Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 22:28

Oh, hier komt een update... :wow:

Naar aanleiding van mijn mail heeft de kapper me gebeld, dus de eigenaar van de zaak. Ik lag in bad, dus leek me niet echt gepast om op te nemen. Hij appte of ik hem wilde bellen dus dat heb ik net gedaan. Trillende handjes, knikkende knietjes, maar met het idee dat ik dan vanavond misschien wat rustiger slaap.

Even lof voor hoe hij dit heeft aangepakt. Hij geeft me in ieder geval alle gelijk en gaat het ook bespreken met de betreffende styliste. Hij baalde volgens mij ook wel behoorlijk en wil het echt heel erg graag zelf oplossen. Als in echt zelf, met z'n eigen handen dus.

Hij heeft me een foto gestuurd van een balayage die hij zelf eerder heeft gezet (en dit is dus een van de fotos die ik destijds online heb gezien, waardoor ik de keuze heb gemaakt om ooit naar deze kapsalon te gaan). Dat ziet er dus echt prachtig uit. Het is qua kleuren niet wat ik in m'n 1e voorbeelden had, maar absoluut prachtig dus als ik dat morgen zou kunnen hebben zou me dat heel wat waard zijn.

Ik heb gelukkig nu kunnen zeggen dat ik me weer wat overdonderd voelde om nu een beslissing te nemen. Ik heb dinsdag natuurlijk ook al een afspraak staan met een andere kapster, dat heb ik hem ook eerlijk gezegd. Hij snapt het, maar biedt toch aan om het kosteloos dus zo te maken als op het plaatje wat hij stuurde. Aangegeven dat ik er een nachtje over wil slapen en dat was oke. Hij wilde het zelfs op zondag of maandag voor me oplossen, want hij zit zelf vrij vol geboekt, maar dus op zijn vrije dag.

Ik waardeer het dat hij me heeft gebeld (dit heb ik ook gezegd) en het wil oplossen en wat hij stuurt ziet er prachtig uit dus is aantrekkelijk. Maar ik heb toch ook twijfel. Hij heeft er niet constant bovenop gestaan, maar me toch al 2x met dit kapsel naar buiten laten gaan vanuit zijn zaak. Ook is die foto die zo mooi is niet vanuit zwart haar geverfd, en dat is wat ik nu op mijn hoofd heb natuurlijk...

Morgenochtend bel ik denk ik even met de kapster waar ik dinsdag een afspraak mee heb om te overleggen. Daarna hak ik de knoop door. Tips nog steeds welkom.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:30

Nymeria schreef:
Thanks Truus! Dat had ik even nodig.

Over de prijs trouwens, dat was niet volledig voor de balayage. Dat bedrag zal denk ik rond de €200 hebben gelegen? Heb ook nog verzorgingsproducten meegekregen voor die €260. Maar het geld is het issue niet, ik wist dat t duur zou zijn. Is een normale prijs. Het resultaat is alleen niet waar ik voor heb betaald.

Het volledige bedrag terug zullen ze niet doen vrees ik, maar ze hadden je de verzorgingsproducten in dit geval op z'n minst gratis mee moeten geven....
Ik vraag me af wat ze bezield heeft om de volgende dag dat bovenste nog donkerder te maken, naar mijn idee heeft ze het daar nog meer mee verprutst dan het al was...

Als ik zo bij een klant aan zou komen, zou ik het donkere gedeelte met veel high-lights proberen zoveel mogelijk lichter te maken, en wanneer dat niet zou lukken, waar ik best bang voor ben in dit geval, dat het te oranje op gaat kleuren, er dan een mooie caramel tint of zo op doen, zodat het in ieder geval weer beetje geheel lijkt...

Want zelfs voor een ervaren kapper, gaat dit best een moeilijk verhaal worden, vooral als je dan ook nog een beetje met de portemonnee van de klant mee wil denken.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:32

Nymeria schreef:
Oh, hier komt een update... :wow:

Naar aanleiding van mijn mail heeft de kapper me gebeld, dus de eigenaar van de zaak. Ik lag in bad, dus leek me niet echt gepast om op te nemen. Hij appte of ik hem wilde bellen dus dat heb ik net gedaan. Trillende handjes, knikkende knietjes, maar met het idee dat ik dan vanavond misschien wat rustiger slaap.

Even lof voor hoe hij dit heeft aangepakt. Hij geeft me in ieder geval alle gelijk en gaat het ook bespreken met de betreffende styliste. Hij baalde volgens mij ook wel behoorlijk en wil het echt heel erg graag zelf oplossen. Als in echt zelf, met z'n eigen handen dus.

