30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:54

Winged schreef:
Relaxed schreef:
Mijn ex was internationaal vrachtwagenchauffeur, mannen met zo'n baan hebben bij mij wel een pluspunt :')

Ex in de scheepvaart. 4 week op, 4 week af. Oh, en dan ook nog eens 4 dagen in de week 160km afstand als hij wél op land was want ik zat iets verderop _O-

Nou ik heb gedate met een zeeman, maar weet niet zo goed wat ik erger vond, die 6 weken helemaal weg of die 6 weken helemaal thuis :') Dat laatste leek me vooral verschrikkelijk..

Luxorvalkje

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:04

Samantha_ schreef:
Ik wil gewoon iemand die verstandig met z’n geld omgaat.

Dit vind ik ook belangrijk :)

Berdien schreef:
Heb je aaaaalleeee tijd voor jezelf :')

Een man die het hele weekend wil gaan vissen, een zolder vol treintjes wil of een cockpit gaat nabouwen komt er bij mij toch niet in hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:10

Relaxed schreef:
Ik snap nooit zo goed dat er dan toch mensen gaan reageren in een topic als dit over hun geweldige relatie :o Ook een reden dat ik uit het tindertopic ben gegaan, zaten op een gegeven moment meer mensen met relatie te posten dan mensen die actief aan het daten waren :+

En mensen die je proberen te vertellen dat je over een tijdje toch wel een relatie zal willen want dat kun je nu nog niet weten _-:(

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:10

'De dag doorspreken' vind ik altijd zo'n vaag iets en is ook niet iets wat ik per se mis. Daar kan ik net zo goed een vriendin of m'n ouders voor bellen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:18

Ik mis vooral iemand die voor me kookt :') mijn ex kookte meestal en kan dat veel beter dan mij. Laatst een hele pan pasta weggegooid omdat ik op gevoel kruiden erin deed. Een hap genomen en na 10 minuten brandde mijn mond nog steeds. En ik heb nu geen stok achter de deur om thuis toch te gaan sporten. Maar als ik dat weg streep tegen de drama en stress dan ben ik nu wel happy in mijn uppie. Het is idd fijn alles op je eigen manier te kunnen doen. Ik ben iemand die af en toe gewoon echt even rust wil en met mijn ex leverde dat altijd gezeik op als ik na een lange werkdag even een uurtje met een boek op bed wilde liggen. Drukte en gezelschap kun je altijd opzoeken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:21

Tiggs schreef:
'De dag doorspreken' vind ik altijd zo'n vaag iets en is ook niet iets wat ik per se mis. Daar kan ik net zo goed een vriendin of m'n ouders voor bellen.

Dat is iets wat in je moet zitten. Ik dacht dat dat vooral in series op tv gebeurde maar ik heb eens bij iemand een diner genuttigd waarbij elk gezinslid een samenvatting van de dag presenteerde. Ik heb mijn ogen uitgekeken :') Ik houd van mijn baan maar ik hoef mijn dag niet perse te herbeleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:22

Tiggs schreef:

Ja dat heb ik ook niet zo, just another day at the office valt niet zoveel over te vertellen :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:28

Ik merk dat mijn (vrijgezelle) moeder daar wel veel behoefte aan heeft. Dat resulteert dus in dat ik het aan moet horen :') Al gaat het om een wekelijkse update. Maar ze mist toch wel een klankbord. Ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen daar behoefte aan heeft hoor. Maar ik herken het bij haar zeker. Ik denk dat ik het ook zou missen, ik hoef heus niet elke dag mijn dag nog eens dunnetjes over te doen, maar beetje highlights en lowlights bespreken. 'Moet je horen wat me vandaag nou overkwam' en 'Wat vind jij daar nou van' etc.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:29

Relaxed schreef:
Ik snap nooit zo goed dat er dan toch mensen gaan reageren in een topic als dit over hun geweldige relatie :o Ook een reden dat ik uit het tindertopic ben gegaan, zaten op een gegeven moment meer mensen met relatie te posten dan mensen die actief aan het daten waren :+

Oh nou, sorry zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:40

Eapy schreef:
Relaxed schreef:

Oh nou, sorry zeg...

