(+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:04

Bellen, doen mensen dat nog?;p Ik haat bellen, doe ik alleen voor mijn werk. Messenger of whatsapp vind ik makkelijker om tussendoor te doen.
Knert schreef:
Nou ik deel ook niet alles hoor.
Raak niet in paniek als hij mijn telefoon heeft. Denk niet dat ie alles zou bekijken.

Maar om alles te bespreken. Nee dank je. We delen veel, maar niet alles. En dan doel ik niet op grote geheimen maar meer wat je met vriendinnen of familie bespreekt.

Overigens kijk ik nooit in zijn telefoon.

Dat inderdaad. Ik hoef ook niet te weten waar hij het allemaal over heeft met zijn vrienden hoor. Ken ook wel mensen die altijd vragen wat er in een berichtje staat als hun partner iets binnen krijgt, zou echt moe worden van zo iemand.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:09

verootjoo schreef:
Waarom niet :? Wij bespreken alles. Ik vind het gek om niet alles met elkaar te bespreken, daar ben je toch elkaars partner voor?

Ik bespreek geen dingen met vriendinnen die ik niet met mn man bespreek. Behalve misschien welk merk mascara fijn is :')

En als je heel belangrijke privé dingen bespreekt met je vriendinnen dan staat dat toch niet in de app lijkt me, dat doe ik dan mondeling.

Eens met Verootje.
Ik begrijp niet waarom je niet alles met je partner bespreek. Ook al is iets enorm prive, dan nog vertel ik dat tegen mn partner. Ik ben niet voor niets samen.

Qimm

Re: (+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:16

Ja ik ga even lekker de privedingen van mijn beste vriendin met mijn man bespreken :') Zal ze me in dank afnemen. En ik ben er ook 1 die een enorme hekel heeft aan bellen, dus dat gaat op de app of als we afspreken (wat door afstand helaas niet meer zo makkelijk gaat als vroeger)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:23

Het had nooit in mijn hoofd opgekomen om mijn ex, die destijds gewoon mijn man was, te controleren. Echt, als je alle mannen op een rij zet, had dat de allerlaatste geweest bij wie ik dat zou verwachten.

Maar.....hij was een week weg met de honden naar het bos, ik moest iets opzoeken op de vaste computer en dat ding is blijkbaar niet goed afgesloten de laatste keer want die start op met een aantal programma's waaronder FB , eni k kom dus op zijn pagina terecht. Op het moment dat ik weg wil klikken, zie ik meerdere chatberichten binnenkomen en ik zie dus direct dat dit niet goed is. Ja en op dat moment klik ik dat dus wel aan en heb live kunnen meegenieten van diverse conversaties die er niet om logen. Vreemde en bekende vrouwen (voor hem dan, niet voor mij behalve dat hij er wel eens iets over gezesgd had, uit zijn verleden dus).

En als je dat ziet, kun je niet meer stoppen met kijken.....en hij was nog een paar dagen weg dus ik heb dat een dag of 4 gevolgd. Ik kon er niets aan doen, moest gewoon blijven kijken, vol ongeloof, eigenlijk vond ik het te bizar voor woorden. De teksten waren extreem expliciet en dat deed nog wel het meeste zeer omdat een fatsoenlijk gesprek met hem niet te voeren viel over dat soort dingen. Maar blijkbaar kon dat wel met anderen.

ik heb hem geconfronteerd, hierna volgde een smekende nieuwe kans, die ik m nog gaf ook, relatietherapie en alles wat erbij hoort totdat ik dacht ho eens even, ik word hier doodongelukkig van. Toen ik daadwerkelijk de stekker eruit trok , bleef hij smeken maar je kunt ver gaan bij mij maar te ver is echt te ver en dan houdt het op.

Het werd nog een lang verhaal maar om dit heel kort te maken: Ik ben intens gelukkig sinds ik bij hem weg ben en mijn leven heerlijk ingericht heb zoals ik dat wil!

Kies voor jezelf :Y)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:44

Goed geluisterd naar je onderbuikgevoel TS. En heel sterk dat je deze stap hebt genomen. Zouden meer meiden moeten doen als ze achter zulke dingen komen en zich zo voelen.

