Ooit kom jii bovenaan die berg, kijk je diep naar beneden naar dat diepe dal met het zonnetje in je gezicht!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaatastrof schreef:Dat ze me nog maar wat van die pilletjes geven, dat ik mag ontwaken na alle ellende voorbij is :'(
Kaatastrof schreef:Ik snap gewoon niet waarom ze me zo gedrogeerd hebben. Echt niet. Ik heb de hele tijd braaf meegewerkt. Waarom? Nu heb ik zo veel onzekerheid en angst terwijl ze juist weten dat dat één van de redenen zijn waarom ik überhaupt ben opgenomen. Waarom die fixatie? Ik had braaf blijven liggen?
Waarom ben ik behandeld als een beest en niet als een mens?
Kaatastrof schreef:Ik snap gewoon niet waarom ze me zo gedrogeerd hebben. Echt niet. Ik heb de hele tijd braaf meegewerkt. Waarom? Nu heb ik zo veel onzekerheid en angst terwijl ze juist weten dat dat één van de redenen zijn waarom ik überhaupt ben opgenomen. Waarom die fixatie? Ik had braaf blijven liggen?
Waarom ben ik behandeld als een beest en niet als een mens?
Kaatastrof schreef:Dat is nochtans wel hoe ik het ervaar. Maar juist om die reden wil ik een antwoord op de waarom. Ik hoop dat mijn herinneringen terugkomen of dat het personeel die er toen was meer weten. Maar van wat ik al gehoord heb was ik helemaal weg van de wereld. Hoe schaamtelijk dat ik als verstandig mens in een ziekenhuiskleed hier binnen ben gewalst.. De gedachte alleen al..
Citaat:Je wilt niet weten hoeveel mensen doen alsof ze braaf luisteren en opeens uithalen. In dergelijke situaties hebben ze een protocol te volgen. Dit kan naar voelen voor diegene die wel zouden luisteren maar is noodzaak voor diegene die het niet zouden volgen. Dit hebben ze puur voor jou eigen veiligheid gedaan.
Janneke2 schreef:Citaat:Je wilt niet weten hoeveel mensen doen alsof ze braaf luisteren en opeens uithalen. In dergelijke situaties hebben ze een protocol te volgen. Dit kan naar voelen voor diegene die wel zouden luisteren maar is noodzaak voor diegene die het niet zouden volgen. Dit hebben ze puur voor jou eigen veiligheid gedaan.
Dat van dat protocol en de veiligheid van het personeel snap ik.
Maar dat is iets heel anders dan het gevoel van onze Kaat.
En met haar veiligheid, de menselijke behoefte aan controle en met haar emoties is weinig gedaan.
De psychiatrie heeft helaas geen variant op de snoezelkamer waar iemand 'die van de wereld is' kan hardlopen op de loopband, kan boksen op de boksbal en tussendoor met een fleecedeken schommelen.
Dat is heel jammer dat dat er niet is, maar dat zou veel beter werken.