Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sem_ schreef:PayPal kun je gemakkelijk gratis aanmaken, je kan er dan zelf geld opzetten of je rekening eraan koppelen.
Palmboom95 schreef:Hoi! Ik kwam dit topic tegen en heb het gisteren helemaal doorgelezen. Ik zag een paar keer voorbij komen dat The Ordinary vooral geschikter zou zijn voor mensen met de wat heftigere huidproblemen.
Ik heb ze ondertussen een mail gestuurd met een uitleg van mijn 'issues', maar ik zag dat een paar mensen niet of pas heel laat reacties hebben gekregen, dus ik dacht ik vraag het hier ook even omdat er best wat mensen bij zitten met goede kennis van de producten!
Ik ben zelf lid van Goodiebox en dat blijf ik nog even tot mijn punten (en dus gratis boxen) op zijn, maar daarna wil ik graag een vaste routine aan producten gaan gebruiken. Ik heb denk ik een gecombineerde huid die in de zomer vettiger wordt (T-zone die door de dag heen vettiger wordt en zonder moisturizer krijg ik schilfertjes op mijn wangen, voorhoofd en neus). Ik heb verder blackheads op en rond mijn neus en wat op mijn kin, en wat grove poriën rond de T-zone. Ik heb af en toe een puistje, maar ik denk dat die doorgaans per maand op 1 hand te tellen zijn.
Ik heb een erg lichte huid met wangen die soms flink roze kunnen zijn. Mijn huid kan ook wel gevoelig reageren op dingen. Ik heb recent een vitamine C serum van Dr Dennis Gross gebruikt en daar werd mijn huid ontzettend rood van en het stak ook een beetje (heb dit na 2x niet meer geprobeerd voor de zekerheid). Ook krijg ik van sommige cleansers een trekkerige huid.
Mijn routine nu:
Ochtend
- Wassen met water.
- Lush toner.
- Serum (wisselend, afhankelijk van wat er in een box zat, nu Clinique smart custom repair maar die vind ik eigenlijk te prijzig).
- Oogcrème (wisselend, nu Biotherm).
- Dagcrème (wisselend, nu Avant).
Avond
- Wassen met water.
- Micellair water.
- Cleanser (wisselend).
- Serum (zie ochtend).
- Oogcrème (zie ochtend).
- Nachtcrème (wisselend).
Daarnaast gebruik in 1x per week een gezichtsscrub en 1x per week een masker.
Ik merk dat dit goed helpt om te zorgen dat mijn gezicht wat matter blijft en dat de schilfertjes wegblijven, maar helaas helpt het niet echt tegen blackheads en mijn huid is soms ook wel wat dof.
Zou The Ordinary een optie kunnen zijn, of is dat too much en kan ik beter op zoek gaan naar een wat meer kant en klare routine?
Dankjewel alvast als iemand zou willen/kunnen antwoorden, en mochten mensen geïnteresseerd zijn dan kan ik natuurlijk altijd de reactie van Deciem plaatsen als ze op mijn mail terugkomen
Palmboom95 schreef:Hoi! Ik kwam dit topic tegen en heb het gisteren helemaal doorgelezen. Ik zag een paar keer voorbij komen dat The Ordinary vooral geschikter zou zijn voor mensen met de wat heftigere huidproblemen.
Ik heb ze ondertussen een mail gestuurd met een uitleg van mijn 'issues', maar ik zag dat een paar mensen niet of pas heel laat reacties hebben gekregen, dus ik dacht ik vraag het hier ook even omdat er best wat mensen bij zitten met goede kennis van de producten!
Ik ben zelf lid van Goodiebox en dat blijf ik nog even tot mijn punten (en dus gratis boxen) op zijn, maar daarna wil ik graag een vaste routine aan producten gaan gebruiken. Ik heb denk ik een gecombineerde huid die in de zomer vettiger wordt (T-zone die door de dag heen vettiger wordt en zonder moisturizer krijg ik schilfertjes op mijn wangen, voorhoofd en neus). Ik heb verder blackheads op en rond mijn neus en wat op mijn kin, en wat grove poriën rond de T-zone. Ik heb af en toe een puistje, maar ik denk dat die doorgaans per maand op 1 hand te tellen zijn.
