Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 16:05

VanHuisUit schreef:
@Purple lees jouw ervaring met angst en vrees eerlijk gezegd... sterkte hoop dat je weer de oude bent.

Ik had mijn 1e vaccinatie (Pfizer) de 18e januari. Op zich 1e paar uur geen last, beetje stijve arm maar niets bijzonders. Ben 's nachts wakker geworden met een giga migraine en enorm misselijk en beroerd -O- heeft vrijwel hele dag geduurd... heeft tot wel een dag of 2 na de vaccinatie geduurd voordat ik niet meer misselijk was, hoofdpijn was dankzij flinke dosis paracetamol na dag 1 wel uit te houden.
Vond het dus echt niet prettig (bijwerkingen uiteraard gemeld).

Moest me dus ook prompt de volgende dag ziekmelden, ging echt niet, was maar net in staat om me ziek te melden. De dagen erop stond ik niet op een groep, dus kon gewoon online werken. Pas de vrijdag (had maandag vaccinatie) weer naar het werk gegaan.

Maar begreep dat als je nu flinke bijwerkingen had bij vaccinatie 1, dat bij de 2e waarschijnlijk weer gaat gebeuren... -O-

8 februari mag ik weer ^)

Ben wel erg blij hoor dat ik hem krijg maar die bijwerkingen waren echt heel vervelend.

Ik hoop zo voor je dat de tweede mee gaat vallen :(:)

Sizzle, hier hoor je daar eigenlijk weinig tot niks over qua advies, informatie e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:49

Pfft, ik heb dienst van 13u tot 17u en normaal nadien nog les met paard om 19u. Had vorige keer bij 1e prik na de les al problemen met spierkramp en pijn om uit de auto te raken. Misschien best bekijken om die les dan te cancellen... Kan ik na werk recht naar huis als het tegenzit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:54

Sizzle schreef:
Daar was ook voor gewaarschuwd in de US dat er veel aandacht moet zijn voor de herhaalprik en dat zorg instanties niet iedereen op 1 dag moet prikken ivm ziekteverzuim door de prik.

Spuiten ze de tweede keer echt wat anders in dan?

En zit nu niet iedereen elkaar op te jutten dat de tweede nog veel erger wordt zodat die klachten vanzelf ontstaan? Self fulfilling prophecy?

Billy

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:25

Nee, alleen de 2e is een versterker van de eerste.. Logisch dat je daar een wat sterkere reactie op krijgt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:52

Het was gewoon al uit de studie bekend dat sommige mensen hele hoge koorts krijgen en er echt naar van zijn. Juist omdat je daar enorm van kan schrikken en dan de 2e prik mogenlijk niet zal gaan halen was er in de US aandacht om die mensen goed voor te lichten dat het niet gevaarlijk is.
Dat het geen „lief“ vaccin is was al bekend.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:12

Sizzle schreef:
Het was gewoon al uit de studie bekend dat sommige mensen hele hoge koorts krijgen en er echt naar van zijn. Juist omdat je daar enorm van kan schrikken en dan de 2e prik mogenlijk niet zal gaan halen was er in de US aandacht om die mensen goed voor te lichten dat het niet gevaarlijk is.

Maar hoe komt het dan dat de tweede prik heftiger bijwerkingen geeft? Is dat precies dezelfde prik als de eerste? Of andere samenstelling?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:13

Gewoon een heftigere reactie op dezelfde stof omdat je lichaam gelijk in de aanval gaat, dat gebeurd wel vaker bij inentingen. Soms het vooral ook de adjuvant die dat uitlokt, in dit geval dacht Moderna dat de nano-vetten dat misschien kunnen uitlokken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:32

Ik denk dat het ook verschilt per persoon trouwens

Zo had iedereen bij mij in de klas last van de hepatitis b eerste vaccinatie op 1 iemand na. Maar zij had juist de tweede keer meer last en de rest niet.

