Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:22

Ik heb ooit een tocht gehad met zo’n brede band en die zakt altijd af. Dus neen dank je :D

Lisitano: amai goed begonnen weer! Leuk om het hondje weer eens te zien :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 13:57

Lisitano, mooie foto! En leuke hond heb je :)

BB80 :+ prachtige leggings

Ik heb vanochtend een rondje Oostvoornse meer gedaan.
Tempo lag echt enorm traag, maar het uitzicht was goed.
Heb echt op karakter de laatste km moeten lopen. :=

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:19

Ik ging niet veel harder vanochtend, maar het was wel echt prachtig, genoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:24

Goed gedaan, Dilan! Ademhaling wel oké?

Hihi, wat een grappige broeken. :))

Mooi doel voor december, Lisitano!

Goed bezig, Imay en Goof!

Mooie foto’s, Gaucho!

Veel plezier morgen, Duke!

Over muziek. Ik heb een oude Nokia met dito oortjes waar ik radio mee luister tijdens het lopen. :+

Vandaag zou er eigenlijk een loop hier in de buurt worden georganiseerd maar dat ging vanwege Corona niet door. Een groepje had besloten toch te gaan lopen dus daar kon ik mooi bij aanhaken. Heb heerlijk gelopen. M’n PR met dik anderhalve minuut verbetert. Hopelijk loopt het volgende week ook zo lekker. Helaas geen foto.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:05

Gaucho leuke route hè!

Dilan goed gedaan, mooie afstand al.

Puera ook een mooi rondje! En lekker tempo.

Ik heb 50km trail in the pocket!

Mijn benen gingen supergoed, ik heb genoten.
Mijn vriend kreeg last van zijn knie na de marathonafstand, die heb ik bij 44km achtergelaten. Ik heb de 50 volgemaakt met hardlopen, hij met wandelen. Gelukkig waren we met twee auto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 18:08

Gaucho, mooie ronde :D

SV, flinke ronde weer!

Puera, netjes zeg! :wow:
Ademhaling viel een beetje tegen. Begonnen met wat piepende ademhaling. Die was na 5 km weg. Wel op 12 km toen ik een viaduct over moest, kreeg ik het heel benauwd bij het omhoog lopen.

Maar had sowieso wandelpauzes ingepland. Had ook nog wat spierpijn van donderdag :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:10

Wat een heerlijk rondje SV *\o/* En route bij Kootwijk was inderdaad helemaal top :j

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:10

Wow! Wat een afstand! Goed zeg!
Balen van je vriend zijn knie, hopelijk trekt dat snel weg.

Puera, leuk dat je alsnog een gezamenlijke loop kon doen. Net tempo!

Gaucho, pittige paden. Mooie route!

Dilan, Oostvoornse is mooi lopen! Nette afstand!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:03

Wauw, mooie prestatie weer @SV.

Mooie foto's weer van jou @Gaucho.
Fijn dat je lekker hebt kunnen lopen.

Lekkere afstand @Dilan! Fijn dat het qua benauwdheid mee is gevallen :j

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:33

Dilan fijn dat het mee viel. Knap gedaan hoor :j

Gaucho wat een mooie omgeving!

Puera fijn om toch samen te kunnen lopen :j

Wauw wat knap Supervixen! Mooie foto’s ook, wat prachtig daar ook

Mijn planning liep een beetje in de soep, hebben een puppy in huis wat some een beetje puzzelen is om die niet alleen te laten. Veel later dan normaal gaan lopen en de laatste kms waren in het donker in best guur weer. Verder wel lekker gelopen :j
Afbeelding

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:20

Holy. Moly! Wat een mooie afstanden zeg - ik vind 50km met de auto al heel erg ver en lang duren _O-

Echt ontzettend knap van jullie. Wat voor mij echt nog ver van mijn bedshow is lijkt voor jullie gewoon een “blokje om”

Prachtige foto’s van jullie route ook! Bedankt voor het delen! #inspiratie

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:28

Jeetje jullie zijn allemaal wel heel goed bezig _/-\o_

Ik was echt van plan dit weekend weer te beginnen maar ben zo verkouden / grieperig dat ik al buitenadem ben van de trap oplopen. Dus ik gok dat ik volgend weekend in de herkansing moet.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:41

Ik kan wel wat input gebruiken bij mijn planning van de komende tijd. Ik ben nu begonnen aan het 5-10 km schema van Run2Day (https://www.run2day.nl/hardloopschema-5-10km), dat in 8 weken opbouwt van 30 naar 60 minuten lopen. Ik wil daarna eigenlijk liever niet het zelfde schema nog een keer volgen maar heb nu 3 opties voor vervolg schema's. Ik kan het 10-15km schema van R2D(8 weken) volgen, het halve marathon schema(12-weken), of een ander 10km schema dat opbouwt tot 75 minuten duurloop, 50 minuten tempoduur en iedere week een interval training, tempoduur training en duur training heeft (13 weken)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:44

Wat een lopers hier, inspirerend!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:01

