“Bang” voor vaccinatie…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:11

hahahatsjoe schreef:
Wat een onzin die laatste zin van jan. Ik zou niet meer reageren in Covid-topics omdat ik mij vaak dood erger aan de onnozelheid van sommigen, maar nu moet ik toch even reageren. Mijn eigen vriend heeft Covid-19 gehad. Was 3 dagen wat minnetjes waarvan 1 dag op de bank. Hij werkt in de zorg dus heeft zich wel laten vaccineren (Janssen). Hij kreeg na de vaccinatie een zeer zware epileptische aanval waardoor hij zowat 3 dagen van de wereld was, zijn collega's en patiënten niet meer herkende, gewoon compleet van slag was. En nu, weken later, heeft hij nog steeds meer en ergere aanvallen dan voorheen (voorheen was hij gewoon even "afwezig" als hij een insult had, meer niet). Even los van wat voor angst dan ook, als je goed gezond bent zou ik me niet laten vaccineren, meer dan 90% van de mensen heeft weinig tot geen last van Covid-19.

Aangezien je al eens eerder een compleet vaccinatie-overlijden hebt verzonnen zou ik niet weten waarom mensen hier moeten geloven dat dit wél waar is?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:17

loesjeislief schreef:
Ik ben ook aan het twijfelen. Ik heb er wel 1 gehad en was 2 dagen niet lekker. Beroerd, misselijk, hartkloppingen, maagpijn, diaree en erg moe. 6 dgn na de prik kreeg ik tintelingen in mijn voeten en later in mijn onderbenen en handen. Onverklaarbare blauwe plekken op mijn benen. Strakke huid gevoel en pijnlijke huid bij aanraking. Arts zag er geen erg in omdat ik geen andere klachten erbij had. Hij zei wel de tweede prik te nemen. Ik heb 3 weken. Met deze klachten gelopen. Heel soms komen de tintelingen in mijn voeten terug. Ik heb nu al 2x de afspraak afgezegd. Ik weet het even niet meer. We willen dit jaar naar Duitsland maar dat wordt een dingetje als ik het bij 1 prik laat. Ik voel mij dan best schuldig tegenover de andere van het gezin. Maar om een prik te nemen om alleen maar het buitenland te gaan gaat tegen mijn gevoel in. Tuurlijk zou ik het niet alleen daarvoor doen. Twijfels twijfels.

Lijkt me lastig. Als ik het zo lees is het wel een twijfelgeval. Je hebt best forse bijwerkingen gehad, en weet niet of een volgende prik mee of tegen zal vallen.

Heb je Phizer of Moderna gehad ?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:20

betadine schreef:
Ik meld me hier ook. Nog niet gevaccineerd. Mijn partner wel.
Bang is misschien niet helemaal het juiste woord, maar wekelijks lees ik de meest tegenstrijdige berichten over de vaccinaties en nog nooit zag ik zoveel berichten gecensureerd worden. Ik kijk nog even de kat uit de boom. Ondertussen testen ze vaccinatie pillen die op de markt komen en ook behandelmedicatie.
Vaccinatie ok, maar ik ben niet bereid om mij 3x te laten inspuiten en jaarlijks te vernieuwen. Dat is wel waar ze nu naartoe neigen. Ook zou het fijn zijn om een comfortabelere en meer betrouwbare testmanier te hebben.
Ik krijg echt de kriebels van mensen die niet gevaccineerden uitkotsen en zelf willen laten betalen voor hun medische kosten. Dan moeten we ook iedere roker, drinker, persoon met overgewicht en beoefenaar van risico sport ook zelf voor de medische kosten laten opdraaien. Mensen die gevaccineerd zijn kunnen ook het virus overdragen. Ik vind het ook vreemd dat je niet mag testen op antilichamen en dat zelf als je de ziekte gehad hebt alsnog een vaccin moet. Berichten neem ik nu veel minder serieus omdat ze al veel te vaak zichzelf tegengesproken hebben.
Ik mag binnenkort nergens meer naartoe omdat ik niet gevaccineerd ben. Veel mensen hebben zich enkel laten vaccineren om terug vrijheid te krijgen. Ik vind dat krom. We primeren altijd een tolerante maatschappij, maar tijdens Covid blijft er van die tolerantie weinig over. Hoe onverdraagzaam mensen kunnen zijn had ik nog nooit eerder zo fel opgemerkt. We moeten en zullen allemaal hetzelfde denken. Met alle censuur worden we ook stevig aangemand om hetzelfde te lezen.