Ja kun je beledigd doen, maar het is toch zo? Dit is namelijk iets waar we in het dagelijks leven al vaak genoeg tegenaan lopen, mensen die gaan vertellen dat een relatie toch echt wel heel leuk is.. Mijn zusje vorige week nog, dat het mijn keuze is om alleen te zijn :roll: Als ik kon kiezen, had ik de perfecte man en perfecte relatie :+ Dan is er een topic met gelijkgestemden en komen er nog weer een aantal langs om te vertellen dat zij wel een leuke relatie hebben..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:45

Ik ga wel met Relaxed mee, het topic gaat JUIST over BLIJ VRIJGEZEL
en dan gaan we dus niet op zoek naar mannen, en hoef ik ook niet te horen dat anderen het wel leuk hebben in hun relatie.

En de dag doorspreken.... tja dat was onderhand het enige waar ik nog met mijn FWB over praatte aan de telefoon..... en ik heb niet elke dag zoveel te vertellen over mijn werk of paard en afwas of de was... zucht. Dus het bellen alleen al wekte irritatie op......
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 30-03-21 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:46

Het ging mij er niet om dat ik wilde verkondigen hoe geweldig mijn relatie is, zoals je begrijpt... Ik wilde alleen meedoen in de discussie omdat ik mezelf in veel uitspraken herken. Ik liet alleen de andere kant zien om aan te tonen dat niet alle relaties een inperking op je vrijheid zijn — iets waar ik ook altijd super allergisch voor was. Ik begrijp dat jij daar geen behoefte aan hebt maar het was echt alleen goed bedoeld. Ik vind jouw reactie met als boodschap dat ik dan niet mee mag doen in de discussie inderdaad niet zo fijn... maar ik zal het bij meelezen laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:50

Eapy schreef:
Het ging mij er niet om dat ik wilde verkondigen hoe geweldig mijn relatie is, zoals je begrijpt... Ik wilde alleen meedoen in de discussie omdat ik mezelf in veel uitspraken herken. Ik liet alleen de andere kant zien om aan te tonen dat niet alle relaties een inperking op je vrijheid zijn — iets waar ik ook altijd super allergisch voor was. Ik begrijp dat jij daar geen behoefte aan hebt maar het was echt alleen goed bedoeld. Ik vind jouw reactie met als boodschap dat ik dan niet mee mag doen in de discussie inderdaad niet zo fijn... maar ik zal het bij meelezen laten.

Nou ik zeg nergens dat je niet mee mag doen he.. Ik geef alleen aan dat ik het niet zo goed snap ;)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:51

Eapy, wij weten heel goed hoe relaties kunnen zijn, velen hebben er wel al 1 of meerdere gehad, en omdat er zoveel andere zaken zijn die niet fijn zijn besluit je dan toch lekker alleen te blijven.
Wellicht dat degene die nog nooit een relatie gehad hebben zich er beter in kunnen vinden....

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:53

ElCamino schreef:
Wellicht dat degene die nog nooit een relatie gehad hebben zich er beter in kunnen vinden....

Persoonlijk vind ik dat juist nog vervelender. Hartstikke fijn dat jij wel zo'n ideale relatie hebt, maar ik heb dat dus niet, nooit gehad ook. En ja, dan is het niet zo tof dat anderen komen benadrukken dat zij dat wel hebben.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:54

Oke, excuses dan. Nogmaals, het was echt niet lelijk bedoeld.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:57

Eapy schreef:

Maar volgens mij is er geen discussie. Er is namelijk geen vraag over wel of geen relatie. Het is een topic voor mensen die blij zijn als vrijgezel en juist het gezeik daarover uit hun omgeving zat zijn. Er is dus helemaal geen behoefte om dat voor te zetten in een topic. Iedereen weet hier dat relaties wel leuk kunnen zijn.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:04

