(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:57

Robijntjah schreef:
Wij zijn gevraagd om gespreid te gaan laten enten zodat niet heel het team ineens ziek is.

Bij ons ook inderdaad. Was vrij lastig omdat het natuurlijk vrijwillig is om door te geven maar begreep dat merendeel de datum van vaccinatie heeft doorgegeven. Zeker voor onze artsen was het anders niet te doen (we hebben geen zorgmedewerkers, maar dat zal hetzelfde idee zijn)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:14

xPabloBokt schreef:
Ik werk op de HR afdeling van een zorginstelling en ik ben wel echt benieuwd hoe het straks gaat als onze medewerkers gevaccineerd gaan worden. Als ze allemaal tegelijk zo beroerd worden hebben we wel echt een probleem met de bezetting :')

Bij onss houden ze rekening met forse uitval na de 2e vaccinatie, die moet je aangeven zodat ze extra kunnen inzetten.
Laatst bijgewerkt door Jester_ op 12-03-21 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:15

Ik kan verhoging en vermoeidheid ook afstropen. Ik heb nauwelijks geslapen door de verhoging. Telkens van die flut hazenslaapjes omdat ik dan weer smoorheet wakker werd. Echt koorts was het niet, maar wel vervelend. Ik ben ook draaierig als ik rechtop ga zitten. Dat symptoom staat er hier niet bij.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 12-03-21 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:32

Ik heb hem woensdag gehad. Ben tot donderdagmiddag ontzettend moe geweest, draaierig, ziek gevoel. En opeens was het weer ok. Had er al wel rekening mee gehouden en had alles zo gepland dat ik 1 dagje ziek thuis kon blijven. Dat ga ik dus voor de 2e prik ook doen.

1000x liever zo, dan Corona.

Ruitert

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:27

24 uur verder maar even ingevuld. Vannacht ineens ontzettende zeurende pijn in mijn arm, schouders en rug. Iets verhoging en hoofdpijn. Slecht geslapen. Nu gaat wel weer maar ben gaar en heb het idee dat de paracetamol nog werkt. En toch valt het wel mee als je er rekening mee houdt. Ben gelukkig vrij de komende dagen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:29

Utixo schreef:
Ik heb hem woensdag gehad. Ben tot donderdagmiddag ontzettend moe geweest, draaierig, ziek gevoel. En opeens was het weer ok. Had er al wel rekening mee gehouden en had alles zo gepland dat ik 1 dagje ziek thuis kon blijven. Dat ga ik dus voor de 2e prik ook doen.

1000x liever zo, dan Corona.

In mijn geval liever corona, want daar had ik welgeteld 0 symptomen van. ;-)

Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Mijn moeder had geen geur en smaak en voor de rest ook helemaal fit. Mijn vader was wel echt ziek, alsof hij een flinke griep te pakken had gehad, en de oma van mijn man is overleden. (Ze had wel COPD en was 83, maar was nog wel dusdanig fit dat ze zelfs schoonmaakte bij anderen)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:32

Het gaat er natuurlijk ook om dat je zelf geen anderen meer kan besmetten. Want dan kun je wel 0 symptomen hebben maar als je ondertussen een oudje aansteekt die het niet meer na kan vertellen, dan neem ik aan dat je liever een paar onschuldige bijwerkingen van een vaccin voor lief neemt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:04

Dat is nog te bezien, ik vind de berichten daar erg tegenstrijdig. De virusload is kleiner maar dat effect ga je pas zien als enorm veel mensen ingeent zijn.
Er zijn al diverse verpleeghuizen waar ze gewoon asymptomatisch verder besmet hebben. Dat is top voor de werkzaamheid uiteraard, maar voorzichtigheid blijft geboden.

Citaat:
Oxford-AstraZeneca
Back in July last year, a study testing the efficacy of this vaccine in rhesus macaques – which have similar lung physiology to humans – provided some promising results. It found that while the monkeys were protected from serious illness, it did not prevent them from becoming infected with Covid-19 in the first place. Vaccinated monkeys were as likely to become infected as the unvaccinated ones, though they did have fewer viral particles in their lungs than the unvaccinated group.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:48

elnienjo schreef:
Het gaat er natuurlijk ook om dat je zelf geen anderen meer kan besmetten. Want dan kun je wel 0 symptomen hebben maar als je ondertussen een oudje aansteekt die het niet meer na kan vertellen, dan neem ik aan dat je liever een paar onschuldige bijwerkingen van een vaccin voor lief neemt.

