Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:24

ik ga hier even meelezen.
ik ben met zeer streng kha (ketogeen) in 1,5 jaar 23kg afgevallen. in die periode kreeg ik last van eczeem op mijn hoofdhuid en later ook in mijn gezicht. ik kreeg het vermoeden dat dit met de voeding te maken had, en aangezien ik eigenlijk niks meer afviel, heb ik toen besloten te stoppen met kha. dat is inmiddels een half jaar terug ongeveer, en er zit nu wel weer 9kg bij. dit komt zeker omdat ik in het begin zo baalde dat ik met het dieet moest stoppen, waardoor ik echt alle remmen losgooide, maar mijn gewicht blijft nu al een tijdje stabiel en de eczeem is weg.
ik zou er graag nu nog 10-12kg afwillen, IF is niks voor mij, heb het geprobeerd.
kha ga ik door mijn eczeem niet meer doen. shakes heb ik jaren terug gedaan....
ik houd nu in de app fatsecret mijn calorieën bij, gebaseerd op de BMR icm. hoeveelheid beweging, en zorg dat ik daarbij in de buurt zit, soms iets meer, soms iets minder. maak gezonde keuzes en snoep ook af en toe.
ik hoop dat er nog eens wat kilo's afgaan, maar ik ben bang dat het zonder kha dieet niet gaat gebeuren.

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:58

Het ergste was nog... collega in kwestie is zelf ook niet slank...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:59

Dan kun je al helemaal zeggen dat ze moet gaan fietsen. :Y)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:02

Wat een draak :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:03

Toen wij nog op kantoor werkten motiveerden we elkaar echt. De een deed WW, de ander IF en weer een ander koolhydraatarm. Alleen wel gek als er dan verschillende soorten eetpatronen door elkaar liepen. Zat de een te kwijlen bij de kaas en worst van de ander :))

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:29

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:46

Ik lees ook in stilte mee. Op m'n zwaarst woog ik 102 kg, nu weeg ik 87 kg. Nog 17 kg er af en ik ben tevreden.
Wat een onwijs mooie resultaten zijn er in dit topic ook al geboekt :oo

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 06:42

Welkom meer of minder actieve bokkers *\o/*

Veneri, wat een strijd ook. Ik hoop dat je op deze manier alsnog een aantal kilo's kwijt raakt!

Renee, wauw goed bezig! Volg je een methode of naar eigen inzicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:37

Ik pas wel intermittent fasting toe, maar dat doe ik vooral omdat ik hele gevoelige darmen heb en laat ontbijten goed helpt om de boel rustig te houden.
Voor de rest eet m'n vriend veganistisch en ik woon met hem in één huis, dus ik eet ook zo. Dat is over het algemeen ook goed qua calorieëninname. En verder gewoon naar eigen inzicht en vier á vijf uur in de week sporten :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:07

Ik lees graag mee.
Ook ik weeg veel te veel.
Eigenlijk moet er wel 40 kilo af als ik op een gezond gewicht wil zitten.
Vorig jaar ben ik begonnen in een afslankkliniek. Dat ging erg goed. Ik was in 3 maand tijd 20 kilo kwijt.
Gewoon goed eten, heb voor mijn gevoel niet hoeven lijnen ofzo. Maar het was in combinatie met daar 2x per week sporten in verwarmde cabines en chillen in een ozon cabine en dat werkte bij mij blijkbaar erg goed.

Na die drie maanden ben ik gestopt, met de bedoeling ook na de zomer weer te starten. Het is best prijzig (€169 per maand) dus ik wou eerst zelf verder en voor de laatste kilo's weer onder begeleiding.
Ik kwam alleen in een flinke dip terecht en kon de motivatie niet weer vinden en ben inmiddels al weer terug bij af...

Heb nog steeds moeite om motivatie te vinden maar hopelijk werkt dit topic.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:17

Dat is op zich nog betaalbaar voor iets dat echt helpt!

Ik ga straks shoppen, ik ben benieuwd. Ik weet dat ik een andere kledingmaat nodig heb inmiddels maar hoeveel verschil er in zit, geen idee.

En Foxy wordt morgen bezorgd, mijn nieuwe crosstrainer :)) hopelijk wil iemand me even helpen dat ding in elkaar te zetten want anders komt het niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:36

Ik merk dat het voor mij sinds ik bij mijn huidige opdrachtgever zit (de werkgever van Roosch :)) ) ook weer makkelijker gezond (en KHA) lunch en dat meeneem van huis en dan zie je ook alle verschillende lunches. Echt heel leuk en ook motiverend! En daarbij is het restaurant echt mega duur :+

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:03

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:31

Tileysmiley wat een goed idee van die hanger :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:45

Oh goeie Tileysmiley, ik zocht nog een leuke youtube workout voor erbij.

