Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oji schreef:Daarbij, medisch gezien, hoe je het ook wendt of keert, ben je nooit 100% getransformeerd. Genetisch gezien ben je nog steeds het "oude" geslacht. Of je transitie blijvend is, is afhankelijk of jij je hormonen wel blijft slikken. Als er ooit een medische situatie ontstaat waardoor je geen hormonen meer mag slikken, zullen de resultaten van de operatie blijven, maar zullen de hormonale zaken, zoals bv lichaamsbeharing, bespiering, shape etc weer terug naar de oorspronkelijke situatie gaan.
En ja, er zijn situaties waarbij je vanwege medische redenen tijdelijk of permanent geen hormonen meer mag slikken.
Maar zo zou ik het in een relatie ook willen weten of iemand anti-depressiva nodig heeft om goed te blijven functioneren. Of iemand een verleden heeft in de gevangenis, ook al heeft diegene zijn straf uitgezeten. Het wil allemaal niet zeggen dat een relatie met zo iemand niet mogelijk is, maar het is allemaal wel wezenlijk onderdeel van hoe iemand is en hoe die persoon geworden is hoe die is.
Ibbel schreef:Ik zou wel eens willen weten hoe de bokkers hier die vinden dat X te laat verteld heeft dat hij trans dat dan zelf aangepakt zouden hebben.
*picture yourself het karakteristieke filmbeeld van twee monden die steeds dichterbij komen*
*freeze frame*
*hand gaat omhoog: ho, ik moet even wat vertellen voor we verder gaan*
Zie je het voor je hoe zoiets in de praktijk dus gewoon niet gaat?
Het is erg makkelijk vanuit je luie stoel, niet gehinderd door enige emoties of hormonen, te vinden dat iemand 'even' moet vertellen dat-ie below the waist anders is dan de bovenkant doet vermoeden.
Ibbel schreef:Ik zou wel eens willen weten hoe de bokkers hier die vinden dat X te laat verteld heeft dat hij trans dat dan zelf aangepakt zouden hebben.
*picture yourself het karakteristieke filmbeeld van twee monden die steeds dichterbij komen*
*freeze frame*
Het is erg makkelijk vanuit je luie stoel, niet gehinderd door enige emoties of hormonen, te vinden dat iemand 'even' moet vertellen dat-ie below the waist anders is dan de bovenkant doet vermoeden.
Maartje1990 schreef:_San87_ schreef:Ik vind dat het in een relatie altijd verteld moet worden... het is geen wratje dat weggebrand is, zeg maar.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Diegene is dan toch man of vrouw. Dat weet je en meer hoef je niet te weten als diegene dat niet wilt zeggen. Ik vind dat niet perse iets van bedrog ofzo.
Earth schreef:annibel schreef:Een vriendin van mij heeft nu bijna 3 jaar een relatie met een transgender.
Heel lief maar ik zou haar naam even weghalen hier en ts even een pb sturen. Zo de naam van jouw vriendin online gooien lijkt me niet slim.
*freeze frame*
neetoch schreef:Hohoho Zonnetje81. Hier wil ik wel even op reageren. Waarom ben je als transman geen echte man omdat je toevallig geen echte pik en zaad hebt? Dat zou betekenen dat een vrouw ook geen echte vrouw meer zou zijn als de baarmoeder er om medische redenen uitgehaald zou moeten worden, of als ze geen of nepborsten heeft vanwege de borstkanker.
Iedereen is hoe dat die zichzelf voelt/identificeert, punt.
Dat je seksueel wellicht niet aangetrokken voelt omdat er geen pik of poedersuiker aan vastzit dat is iets waar je gewoon voor jezelf niets aan kunt veranderen en dat is toch ook gewoon prima? Is het helemaal niet voor nodig om de ander geen echte man of vrouw voor te noemen.
Lestrange01 schreef:Ibbel schreef:Ik zou wel eens willen weten hoe de bokkers hier die vinden dat X te laat verteld heeft dat hij trans dat dan zelf aangepakt zouden hebben.
*freeze frame*
Nog voordat je op een eerste date gaat. Als ik op tinder zit dan zou ik het in mijn bio zetten. Dit is extreem belangrijke informatie voor een eventuele partner om te weten. Voor de seks, geen kinderen kunnen krijgen..
Als je het verteld wanneer je al samen bent, dan kom je al gauw in een situatie waarin je geneigd bent om dan maar "te proberen" omdat je geen nee meer durft te zeggen. Ik lees ontzettend veel van dat soort verhalen (althans, voornamelijk lesbiennes. Ik denk dat het bij transgender mannen vaak al wat anders gaat).
Lestrange01 schreef:Ibbel schreef:Ik zou wel eens willen weten hoe de bokkers hier die vinden dat X te laat verteld heeft dat hij trans dat dan zelf aangepakt zouden hebben.
*freeze frame*
Nog voordat je op een eerste date gaat. Als ik op tinder zit dan zou ik het in mijn bio zetten. Dit is extreem belangrijke informatie voor een eventuele partner om te weten. Voor de seks, geen kinderen kunnen krijgen..
Als je het verteld wanneer je al samen bent, dan kom je al gauw in een situatie waarin je geneigd bent om dan maar "te proberen" omdat je geen nee meer durft te zeggen. Ik lees ontzettend veel van dat soort verhalen (althans, voornamelijk lesbiennes. Ik denk dat het bij transgender mannen vaak al wat anders gaat).
MarlindeRooz schreef:Ga je lekker Maartje? Beetje mensen vergelijken met Nazi’s.
Ik zou het ook graag voor een eerste date weten. Net als wanneer iemand kinderen heeft, onvruchtbaar is, een sterke kinderwens heeft, een grote beperking. Ik mag zelf namelijk bepalen met wie ik wel en niet op date wil.
Maartje1990 schreef:Zonnetje als daaronder ook gewoon geopereerd is en er "nieuw gereedschap" zit. Dan nog mag diegene zich niet man noemen indien geboren met vrouwelijke geslachtsorganen en vice versa?
Maartje1990 schreef:Zonnetje als daaronder ook gewoon geopereerd is en er "nieuw gereedschap" zit. Dan nog mag diegene zich niet man noemen indien geboren met vrouwelijke geslachtsorganen en vice versa?