The Ordinary

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:56

PayPal kun je gemakkelijk gratis aanmaken, je kan er dan zelf geld opzetten of je rekening eraan koppelen. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:08

Sem_ schreef:
PayPal kun je gemakkelijk gratis aanmaken, je kan er dan zelf geld opzetten of je rekening eraan koppelen. :)

Ik denk dat ik dat toch maar ga doen. Heb het eigenlijk nooit aangemaakt omdat ik het nooit echt nodig had maar zolang het makkelijk én gratis is, zie ik geen reden om het niet te doen ;)
Bedankt voor de tip. :)

Banyu

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 20:05

Hier weer nieuq peeling flesje besteld.

Had het even paar weken niet gebruikt, maar mijn make up merkte ik, dat het weer nodig was ok het even te gebruiken....

Mezelf beetje verwaarloosd de laatste tijd :P

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:35

Hoi! Ik kwam dit topic tegen en heb het gisteren helemaal doorgelezen. Ik zag een paar keer voorbij komen dat The Ordinary vooral geschikter zou zijn voor mensen met de wat heftigere huidproblemen.
Ik heb ze ondertussen een mail gestuurd met een uitleg van mijn 'issues', maar ik zag dat een paar mensen niet of pas heel laat reacties hebben gekregen, dus ik dacht ik vraag het hier ook even omdat er best wat mensen bij zitten met goede kennis van de producten!
Ik ben zelf lid van Goodiebox en dat blijf ik nog even tot mijn punten (en dus gratis boxen) op zijn, maar daarna wil ik graag een vaste routine aan producten gaan gebruiken. Ik heb denk ik een gecombineerde huid die in de zomer vettiger wordt (T-zone die door de dag heen vettiger wordt en zonder moisturizer krijg ik schilfertjes op mijn wangen, voorhoofd en neus). Ik heb verder blackheads op en rond mijn neus en wat op mijn kin, en wat grove poriën rond de T-zone. Ik heb af en toe een puistje, maar ik denk dat die doorgaans per maand op 1 hand te tellen zijn.
Ik heb een erg lichte huid met wangen die soms flink roze kunnen zijn. Mijn huid kan ook wel gevoelig reageren op dingen. Ik heb recent een vitamine C serum van Dr Dennis Gross gebruikt en daar werd mijn huid ontzettend rood van en het stak ook een beetje (heb dit na 2x niet meer geprobeerd voor de zekerheid). Ook krijg ik van sommige cleansers een trekkerige huid.

Mijn routine nu:
Ochtend
- Wassen met water.
- Lush toner.
- Serum (wisselend, afhankelijk van wat er in een box zat, nu Clinique smart custom repair maar die vind ik eigenlijk te prijzig).
- Oogcrème (wisselend, nu Biotherm).
- Dagcrème (wisselend, nu Avant).

Avond
- Wassen met water.
- Micellair water.
- Cleanser (wisselend).
- Serum (zie ochtend).
- Oogcrème (zie ochtend).
- Nachtcrème (wisselend).

Daarnaast gebruik in 1x per week een gezichtsscrub en 1x per week een masker.

Ik merk dat dit goed helpt om te zorgen dat mijn gezicht wat matter blijft en dat de schilfertjes wegblijven, maar helaas helpt het niet echt tegen blackheads en mijn huid is soms ook wel wat dof.
Zou The Ordinary een optie kunnen zijn, of is dat too much en kan ik beter op zoek gaan naar een wat meer kant en klare routine?
Dankjewel alvast als iemand zou willen/kunnen antwoorden, en mochten mensen geïnteresseerd zijn dan kan ik natuurlijk altijd de reactie van Deciem plaatsen als ze op mijn mail terugkomen :D

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:46

Geen antwoord op je vraag maar wat betreft vooral geschikt voor probleemhuid: ik heb zelf een makkelijke huid en ben sinds kort met TO gestart en ben ook heel blij, doet echt wat extra’s *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:13

Het kan ook nog zijn dat je juist vocht tekort hebt. Dan gaat huid meer sebum aanmaken waardoor je dus ook vetter wordt en mee eters en puistjes kan krijgen. Juist heel goed zorgen dat je huid dus niet uitdroogt, want dan wordt het juist erger allemaal.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:14

Palmboom95 schreef:
Hoi! Ik kwam dit topic tegen en heb het gisteren helemaal doorgelezen. Ik zag een paar keer voorbij komen dat The Ordinary vooral geschikter zou zijn voor mensen met de wat heftigere huidproblemen.
Ik heb ze ondertussen een mail gestuurd met een uitleg van mijn 'issues', maar ik zag dat een paar mensen niet of pas heel laat reacties hebben gekregen, dus ik dacht ik vraag het hier ook even omdat er best wat mensen bij zitten met goede kennis van de producten!
Ik ben zelf lid van Goodiebox en dat blijf ik nog even tot mijn punten (en dus gratis boxen) op zijn, maar daarna wil ik graag een vaste routine aan producten gaan gebruiken. Ik heb denk ik een gecombineerde huid die in de zomer vettiger wordt (T-zone die door de dag heen vettiger wordt en zonder moisturizer krijg ik schilfertjes op mijn wangen, voorhoofd en neus). Ik heb verder blackheads op en rond mijn neus en wat op mijn kin, en wat grove poriën rond de T-zone. Ik heb af en toe een puistje, maar ik denk dat die doorgaans per maand op 1 hand te tellen zijn.
Ik heb een erg lichte huid met wangen die soms flink roze kunnen zijn. Mijn huid kan ook wel gevoelig reageren op dingen. Ik heb recent een vitamine C serum van Dr Dennis Gross gebruikt en daar werd mijn huid ontzettend rood van en het stak ook een beetje (heb dit na 2x niet meer geprobeerd voor de zekerheid). Ook krijg ik van sommige cleansers een trekkerige huid.

