Lisitano: amai goed begonnen weer! Leuk om het hondje weer eens te zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMAY1990 schreef:Ik kan wel wat input gebruiken bij mijn planning van de komende tijd. Ik ben nu begonnen aan het 5-10 km schema van Run2Day (https://www.run2day.nl/hardloopschema-5-10km), dat in 8 weken opbouwt van 30 naar 60 minuten lopen. Ik wil daarna eigenlijk liever niet het zelfde schema nog een keer volgen maar heb nu 3 opties voor vervolg schema's. Ik kan het 10-15km schema van R2D(8 weken) volgen, het halve marathon schema(12-weken), of een ander 10km schema dat opbouwt tot 75 minuten duurloop, 50 minuten tempoduur en iedere week een interval training, tempoduur training en duur training heeft (13 weken)
gaucho schreef:IMAY1990 schreef:Ik kan wel wat input gebruiken bij mijn planning van de komende tijd. Ik ben nu begonnen aan het 5-10 km schema van Run2Day (https://www.run2day.nl/hardloopschema-5-10km), dat in 8 weken opbouwt van 30 naar 60 minuten lopen. Ik wil daarna eigenlijk liever niet het zelfde schema nog een keer volgen maar heb nu 3 opties voor vervolg schema's. Ik kan het 10-15km schema van R2D(8 weken) volgen, het halve marathon schema(12-weken), of een ander 10km schema dat opbouwt tot 75 minuten duurloop, 50 minuten tempoduur en iedere week een interval training, tempoduur training en duur training heeft (13 weken)
Ligt er natuurlijk aan hoe vaak je wil lopen. ik heb recent een vergelijkbaar schema als het laatste gedaan, om van 60 minuten kunnen lopen op te bouwen naar een snellere 10 km. Is mij erg goed bevallen, ik loop ook echt sneller en makkelijker nu. Ik doe 1 x in de week hardlooptraining, dat is mijn interval, daarnaast meestal in het weekend een duurloopje / trailrun en dan nog 1x doordeweeks een tempo loopje.
Supervixen schreef:Dank je wel BB80, dat is wel een van mijn doelen, om mensen te inspireren.
Debbie met koorts moet je niet gaan hardlopen, als je alleen nog snottert en geen keelpijn hebt dan kun je wel een rustige training lopen.
IMAY die schema's heb ik geen verstand van, maar wat is je doel? Een bepaalde afstand?
gaucho schreef:Oh, ziet er heel gaaf uit Muesli, heb je een linkje? Dat is voor mij ook relatief dichtbij.