Ik zit nu ook nog wel met hoofdpijn maar denk eerder van de stress mijn nek doet ook zeer maar dat staat heeft meer te maken met spanningsklachten. Ik maak mij daar ook meer druk om dat ik daar meer last van ga krijgen....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:39

Ja natuurlijk verschilt het per persoon. Bijwerkingen kunnen plaatsvinden, maar dit hoeft natuurlijk niet en dit zegt niks over de werking van het vaccin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:59

Sizzle schreef:

Via tekeningetjes zagen we alle bijwerkingen die mensen kunnen krijgen en advies om rustig aan te doen en wat extra water te drinken. Dit hing in de wachtkamer na de vaccinatie.
Juist om te voorkomen dat iedereen gaat bellen.
Wij hebben er goed naar gekeken voordat we na 15 minuten naar huis mochten.
Wij hebben hier niets raars of naars meegemaakt en kijken uit naar de 2de. Dit is vele male beter dan covid krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:08

Sommige is ook niet alle.
Er is geen reden om bang te zijn maar je mag ook niet doen alsof het niets is. Er waren in de studies ook enkele gevallen die echt wel flink ziek ervan waren en zelfs even ter observatie gehouden waren vanwege hoge koorts. Ookal is dat van voorbijgaande niet schadelijke aard dat moet je ook niet wegmoffelen want dan voelen mensen die wel fiks ziek er van zijn zich bedrogen en durven de 2e niet te halen.
Goed en eerlijk voorlichten dus.

Ik kan het helaas niet meer vinden maar er was een keer een interview geplaatst waarin aangegeven werd dat de prik de minste bijwerkingen gaf bij de wat oudere populatie. Ik weet niet of dat nog steeds geldt met alle extra data inmiddels.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 21:15

Ik blijf het ook wel wat spannend vinden hoor. Ik sta er echt achter en neem het met name om anderen te beschermen en bij te dragen aan zsm kunnen versoepelen met maatregelen.
Nu mag het niet, maar stel dat dit wel zo zou zijn dan zou ik mijn kinderen voorlopig nog niet laten vaccineren. Voor hen vind ik het risico van het doorlopen van corona veel lager dan de effecten van het vaccin.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:25

Ik heb vanmiddag om kwart voor vier mijn eerste prik gehad. Tot nu toe geen bijwerkingen, zelfs geen pijn op de plaats van het prikken. Hopelijk doet hij ondanks dat, toch goed zijn werk :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:46

Ben zelf erg nuchter ingesteld hoor maar deze bijwerkingen waren echt niet prettig. Kon me ook voorstellen dat het voor de kwetsbaren onder ons helemaal naar zou zijn. Dus het is echt geen verbeelding of zoiets geweest.

De 2e vaccinatie boost de 1e. Ze zeggen dat als je van de 1e flink last hebt gehad je dat van de 2e gelijk of meer hebt. Maar ook daar stap ik maar nuchter in, je weet het gewoon niet. Heb die 2e gelukkig wel in de ochtend, dat midden in de nacht hondsberoerd wakker worden is erg vervelend want je hebt het niet voelen aankomen. Anders had ik voor het slapen alvast wat paracetamol genomen. Ik heb vaker migraine maar dit was een heel heel pittige zeg maar. Maar als ik een migraine aan voel komen neem ik ook preventief een flinke dosis paracetamol. Dan dempt het wat.

Ik doe het ook echt voor dat ik dan weer mijn ouders (beiden 86) kan zien en dat ik op mijn werk niet besmet raak / waarschijnlijk anderen ook minder kan besmetten. Vind de gedachte dat je iemand kunt besmetten en dat die persoon er heel ernstig ziek van kan worden of erger, heel heftig.

Of het beter is dan Covid oplopen weet ik niet want er zijn veel mensen die Covid oplopen zonder ernstige verschijnselen of een ernstig ziektebeeld. Ik ben niet zozeer bang voor Covid, wel dat ik iemand anders besmet.

