Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:_Mir schreef:Toevallig gister een onderzoek gelezen, wanneer een baby meer gedragen wordt door de moeder, of persoonlijke aandacht krijgt kan dat resulteren in minder huilen. Klinkt logisch natuurlijk, maar je moet er wel bij stilstaan.
Ik kan me voorstellen dat het ontzettend lastig is als je zelf niet goed in je vel zit, maar wellicht is er iemand anders die die taak op zich kan nemen? Het is al lastig genoeg voor een baby die zich maar op een manier kan uiten.
Beterschap, hopelijk gaat deze vervelende tijd snel voorbij en kun je lekker genieten.
En hoe lastig denk je dat het is voor een moeder met een ppd?
Jeetje zeg, sommige reacties zullen ongetwijfeld goed bedoeld zijn maar zijn niet erg helpend.
Als moeder met een ppd voel je je al zo ontzettend verscheurd en schuldig
Shellebel93 schreef:Op dit moment is ons zoontje een echt mama's kindje aan het worden haha.
Papa is niet meer belangrijk, mama is alles!
Dus met die hechting zit het allemaal wel goed geloof ik !
_Mir schreef:[/quote]En hoe lastig denk jij dat het is voor een baby?!! Pardon zeg.. alsof een baby zich maar aan te passen heeft, nee sterker nog.. Andersom! Baby vraagt er niet om geboren te worden. Dus excuus maar dit is echt een kinderachtige reactie van je. Als een moeder problemen heeft kan zij hulp gaan zoeken etc. Maar mensen die zulke onnozele reacties sturen moet ik eigenlijk niet op in gaan. Amen
Citaat:De eerste duizend dagen zijn cruciaal voor de ontwikkeling van je kind. In die periode ontwikkelt hij al zijn vitale levensfuncties, legt hij de basis voor een veilige hechting, en maken zijn hersenen continu verbindingen.
Seltje schreef:Ts, van zo een mensen moet je je niets aantrekken, hoe moeilijk ook.
Ik vond het eerste jaar met de baby ook de hel. Ook een soort van pnd gehad. Maar er is 1 stukje tekst dat mij er door trekt.Citaat:De eerste duizend dagen zijn cruciaal voor de ontwikkeling van je kind. In die periode ontwikkelt hij al zijn vitale levensfuncties, legt hij de basis voor een veilige hechting, en maken zijn hersenen continu verbindingen.
1000 dagen heb je, 1 jaar is 365 dagen, dus hoeveel dagen heb je nog na je pnd om een veilige hechting te creëren? Genoeg.
Sommige bronnen tellen de 1000 dagen vanaf de conceptie, andere vanaf de geboorte. Maar als je zwangerschap wel vlot verliep heb je daar dus ook al aan een goede hechting gewerkt.
Dus als dat eerste levensjaar niet altijd geweldig verloopt, heb je nog best wel wat dagen om in te halen hoor. En je bent een goede moeder.
Shellebel93 schreef:_Mir schreef:En hoe lastig denk jij dat het is voor een baby?!! Pardon zeg.. alsof een baby zich maar aan te passen heeft, nee sterker nog.. Andersom! Baby vraagt er niet om geboren te worden. Dus excuus maar dit is echt een kinderachtige reactie van je. Als een moeder problemen heeft kan zij hulp gaan zoeken etc. Maar mensen die zulke onnozele reacties sturen moet ik eigenlijk niet op in gaan. Amen
Oke normaal ga ik eigenlijk nergens op in,maar deze reactie raakt mij behoorlijk. Klopt een baby vraagt er niet om om geboren te worden,maar een moeder vraagt er ook niet om om een pnd te krijgen.. om gedachtes te krijgen die je niet eens op papier durft te zetten.. en het ergste nog, om geen liefde voor je kind te voelen. En ja je kunt inderdaad hulp zoeken, maar weet je hoe vreselijk moeilijk dat is ? Hoe beschamend het is om naar iemand toe te gaan en dan toe te geven dat het eigenlijk allemaal niet lukt ? Dat het voelt als falen tegenover je kind, partner en jezelf ?
Weet je dat er vaak veel te laat om hulp wordt gevraagd ?
Dus sorry, maar je antwoord zal vast goed bedoeld zijn, hij komt alleen helaas niet zo over.