Hij heeft me een foto gestuurd van een balayage die hij zelf eerder heeft gezet (en dit is dus een van de fotos die ik destijds online heb gezien, waardoor ik de keuze heb gemaakt om ooit naar deze kapsalon te gaan). Dat ziet er dus echt prachtig uit. Het is qua kleuren niet wat ik in m'n 1e voorbeelden had, maar absoluut prachtig dus als ik dat morgen zou kunnen hebben zou me dat heel wat waard zijn.

Ik heb gelukkig nu kunnen zeggen dat ik me weer wat overdonderd voelde om nu een beslissing te nemen. Ik heb dinsdag natuurlijk ook al een afspraak staan met een andere kapster, dat heb ik hem ook eerlijk gezegd. Hij snapt het, maar biedt toch aan om het kosteloos dus zo te maken als op het plaatje wat hij stuurde. Aangegeven dat ik er een nachtje over wil slapen en dat was oke. Hij wilde het zelfs op zondag of maandag voor me oplossen, want hij zit zelf vrij vol geboekt, maar dus op zijn vrije dag.

Ik waardeer het dat hij me heeft gebeld (dit heb ik ook gezegd) en het wil oplossen en wat hij stuurt ziet er prachtig uit dus is aantrekkelijk. Maar ik heb toch ook twijfel. Hij heeft er niet constant bovenop gestaan, maar me toch al 2x met dit kapsel naar buiten laten gaan vanuit zijn zaak. Ook is die foto die zo mooi is niet vanuit zwart haar geverfd, en dat is wat ik nu op mijn hoofd heb natuurlijk...

Morgenochtend bel ik denk ik even met de kapster waar ik dinsdag een afspraak mee heb om te overleggen. Daarna hak ik de knoop door. Tips nog steeds welkom.

Heeft hij je daadwerkelijk weg zien gaan? Wetende wat je wilde? Want dat zou voor mij belangrijk zijn in de beslissing.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 22:36

_San87_ schreef:
Heeft hij je daadwerkelijk weg zien gaan? Wetende wat je wilde? Want dat zou voor mij belangrijk zijn in de beslissing.

Hij wist wat ik wilde, want hij heeft de foto's samen met de ander besproken. Hij zei ook dat ie later nog naar achter was gegaan met haar om te vragen of ze het echt zag zitten om dit te doen: daar had ze positief op geantwoord.

Ondertussen heeft hij af en toe met haar overlegd, maar uiteraard ook gewoon zijn eigen klanten geknipt/geholpen etc. Ze heeft hem er wel af en toe bij gehaald voor advies. Dit is dus ook echt mijn twijfelpunt.

Zijn eigen werk is verder prachtig wat ik daarvan heb gezien aan foto's. Echt, daar ben ik heel eerlijk in. Daarom snap ik idd ook niet dat ik hier mee ben opgezadeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:43

Nymeria schreef:
_San87_ schreef:

Hij wist wat ik wilde, want hij heeft de foto's samen met de ander besproken. Hij zei ook dat ie later nog naar achter was gegaan met haar om te vragen of ze het echt zag zitten om dit te doen: daar had ze positief op geantwoord.

Ondertussen heeft hij af en toe met haar overlegd, maar uiteraard ook gewoon zijn eigen klanten geknipt/geholpen etc. Ze heeft hem er wel af en toe bij gehaald voor advies. Dit is dus ook echt mijn twijfelpunt.

Zijn eigen werk is verder prachtig wat ik daarvan heb gezien aan foto's. Echt, daar ben ik heel eerlijk in. Daarom snap ik idd ook niet dat ik hier mee ben opgezadeld.

Oh jeetje... Dat maakt t niet makkelijker :=.

Jannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:47

Nymeria schreef:
_San87_ schreef:

Wees je er wel van bewust dat die foto ook bewerkt kan zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe de foto er uit ziet maar daar zou je nog rekening mee kunnen houden

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:52

Maar was de eigenaar ook degene die vandaag zo euforisch over het eindresultaat in de salon was?