Wat ik heb begrepen maakt het vaccin je minder erg ziek, maar gaat het geen besmetting tegen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:01

Als de ziekteverschijnselen minder zijn is de kans op het besmetten van een ander dus kleiner waardoor minder mensen besmet raken. Hoe meer mensen er dus gevaccineerd zijn hoe beter, dan gaan de besmettingen toch echt wel teruglopen. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder makkelijk het virus zich kan verspreiden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:04

Dat weten we concreet gewoon nog niet, dat is wel de hoop en de eerste resultaten lijken goed. Maar dat effect ga je pas echt zien als minimaal de helft van de bevolking ingeent is.
Tot die tijd is het juist gevaarlijker omdat je dan niet ziek bent maar wel besmettelijk kan zijn. Dus ook na het inenten: afstand houden van mensen die niet ingeent zijn.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:06

Oh ja absoluut. Het heeft nu geen enkele zin om al te denken dat je veilig bent voor anderen als je gevaccineerd bent. Daarvoor moeten er eerst nog heel veel meer mensen gevaccineerd worden.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:25

CupCakes_ schreef:
Vanmorgen de eerste prik gehad en sinds een uur of 5 rillerig, warm/koud, heel erg hoofdpijn en heel erg beroerd. Aangezien hoofdpijn snel in migraine overslaat ga ik zo m'n bed maar in. Morgen dagdienst.

Nu slaan de twijfels wel toe om de tweede te gaan halen :

Je hoeft niet te twijfelen, van de 2e vaccinatie zal je hoogstwaarschijnlijk geen last hebben.
Het is echt belangrijk om je 2e prik ook te halen anders ben je niet beschermd en heb je alles voor niks doorstaan

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 14:15

Hoeveel uur na de vaccinatie kwamen er bijwerkingen bij de meesten?

Ik ben vanmorgen gevaccineerd.
Ik voel mij nu een beetje moe en traag. Maar dat was het wel.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:17

Ik was eind van de ochtend geprikt en rond 1700 begon het bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:30

Bij mij idd ook eind van de middag, prik was om 11u smorgens.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:36

Ik ben rond 16.30 geprikt. Werd om 1 uur wakker omdat ik verhoging had.

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 14:47

Zo te zien zit er wel een bepaald aantal uur tussen! Ik ben 8:50 geprikt. Heb nu heeeeele milde klachten. Ik hoop dat het zo blijft

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:51

Ik was rond 1 uur 's middags gevaccineerd en bij mij kwamen de symptomen 's avonds al opzetten, rond 10 uur begon ik me pas echt beroerd te voelen. En rond 5 uur gistermiddag voelde ik me weer gewoon goed. Ik had gisteren bijna niks gegeten wegens misselijkheid en had me toch een berehonger 's avonds. Heb 2,5 borden aan rijst naar binnen gewerkt tijdens het avondeten. _O-

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 15:18

Jorex schreef:
Ik was rond 1 uur 's middags gevaccineerd en bij mij kwamen de symptomen 's avonds al opzetten, rond 10 uur begon ik me pas echt beroerd te voelen. En rond 5 uur gistermiddag voelde ik me weer gewoon goed. Ik had gisteren bijna niks gegeten wegens misselijkheid en had me toch een berehonger 's avonds. Heb 2,5 borden aan rijst naar binnen gewerkt tijdens het avondeten. _O-

Ik had vanmorgen rond 12 uur ook een misselijk gevoel. Ik heb tot nu toe niet hoeven overgeven. Maar had wel een branderig gevoel in mijn maag. Nu word dat gevoel overmeesterd door het gevoel van trek naar eten.
Ik ben heel benieuwd hoe het verder verloopt bij mij.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:23

Ik ben om 12.30 gevaccineerd en kreeg in de avond milde klachten. Koorts kreeg ik pas de volgende dag om 16.30 ( dus 28 uur na de inenting)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:24

Ok, vriendin van mij is gister gevaccineerd en ze is inderdaad vannacht ook ziek geworden, griepverschijnselen.

Gistermiddag zijn al haar collega's(gaat om een huisartsenpraktijk) allemaal geprikt en allemaal zijn grieperig vandaag.

Ik ga aanstaande donderdag voor de 1ste prik, dus ben benieuwd

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:25

hoelang hebben de bijwerkingen bij jullie geduurd?

Ben blij dat ik de 3 dagen na het zetten vrij ben :D

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:37

Ik ben vorige week gevaccineerd met het AZ vaccin. Om 17u40 gevaccineerd, om 1u 's nachts begonnen de bijwerkingen. 39 graden koorts, misselijk, spierpijn, vermoeidheid, rilaanvallen, ... Van vrijdag tot en met zondag ziek geweest :)

Ruitert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:57

Meer mensen die last hebben van zeurende pijn in onderrug en onderbuik na de vaccinatie?