Meld je aan voor de eerste virtuele bokt run!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marsyl

Re: Meld je aan voor de eerste virtuele bokt run!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:38

Wat een super prestaties hier! Leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:58

Afbeelding
Afbeelding

Ik snap alleen niet waarom bij de 1 de tijd bij 5km anders is dan bij de ander.

Foto van mijn horloge was op 5 km. De andere van na 8 km.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:06

Oedi schreef:
Knap hoor, onder de 30! En wat een leuke hond heb je :D

Dankjewel! Hij gaat altijd mee, anders was ik niet zo gemotiveerd denk ik :P

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:11

wat een ontzettend leuk initiatief. Ik ben nog maar net 2 weken begonnen met hardlopen dus ik zit nog niet op de 5 km.
Als over 8 weken dit weer gedaan word doe ik zeker mee !

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:29

Ik ga het nu doen! Is het normaal dat ik een ietsiepietsie zenuwachtig ben? Ik wil te graag een goede tijd. :')

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:30

Succes!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:40

Succes!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 16:43

Succes, ik had ook lichte zenuwen.

Ik ben zo in vorm, ik denk dat ik eind van de week een poging doe voor een p.r. op de 10km :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:30

Blij als een kind! PR gelopen en de allereerste keer ooit dat ik onder de 6:30/km zit.
Memuska, ik stuur het straks nog officieel naar je door, maar nu ga ik even stilletjes op de grond liggen. :+

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 17:35

Yeah, super!!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:40

Waaauw allemaal PR's!! *\o/*
Proficiat aan iedereen, goed bezig!! Wat leuk dat jullie er allemaal voor gaan!

@Memuska: is het oké als ik die 5 km doe in m'n totale training (dus opwarming, 5km snel en cooldown)? Ik kan dan op m'n horloge die 5km registreren als 'ronde' of je kan m'n snelste 5km tijd (hopelijk toch) ook zien op Strava. Of heb je liever dat ik die 5km apart afklok?

Lieke565

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:41

Super leuk initiatief. Ik doe mee!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:41

Morris schreef:
[ [url=m/2QpCkO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xHsanB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap alleen niet waarom bij de 1 de tijd bij 5km anders is dan bij de ander.

Foto van mijn horloge was op 5 km. De andere van na 8 km.

Raar inderdaad. Je hebt niet nog 33 seconden gewacht (uitgehijgd) voor je je horloge op pauze hebt gezet, veronderstel ik?

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:46

Is het valsspelen als ik het nog een keer probeer later deze week?

Ik ging vandaag vol goede moed, had mn eerste km als snelste km sinds ik weer ben begonnen met lopen (6weken geleden) En ging waarschijnlijk iets te vol in op 4.61km kon ik niet meer :') en moest ik lopen voor een paar meter en daarna weer opgepakt. Ik heb mijn nog nooit een grotere loser gevonden. Ik heb hem in 29.53 gelopen, onder de 30 wat mn doel was maar ik ben zo teleurgesteld in mijzelf.

Iedereen hier boven lekker bezig!! *\o/*

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:55

Whoeeee wat is iedereen goed bezig!! *\o/* *\o/*
Super goed gedaan allemaal, jullie mogen zeker trots zijn op jullie zelf. <3

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:18

Super goed allemaal!
Gini alweer op adem? Topper!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 18:23

_Ilsee_ tuurlijk, gewoon nog een keer gaan!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:24

Wat goed iedereen!!!

@ Gini, perfect, eerst even terug normaal ademen hé!
@ Katharinaa: wat voor jou 't makkelijkst is, ik denk dat ik 'm uit Strava normaal ook wel kan filteren hoor, voor mij hoef je niet per se terug te klokken!
@ _Ilsee_: je mag zeker nog eens!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:35

Hallo! Ik ben Mews. De meesten van jullie kennen mij denk ik niet.