Ik vind het wel te prijzen dat ie het op wil lossen. En ook echt op wil lossen, dus op een vrije dag. Maar ik begrijp ook echt je twijfel. Mezelf en mijn wantrouwen kennende zou ik er niet meer mee in zee durven. Maar ja, die andere kapper die je wil helpen ken je natuurlijk verder ook niet. En mijn wantrouwende ik zegt daarvan ook 'als zij zo goed is, hoe heeft zij dan tijd om in de week voor kerst mijn verklooide kapsel (door een ander nota bene!) op te lossen? Mijn kapster is komende week echt niet meer te boeken.. Maar goed, ik krijg niet voor niets regelmatig te horen dat ik eens wat meer van het goede van mensen uit moet gaan. :o

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:54

En wat voor mij de vraag zou zijn wat doet het met je haar als het nog keer zo behandeling gaat krijgen ? Lijkt mij een behoorlijke aanslag op de conditie van je haar

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:55

Misschien vooraf afspreken als het weer verpest wordt dat je dan het volledige bedrag terug krijgt. Dit omdat je vertrouwen een knauw heeft gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:56

Geef hem een kans, slechter dan dit kan toch niet en hij is aardig schuldbewust.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 22:57

Haha, Dreamybol je hebt een punt. Maar de andere kapster maakt echt tijd vrij en de afspraak staat daarom dus al om half 8 sochtends.

onpaard, dat vind ik geen slecht idee. En dan echt afspreken dat als het niet overeenkomt met het plaatje.

Ik merk dat ik er echt een nachtje over moet slapen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:59

Ik zou meegaan met onpaard als je het doet. En laten vast leggen dmv een app of iets dergelijks. Ook benoemen dat dit echt hun laatste kans is en hun ook garant gaan staan voor de integriteit van je haar. Dus met verzorgingsbehandeling.
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 15-12-21 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:59

Zeker doen. Ik ben nu wel benieuwd naar het eigen werk van die kapper :P.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 23:02

Ja snap ik, maar ik ga hem echt anoniem houden verder. Als ik de foto post is het misschien alsnog te herleiden en dat wil ik niet. Ik kan wel iets vergelijkbaars googlen. Maar goed, het is echt oprecht mooi.
Vorig jaar heeft hij mijn haar gedaan en toen was er alleen een toner nodig om het koeler te maken, omdat ik nog veel uitgegroeide highlights had. Toen was ik superblij met mijn haar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:05

Nymeria schreef:
Ja snap ik, maar ik ga hem echt anoniem houden verder. Als ik de foto post is het misschien alsnog te herleiden en dat wil ik niet. Ik kan wel iets vergelijkbaars googlen. Maar goed, het is echt oprecht mooi.
Vorig jaar heeft hij mijn haar gedaan en toen was er alleen een toner nodig om het koeler te maken, omdat ik nog veel uitgegroeide highlights had. Toen was ik superblij met mijn haar.

Ik snap je. Als hij eerder je haar heeft gedaan en ook foto's heeft waarop je kunt zien dat hij echt wel mooi balayage kan zetten, dan zou ik hem de kans geven. Wel met goede afspraken, zoals hierboven genoemd.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:54

Wat een vervelende situatie, maar als hij het zelf op wil lossen en klinkt alsof hij baalt van hoe dit gegaan is dan zou ik hem die kans geven. In plaats van kosten gaan maken bij een ander waarvan je ook niet weet wat je gaat krijgen.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:03

Een van vriendin van mij haar haar was ook totaal verpest met kleuren. Zij wilde ook terug gaan naar de zelfde kapper maar haar ook gezegd als zij je al met dit resultaat naar buiten sturen dan wil ik niet weten waar je straks mee naar buiten loopt..
Ik heb haar daarom naar mijn kapper verwezen en dat is serieus wel echt van de betere kapsalons (mensen rijden vanuit Limburg naar Noord-Holland om te kleuren)
En ik was echt onder de indruk hoe dit is opgelost:

Dit was de voorbeeld foto;

Afbeelding

Dit was het resultaat;

Afbeelding

Dit is hoe ‘mijn’ kapper het heeft opgelost;

Afbeelding

Zij was voor het opknappen ook rond de €250 kwijt maar wel dichterbij het resultaat hoe het moest zijn.
Ik zou daarom zeker even research doen naar een goede kapper, en daar ken ik er wel een paar van (PB mag altijd) maar dit is echt niet oke. Hopelijk krijg je een positieve reactie op je email!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:03

_San87_ schreef:
Nymeria schreef:

Ik snap je. Als hij eerder je haar heeft gedaan en ook foto's heeft waarop je kunt zien dat hij echt wel mooi balayage kan zetten, dan zou ik hem de kans geven. Wel met goede afspraken, zoals hierboven genoemd.

