Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:11

Ja, ik laat mij wel vaccineren.
Heb ook getwijfeld, maar de meeste redenen om niet te enten zijn inmiddels (door zelf naar info op zoek te gaan) weerlegt. De hoofdredenen om wél te enten:

-de langetermijngevolgen van het vaccin zijn niet bekend (aka "te snel ontwikkelt"), maar die van Corona krijgen in die zin ook niet volledig. Wat als blijkt dat je juist van het virus zelf over 5 jaar onvruchtbaar zou worden? Die kans lijkt mij wetenschappelijk gezien groter dan dat dit door een vaccin zou gebeuren.
- ik ben jong en gezond, dus ook een vaccinatie kan ik prima hebben. Of ik van Corona niet ziek zou worden is geen gegeven, dat blijft gissen. Met dat in mijn achterhoofd denk ik juist, ent mij maar tegen zo veel als mogelijk want mijn lichaam kan prima tegen een stootje van entingen.
-ik heb mij in het verleden ook laten enten voor allerhande dat nodig is geweest om kinderziektes de wereld uit te helpen/houden of wat nodig is om te reizen. Daarbij is nooit tegenzin geweest of achterdocht of het wel goed zou zijn of gaan en is gebleken allemaal goed gegaan, dus ja ik vertrouw in de wetenschap dat zij deze zaken beter kunnen en weten dan ikzelf.

Dyphusion

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:18

Nee, ik laat mij niet vaccineren. Ik zie de meerwaarde er niet van in aangezien ik al lichaamseigen antistoffen heb.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:20

Dyphusion schreef:
Nee, ik laat mij niet vaccineren. Ik zie de meerwaarde er niet van in aangezien ik al lichaamseigen antistoffen heb.

Dus je hebt al Corona gehad?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:24

Ik laat me nu niet vaccineren. Ik mag al een week een afspraak maken. Maar ik ben hoogzwanger (39 weken) en ik ga borstvoeding geven. Zo lang niet duidelijk is of het absoluut veilig is, of dat mijn kindje borstvoeding krijgt, blijf ik weg van een vaccinatie

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:26

Ik laat mij vaccineren, zodat deze ellende hopelijk snel onder controle is en het leven weer normaal wordt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:27

Ja. Ik ben eind januari en half februari al gevaccineerd met pfizer.

Ik heb me laten vaccineren, omdat ik de maatregelen enorm zwaar vond en daar vanaf wilde. In mijn ogen is vaccineren de enige mogelijkheid om snel de ziekenhuiscijfers en de besmettingen omlaag te brengen en terug te kunnen naar normaal.
Een tweede reden is dat ik zo hoop mijn cliënten te beschermen (ik werk in de zorg). Inmiddels zijn mijn cliënten ook allemaal gevaccineerd, maar op het moment dat ik mijn vaccinatie kon halen nog niet.
De laatste bijkomstigheid is dat is nu nog maar een hele kleine kans heb om ziek te worden. Echter ben ik relatief jong en helemaal gezond. Ik ben eigenlijk nooit bang geweest om corona te krijgen. Ik ken heel veel mensen die het gehad hebben en de meesten van mijn leeftijd en jonger zijn een week ziek geweest en waren alweer snel op de been.

Juist door dit laatste heb ik wel getwijfeld of ik me wel moest laten vaccineren. Ik was 26 jan. aan de beurt en was één van de eerste. Ik vond dat erg spannend, omdat toen ook de enge indianenverhalen over pfizer zijn ronde gingen doen. Maar de heftige maatregelen die ervoor zorgde dat ik me erg slecht ging voelen gaf de doorslag.
Ik snap dat mensen ´even af willen wachten´, maar als iedereen dat doet dan komen we niet verder. Dit was mijn beredenatie. En als ik nu zie hoe enorm de cijfers zijn gedaald en vooral in welke leeftijdsgroepen dit begon, dan kun je niet anders zeggen dat de vaccinaties hier de grootste invloed op hebben. Ik ben er blij mee en vooral klaar met corona. Vanaf het moment dat iedereen zijn vaccinatie heeft kunnen halen ga ik me privé niet meer aan maatregelen houden. Dit was namelijk mijn grootste reden om me te laten vaccineren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:32