Bij mijn ex mocht ik ook nooit aan zn telefoon komen. Die brak bijna de deur uit de badkamer toen zijn telefoon in de badkamer lag waar ik aan het douchen was.

Inmiddels bijna 5 jaar relatie met mijn huidige kerel en heel eerlijk: wij delen onze telefoons.
Hij vergeet die van hem non stop. Dus dan pakt ie lekker de mijne om buienradar te checken of even te facebooken (hij heeft geen facebook, maar zit wel af en toe op marketplace). Andersom net zo, als zijn familie appt ofzo voor afspraak om samen naar Efteling te gaan ofzo dan gaat de telefoon door naar mij (ik ben van de planning) :') idem voor foto' s maken. Soms staan de paarden leuk en dan roep ik: maak even foto.. En dan kijk ik ze gewoon terug op zijn tel. Ik bel er mee en hij met de mijne. Dus eigenlijk is alles open en bloot bij ons. En dat voelt wel gewoon heel prettig en fijn. Geen geheimen of achterdochtig gedoe. Ook geen jaloerzie want alles is open en zichtbaar. Voor ons werkt dat prima en het gaat vanzelf.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 06:46

SophieO schreef:
KellyDV schreef:
Als je partner raar gedrag vertoont, ja waarom niet?
Sorry, in een relatie hoef je geen privacy te hebben over je telefoon. Je bent verdorie bij elkaar zeg..

Dat is jouw mening.. Ik laat niemand zomaar mijn berichtjes lezen, de dingen die ik bespreek met sommige vriendinnen zijn prive. Ook al heb je een relatie, bij mij hoeft die dan echt niet al mijn persoonlijke dingen te lezen.

En de domme dingen ook niet :')

Dat is niet echt een andere mening maar een totaal andere situatie. Jij gaat uit van je eigen situatie. Als je dat niet zelf meemaakt, weet je ook niet hoe je zelf zou reageren. Er wordt echt wel heel slecht gelezen wat de TS vertelt/meemaakt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 07:21

Prachtig om ervan uit te gaan dat wanneer je iets vermoedt en je partner daarmee confronteert, dat deze ook dan braaf gaat opbiechten. Zo werkt het dus lang niet altijd. Ik kreeg destijds ook zo'n onderbuikgevoel, ex er meerdere keren naar gevraagd. In die 19 jaar samen altijd gedacht dat hij nooit zoiets zou doen. Hij beweerde bij hoog en bij laag dat er niks aan de hand was, kon me daarbij gewoon recht in de ogen kijken. Tot, net als bij Daffodil, hij de computer niet goed had afgesloten. Als ik hem op zijn woord had geloofd was ik nog erger besodemieterd geweest.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:42

verootjoo schreef:
Je kan toch bellen :+

Ik vind het gewoon gek om dingen wel met anderen te bespreken maar niet met je partner, omdat ik me dat niet kan voorstellen dat anderen dat doen.

Maar ieder zn ding idd

Omdat die dingen jouw partner niks aan gaan?
Stel dat je beste vriendin je in vertrouwen vertelt dat ze erg veel last van een soa heeft of dat ze vreemd is gegaan.
Ga jij dat ook nog eens aan je partner vertellen?

Als je je partner niet vertrouwd en al ‘zo vaak’ gevraagd hebt, zodat je je gedwongen voelt te controleren, moet je jezelf misschien eens afvragen waarom je al zo lang wantrouwig bent... ;)
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 07-07-20 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:45

Sorry, beetje dubbelop!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 07-07-20 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:46

Marriefloor schreef:
verootjoo schreef:
Waarom niet :? Wij bespreken alles. Ik vind het gek om niet alles met elkaar te bespreken, daar ben je toch elkaars partner voor?

Ik bespreek geen dingen met vriendinnen die ik niet met mn man bespreek. Behalve misschien welk merk mascara fijn is :')

En als je heel belangrijke privé dingen bespreekt met je vriendinnen dan staat dat toch niet in de app lijkt me, dat doe ik dan mondeling.