IMAY1990 schreef:
Ik kan wel wat input gebruiken bij mijn planning van de komende tijd. Ik ben nu begonnen aan het 5-10 km schema van Run2Day (https://www.run2day.nl/hardloopschema-5-10km), dat in 8 weken opbouwt van 30 naar 60 minuten lopen. Ik wil daarna eigenlijk liever niet het zelfde schema nog een keer volgen maar heb nu 3 opties voor vervolg schema's. Ik kan het 10-15km schema van R2D(8 weken) volgen, het halve marathon schema(12-weken), of een ander 10km schema dat opbouwt tot 75 minuten duurloop, 50 minuten tempoduur en iedere week een interval training, tempoduur training en duur training heeft (13 weken)

Ligt er natuurlijk aan hoe vaak je wil lopen. ik heb recent een vergelijkbaar schema als het laatste gedaan, om van 60 minuten kunnen lopen op te bouwen naar een snellere 10 km. Is mij erg goed bevallen, ik loop ook echt sneller en makkelijker nu. Ik doe 1 x in de week hardlooptraining, dat is mijn interval, daarnaast meestal in het weekend een duurloopje / trailrun en dan nog 1x doordeweeks een tempo loopje.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:03

gaucho schreef:
IMAY1990 schreef:

Ligt er natuurlijk aan hoe vaak je wil lopen. ik heb recent een vergelijkbaar schema als het laatste gedaan, om van 60 minuten kunnen lopen op te bouwen naar een snellere 10 km. Is mij erg goed bevallen, ik loop ook echt sneller en makkelijker nu. Ik doe 1 x in de week hardlooptraining, dat is mijn interval, daarnaast meestal in het weekend een duurloopje / trailrun en dan nog 1x doordeweeks een tempo loopje.

Tot aan het voorjaar is het plan om 3 keer in de week te lopen. In Maart start mijn Hockeyseizoen weer dus dan vervalt mijn interval loop omdat ik met hockey al genoeg aan versnellingen werk.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:05

Misschien hier ook maar even in de groep gooien. Heeft er misschien iemand nog een Futurumshop kortingscode die zij zelf niet gebruikt? Ik zou er heel blij mee zijn... :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:10

Dank je wel BB80, dat is wel een van mijn doelen, om mensen te inspireren.

Debbie met koorts moet je niet gaan hardlopen, als je alleen nog snottert en geen keelpijn hebt dan kun je wel een rustige training lopen.

IMAY die schema's heb ik geen verstand van, maar wat is je doel? Een bepaalde afstand?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:23

Supervixen schreef:
Dank je wel BB80, dat is wel een van mijn doelen, om mensen te inspireren.

Debbie met koorts moet je niet gaan hardlopen, als je alleen nog snottert en geen keelpijn hebt dan kun je wel een rustige training lopen.

IMAY die schema's heb ik geen verstand van, maar wat is je doel? Een bepaalde afstand?

Doel is ergens volgend jaar een olympische afstand triathlon doen. Dat is 1500m zwemmen, 40km fietsen en 10km hardlopen. Nu kan ik trainen om tot 10km hardlopen te komen maar omdat dat op raceday gedaan moet worden na de andere inspanningen is het verstandig om losstaand een stukje verder comfortabel te kunnen lopen. Nu is dat doel nog meer dan een half jaar weg dus ik heb alle tijd om verder op te bouwen. Maar uiteindelijk is het doel zowel de maximale afstand vergroten als de snelheid op afstanden tot in ieder geval 10km te vergroten. Ik ga in Mei een 1/8 triathlon doen, dat is 750m zwemmen, 20km fietsen en 5km hardlopen. Daar maak ik me over de afstanden echt geen zorgen maar daar heb ik wel een tijd per onderdeel voor in gedachten waarvan ik nog niet weet of ze echt realistisch zijn

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:24

Ik wil het hardlopen ook weer gaan oppakken maar had wat moeite met het ritme/ motivatie vinden.

Voor nu even uitstel ivm corona. Zit met de kids op de slaapkamer opgesloten....dat is sport genoeg.
Mijn hartslag is ook flink verhoogd. Hopelijk snel ervanaf en weer fit.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:25

IMAY ik denk als je je duurloopjes uitbreidt tot 15km op relaxed tempo en één keer per week een intervaltraining doet, je tijden flink verbeteren. En daar heb je nog tijd zat voor.
Maar welk schema daarbij past, geen idee. Heb nog nooit met een schema gelopen.

Je kunt ook iemand zoeken die voor jou een schema op maat maakt, met daarin jouw doelen. Dat kost je dan wel wat geld, maar dan past het bij jou.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:33

Knappe prestatie SV en alle anderen ook! Sterk hoor.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:03

Ik had weer even online gezocht naar een route en vond weer wat leuks. Dus stapte vanmiddag in de auto naar het startpunt. Uiteindelijk 11,11km gelopen, over dijkjes, langs watertjes, door velden en noem maar op. Was lekker weer :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 21-11-21 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:09

Oh, ziet er heel gaaf uit Muesli, heb je een linkje? Dat is voor mij ook relatief dichtbij.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:28