Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:43

miramii schreef:
CairnTerrier schreef:
Maar, je je lichaam kan toch ook lang nodig hebben om weer te herstellen van de hormonen en vanzelf ongesteld te worden? Een maand uitblijven nadat je weer ongesteld had moeten worden vind ik nog niet zo spannendeerlijk gezegd, omdat ik weet dat het lichaam ook tijd nodig kan hebben.

Zeker. In mijn omgeving duurde het bij de meesten 0,5 tot 3 jaar tot ze zwanger raakten. Ik ben dan ook gestopt met de gedachte: duurt minimaal een jaar. Zwanger worden is gewoon mega onzeker, je weet het gewoon niet. Maar het kan dus wel super snel. Ik schrok dus ook toen ik positief testte (welkom, maar totaal niet vanuit gegaan), dat het zo snel ging is meer de uitzondering dan de regel.

Duurde het dan ook bij mensen uit je omgeving een half jaar tot 3 jaar totdat ze weer (regelmatig) ongesteld werden en daarom ook pas zwanger werden?

Ik ben mij een beetje aan het oriënteren. Ik ben nu sinds drie weken gestopt en hoor zo veel verhalen om mij heen. Best lastig om je met anderen te vergelijken, maar ergens wil je gewoon weten wanneer het ''gebeurd'' :')

CalipsoLover

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:06

Ik probeer nu niet zwanger te worden, maar ik was eigenlijk meteen al weer regelmatig. Hangt natuurlijk echt van persoon tot persoon af.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:38

CalipsoLover schreef:
Ik probeer nu niet zwanger te worden, maar ik was eigenlijk meteen al weer regelmatig. Hangt natuurlijk echt van persoon tot persoon af.

Dat zeker :j

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:54

Zelfde antwoord als calipso, wisselde per persoon. Een vriendin waarbij het dik een jaar duurde voor ze weer ongesteld was, bij anderen wel vlot weer, maar dan duurde zwanger worden gewoon lang.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:33

Ik ben sinds deze week gestopt met de nuvaring, ik ben benieuwd of ik er snel iets van ga merken!

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:15

Hier ook in december gestopt met de pil, na 20 jaar de pil nemen (single, en met covid ook niet van plan om daar iets aan te veranderen).

Menstruatie is heel regelmatig (elke 4 weken en geen enkele overgeslaan na het stoppen), alleen wel veel heftiger en pijnlijker. Verder merk ik lichamelijk totaal geen verschil.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:49

Flowery schreef:
Ik ben sinds deze week gestopt met de nuvaring, ik ben benieuwd of ik er snel iets van ga merken!

Wat is jouw ervaring met de nuvaring?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:17

Ik heb nu laatst ook een nuvaring gehad.

Vond het wel fijn, zeker omdat je er maar 1x aan hoeft te denken. Wat ik wel vervelend vond is dat ik soms het gevoel had dat ie niet goed zat of zo. Ook als je dan wel een vriend zou hebben dan vraag ik me af of je die ook voelt zitten. Heb daar alleen zelf geen ervaring mee, maar het zou me verbazen als je het niet voelt zegmaar :+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:20

miramii schreef:
Flowery schreef:

Wat is jouw ervaring met de nuvaring?

Op zich prima. Ik had meerdere soorten pillen geprobeerd en ook die hormoonpleisters maar kreeg overal heftige bijwerkingen van. De nuvaring ging een stuk beter maar ik kreeg wel onwijze last van migraine en dat is de hoofdreden dat ik ga stoppen (en met het oog op de toekomst dat ik alvast hormoonvrij wil zijn als we aan kinderen beginnen).

Het is wel makkelijk in gebruik, alleen moest ik wel echt herinneringen in mijn telefoon zetten voor het wisselen, omdat er 3 weken tussen zit en ik het meerdere keren vergeten was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:00

Ik ben rond mei vorig jaar gestopt ook vanwege een depressie die ik aan het neerhalen ben en de pil toch ook je somber kan maken.

Ik heb een cyclus van circa 6 weken, maar zit nu al op 8 en nog steeds niets.. dat is wel vervelend en geeft elke maand weer wat stress mee..

Ik voel me ook meer opgeblazen, maar vind het ook fijn dat ik veel meer pijntjes en dingetjes voel van het vrouw zijn zegmaar. En oh ja, in plaats van 7 dagen vol kramp en pijn en flink veel bloed nu 2, max 3 dagen licht bloed verlies en maar 1 dagje kramp! Heeeerlijk.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:52

Ik heb nu weer cyclus. Wederom geen centje buikpijn.
Heerlijk zo mag t blijven.

Wel heb ik meer haar uitval sinds ik gestopt ben.
Meer mensen dit?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:56

Muze schreef:
Ik heb nu weer cyclus. Wederom geen centje buikpijn.
Heerlijk zo mag t blijven.

Wel heb ik meer haar uitval sinds ik gestopt ben.
Meer mensen dit?

Dat laatste, dat idee heb ik ook.. Niet heel extreem maar het valt mij wel op dat er meer haar in mijn haarborstel lijkt te zitten.

Mijn eerste echte menstruatie zou nu ongeveer moeten beginnen. Maar nog geen tekenen, ben benieuwd..

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 10:58

Ik heb juist het idee dat ik minder haaruitval heb sinds ik gestopt ben, haha. Had altijd hele plukken haar met bijv haren wassen in mijn handen en nu maar enkele haren.

Ik ben heel erg benieuwd wanneer mijn tweede cyclus komt. Na het stoppen duurde het 6 weken en ik ben nu alweer een opgeblazen poppetje. Volgens de app Kalender zou het nog 8 dagen duren. Zit er eigenlijk niet echt op te wachten maandelijks zoveel vocht vast te houden..