Eens met Verootje.
Ik begrijp niet waarom je niet alles met je partner bespreek. Ook al is iets enorm prive, dan nog vertel ik dat tegen mn partner. Ik ben niet voor niets samen.

Ik zou jou dus nooit in vertrouwen nemen.
Jij en je partner zijn niet één; dát vind ik pas naïef!

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:00

Dat mag, maar wat ik met partner echt prive bespreek zou een ander nooit te weten komen. Dus je zou het niet merken zogezegd.

Ik zeg niet dat wij samen één zijn, dat maak jij er van.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:06

Ik zou het niet fijn vinden als mijn vriendin alles doorneuzelt aan haar partner wat ik haar vertel. Ik ga wel voor die vertrouwensband.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:09

Marriefloor schreef:
Dat mag, maar wat ik met partner echt prive bespreek zou een ander nooit te weten komen. Dus je zou het niet merken zogezegd.

Ik zeg niet dat wij samen één zijn, dat maak jij er van.

Jij weet toch niet wat je partner wel of niet verder vertelt? ;)

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:12

Tja, wie zegt dat jij niks verder verteld?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:07

Mijn partner en ik zijn niet 1 omdat ik niet alles met hem deel en daarom ben ik ook naïef..

Oké.. dank
De dingen die ik niet deel zijn bijvoorbeeld gesprekken met familie of vrienden die ik op hun verzoek niet mag delen. Dat zijn wel de dingen die mijn vriend niet mogen benadelen.

Om mij dan naïef te noemen?
Volgens mij ben ik dan juist een goede vriend/familielid. En goede partner als het hem wel benadeeld. Want dan zeg ik het wel aan alle partijen dat ik het niet voor me ga houden.

Naïef ... jee ik zou gaan voor betrouwbaar

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:08

Marriefloor schreef:
Tja, wie zegt dat jij niks verder verteld?

Ja... in vertrouwen iets bespreken en dan meteen door laten vertellen aan de partner terwijl het vertrouwelijk was..

Weet niet of ik dat zo leuk zou vinden. Zou zo’n iemand dan minder snel iets vertellen in vertrouwen

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:19

BillyJ schreef:
Het word hier door niemand echt normaal bevonden dat je mekaar moet controleren.. je zou mekaar inderdaad ook niet te hoeven controleren..

Wederzijds respect en vertrouwen enzo..

Maar als je partner ineens raar loopt te doen en zijn telefoon gaat beschermen met zijn leven, weet je net zo goed dat er íets aan de hand is. En of je dan niet of wel controleert is jou keuze. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, achteraf gezien.

Ik heb hetzelfde onderbuik gevoel gehad 1,5 jaar geleden en hetzelfde gedaan als jij. Ik was niet trots op mijzelf maar achteraf zó blij dat ik het gedaan heb. Mijn toenmalige vriend bleek een vriendinnetje erbij te hebben toen hij voor werk in het buitenland zat. De berichten, de hartjes en alles was echt een klap voor mij, we waren al lang samen en woonde ook samen. Maar ik heb het niet gepikt, mijn spullen gepakt en nooit meer teruggekeken en is echt de beste keuze ooit geweest. Nu samen met een ontzettend lieve man die echt voor mij is en dat voelt zo goed. Dus echt meid je hebt goed gehandeld en het goede gevoel komt weer! :(:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:30

Ik heb het ook met mijn vorige vriend gehad. Ik vroeg hem eerst of hij haar nog weleens sprak waarop hij zei dat hij geen contact meer met haar had. Toen heb ik hem geconfronteerd met de appjes, daar schrok hij wel van maar hij had direct door dat hij fout zat.
Uiteindelijk heb ik hem nog een kans gegeven maar achteraf had ik er toen mee moeten stoppen. Ik heb hem nooit meer volledig vertrouwd en achteraf bleek dat hij zijn hart al had verloren had aan een vrouw die hij al van voor onze relatie kende. En ook daar wilde hij niet eerlijk over zijn, terwijl hij allang wist dat ik het eigenlijk al wist maar hij durfde het nooit te vertellen, ook niet nadat het een paar dagen uit was tussen ons. Hij heeft letterlijk staan stampvoeten tegenover mij, hij ontkende nog liever in alle talen dan dat hij zou toegeven dat hij fout zat. Uiteindelijk heb ik het optelsommetje zelf kunnen maken en kon hij er niet langer onderuit.
Moraal van dit verhaal: een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:38