Gimme_Joy schreef:
Ik laat me nu niet vaccineren. Ik mag al een week een afspraak maken. Maar ik ben hoogzwanger (39 weken) en ik ga borstvoeding geven. Zo lang niet duidelijk is of het absoluut veilig is, of dat mijn kindje borstvoeding krijgt, blijf ik weg van een vaccinatie

Dat vraag ik me ook af,hoe dat zou moeten als je zwanger zou zijn.Ik weet in elk geval dat veel medicijnen een risico voor het ongeboren kind kunnen zijn. En tegenwoordig zegt men zelfs dat 1 glaasje alcoholische drank al niet meer zou mogen.Terwijl dat (volgens mij!) toch veel minder ingrijpend is dan een vaccinatie.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:36

In Amerika zijn juist zwangere vrouwen met voorrang gevaccineerd omdat er onverwacht veel van hen met ernstige problemen op IC kwamen. Een dochter van vrienden staat zelf op de spoedeisende hulp en heeft hier behoorlijk mee geworsteld, toen ongeveer 28 weken zwanger. Ze is wel gegaan.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:40

Nee ik laat mij niet vaccineren. Ik heb al 3 oproepen gehad.

*Ik vertrouw het vaccin niet op langere termijn.
*Ik ben lichamelijk al niet in orde.
*Ik geloof inmiddels niet meer dat het om corona gaat. (ik zal wel zo'n wappie zijn)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:44

Ja ik wel, ik wil graag overal naar vakantie kunnen en dit vaccin is wereldwijd zo onder de loep gelegd dat ik het wel vertrouw.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:50

MoniqueT schreef:
In Amerika zijn juist zwangere vrouwen met voorrang gevaccineerd omdat er onverwacht veel van hen met ernstige problemen op IC kwamen. Een dochter van vrienden staat zelf op de spoedeisende hulp en heeft hier behoorlijk mee geworsteld, toen ongeveer 28 weken zwanger. Ze is wel gegaan.

Tja,als je als zwangere vrouw ernstige corona zou krijgen is dat uiteraard ook heel slecht voor je baby.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:53

Juist de ruimte die een baby op het eind van het tweede trimester in gaat nemen kan voor problemen zorgen, kan want dat gebeurt bij een pittige infectie. De ruimte om te ademhalen is dan al flink beperkt en dan Corona er over heen, dat trekt een lichaam soms niet.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:55

bigone schreef:
Dyphusion schreef:

Blijkbaar wel. Niks van gemerkt.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:04

Zeker! Mijn afspraken staan al.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:07

Ik heb een forse luchtweginfectie gehaf van 35-40wkn zwanger. Dat vond ik écht al geen geintje, ik was zelfs te zwak voor een normale bevalling en heb gesmeekt om een ks. Ik moet echt niet denken aan corona in die toestand.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:25

Een perspectief mbt beslissingen.

De gecreëerde hysterie heeft de acceptiedrempel voor vrijhiedsbeperking enórm verlaagd bij de meerderheid van de bevolking.
Ziedaar de democratische acceptatie van het vaccinatiebewijs.

Dit is defacto een chantagemiddel. Wil je vliegen, groter evenement, zelfs club, dan moet je het tonen.

Dat kan een extra reden zijn om je wel te laten vaccineren ook al wil je dat oo zich helemaal niet.
De afwegeing wordt dan ineens niet tussen Covid19 of vaccin maar tussen opties van je sociale leven.

Ik ben tegen vaccinatie en tegen het vaccinatiebewijs doch heb geen vrije keuze ook al is een niet-gevaccineerde helemaal geen risico voor wel-gevaccineerden.

De hersenspoeling van de massa ´verplicht´ je tot een vaccinatie als je graag uitgaat naar clubs of op vakantie wil met vliegtuig of trein.
Ik moet nu zelfs mijn effing mobiel -:(- meenemen want daar staat het ding op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:28

Dyphusion schreef:
bigone schreef:

Blijkbaar wel. Niks van gemerkt.