Heb wel eens gehoord dat bepaalde zaden en pitten hierbij kunnen helpen, iemand ervaring mee?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:59

Dit heb ik ook dat vocht vasthouden. Ik kan met gemak 2kg verschil maken. Ik heb nu een maand geen pil genomen ivm spiraal die erin ging, ben er nu alweer klaar mee, hoofdpijn is wel minder maar ongesteld niet normaal, inmiddels 5 dagen al behoorlijk. Hopen dat de spiraal snel zn werk gaat doen, als dat kon wegblijven, d3 buikpijn niet terugkomt en de hoofdpijn uitblijft ben ik een gelukkig mens.

Nu een week geleden dat het spiraaltje erin is gegaan, nog wel wat kramp maar of dat de spiraal of ongesteldheid is, geen idee

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:47

Ik wilde een koperspiraal laten plaatsen, maar ga toch voor een Kyleena!

Nu wachten op mijn 2e cyclus en dan gauw een afspraak maken. :o

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:10

Cemlys schreef:
Dit heb ik ook dat vocht vasthouden. Ik kan met gemak 2kg verschil maken. Ik heb nu een maand geen pil genomen ivm spiraal die erin ging, ben er nu alweer klaar mee, hoofdpijn is wel minder maar ongesteld niet normaal, inmiddels 5 dagen al behoorlijk. Hopen dat de spiraal snel zn werk gaat doen, als dat kon wegblijven, d3 buikpijn niet terugkomt en de hoofdpijn uitblijft ben ik een gelukkig mens.

Nu een week geleden dat het spiraaltje erin is gegaan, nog wel wat kramp maar of dat de spiraal of ongesteldheid is, geen idee

Ik weet niet wat voor spiraal je hebt, maar dat je geen buikpijn meer hebt en niet ongesteld wordt hoeft helemaal niet zo te zijn. En het kan best wel even duren voordat alles 'settelt'.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:50

Century schreef:
Cemlys schreef:

Ik weet niet wat voor spiraal je hebt, maar dat je geen buikpijn meer hebt en niet ongesteld wordt hoeft helemaal niet zo te zijn. En het kan best wel even duren voordat alles 'settelt'.

Ik haak hier even op in. Ik ben een van de gelukkige met een spiraaltje die nog elke maand netjes ongesteld wordt en ik heb hem sinds juli vorig jaar. De ongesteldheid is trouwens wel fors minder dan zonder.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:35

Nee dat weet ik hoor. Ik dacht even heel positief te denken :')
Ik hoop het wel want dan blijft de endometriose hopelijk ook rustig.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:40

Positief denken mag altijd :D
Bij mij duurde het wel een half jaar voor alles een beetje normaal weer was. Nu ben ik er heel blij mee :)

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:38

Hier inmiddels voor de 2de keer ongesteld geweest, cyclus van 37 dagen.

Nu de afspraak gemaakt om een spiraal te laten plaatsen, morgenmiddag mag ik! Eerst gedacht aan de koperspiraal, maar ga nu toch voor de Kyleena. Helaas niet helemaal hormoon vrij, maar toch al een stuk minder dan bij de pil!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:16

Ik ben inmiddels een maand en 3 dagen gestopt.
Ondanks de angst mijn oude helse cyclus en bijkomende ellende weer terug te krijgen, toch gewoon maar besloten een poging te doen.
Precies na 1 maand weer ongesteld, küt voor mij, maar wel een goed teken dat mijn lichaam het na jaren doorslikken zonder stopweken, toch snel weer zelf oppakt.
En; Geen zware migraine aanvallen. *\o/* Zelfs mijn bloedingen lijken zich enigszins te beperken, ipv 10 dagen lang leegbloeden als een rund en om de 2 uur wisselen, denk ik dat ik er nu met een week vanaf ben. Hoop dat het zo blijft! :)
6 dagen vooraf verging ik wel een dag lang van de pijn. Ik dacht dat zal de eisprong wel zijn maar die is normaal en dag of 11-14 van tevoren toch?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 02:00

Wat jij beschrijft heb ik nooit gehad...
... tot mijn eerste cyclus.
Elke twee uur wisselen, zes dagen lang. Ik wist niet hoe ik het had.

Gelukkig was het de maand erop minder, en maar 5 dagen. Daarna terug normaal en 4 dagen.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:05

Ik ben nu zo'n 6 maanden gestopt met de pil.
Als het aan mij ligt begin ik er ook niet meer mee, ik voel me veel beter.

Ik had eigenlijk gelijk een goede cyclus, tot twee maanden terug.
Ik ben nu al twee maanden niet ongesteld geweest.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Kan de cyclus ook na langere tijd toch nog op hol gaan?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:15

Ik ben nu gestopt met de prikpil en twijfel wat voor anticonceptie ik weer neem als alles weer op gang is gekomen. Iemand tips?

Ik merkte juist met de prikpil dat ik juist meer vocht ging vasthouden en aankwam. Ben nog nooit zo zwaar geweest als nu. Dus het is ook een beetje een test hoe mijn lichaam reageert nu zonder hormoon en hoe lang het duurt voordat het op gang komt.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:40

Ik ben sinds 2,5 week gestopt met de nuvaring, net een weekje van mijn laatste stopweek-bloeding af en het lijkt erop of ik weer ongesteld word... Is dat normaal? :+ Merk wel dat de hormonen in mijn lichaam lekker in de war zijn. Hallo moodswings _O-