Ik heb een erg lichte huid met wangen die soms flink roze kunnen zijn. Mijn huid kan ook wel gevoelig reageren op dingen. Ik heb recent een vitamine C serum van Dr Dennis Gross gebruikt en daar werd mijn huid ontzettend rood van en het stak ook een beetje (heb dit na 2x niet meer geprobeerd voor de zekerheid). Ook krijg ik van sommige cleansers een trekkerige huid.
Mijn routine nu:
Ochtend
- Wassen met water.
- Lush toner.
- Serum (wisselend, afhankelijk van wat er in een box zat, nu Clinique smart custom repair maar die vind ik eigenlijk te prijzig).
- Oogcrème (wisselend, nu Biotherm).
- Dagcrème (wisselend, nu Avant).
Avond
- Wassen met water.
- Micellair water.
- Cleanser (wisselend).
- Serum (zie ochtend).
- Oogcrème (zie ochtend).
- Nachtcrème (wisselend).
Daarnaast gebruik in 1x per week een gezichtsscrub en 1x per week een masker.
Ik merk dat dit goed helpt om te zorgen dat mijn gezicht wat matter blijft en dat de schilfertjes wegblijven, maar helaas helpt het niet echt tegen blackheads en mijn huid is soms ook wel wat dof.
Zou The Ordinary een optie kunnen zijn, of is dat too much en kan ik beter op zoek gaan naar een wat meer kant en klare routine?
Dankjewel alvast als iemand zou willen/kunnen antwoorden, en mochten mensen geïnteresseerd zijn dan kan ik natuurlijk altijd de reactie van Deciem plaatsen als ze op mijn mail terugkomen
Jolien87 schreef:Uiteindelijk wil ik de Buffet vervangen voor Hyalorunic acid. Die kan je toch het beste aanbrengen op een natte huid? Of deppen jullie je gezicht toch een beetje droog met een handdoek?
MissWeenie schreef:Ik vind dat je de hyaluronic acid niet lekker uitgesmeerd krijgt zo op de droge huid, hij gaat dan stroef en ‘loopt sneller vast’. Ik doe altijd m’n handen beetje nat maken, daar wat druppels in en dan over gezicht smeren: dat gaat veel soepeler en daarna is het super zacht!
Jolien87 schreef:Hebben jullie nog tips voor een fijne, ongeparfumeerde SPF?
Ik gebruik nu de Niacinamide/zinc 2x daags. 's Ochtends met Buffet en de dagcreme, 's avonds met 5% Lactic acid en Rose hip seed oil. Eenmaal per week gebruik ik het Salicylic acid masker in plaats van de Lactic acid. Alleen ik moet dus eigenlijk een SPF gaan gebruiken i.v.m. de fruitzuren. Ik gebruik de gewone dagcreme van TO maar als ik daar ook nog weer een SPF bovenop moet smeren, wordt het dan niet te veel van alles?
Uiteindelijk wil ik de Buffet vervangen voor Hyalorunic acid. Die kan je toch het beste aanbrengen op een natte huid? Of deppen jullie je gezicht toch een beetje droog met een handdoek?
Hemellichaam schreef:Ik vind het ook erg jammer en heb besloten geen producten meer te kopen van Deciem. Ik was voor de meeste producten al langer overgestapt naar The Inkey List en ben heel tevreden. Een ander goed en betaalbaar merk is Geek and Gorgeous!
Iris82 schreef:Als iemand nog interesse heeft in een flesje Niacinamide wil ik t wel tegen verzendkosten versturen. Weet alleen niet of t door de brievenbus kan. Vrees van niet.
Ik heb een vette huid (vochtarm), zonder acne, maar wanneer ik Niacinamide gebruik voelt t alsof ik een masker op heb.