Gefeliciteerd. Dat is de beste bescherming.

Het EU ´vaccinatiebewijs´ heeft (of krijgt binnenkort) die optie ook.

Ik ga voor de dubbel ;) én registratie daarvan :)*
Voor een ieder die gevaccineerd is en daarna toch positief bevonden; laat dat registreren op je e-certificaat!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:35

Huertecilla schreef:

De gecreëerde hysterie heeft de acceptiedrempel voor vrijhiedsbeperking enórm verlaagd bij de meerderheid van de bevolking.

Dit is defacto een chantagemiddel. Wil je vliegen, groter evenement, zelfs club, dan moet je het tonen.

Dat kan een extra reden zijn om je wel te laten vaccineren ook al wil je dat oo zich helemaal niet.
De afwegeing wordt dan ineens niet tussen Covid19 of vaccin maar tussen opties van je sociale leven.

Ik ben tegen vaccinatie en tegen het vaccinatiebewijs doch heb geen vrije keuze ook al is een niet-gevaccineerde helemaal geen risico voor wel-gevaccineerden.

De hersenspoeling van de massa ´verplicht´ je tot een vaccinatie als je graag uitgaat naar clubs of op vakantie wil met vliegtuig of trein.

Nu moet je eens een keer wat minder fel van leer trekken, jij hebt je laten vaccineren omdat DRIE vrouwen dit wilden, hoezo massahysterie. Je kunt wel blijven tekeer gaan maar daar schiet je niets mee op.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:36

Ik laat me wel vaccineren.

Waarom? Omdat niet vaccineren voor mij geen optie is. Ik wil mijn dierbaren weer vast kunnen houden en met de hele familie samen kunnen zijn zonder constant te moeten nadenken over welk handelen nu wel of niet handig is én in mijn optiek is wel vaccineren de enige uitweg uit deze pandemie.

Wat mensen wel of niet doen moeten ze echt zelf weten, ik ga daar geen druk op leggen maar voor mijzelf is vaccineren op dit moment het beste om te doen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:37

Huertecilla schreef:

Bijzonder dat je zelf gevaccineerd bent maar wel mensen actief van het nemen van een vaccin af lijkt te houden…

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:47

Huertecilla schreef:

Oké dus je bent overal tegen maar je hebt je wel laten vaccineren? Wat zeg je nou eigenlijk. Echt niet te volgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:00

anjali schreef:
Gimme_Joy schreef:

Dat vraag ik me ook af,hoe dat zou moeten als je zwanger zou zijn.Ik weet in elk geval dat veel medicijnen een risico voor het ongeboren kind kunnen zijn. En tegenwoordig zegt men zelfs dat 1 glaasje alcoholische drank al niet meer zou mogen.Terwijl dat (volgens mij!) toch veel minder ingrijpend is dan een vaccinatie.

Huh? Het is toch algemeen bekend wat de effecten van alcohol op ongeboren kinderen zijn?
Een vaccinatie heeft vele malen minder negatieve effecten op ongeboren kinderen dan alcohol.
Onbegrijpelijk dit :n

Ik zou me laten vaccineren als ik zwanger was. Geef nu wel borstvoeding en heb me ook al laten vaccineren. Zitten alleen maar voordelen aan; mijn kind krijgt nu mijn antistoffen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:03

Tja.
Is toch evident lijkt míj.
Jammer dat jullie het niet begrijpen dames. Voor júllie zelf :)*

@Bigone; de drie dames zijn déél van de massahysterie. Tant pis.
Vierde, ´lossere´, vriendin denkt erover als ik. Heeft zich echter toch laten vaccineren onder verkapte verplichting: Zonder dat kan ze niet naar haar familie in Thailand, China en Peru.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:03

Ach hc, je bent weer het lachertje van het topic :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:11

Relaxed schreef:
Ach hc, je bent weer het lachertje van het topic :')

Tante pis }> #klapvandemolen