Sterkte!
Misschien het beste om dit met een andere huisarts ook even te bespreken? Even kijken wat die er van vindt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:22

ravellie schreef:
Vaccinatie bewijs, verplicht vaccineren (andere landen al aan de orde van dag, incl bedrijven)
je baan verliezen als je de vaccinatie weigert.

er is wel onderscheid tussen NL en andere landen...

Citaat:
Testbewijzen voor toegang

Ja, dat is nog steeds totdat het onder controle is, en totdat ik anders hoor, denk ik dat dat ook zo gaat werken...

Citaat:
Verplicht in quarantaine met bewaking voor de deur (Spanje)
Niet alleen Spanje hoor. Maar goed, een ander land.
(ik ergerde me heel erg aan mensen die zaten te kiften op onze overheid terwijl we hier nog van alles mochten, in tegenstelling tot andere landen.... maar dat vergeten we even voor het gemak)

Citaat:
Lang geleden werd ook binnen Bokt geroepen dat het er allemaal niet zou komen.
En het is er dus wel gekomen.

Lang geleden riepen mensen dat we in onze huizen opgesloten zouden worden (nooit meer vrij) , dat er tanks door de straat zouden komen rijden, dat we kenmerken op onze kleding moeten gaan dragen etc....
Iedereen roept wel eens wat...

Citaat:
Ergens niet naar toe mogen? dat kan zomaar gebeuren hoor.
Als ik naar een musical wil moet ik bijvoorbeeld al een negatieve test hebben, anders kom ik er niet in.

Dat is iets anders als 'ik mag nergens naartoe omdat ik niet gevaccineerd ben'. Je mag wel, maar je moet iets regelen.. ..

Maar dit gaat niet helemaal over vaccinatie-angst.. :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:34

Wat wil je nu weerleggen?
Ik geef gewoon aan hoe stappen steeds verder de maatschappij ingezet worden (waarvan niemand dat voor mogelijk had gehouden, en er op Bokt gezegd werd dat het zover niet zou gaan komen)

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:36

sterregoud schreef:
loesjeislief schreef:
Ik ben ook aan het twijfelen. Ik heb er wel 1 gehad en was 2 dagen niet lekker. Beroerd, misselijk, hartkloppingen, maagpijn, diaree en erg moe. 6 dgn na de prik kreeg ik tintelingen in mijn voeten en later in mijn onderbenen en handen. Onverklaarbare blauwe plekken op mijn benen. Strakke huid gevoel en pijnlijke huid bij aanraking. Arts zag er geen erg in omdat ik geen andere klachten erbij had. Hij zei wel de tweede prik te nemen. Ik heb 3 weken. Met deze klachten gelopen. Heel soms komen de tintelingen in mijn voeten terug. Ik heb nu al 2x de afspraak afgezegd. Ik weet het even niet meer. We willen dit jaar naar Duitsland maar dat wordt een dingetje als ik het bij 1 prik laat. Ik voel mij dan best schuldig tegenover de andere van het gezin. Maar om een prik te nemen om alleen maar het buitenland te gaan gaat tegen mijn gevoel in. Tuurlijk zou ik het niet alleen daarvoor doen. Twijfels twijfels.

Lijkt me lastig. Als ik het zo lees is het wel een twijfelgeval. Je hebt best forse bijwerkingen gehad, en weet niet of een volgende prik mee of tegen zal vallen.

Heb je Phizer of Moderna gehad ?

Ik heb pfizer gehad

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:41

Cer schreef:
Ditzelfde gevoel heb ik ook, maar dat is vnl omdat ik wat groepen (ook op telegram) volg die anti vaxx zijn... Die enorm opruien, veel mensen angst aan praten, niet bij gevaccineerden in de buurt willen zijn, en een verdienmodel hebben gemaakt van 'tegen corona maatregelen zijn'... Dus wat jij schrijft maar dan precies omgekeerd.. :j

Er zijn meerdere artsen en wetenschappers die hun twijfels hebben over de vaccinatiecampagne en ook meerdere eerste-hand verhalen van vaccinatie neveneffecten waarvan zelf overlijdens. Die worden offline gehaald op sociale media.
Daartegenover worden er uit de antivax bewegingen ook veel onzinverhalen gedeeld. Maar vrijheid blijheid en ik geloof liever in wat ik zie en ik zie dat er zowel met als zonder vaccin nog helemaal niets bewezen is.

