Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Maar waarom mag je een volwassene dan niet slaan en een kind wel
Maartje1990 schreef:Talietjuh schreef:Voorbeeld: als broer en zus naar doen tegen elkaar ze verplicht elkaars handje vast te laten houden als ze vervelend blijven doen. Reken maar dat ze ermee stoppen, dat is de ergste straf ever. Zo kan je nog heel veel andere manieren bedenken mocht dat nodig zijn.
Nee man wassen met elkaars pies, dat is pas erg!ik geloofde het heilig als mn moeder dat zei, ze heeft dit natuurlijk nooit gedaan.
verootjoo schreef:Maar waarom mag je een volwassene dan niet slaan en een kind wel
Ineke2 schreef:verootjoo schreef:Maar waarom mag je een volwassene dan niet slaan en een kind wel
Omdat je dat doet bij een kind om te voorkomen dat het iets ergs overkomt ( hete thee / vuur / verwarming etc...) of als je na meerdere waarschuwingen en ander soorten straf het kind op die manier leert dat de grens toch echt hier is.
Bij een ouder kind kun je op een andere manier straffen en is een tik niet meer van toepassing. Althans zo is het bij ons in het gezin gegaan.
Ineke2 schreef:verootjoo schreef:Maar waarom mag je een volwassene dan niet slaan en een kind wel
Omdat je dat doet bij een kind om te voorkomen dat het iets ergs overkomt ( hete thee / vuur / verwarming etc...) of als je na meerdere waarschuwingen en ander soorten straf het kind op die manier leert dat de grens toch echt hier is.
Bij een ouder kind kun je op een andere manier straffen en is een tik niet meer van toepassing. Althans zo is het bij ons in het gezin gegaan.
Ineke2 schreef:Omdat je dat doet bij een kind om te voorkomen dat het iets ergs overkomt ( hete thee / vuur / verwarming etc...) of als je na meerdere waarschuwingen en ander soorten straf het kind op die manier leert dat de grens toch echt hier is.
Ineke2 schreef:Kinderen van een ander geef je geen tik. Je hebt vele andere manieren om een kind te leren wat wel en niet mag.
Sjong schreef:Ik vind straffen iets anders als voorkomen. Een corrigerende tik geeft aan dat het een correctie is. Dus straf. En niet het voorkomen van gevaar.
Diddykong schreef:En toch blijkt dat als een corrigerende tik 2 à 3x per maand uitgevoerd wordt, of vaker, dit echt schade te geven.
_Penotti schreef:Sjong schreef:Ik vind straffen iets anders als voorkomen. Een corrigerende tik geeft aan dat het een correctie is. Dus straf. En niet het voorkomen van gevaar.
Dat hoeft toch niet los van elkaar te staan?
2 keer nee en handje rustig wegtrekken bij de thee of koffie en dan toch er weer naar grijpen is een tik en het was over met doorgaan waar al nee voor was aangegeven.
Dat is dan "straf" voor het voorkomen van gevaar.
Sjong schreef:Ik vind dat je dan al 18 manieren om het te leren zonder een tik hebt laten liggen. Hoe kan een kind 3x de kans krijgen iets gevaarlijks te doen.
Doubtless schreef:Wat wel interessant is, dat we dus onze eigen kinderen een tik verkopen, maar bij de kinderen van een ander vele andere manieren zien om hen te leren wat wel en niet mag.
Ineke2 schreef:CharleyT schreef:Jij denkt dat erg geen schade is, maar ook al aan de toekomst gedacht?
In het geval van demolenhoek zoals zij dat doet en beschrijft, nee daar zal haar kind geen emotionele schade aan overhouden.
CharleyT schreef:Niet boos zijn, maar jouw opmerking leg ik even opzij. In de toekomst kijken kan niemand. Hoe je tot je conclusie komt is me niet duidelijk? Vanuit professioneel oogpunt, gevoel, of wat.........?
Ineke2 schreef:CharleyT schreef:Niet boos zijn, maar jouw opmerking leg ik even opzij. In de toekomst kijken kan niemand. Hoe je tot je conclusie komt is me niet duidelijk? Vanuit professioneel oogpunt, gevoel, of wat.........?
Omdat ik ook zo ben opgevoed.
2x waarschuwen en dan straf. Wat de straf ook was, het was een op dat moment uitvoerbare straf.
Ineke2 schreef:Dat is niet zo interessant hoor. Andermans kinderen zijn verrassend genoeg vaak een stuk liever / eerder geneigd om te luisteren dan je eigen kinderen. Iets met het gezegde “ vreemde ogen dwingen “