Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Mijn voorstel is: laat het maar razen. En wil jíj thuiszitten omdat je je zorgen maakt mag dat. Maar dwing een ander niet failliet te gaan en huis en haard kwijt te raken. Dat is wat nu gebeurd. En na het opkrabbelen uit dat faillisement 6x zo hard te moeten werken voor hetzelfde geld. Jongere en sterke mensen worden kapot gemaakt voor een virus wat bij nader inzien niet zo heel dodelijk blijkt te zijn, procentueel gezien.
[...]
De dood hoort gewoon bij het leven, natuurlijk is het vreselijk als er een geliefde wegvalt, dan zal ik echt verdrietig zijn, maar laten we eerlijk zijn: we hebben corona niet nodig om dood te gaan, dat gaan we zonder ook wel.
Tancreda4 schreef:Wil je dan please op je voorhoofd tatoeren dat je afziet van eventuele zorg? Dood ga je toch. Dan heb je ook geen hulp en medicatie nodig. Laat dat dan over voor anderen.
Kinke schreef:Ook wel handig dat je dan even voor anderen gaat bepalen dat die ook gewoon eventueel doodgaan aan Corona
Palmera schreef:Mens, ik bepaal toch helemaal niets? Dit is precies dat alles erger maken waar ik op doel.
En wat wél word bepaald is de financiele ondergang van jonge harde werkers. En ja, hun toekomst ligt aan diggelen en als dit zo doorgaat is er straks geeneens meer geld voor medische hulp.
Palmera schreef:Ik denk niet te makkelijk, maar ik heb andere prioriteiten.
Levita schreef:Palmera schreef:Ik denk niet te makkelijk, maar ik heb andere prioriteiten.
Ja jij hebt andere prioriteiten maar je bepaald dat nu ook voor een ander dan. Ik heb nog geen zin om mijn ouders te verliezen aan Corona. Mensen sterven alleen in het ziekenhuis en het is echt geen pretje.
Jij bent God niet he!? En trouwens de wereld heeft diverse economische crisissen overleefd dus deze is niet veel anders.
Trouwens je piept wel anders als je Corona krijgt en aan de beademing moet. Beetje stoer doen kunnen we allemaal wel maar als het moment daar echt is piep je wel anders.
secricible schreef:en denk je dat tijdens die pandemieën men gewoon de schouders ophaalde en door ging met hun normale leven dan?
fohadie schreef:Ergens ben ik het wel eens met Palmera. De nieuwe maatregelen gaan ons niet helpen Corona onder controle te krijgen, maar maken wel de economie kapot. Heel fijn dat de scholen open mogen blijven, waarmee de scholieren in de pauze zonder mondkapje op bijelkaar gaan klitten en in het weekend vrolijk op bezoekgaan bij oma, want het is heel belangrijk dat het onderwijs gewoon doorgaat. Dat de baan waarvoor je nu leert straks niet meer bestaat of dat het straks onmogelijk is om een starterskapitaal te krijgen, daar hebben we het maar niet over.
Edit: Ik begrijp alleen niet wat deze diecussie in dit topic doet. Volgens mij was de graag: is er Corona of niet. Niet: wat is belangrijker: economie of gezondheid.
Qimm schreef:Ninx schreef:Waarom gaat het in Zweden wel goed? Daar leeft men door.... En de cijfers lijken prima.
Zweden is meer dan 10x zo goot ls Nederland en daar wonen 10 miljoen ipv 17 miljoen mensen.
Ninx schreef:Misschien is het nog interessant om toe te voegen: hoeveel mensen ken jij 1 op 1 die daadwerkelijk Corona hebben gehad en dit niet of nauwelijks kunnen navertellen?
Ik ken er 1, met onderliggend longprobleem, en die huppelt weer rond.
Overigens weet zij, heeft medisch beroep, dat de test niet echt ontworpen is voor dit doel... dus in hoeverre ze het ECHT heeft gehad zal ze nooit weten.
Het blijft frappant dat vrijwel niemand die ik ken of spreek in zijn of haar direct kring echt zieken of overledenen kent.