Eens! Wel netjes hoor hoe de eigenaar het wil oplossen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:05

Willemiens schreef:
Een van vriendin van mij haar haar was ook totaal verpest met kleuren. Zij wilde ook terug gaan naar de zelfde kapper maar haar ook gezegd als zij je al met dit resultaat naar buiten sturen dan wil ik niet weten waar je straks mee naar buiten loopt..
Ik heb haar daarom naar mijn kapper verwezen en dat is serieus wel echt van de betere kapsalons (mensen rijden vanuit Limburg naar Noord-Holland om te kleuren)
En ik was echt onder de indruk hoe dit is opgelost:

Dit was de voorbeeld foto;

[ [url=m/G9Mfna.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was het resultaat;

[ [url=m/pUh3r4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is hoe ‘mijn’ kapper het heeft opgelost;

[ [url=m/pzeNtc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zij was voor het opknappen ook rond de €250 kwijt maar wel dichterbij het resultaat hoe het moest zijn.
Ik zou daarom zeker even research doen naar een goede kapper, en daar ken ik er wel een paar van (PB mag altijd) maar dit is echt niet oke. Hopelijk krijg je een positieve reactie op je email!

Oef, wat slecht gedaan zeg! Kan bijna niet geloven dat die foto van na de kappersbeurt is, bizar! Heel mooi opgelost door jouw kapper.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:15

Ik zie nu de reactie van de kapper en dat de eigenaar het zelf wil oplossen. Echter had hij dit al moeten aanbieden na jouw eerste klacht.
Hij heeft je bij een meid laten kleuren die dus niet capabel was om er dan ook maar iets van te maken, en al helemaal niet om het op te lossen!
Heb trouwens gemist of dit bij een andere styliste was?
Hij had moeten op zn minst moeten weten dat dit niet zomaar bij te kleuren was, ook niet door een junior styliste.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:40

Nymeria schreef:
Ik ben het helemaal met jullie eens dat ik m'n geld zou moeten terugvragen. Dat zou ik ook adviseren. Maar: chickened out. -O-
Lekker ironisch, want ik behandel oa mensen met sociale angst. Leuke voor supervisie. :')

Gelukkig heb ik een goed mutsenhoofd en t schijnt koud te worden. Heb er nu op aanraden van de nieuwe kapper Head & Shoulders inzitten in de hoop dat ie wat lichter wordt bovenop. Vanavond nog een keer.

Dacht ook nog, misschien moet ik even gewoon helemaal van t blonde af. Als t dan maar 1 geheel wordt. Dus dat ga ik nog even vragen.

Thanks allemaal in ieder geval voor het medeleven met mijn coupe de wanhoop <3

Ik ga even advocaat van de duivel zijn; maar wanneer je haar net bewerkt is (en twee keer kort op elkaar) zou ik er geen heftige producten zoals H&S ingooien. Dat is enorm agressieve shampoo en is daarnaast ook redelijk slecht aangeschreven, dus voor het behoud van je haar zou ik daar echt even mee uitkijken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 05:02

Ik zou het wel door de eigenaar laten oplossen. Niet dan het precieze plaatje verwachten, want dat kan nooit natuurlijk.

Realiseer je wel dat 3 keer zo kort achter elkaar verven wel enorm schadelijk is voor je haar. Weet niet of zij ook olaplex doen? Maar zou dat erbij vragen in ieder geval.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 05:12

Zoals mijn zusje al zei
Het zal niet mee vallen dit te herstellen.

Volg je gevoel.

Was de eigenaar er ook toen je de zaak uit liep?
Heel bijzonder.
Net voor de kerst is het inderdaad super druk!
Ga er maar vanuit dat deze maar ook de andere kapper waar je heen wilt dit niet in 1x meer goed krijgt.
Om het heel mooi te krijgen moet je weer een paar keer geweest zijn.

Dus ga je terug maak goede afspraken.
En vraag goede verzoringsproducten.
Je haar staat op het punt van afbreken zo wit is het gemaakt.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 09:56

Als ik mijn gevoel volg dan denk ik toch aan de 'nieuwe' kapper. Ik heb haar net gebeld en haar plan is om lowlights te zetten om alles meer tot een geheel te brengen. En om ergens in mijn nek te proberen een stukje op te lichten om te zien wat er dan gebeurd, of het niet oranje wordt. Mocht dat lukken dan kan het stuk bovenin met highlights misschien nog enigzins gered worden.

Het plan van de eigenaar is prachtig, maar ik ben bang veel te hoog gegrepen. Ik zit nu met zwart haar, en het zou dan ongeveer zo iets moeten worden:
Afbeelding
Twijfel of dit niet te ambitieus is en ik straks nog niet tevreden ben. Het daarna nogmaals laten kleuren is op een gegeven moment natuurlijk ook geen optie meer.

Eigenlijk zegt mijn gevoel dus gewoon: nieuwe kapper.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:00

Volg dan je gevoel! En probeer iets van financiële compensatie van die andere zaak te krijgen, want die nieuwe kapper zal je ook weer een bak geld kosten, gok ik zo.