Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:57

Maartje1990 schreef:
Ik gebruik nu sinds een tijdje map my run. Vind hem minde dan endomondo, ik zie enkel kms/min ipv kms/uur. Hij is een stuk trager voor hij eenmaal aan is en ik heb het idee dat ik meer handelingen moet doen voor het opslaan, is klein puntje maar toch. In hoeverre die corrert is qua kms durf ik niet te zeggen

Je kan hem op km/u zetten.
In je instellingen.
Ga naar settings en zet het knopje "Prefer Speed" aan.
Dan krijg je je snelheid in km/u

candalisa

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:23

Ik gebruik al een tijdje Equilab en heb nu zelfs de premium versie omdat hij zo goed bevalt hij is super nauwkeurig op een klein stukje na wat hij pakt buiten de bak

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:28

Ik ben tot nu toe ook bij equilab uitgekomen. Fijn voor meerdere paarden ook. Nadeel is dataverbruik. GPS scheelde bij mij niet heel veel met endomondo, hij rekent net iets minder (tegelijk aan gehad).
Gangen herkennen bij mijn kleine ponys gaat boven verwachting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:06

kan je equilab synchroniseren met connect van garmin?

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:32

Ik gebruik topo gps. Grote voordeel: zeer gedetailleerd, de kleinste paden staan er in

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:56

Lienboon schreef:
Ik gebruik topo gps. Grote voordeel: zeer gedetailleerd, de kleinste paden staan er in

Dat is een betaalde app, om te proberen vind ik dat dan ook weer zonde

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:26

Mijn endomundo én sportstracker lieten me vanmiddag in de steek.

Alleen Strava bleeg draaien.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 07:18

Dat is een betaalde app, om te proberen vind ik dat dan ook weer zonde[/quote]

Eenmalig 4 euro... dubbel en dwars waard wat mij betreft

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:01

Ik begruik nu Equilab, gaat op zich prima, vind het vooral leuk dat alle gangen worden geregistreerd.

Nu is er ook een betaalde versie, maar die is best prijzig per maand, dacht iets van 6,50 per maand bij een abbo van 12 maanden.

Is er iemand die dit wel doet? Wat zijn de voordelen?

En is er misschien een app, die ook, net als bij Equilab, de gangen apart laat zien?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:36

Ik gebruik het maar zo weinig, dat ik er niet voor ga betalen ;-). Zeker geen 6,50 per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:05

Hubbels schreef:
Ik begruik nu Equilab, gaat op zich prima, vind het vooral leuk dat alle gangen worden geregistreerd.

Nu is er ook een betaalde versie, maar die is best prijzig per maand, dacht iets van 6,50 per maand bij een abbo van 12 maanden.

Is er iemand die dit wel doet? Wat zijn de voordelen?

En is er misschien een app, die ook, net als bij Equilab, de gangen apart laat zien?

Ik ga er zeker niet voor betalen. Ben een app gaan gebruiken om te registreren hoeveel km ik doe en hoeveel calorieën ik verbruik. Dat Equilab ook de gangen registreert, is wel fijn, maar niet echt een noodzaak. Daarnaast valt de app bij mij soms uit, waardoor mijn workout niet helemaal geregistreerd wordt. Vervelend, maar ach ja, het is gratis. Bij een betalende app zou ik het wel mega vervelend vinden als die uit valt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:13

Ik heb met sportactive gedownload maar hoefdee niet te betalen?? Of ik heb een verkeerde??

Afbeelding

Lijk gewoon gratis. En je kan upgraden naar premium voor 1.50 per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:53

Gisteren was equilab weer uitgevallen tijdens de rit, bleek dat mijn type telefoon de oorzaak was. Daar waar Endemondo gewoon bleef doordraaien, moest ik iets aan mijn instellingen wijzigen voor equilab. Ben heel benieuwd of het euvel nu verholpen is. Ik heb trouwens een huawei p30 lite.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:55

Tancreda4 schreef:
Ik heb met sportactive gedownload maar hoefdee niet te betalen?? Of ik heb een verkeerde??

