Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Amber_anne schreef:Ik luister op aanraden van dit topic de podcast 'de kwak kwaakt' en vind het super interessant.
Zeker ook iets om te beluisteren als je dit overweegt
Kun je er iets meer over vertellen inhoudelijk, want mij zegt het totaal niets.
Nikass schreef:Ik lees nog steeds dat dit topic voornamelijk gaat over het belang van de volwassenen.
In welk opzicht is het in het belang van het kind om het bewust niet bij zijn biologische ouder te laten opgroeien?
Iets anders: Wat als het kind op jonge leeftijd ziek wordt en bijvoorbeeld een transplantatie nodig heeft. Mag er geen contact gezocht worden met de donor die mogelijk een match is?
pien_2010 schreef:Nikass schreef:Ik lees nog steeds dat dit topic voornamelijk gaat over het belang van de volwassenen.
In welk opzicht is het in het belang van het kind om het bewust niet bij zijn biologische ouder te laten opgroeien?
Iets anders: Wat als het kind op jonge leeftijd ziek wordt en bijvoorbeeld een transplantatie nodig heeft. Mag er geen contact gezocht worden met de donor die mogelijk een match is?
Nikass dit zijn terechte vragen die voor dit topic off topic zijn. Dus start een eigen topic. Deze TS heeft vragen waar jouw vraag niet bijhoort.
Nikass schreef:Oh, sorry. Ik begrijp niet helemaal waarom het off topic is?![]()
Mogen er alleen mensen reageren die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten als ts?
Ik zal me even terughoudend opstellen.
MarlindeRooz schreef:Mensen kiezen we voor om hun kinderwens te vervullen en vergeten dan soms dat het zijn van een donorkind ook emotionele gevolgen / schade kan hebben. Idem voor adoptie. Dat betekent niet dat ik tegen ben maar je moet wel goed weten wat je doet.
Ik zou niet zitten te wachten op een kind van 16 dat aanklopt en dan van alles van je wil. Ik ben namelijk heel zorgzaam en wil iedereen helpen en zou dus daar in mee gaan. Terwijl ik zelf de wens voor een kind niet heb.
EmptyWords schreef:Ik ben zo'n kind. Mijn donor is niet mijn vader. Mijn broer is niet eens op zoek "want ik weet toch wie Mijn ouders zijn"
pol013 schreef:Ik heb blijkbaar een sterk afwijkend idee hierbij. Maar bekijk het blijkbaar veel te nuchter.
Er kan zo veel goed en fout gaan in een leven van een mens. Dat waar het kwakje vandaan komt me er één van de minder aardschokkende van lijkt. Ik kan er niet over uit dat er zoveel waarde wordt toegekend aan waar een klompje cellen vandaan komt. En hoe dat meer relevant zou zijn dan 18 jaar zorgen, lief en leed delen.
En over bang zijn wie er over 18 jaar op de stoep staat? Die situatie kun je toch ook tegen die tijd wel aanpakken? Niet dat je daar niet over na moet denken. Maar tegen die tijd staat er toch gewoon een volwassene voor je deur. Eentje waar je mee kunt praten. Waar je dan mee kunt bespreken hoe jij er in staat. Je bent toch niet onvoorwaardelijk verplicht om die persoon dan maar in huis te nemen en luiers hoef je dan ook niet meer te vervangen.
Maar goed, ik lees duidelijk dat dat niet de gemiddelde mening is.