In een wereld waar 25000 mensen per dag van honger sterven slagen we er toch maar mooi in om hun een vaccin op te sturen. Prachtig wat solidariteit kan doen

BigOne

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:46

Wanneer verhalen over sterven door vaccinatie waar zijn dan worden ze niet offline gehaald, wel wanneer het een broodje aap verhaal is. En die zijn ruim in de meerderheid. En de groep artsen en wetenschappers die hun twijfels hebben zullen er zeker zijn getuige sommige groepen op fb en Twitter, echter, sommigen verspreiden klinkklare leugens en al die groepen hebben een bankrekening voor de bijdrages in “ gevecht” tegen de maatschappij.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:49

En dat gebeurt niet alleen over vaccineren maar ook over andere onderwerpen. Denk bijvoorbeeld eerder de Brexit maar ook de aanval op het Capitool. Als jij een goed verhaal hebt wordt je echt wel gehoord. Als je ongefundeerde bullshit verspreid wordt dit inderdaad weggehaald.

@betadine - wanneer vind jij dat iets bewezen is? Wanneer jij het zelf hebt gezien?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:59

ravellie schreef:
Wat wil je nu weerleggen?
Ik geef gewoon aan hoe stappen steeds verder de maatschappij ingezet worden (waarvan niemand dat voor mogelijk had gehouden, en er op Bokt gezegd werd dat het zover niet zou gaan komen)

Wat wil jij nu aantonen?
"Op bokt gezegd werd..." zegt mij nl helemaal niks. Er werd zoveel gezegd. En van een aantal dingen werd niet gezegd dat het 'nooit' zou gebeuren, maar werd wel tegengesproken dat het 'voor altijd' zou zijn. En dat denk ik nog steeds.

Maar dit gaat ondertussen niet meer over "bang voor vaccinatie"..

Citaat:
Er zijn meerdere artsen en wetenschappers die hun twijfels hebben over de vaccinatiecampagne en ook meerdere eerste-hand verhalen van vaccinatie neveneffecten waarvan zelf overlijdens. Die worden offline gehaald op sociale media.
Hou op echt gewoon.... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:21

Zoveel gemekker en gemopper op elkaar, nog wel een beetje lief doen he :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:30

c_alsemgeest schreef:
oomens schreef:
Gingen ze daar niet op grote schaal ook nog een derde prik zetten?

ja klopt, geloof ik na wereldwijd aanleveren voor landen die de basis nog moeten, ging de rest voor de 3e

Even geknipt, anders wil 't niet :D

Gaan ze in de UK met AZ een derde vaccinatierondje doen ?
Hier bij ons in BE las ik vanmorgen dat ze alle AZ die nog in bestelling is / in de frigo ligt, van de hand gaan doen en schenken aan Covax voor voornamelijk de Balkan landen.
Als er hier een 3e komt, is het voor iedereen een mrna-ding.

Ik vind dit wel heel bijzonder moet ik zeggen. Anyway, de burger betaalt toch de rekening op het einde dan de rit :x

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:34

loesjeislief schreef:
Ik heb pfizer gehad

Normaal heeft phizer de minste bijwerkingen, dus is het opvallend dat je je zoveel last had.
Ik kan je niet adviseren, blijft een gok om in te schatten wat het beste is.
Misschien nog een andere arts raadplegen ? Of je intuïtie volgen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:44

Pandora2 schreef:
Even geknipt, anders wil 't niet :D

Gaan ze in de UK met AZ een derde vaccinatierondje doen ?
Hier bij ons in BE las ik vanmorgen dat ze alle AZ die nog in bestelling is / in de frigo ligt, van de hand gaan doen en schenken aan Covax voor voornamelijk de Balkan landen.
Als er hier een 3e komt, is het voor iedereen een mrna-ding.