Die heb ik ook en is gratis.

Bevalt mij prima, zijn er nog mensen die deze hebben en er minpunten aan vinden?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:09

Minpunt is dst ik er geen foto bij kan zetten. Deed ik bij endomondo standaard. Verder is hij wel prima! Maar had gisteren 1.5 km verschil met endomondo := Nog even kijken wie er gelijk heeft

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:23

SVRL schreef:
Gisteren was equilab weer uitgevallen tijdens de rit, bleek dat mijn type telefoon de oorzaak was. Daar waar Endemondo gewoon bleef doordraaien, moest ik iets aan mijn instellingen wijzigen voor equilab. Ben heel benieuwd of het euvel nu verholpen is. Ik heb trouwens een huawei p30 lite.

mag ik weten wat je gewijzigd hebt. Hier ook een huawei p30 lite

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:31

Ik ben ook benieuwd!

Gisteren equilab uitgevallen, sport active heeft een heel stuk gemist vanwege de GPS grmbl.

En endomondo deed het weer perfect en is nergens de kluts kwijt geraakt....en die gaat stoppen. Kan er nog steeds niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:47

maj0 schreef:
SVRL schreef:

mag ik weten wat je gewijzigd hebt. Hier ook een huawei p30 lite

Je moet bij je instellingen het automatisch sluiten van Apps uit zetten. Endemondo draaide gewoon door ondanks de melding dat er een stroomintensieve app gevonden was, Equilab werd blijkbaar uit gezet.

Edit: je gaat bij je instellingen naar batterij, daar vind je appopstartbeheer en dan kan je instellen welke apps je handmatig wil beheren.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:11

Bedankt SVRL

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:18

Heb je voor bv equilab internet nodig? Als ik diep t bos inga heb ik een heel stuk geen bereik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:20

Ik zie net al iets in de instellingen wat ik bij mapmyrun niet kan wijzigen.

Equilab en endomondo kan ik permanent toestemming geven tot mijn locatie en mapmyrun alleen bij gebruik, dus ik denk wanneer ik mijn telefoon vergrendel dat ie het niet doet.
Daar ging het dus mis vorige keer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:28

Als je 'app laten runnen op de achtergrond' hebt aanstaan, blijft-ie je locatie gebruiken (en blijft de app werken). Anders zou de hele app afsluiten als je de telefoon vergrendelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:32

Ibbel schreef:
Als je 'app laten runnen op de achtergrond' hebt aanstaan, blijft-ie je locatie gebruiken (en blijft de app werken). Anders zou de hele app afsluiten als je de telefoon vergrendelt.

Ja, ik denk dat dat dezelfde instelling is, mapmyrun deed het dus bij mij ook niet vorige keer.
Ga van de week eens equilab proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:54

Net het topic van de nieuwsredactie over de vervanging voor endemondo gelezen. Ik lees daar dat mensen rapporteren dat Equilab niet altijd de gangen goed registreer. Zijn er in dit topic mensen met gangenpaarden die Equilab gebruiken?

Ik heb dus een Rocky en heb Equilab op IJslander ingesteld. Mijn paard kan nogal draverig zijn als hij te weinig drive heeft en toont dan geen vloeiende tölt, equilab registreert dit als draf. Maar als de motor aan gaat en de kont eronder, dan is hij een sneltrein en wordt je in 1 vloeiende beweging mee genomen. Het wiegen van je heupen voelt aan als een zeer zachte galop, maar zonder het hupsje. Vraag ik galop, dan voel ik dat hupsje wel. Ik voel tijdens het rijden dus duidelijk verschil tussen beide gangen, Equilab registreert het echter beiden als galop. Alleen de stukken trage tölt, worden door de app als tölt herkend. Ben heel benieuwd of andere niet IJslander ruiters dit ook zo ervaren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:00

Hier wordt de tolt vaak als draf geregistreerd