Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveBodin

Berichten: 4375
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:01

Als ik naar werk moet, moet ik om 615 de deur uit. Daar zit al wat speling in, maar vanwege de trein die ik moet halen reken ik gewoon op 615 de deur uit. Mijn wekker staat om 550. Het zou 5 minuten later kunnen, maar op zich vind ik dit prima. Ik druk altijd op snooze, dan gaat ie 15 minuten later weer af. Ga er wel meteen uit, maar zo weet ik wanneer de eerste 15 minuten over zijn en ik nog maar 10 minuten hebt. Werkt bij mij heel goed.
Verder doe ik alleen aankleden, tandenpoetsen, laatste dingen van koelkast in tas etc. Ontbijten doe ik in de trein .

nine1987

Berichten: 8366
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:04

Mijn werk begint om 9.00, maar ik ben half negen altijd aanwezig.. Dit om eventuele problemen/ziekmeldijgen op te vangen en om ff in alle rust te ontbijten.. :)

En als ik daarmee klaar ben, die ik alvast wat administratie ofzo..

Suzanne F.

Berichten: 49656
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:21

Ik heb geen echt vaste werktijden. Wij mogen werken wanneer we willen. Als je om 8 uur wil beginnen is dat prima maar 10 uur mag ook. Weekend en ‘s avonds mag ook.
Meestal rijd ik rond half 9-9 uur weg en dan ben ik er een half uurtje later.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:52

Hangt bij mij helemaal van de route af. Of ik met de auto of trein ga, of er vaak files zijn etc.
Ik ben sowieso altijd 10 minuten van tevoren op mijn werk, maar ik kan nu met de fiets dus ik neem geen extra tijd daarbovenop.

spottedponie
Berichten: 2966
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:37

Ik moet om 8 uur beginnen, zet de kinderen tussen 7 en 7:15 af op de opvang, dan ben ik rond 7:50 op mijn werk, mijn lessen beginnen pas om 9 uur dus dan heb ik nog een uur om wat te prullen. Mocht er file staan is het daarom dus geen ramp als ik wat later ben, maar in de praktijk ben ik eigenlijk altijd op tijd op mijn werk...

Het is bij mij inmiddels wel echt een ritueel smorgens, alles gaat als een geoliede machine, zodra mijn man dan een keer thuis is en voor mn voeten loopt gaat het mis :') maar ook dan ben ik altijd wel op tijd...

Half 6 wekker, paarden buiten (brok hebben ze dan al van man gehad, hooi leggen we de avond ervoor buiten klaar) zelf omkleden, om 6 uur de kinderen uit bed met wat drinken op de bank wakker worden, katten voeren, brood smeren, kinderen aankleden, haren doen, wasje in de machine en om 6:45 in de auto...

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:44

Als ik naar kantoor ga, wil ik om 6.00 uur in de auto zitten om de files voor te zijn. Inmiddels heb ik aan een half uur genoeg maar ik zet wel alles klaar de avond van tevoren en ontbijt op het werk. Koffie gaat mee de auto in. En dan heerlijk in de auto muziekje aan en koffie drinken.
Op thuiswerkdagen ((gelukkig het grootste deel) heb ik een uur nodig voor ik aan het werk ga.

Jessix

Berichten: 16522
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:48

Ik ben vaak al voor 6 uur wakker, maar dan volgt een heel ritueel van knuffel van katten en hond. Afhankelijk van hoe laat mijn eerste afspraak is kan dat ritueel gerust een uur duren. Als ik wakker ben kan ik wel direct de hele wereld aan, ongeacht het tijdstip. Uitslapen kan ik niet meer. En als ik al eens later ben dan wil ik toch om uiterlijk 8 uur wel bij mijn paarden zijn.

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:52

Misschien ook leuk om een topic voor de avond te maken! Hoelang je bezig bent met koken/eten/avondprogramma/bed :+

Lay_D

Berichten: 3721
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 11:06

Nature93 schreef:
Hoelaat zijn jullie op je werk? Stel, je zou om 8 uur moeten beginnen en het is een half uur rijden. Hoeveel reistijd hou je dan aan in de ochtend? Houd je rekening met calamiteiten? Of minimaal 10 minuten van te voren aanwezig.


Als ik om 7.00 moet beginnen dan vertrek ik om 6.30, ik ben dan rond 6.45 op het werk, waar we dan om 7.u de overdracht hebben van de nachtdienst.
Ik heb dus in feite 15 min speling wbt onvoorziene zaken onderweg.
Als ik een late dienst heb, dan vertrek ik ook een half uur voordat mijn dienst werkelijk begint, zelfde als bij een ochtenddienst ivm overdracht etc.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 22-03-23 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 11:08

Bij mij is het echt verschillend. Ik werk over heel Brabant. Als ik ver van huis af moet ( zoals vandaag ) gaat mijn wekker om 5:15. Ik ga er dan ook echt binnen 5 minuten uit, fris mijn eigen op, make-upje, omkleden en eten klaar maken en de beesten voeren en dan ga ik weg. Mijn man zorgt dan voor ons zoontje zodat zij samen langer kunnen blijven liggen. Moet ik in de buurt werken dan is het meestal rond 6:30 a 7:00 de wekker. Ga ik er uit en doe ik mijn ochtend routine, maak ik de kleine wakker en kleed ik die aan. Mijn man laat dan ondertussen de hond uit en ik maak onze Kaj klaar voor de opvang. Als hij terug is van het uitlaten brengt hij ons zoontje naar de opvang en stap ik in de auto richting mijn werk.

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 11:10

Ik zet geen wekker, tenzij ik voor 09:00 een afspraak heb (zeker als ik er fysiek aanwezig moet zijn). Ik word uit mezelf rond 07:00 wakker. Naarmate het vroeger licht wordt, wordt dit steeds weer wat eerder. De zomer/wintertijd heeft ook nog wel wat invloed op hoe laat ik wakker word, wakker worden blijft namelijk hetzelfde, alleen de klok is aangepast :+

Kortom: stevige biologische klok. En ik vind het heerlijk om niet door een wekker te worden gewekt, ik heb het gevoel veel fitter wakker te worden, omdat ik uitgerust ben op het moment dat ik wakker word. Ik kom ook altijd meteen uit bed als ik wakker ben.

Door het hybride werken zien mijn werkdagen er zelden hetzelfde uit. Als ik op locatie moet zijn, meestal is dat op z'n vroegst 09:00, dan werk ik eerst nog even thuis. Ik begin dan rond 07:15/07:30 thuis alvast te werken. Ik heb dan tussendoor nog een klein half uurtje nodig om mijzelf en spullen klaar te maken voor vertrek en meestal ook hooguit een klein half uurtje reistijd. Sommige locaties kan ik met de bus naartoe, dan kan ik in de bus lekker verder werken. Als ik niet op locatie hoef te zijn, begin ik om dezelfde tijd thuis te werken en werk dan gewoon door.

Ik geniet echt van deze zekere 'vrijheden' om de boel te kunnen indelen en ik denk dat het ook positief is voor mijn gezondheid :j Daarnaast past het denk ik stomtoevallig ook gewoon goed bij mijn biologische ritme.