Mijn routine nu:
Ochtend
- Wassen met water.
- Lush toner.
- Serum (wisselend, afhankelijk van wat er in een box zat, nu Clinique smart custom repair maar die vind ik eigenlijk te prijzig).

Avond
- Wassen met water.
- Micellair water.
- Cleanser (wisselend).
- Serum (zie ochtend).

Ik merk dat dit goed helpt om te zorgen dat mijn gezicht wat matter blijft en dat de schilfertjes wegblijven, maar helaas helpt het niet echt tegen blackheads en mijn huid is soms ook wel wat dof.
Zou The Ordinary een optie kunnen zijn, of is dat too much en kan ik beter op zoek gaan naar een wat meer kant en klare routine?
Dankjewel alvast als iemand zou willen/kunnen antwoorden, en mochten mensen geïnteresseerd zijn dan kan ik natuurlijk altijd de reactie van Deciem plaatsen als ze op mijn mail terugkomen :D

Nee hoor, TO is niet alleen voor “probleemhuid”! Ik heb zelf een erg droge huid maar niet echt moeilijk. Droogte is mijn enige issue. De producten verschillen enorm en het gebruik ervan (bijv dagelijks, wekelijks, in combinatie met andere producten etc) heeft natuurlijk veel effect op het resultaat ervan. Ik zou kijken naar wat je opgelost zou willen en daar een product bij zoeken. Als dit te heftig blijkt kun je altijd minder (vaak) het product gebruiken, en voor de prijs hoef je het niet te laten. Veel plezier/succes!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:19

Palmboom95 schreef:

Mijn routine nu:
Ochtend
- Wassen met water.
- Lush toner.

Avond
- Wassen met water.
- Micellair water.
- Cleanser (wisselend).
- Serum (zie ochtend).

Ik denk dat als je het serum Niacinamide + Zinc toevoegt in je avondroutine, dat je al een hoop verschil gaat merken. Het egaliseert je huid, vermindert grove poriën, gaat puistjes tegen, balanceert een gecombineerde huid, en werkt goed tegen roodheid.

Daarbij zou ik, vooral s'avonds, wassen met een milde cleanser in plaats van water en micellair water. Zelf gebruik ik s'avonds eerst een olie om mijn gezicht te reinigen, en daarna een milde cleanser op waterbasis.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:47

Bedankt voor alle reacties al zo snel!
Ik heb toevallig nog een serum met niacinamide uit een van de boxen liggen, dus ben benieuwd of ik daar al wat door zou gaan merken als ik die ga gebruiken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:31

Ik mis de spf?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:45

Hebben jullie nog tips voor een fijne, ongeparfumeerde SPF?

Ik gebruik nu de Niacinamide/zinc 2x daags. 's Ochtends met Buffet en de dagcreme, 's avonds met 5% Lactic acid en Rose hip seed oil. Eenmaal per week gebruik ik het Salicylic acid masker in plaats van de Lactic acid. Alleen ik moet dus eigenlijk een SPF gaan gebruiken i.v.m. de fruitzuren. Ik gebruik de gewone dagcreme van TO maar als ik daar ook nog weer een SPF bovenop moet smeren, wordt het dan niet te veel van alles?

Uiteindelijk wil ik de Buffet vervangen voor Hyalorunic acid. Die kan je toch het beste aanbrengen op een natte huid? Of deppen jullie je gezicht toch een beetje droog met een handdoek?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:03

Jolien87 schreef:
Uiteindelijk wil ik de Buffet vervangen voor Hyalorunic acid. Die kan je toch het beste aanbrengen op een natte huid? Of deppen jullie je gezicht toch een beetje droog met een handdoek?

Ik maak mijn gezicht eerst droog met een handdoek en gebruik dan een serum op oliebasis. Daar overheen gebruik ik de hyaluronic acid. Werkt super fijn. Natte huid heb ik niet geprobeerd, direct op droge huid creëerde de hyaluronic acid een heel trekkerig gevoel bij mij.