Er wordt ook wel beweerd dat als je een sterke reactie hebt dat komt omdat je toch al eerder in aanraking bent geweest met het virus / ongemerkt het toch hebt doorgemaakt. Dat vind ik op zich een logische. Heb ook op Covid afdelingen gewerkt en in mijn omgeving zijn regelmatig besmettingen geweest. Dus het is aannemelijk dat ik het al wel ergens kan hebben opgepikt. Ben eind maart/begin april ook flink verkouden geweest maar toen was het nog niet dat je dan ging of moest testen want er waren geen testen. En je moest gewoon doorwerken, behalve als je koorts had. Vaak ook nog slecht beschermd. Eigenlijk idioot als je daar nu op terug kijkt...

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:34

Ik heb gister mijn 2e prik van Pfizer gehad en weinig last gehad. Gisteravond wat spierpijn en ‘net niet helemaal fit’ maar zeker niet ziek. Vandaag alleen nog wat lichte spierpijn in mijn arm en verder gewoon fit.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:47

Fijn om hier al ervaringen te kunnen lezen! Geruststellend voor mezelf, maar dit geeft mij ook een beeld waar ik op moet letten bij mijn clienten....die gaan komende week de 1e vaccinatie krijgen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 23:58

Spannend maar ook fijn Juut! Pfizer of een ander vaccin?

mercurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:52

Ik heb 17 jan mijn 1e vaccinatie met pfizer gehad en moet 7 feb voor mijn 2e shot.
Heb iets spier pijn in de arm gehad en zeer lichte hoofdpijn.verder gee klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 01:07

De bijwerkingen horen erbij, maar ik zit ze dan liever rustig thuis uit dan achter een bureau met cliënten voor mijn neus. Ik ben vaak het allereerste aanspreekpunt van ons verpleeghuis en dan maak ik liever een betere indruk dan een mottig hoopje mens.
Daarnaast is mijn concentratie echt slecht als ik doodop ben, dan hoef ik liever niet meer de weg op bijvoorbeeld.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:35

Ik heb de eerste Pfizer gisteravond gehad! Nu wel een aardig zere arm, maar verder lijkt het mee te vallen met de bijwerkingen gelukkig! 20 februari de tweede, heb de avond erna wel late dienst, dus hopelijk valt het dan mee met de bijwerkingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:02

Mijn collega's die corona doorgemaakt hebben, hebben niet heftiger gereageerd op het Pfizer vaccin als zij die nog geen corona doormaakten.

Toen men bij ons kwam rondvragen hoe we wilden dat de vaccinatie werd aangepakt, is er aangegeven om te enten aan het einde van een shift, als het kon voor een recup dag. Jammer genoeg is daar niet naar geluisterd en is iedereen op dezelfde dag ingeënt. Nu viel de uitval mee, maar als er meerdere mensen heftig reageren op de 2de enting, hou ik mijn hart vast.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 12:12

Dat is een gemiste kans zeg, dat ze daar niet naar geluisterd hebben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:04

Wel zeer zoiets typisch, zeg je iets heel verstandigs, vaccineren na de shift, en dan wordt er weer niet geluisterd :roll: :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 02:44

Ik heb vrijdag de 2de gehad en kon daaruit twee conclusies trekken:
1) ik had vast nog geen covid gehad.
2) mijn immuunsysteem doet het :+

Wat voelde ik me vrijdagnacht en zaterdag ellendig zeg := terwijl ik van de eerste prik weinig gemerkt heb. Was ook lang niet de enige, gelukkig heeft niet iedereen zich ziek gemeld...

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:42

Na de eerste enting had ik praktisch geen last. Maar die tweede enting was echt heftig. Heb koorts gehad, enorme spierpijn, huidpijn en hoofdpijn. Ook een enorme schijf en bloeduitstorting op de plek van de enting. Heb me helaas wel ziek moeten melden, en was niet de enigste helaas..
Nu 2 dagen later nog gammel, hoofdpijn en lichte verhoging.
Er werd bij ons gewaarschuwd dat de tweede enting echt heftiger kan verlopen.'
Mijn imuunsysteem is iig flink aangewakkerd *\o/*