Ik denk ook dat het een misvatting is dat men enkel geen relatie wil omdat het de vrijheid zou inperken. Het is ook gewoon fijn om alleen rekening met jezelf te moeten houden. Niet perse de vrijheid om van alles te kunnen en mogen doen.
Ik heb een aantal relaties gehad, zowel met mannen als met vrouwen. Niets mis mee maar ik vind het ook helemaal niet erg om single te zijn en ik zou het ook niet erg vinden als dat niet meer veranderd ( ook al ben ik pas 26)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:13

Ik had een hele vrije relatie, hij was veel weg en had genoeg hobby's, maar als de liefde er niet meer is, dan is dat niet genoeg..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:17

Berdien schreef:
Op zich snap ik je reactie, maar als ik hier veel lees relatie=samenwonen dan wil ik daar toch wel graag op reageren dat dat dus helemaal niet hoeft. En dat je dus prima gewoon je eigen ding kunt blijven doen, in je eigen huis blijven wonen etc. Juist om maar aan te geven dat die 'verwachting' van de dingen die je zou moeten, echt alleen bestaan als je ze zelf toe laat.

En wat betreft eigen dingen blijven doen.. regel een gamer! Heb je aaaaalleeee tijd voor jezelf :')

Daar wil ik dan op reageren dat dit niet alleen bij jezelf ligt, maar ook bij de verwachtingen van je vriend(in). En als dat (ver) uit elkaar ligt de relatie niet echt lekker blijft lopen.

Ik heb afgelopen zomer mijn relatie na 1 jaar en 2 mnd (mijn langste relatie ever :') ) mede om deze reden beëindigd. Korte samenvatting.

Hij begon al na een paar maanden over samenwonen en trouwen.
Ik daarentegen had geen behoefte aan samenwonen. In elk geval niet op dat moment, niet op de plek die hij voor ogen had (lees: ik moest alles opgeven en verkopen en bij hem intrekken) en al helemaaaaal niet zolang zijn kind nog bij hem woonde.
Was niet echt bespreekbaar ook :+ .

En er waren uiteraard ook veel goede dingen :+ , maar hier kreeg ik toch wel kriebels van hoor. En niet de goeie.... :Y)

Dus dat "zelf toelaten" ben ik wel met je eens, maar kan dus wel betekenen dat je dan weer als happy single eindigt :D .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:17

Ik merk vooral dat in mijn leeftijdscategorie veel mannen een vervanger voor hun ex vrouw zoeken. Iemand die kookt en als ze hun kids hebben samen gezinnetje wil spelen.
Ik heb zo’n 15 maanden een relatie gehad met een man met 2 kids, ik heb er ook 2. En hij vond het soort van normaal dat in het weekend dat we beide kids hadden dat we die samen door brachten. Ik dus niet. En hij wilde ook heel graag samenwonen en trouwen want hij was altijd alleen. Nou daar loopt het dan mis.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:24

Narya schreef:
ElCamino schreef:

Persoonlijk vind ik dat juist nog vervelender. Hartstikke fijn dat jij wel zo'n ideale relatie hebt, maar ik heb dat dus niet, nooit gehad ook. En ja, dan is het niet zo tof dat anderen komen benadrukken dat zij dat wel hebben.

Narya, ik heb helemaal geen relatie! lees eerst een beter dit topic door voor je reageert.
Denk dat je verkeerde aan het quoten bent

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:32

ElCamino schreef:
Narya, ik heb helemaal geen relatie! lees eerst een beter dit topic door voor je reageert.
Denk dat je verkeerde aan het quoten bent

Ik denk dat ze op mij reageert en het juist eens is met jou wat betreft mijn bijdrage

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:34

Ik vind trouwen zo bezitterig overkomen, zie het mezelf ook niet doen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:34

HAHAHAHHAA Eapy, dat denk ik ook....en jou bijdrage begrijp ik wel, en de intentie ook ervan. Denk alleen dat het niet de opzet van dit topic was.....