Kinke schreef:
Prachtig om ervan uit te gaan dat wanneer je iets vermoedt en je partner daarmee confronteert, dat deze ook dan braaf gaat opbiechten. Zo werkt het dus lang niet altijd. Ik kreeg destijds ook zo'n onderbuikgevoel, ex er meerdere keren naar gevraagd. In die 19 jaar samen altijd gedacht dat hij nooit zoiets zou doen. Hij beweerde bij hoog en bij laag dat er niks aan de hand was, kon me daarbij gewoon recht in de ogen kijken. Tot, net als bij Daffodil, hij de computer niet goed had afgesloten. Als ik hem op zijn woord had geloofd was ik nog erger besodemieterd geweest.

En daarvoor heb je het nodig om de berichtjes te checken? Als je altijd zo´n gevoel hebt over je partner en het maar moet vragen, zit het toch sowieso al niet goed en is het wat mij betreft klaar.

Maar goed, ik ben erg direct en ga niet zo moeilijk lopen doen. :')

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:40

Margee schreef:
Dat is niet echt een andere mening maar een totaal andere situatie. Jij gaat uit van je eigen situatie. Als je dat niet zelf meemaakt, weet je ook niet hoe je zelf zou reageren. Er wordt echt wel heel slecht gelezen wat de TS vertelt/meemaakt.

Heb alles prima gelezen hoor :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:52

SophieO schreef:
En daarvoor heb je het nodig om de berichtjes te checken? Als je altijd zo´n gevoel hebt over je partner en het maar moet vragen, zit het toch sowieso al niet goed en is het wat mij betreft klaar.

Maar goed, ik ben erg direct en ga niet zo moeilijk lopen doen. :')

Nee, gelukkig had hij zelf via de computer zitten rotzooien en verscheen het op mijn scherm.
Natuurlijk ging ik het vragen, we waren 19 jaar bij elkaar. Zou wat zijn als ik het niet ter sprake zou brengen.
Overigens had ik helemaal niet 'altijd' zo'n gevoel over hem. Voor zover ik weet heeft hij ook niet eerder lopen rommelen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:15

Nou Kinke, ik dus ook echt niet.....geen seconde kwam het in me op. Maar daarna was ik uiteraard wel continu op mijn hoede en zag ik meer dingen. En heb ik ook echt doelbewust dingen gecheckt. Iemand op zijn ogen vertrouwen is dan wel echt klaar.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:23

Er zijn ook wel echt stellen die wel alles delen met hun partner hoor. Ook als een vriendin iets in prive deelt. Omdat dat dat hooguit thuis besproken wordt en daar stopt het.
Volledige openheid kan ook veel opleveren qua band met elkaar en vertrouwen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:37

Asciugamano schreef:
Ik zou jou dus nooit in vertrouwen nemen.
Jij en je partner zijn niet één; dát vind ik pas naïef!

Mijn man en ik zijn wel 1.... al bijna 30 jaar.
Moet wel zeggen dat wat mijn vriendin bespreekt; mijn man daar ook meestal bij is en zij hem ook rustig om zijn mening/inzicht vraagt.

Ik snap niet wat dat met naïef te maken heeft?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 06:28

Hutcherson schreef:
Er zijn ook wel echt stellen die wel alles delen met hun partner hoor. Ook als een vriendin iets in prive deelt. Omdat dat dat hooguit thuis besproken wordt en daar stopt het.
Volledige openheid kan ook veel opleveren qua band met elkaar en vertrouwen.

Ik ben daar misschien raar in, maar dat vind ik asociaal. Privé is privé en het dan toch doorvertellen aan nog iemand vind ik een breuk in vertrouwen. Informatie over een ander is niet aan jou om te bepalen wie dat nog meer weet, als zij wilde dat hij het ook wist had ze het ook wel aan hem verteld