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:13

Ik vind dat je de hyaluronic acid niet lekker uitgesmeerd krijgt zo op de droge huid, hij gaat dan stroef en ‘loopt sneller vast’. Ik doe altijd m’n handen beetje nat maken, daar wat druppels in en dan over gezicht smeren: dat gaat veel soepeler en daarna is het super zacht!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:05

MissWeenie schreef:
Ik vind dat je de hyaluronic acid niet lekker uitgesmeerd krijgt zo op de droge huid, hij gaat dan stroef en ‘loopt sneller vast’. Ik doe altijd m’n handen beetje nat maken, daar wat druppels in en dan over gezicht smeren: dat gaat veel soepeler en daarna is het super zacht!

Dit is wel een heel goed idee.
Dat 'stroeve' gevoel heb ik ook met de Nyacinamide/zink. Nu breng ik eerst Buffet aan en daarna de Nyacinamide/zink en dat werkt een stuk beter. En naar mijn weten maakt het niet zoveel uit met die twee welke je eerst aanbrengt maar corrigeer me alsjeblieft als ik het verkeer heb.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 00:43

Ik gebruik tot heden alleen nog maar de peeling, ik ga er maar gewoon vanuit dat mijn gezicht altijd een probleemhuid zal blijven. :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 01:00

Jolien87 schreef:
Hebben jullie nog tips voor een fijne, ongeparfumeerde SPF?

Ik gebruik nu de Niacinamide/zinc 2x daags. 's Ochtends met Buffet en de dagcreme, 's avonds met 5% Lactic acid en Rose hip seed oil. Eenmaal per week gebruik ik het Salicylic acid masker in plaats van de Lactic acid. Alleen ik moet dus eigenlijk een SPF gaan gebruiken i.v.m. de fruitzuren. Ik gebruik de gewone dagcreme van TO maar als ik daar ook nog weer een SPF bovenop moet smeren, wordt het dan niet te veel van alles?

Ik gebruik eerst een facemist (loveli) en dan de hyaluron. Geeft voor mijn gevoel het beste resultaat. Het leiding water hier bevat best veel kalk, en ik heb het idee dat dat niet prettig werkt, dus dat dep ik helemaal droog.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 01:12

Hyalurob zuur werkt ook beter met vocht. Het trekt vocht aan nl dus als je het op een droge huid smeert of zonder vochtinbrengende crème erover kan het zelfs averechts effect hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:04

Ik gebruik nu spf van the inkey list. Over dagcrème heen dus en eigenlijk gaat dat heel fijn. Er zit een tintje in zodat je geen spook wordt door witte waas, maar niet zichtbaar qua dekking als het eenmaal uitgesmeerd is.

Alle merken die ik van de drogist en sommige van de apotheek waren veel minder prettig, te vettig, gingen pillen of kreeg ik puistjes van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:08

Wat vinden jullie ervan dat Deciem (en dus ook TO) is gekocht door Estee Lauder? Nu voor 75%, over een paar jaar volledig dacht ik.

Ik baal er persoonlijk enorm van. Ik vond TO onder andere fijn omdat het niet op dieren getest is en nu er een moederbedrijf achter zit dat oa een afzetmarkt heeft in landen waar dierproeven verplicht is gaat mijn geld daar toch naartoe. Ik betwijfel ook of de prijs zo laag blijft, vooral gezien de populariteit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:20

Ik heb hetzelfde gevoel. Erg jammer en ik ben bang dat het dus gaat veranderen.

Hemellichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:32

Ik vind het ook erg jammer en heb besloten geen producten meer te kopen van Deciem. Ik was voor de meeste producten al langer overgestapt naar The Inkey List en ben heel tevreden. Een ander goed en betaalbaar merk is Geek and Gorgeous!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 00:42

Wat hebben die eventueel beter dan the ordinary?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 03:46

Hemellichaam schreef:
Ik vind het ook erg jammer en heb besloten geen producten meer te kopen van Deciem. Ik was voor de meeste producten al langer overgestapt naar The Inkey List en ben heel tevreden. Een ander goed en betaalbaar merk is Geek and Gorgeous!

Ik ook naar de the inkey list, beter te verkrijgen en niet continue uitverkocht. En sommige vind ik qua formule net wat fijner, maar dat wisselt.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:33

Iris82 schreef:
Als iemand nog interesse heeft in een flesje Niacinamide wil ik t wel tegen verzendkosten versturen. Weet alleen niet of t door de brievenbus kan. Vrees van niet.

Ik heb een vette huid (vochtarm), zonder acne, maar wanneer ik Niacinamide gebruik voelt t alsof ik een masker op heb.

Ik neem aan dat je na de niacimide een goede dagcrème of nachtcrème smeert?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:38

Ik heb rosacea. Na honderden euro's aan allerlei " veelbelovende" crèmes. Ben ik na me echt goed in te lezen overgestapt naar het verbeteren van de toplaag van mijn huid. Daar is Niacimide een goed middel voor.

Ik heb rosacea zonder puisten overigens, maar met rode brandende plekken.

Omdat er in dure dagcrème vaak maar een heel laag gedoseerde Niacimide zit heb ik maar meteen de Niacimide met zinc vd Ordinary besteld.

Nu 2 jaar later geen enkele keer meer een uitbraak gehad. Soms doe ik het een paar dagen niet en dan voelt het meteen niet goed. Ik gebruik er overigens daarna een goede dag en nachtcrème bij.