Ik vind dit wel heel bijzonder moet ik zeggen. Anyway, de burger betaalt toch de rekening op het einde dan de rit :x

Dat heb ik wel begrepen van een vriendin die in Engeland woont.
Ze willen het eerst eerlijk verdelen onder de 'armere' landen en dan gaan voor een derde ronde volgend jaar.
Ik kan wel even om een bron vragen aan haar? Zij had het iig in het nieuws gezien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:30

Vragen mag altijd :D
Ik denk het ook wel, aangezien ze bijna niks anders dan AZ gebruikt hebben daar.
Begrijp niet goed waarom ze hier ( BE ) de AZ niet meer gaan gebruiken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:48

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:49

Mooi nieuws voor de UK. Hopelijk kunnen zo zo echt terug naar normaal en daar ook blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:27

Wat de grap is, heel veel mensen in de UK zijn nog extreem voorzichtig, dragen nog mondkapjes en gaan nog niet uit omdat ze vinden dat de regering alles te snel open heeft gegooid. En de scholen zijn dicht, paar weken geleden verantwoordelijk voor zeer veel besmettingen. Dus het lijkt crescendo te gaan daar maar het ligt toch echt aan de bevolking dat het terugloopt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:29

c_alsemgeest schreef:

Thanks !
Ik las net in één of andere krant hier dat ze in de UK al per 1 september willen beginnen met die 3e vaccinatie. Ze laten er geen gras over groeien in elk geval :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:30

bigone schreef:
Wat de grap is, heel veel mensen in de UK zijn nog extreem voorzichtig, dragen nog mondkapjes en gaan nog niet uit omdat ze vinden dat de regering alles te snel open heeft gegooid. En de scholen zijn dicht, paar weken geleden verantwoordelijk voor zeer veel besmettingen. Dus het lijkt crescendo te gaan daar maar het ligt toch echt aan de bevolking dat het terugloopt.

Of het gaat gewoon goed? Ik snap niet waarom er altijd iets negatiefs achter gezocht moet worden. Mensen deden daar eerder toch ook voorzichtig en er gaan toch echt ook gewoon mensen uit etc wat eerst niet kon.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:37

ingedebruijn schreef:
Of het gaat gewoon goed? Ik snap niet waarom er altijd iets negatiefs achter gezocht moet worden.

Goed nieuws kan niet ;)

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:40

Huertecilla schreef:
ingedebruijn schreef:
Of het gaat gewoon goed? Ik snap niet waarom er altijd iets negatiefs achter gezocht moet worden.

Goed nieuws kan niet ;)

Hoezo kan dat niet

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:44

Appeltje_1 schreef:
Huertecilla schreef:

Goed nieuws kan niet ;)

Hoezo kan dat niet

Relativeert de grote boze Covid :)*

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:47

Ik ben helemaal pro vaccineren, maar ik snap ook heel erg goed dat het spannend is om je te laten vaccineren als je bepaalde onderliggende allergieën of ziektes hebt die een reactie zouden kunnen uitlokken. Voor iedereen die daarom twijfelt is het denk ik het beste om dat te overleggen met je huisarts. Geen prik halen is geen schande, als je er maar goed overna hebt gedacht en niet omdat een random vaag verhaal op het grote web dat je vertelde.
Ben je gezond: haal dan juist je prik, want daarmee bescherm je de mensen die geen prikken kunnen of willen halen vanwege een goede onderliggende rede.

Het lastige met vaccinaties (net zo goed met kinder vaccinaties) is dat het pas werkt als een grote meerderheid het doet, daarom ontstaan die felle discussies waardoor iedereen alleen nog maar feller achter z'n standpunten gaat staan en er steeds minder respect, begrip en inlevingsvermogen is voor de ander.

Overigens heb ik een eerste Moderna prik gehad en niks van gemerkt, maar ik reageer sowieso nooit heftig op vaccinaties. Mijn zusje kreeg het benauwd en is flauwvallen.... Voor de prik überhaupt was gezet :') . Ik denk dat een hoop van de klachten direct na de prik ook stress gerelateerd kunnen zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:49

Huertecilla schreef:
Relativeert de grote boze Covid :)*

En als je niet ook zegt dat Covid-19 gelijk is aan een griepje en de maatregelen stom zijn omdat daardoor de parenclubs dicht moesten, dan gaat er iemand heel boos roepen vanaf zijn berg.