Die hoepel heb ik, das echt lachen maar wees niet overmoedig en bestel de zwaarste zoals ik deed want je zit onder de blauwe plekken in het begin!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:58

Dat van die hanger vind ik best wel een goede eigenlijk :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:04

Dat van dat hardlopen en wandelen klopt toch toch niet? In absolute cijfers zul je met een half uur of één uur hardlopen altijd meer vet verbranden dan met dezelfde tijd wandelen. Wel kan het zijn dat de verhouding koolhydraat/vet verbruik anders ligt. Dus ja het kan dat wandelen procentueel meer vet verbrandt maar in absolute cijfers echt niet.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:16

Wat een inspirerend topic. Ik zou ook best 30 kg kwijt kunnen zonder supermager :+ te worden. Alleen hoe is zo lastig. Hoe houden jullie jezelf in? Wat zo lastig is voor mij.... Onderneemster van 2 supermarkten, dus al het eten is voor handen. Goed en slecht.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:00

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:32

Butterfly schreef:
Welkom meer of minder actieve bokkers *\o/*

Veneri, wat een strijd ook. Ik hoop dat je op deze manier alsnog een aantal kilo's kwijt raakt!

Renee, wauw goed bezig! Volg je een methode of naar eigen inzicht?

De eczeem was echt een drama. Jeuk,rood gezwollen huid en pijn!! Hormonenzalven hielpen niet. Soeciale shampoo's alleen tijdelijk.Doorverwijzing naar dermatoloog gekregen,maar dat steeds uitgesteld omdat mn huid opknapte toen ik weer normaal ging eten.

Altijd al wel een gevoelig huid gehad en zal wel zi blijven,maar ben nu zo'n 3 maanden eczeem vrij.

Meestal lees je dat huidproblemen van kha opknappen,maar bij mij was t andersom.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:52

Hoewel ik maar 12 kilo kwijt hoef, vind ik dit een heel fijn topic, serieus en wat inhoudelijker. Ik zal niet teveel schrijven omdat ik goed besef dat je juist graag een topic wilde voor mensen die veel kilo's willen verliezen.

- Ik ken meer "slechte" verhalen over koolhydraat arm. Ik kan er zelf ook niet goed tegen. Heb het gedaan, viel heel makkelijk 10 kilo af maar was zo slap dat ik niet meer in staat was om te sporten. Pas toen ik na 2 maanden weer "normaal" ging eten kreeg ik weer energie.
- Ik gebruik WW, zie daar heel heel veel mensen in hun "facebook" oftewel Connect , die 30 of soms wel 50 kilo afvallen. WW is gewoon gezond eten ( schijf van 5) , maar waar je met punten ipv kalorien werkt. ze zijn net niet 1 op 1. producten met weinig suiker en vet en meer eiwitten zij net iets " goedkoper" in verhouding dan producten met vooral veel suiker. Idem volkoren en wit ( pasta, rijst , brood ) . Groente en fruit zijn "gratis" maar wordt uiteraard wel afgeraden om jezelf onbeperkt vol te stoppen met bv bananen en druiven.
Na de eerste week doorzetten word ik er wel heel blij van. ik val "langzaam" af met 0,5 kg per week, maar wel zonder veel honger en met gezond eten.

Tot zover mijn promotie... ik heb geen aandelen hoor. Ik ben enthousiast omdat ik zie hoeveel mensen daar zoveel af zijn gevallen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:01

Ja, ik zie daar ook goede verhalen van. :j Maar of het voor mij werkt weet ik niet.

Ik ben wezen shoppen en ben errug blij. Ik sta immers niet op de weegschaal dus in zoverre geen vooruitgang kunnen meten, maar ik ben 2 maten kleiner dan eerder. :o :o

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:13

Knap Roosch! Werkt de weegschaal bij jou juist niet motiverend of is hij gewoon kapot?
Zie je het ook al bij jezelf :D?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:17

Nee ik heb gewoon geen goede band met de weegschaal. Ik ben dan echt obsessief bezig en ga er dan 80 keer per dag op staan. Heeft natuurlijk totaal geen zin. Plus ik wil dat cijfer helemaal niet zien. :')

Ja, ik zie het echt wel bij mezelf, maar ik heb een onwijs lastig figuur. Ik ben een dwerg (1 meter 58 en een halve centimeter) die ook nog eens onder de vetlaag vrij smal is gebouwd. Dus wat krijg je dan: zodra er een speklaag op zit een enoooorme hangbuik. En die probeer ik met man en macht weg te werken. Maar zul je altijd zien.. je valt overal af (kont, heupen, voorgevel) behalve op die stomme pens. :') :')

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:49

Het enige wat ik je kan aandraden is dat waar je ook voor kiest, zorg ervoor dat het iets wat je de rest van je leven zou kunnen/willen blijven doen. Het zit echt in de kleine dingen die je vol kan houden, niet in drastische veranderingen die na een paar weken niet meer lukken.