 2% gedeeltelijk. (92% van deze groep is volledig gevaccineerd)

Bij de jongere groep gaat het dus over 20% die voor 66% van de ziekenhuisopnames zorgt.
Bij de oudere groep gaat het dus over 8% die voor 33% van de ziekenhuisopnames zorgt.

Qua IC-opnames in december is dit verschil extremer:
12-69 jaar: 77% niet gevaccineerd, 22% volledig, 1% gedeeltelijk.
70+: 46% niet gevaccineerd, 54% volledig, 0% gedeeltelijk.

Bij de jongere groep gaat het dus over 20% die voor 77% van de IC-opnames zorgt.
Bij de oudere groep gaat het dus over 8% die voor 46% van de IC-pnames zorgt.

Ook qua leeftijd zie je het verschil in gevaccineerd en ongevaccineerd sterk terug.
Ziekenhuisopnames hebben een gemiddelde leeftijd van:
- ongevaccineerd 60 jaar (25% is jonger dan 46 en 25% is ouder dan 72)
- gevaccineerd 75 jaar (25% is jonger dan 66 en 25% is ouder dan 82).

IC-opnames:
- ongevaccineerd 59 jaar (25% is jonger dan 49 en 25% is ouder dan 66)
- gevaccineerd 69 jaar (25% is jonger dan 62 en 25% is ouder dan 74)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:01

Dinopino schreef:

Waarom is het belangrijk om te weten of iemand gevaccineerd is als hij een gebroken wervel heeft?
Stel dat hij zou overlijden, dan is er toch geen verband met een vaccin ?

De kans was groot dat Robin Fransman niet was overleden, als hij gevaccineerd was.
Voor zover bekend, had hij geen onderliggend lijden.
Robin Fransman is 1 persoon, geen groep.
Robin was een overtuigd antivaxxer.
Zoals 1 van zijn aanhangers (Rapper KAFKA) op Twitter zet: hij stierf voor zijn idealen.
Ik ben benieuwd of zijn kinderen er ook zo over denken.

Wat de bron betreft, je leest toch altijd mee? Die bronnen zijn al zo vaak gemeld en gedeeld.
Lees vooral de berichten van Mizora. ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:36

Mensen maken keuzes en keuzes hebben consequenties. Deze man heeft een keuze gemaakt en zijn overlijden is de consequentie. Vervelend voor hem en vooral voor zijn nabestaanden. Voor de rest raakt het mij niet, ik kende de beste man niet en het heeft verder geen enkele invloed op mij en mijn omgeving. Je kan je namelijk moeilijk druk gaan maken over elk overlijden, dan heb je zelf geen leven meer.

En verder wist ik niet dat er een vaccin bestond dat je beschermde tegen het doodgeschoten worden door criminelen. En ja, als zo'n vaccin zou bestaan en een misdaadverslaggever, die een behoorlijk risico loopt, zou het dan niet nemen, dan zou ik dat ook dom vinden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:42

Karl66 schreef:
Mensen maken keuzes en keuzes hebben consequenties. Deze man heeft een keuze gemaakt en zijn overlijden is de consequentie. Vervelend voor hem en vooral voor zijn nabestaanden. Voor de rest raakt het mij niet, ik kende de beste man niet en het heeft verder geen enkele invloed op mij en mijn omgeving. Je kan je namelijk moeilijk druk gaan maken over elk overlijden, dan heb je zelf geen leven meer.

En verder wist ik niet dat er een vaccin bestond dat je beschermde tegen het doodgeschoten worden door criminelen. En ja, als zo'n vaccin zou bestaan en een misdaadverslaggever, die een behoorlijk risico loopt, zou het dan niet nemen, dan zou ik dat ook dom vinden.

Respect voor de moeite die je neemt om deze BS te fileren. _/-\o_