Twee weken geleden rende ik 4.65 km in een half uur. Dat was het verst dat ik ooit had gerend. Ik had tussendoor een aantal keer een minuutje gewandeld en de laatste helft was echt heel zwaar op mijn longen, dus ik baalde dat het allemaal nog steeds zo moeizaam ging. Toen ik onder de douche stond bedacht ik me ineens dat het toch bijna 5 km was en dat als het geen Corona-crisis was ik gewoon wel een hardloop-event van 5 km zou kunnen meedoen. Vanwege mijn astma was dat lange tijd echt ondenkbaar voor me. Later die dag zag ik dit topic, dus ik besloot dat dat toch geen toeval kon zijn en besloot dat ik mee zou doen. :oo

Vandaag zou de dag zijn. Het begon goed: Een fris zonnetje, heerlijk weer dus. Ik ging vol goede moed aan de slag. Ik besloot dat ik niet de hele tijd op mijn horloge zou gaan kijken, want ik kijk meestal wel eens per 3 minuten hoe ver ik al ben :') Als doel had ik binnen de 45 minuten, dat moest toch wel te doen zijn. Het eerste stuk ging erg fijn, en al gauw kon ik mijn meegenomen trui om mijn middel knopen. Ik liep als een zonnetje. Tot ik dus voor het eerst op mijn horloge keek, zo'n 1 - 1,5 kilometer verder, en hij al die tijd gepauzeerd bleek te zijn. :oo Mijn motivatie was gelijk in een klap weg. :') Na een stukje te lopen om mijn hartslag weer omlaag te krijgen besloot ik dat ik dan maar een trainingsrondje zou doen, en later deze week het échte rondje.

Maar goed, een km of 2 verder bedacht ik me dat ik misschien ook wel best 5 km kon lopen bovenop die 1-1,5 die ik niet had getrackt. Toch? :j Intussen had ik echter wel een paar stukken tussendoor gewandeld, dus de motivatie om mezelf te pushen was wel aardig weg. Het bleek daarnaast ook nog eens enorm druk, waar kwamen toch al die mensen en gezinnetjes vandaan? :roll: Halverwege bedacht ik me dat het meivakantie was, en ook nog eens 5 mei. Ik moest namelijk gewoon werken, maar ik was even vergeten dat een heleboel andere mensen wel vrij hebben dit jaar. Echt compleet de slechtste dag van de week uitgekozen dus. _O-

Maar vol frisse moed verder. Helaas heb ik best veel moeten lopen tussendoor, zeker de laatste paar km. Vooral de motivatie ontbrak enorm na de valse start. :o Ik kreeg na een tijdje ook wat spierpijn in mijn bovenbenen. Een onbekend fenomeen, want meestal kappen mijn longen er eerder mee dan ik spierpijn krijg als het op hardlopen aankomt. De laatste 2 kilometers waren zwaar, en bij de 4 km overwoog ik om de handdoek in de ring te gooien en het een andere dag opnieuw te proberen. Vooral het gevoel dat ik eigenlijk al klaar had moeten zijn hakte hard op mijn motivatie in. Maar kom op, ik was er inmiddels bijna!

Op de 35 minuten vreesde ik al dat ik de 45 minuten niet zou halen. Maar zo goed was ik nou ook niet in wiskunde, dus ik wilde het toch proberen alsnog te halen! Op 43 minuten wist ik echt vrij zeker dat niet niet ging lukken, nog 400 meter en mijn adem was al goed op en mijn benen zeurden ook om wat rust. :') Uiteindelijk heb ik er 46 :') minuten over gedaan. Ik heb echt veel gelopen, terwijl ik juist graag alles had willen rennen. Ook had ik van tevoren geen route uitgestippeld ofzo, alleen globaal in mijn hoofd waar ik zou rennen, waardoor het elke keer weer tegenviel hoe weinig afstand er bij kwam als ik weer op mijn horloge keek. :=

Leerpunt voor de volgende keer: Langzamer beginnen, in het begin toch écht even checken of horloge aan het meten is :') en van tevoren een route uitstippelen. En ik had nu dat ik tussendoor thuis even wat water in mijn gezicht heb gegooid en mijn mond gespoeld & wat gedronken, misschien volgende keer liever een opvouwflesje water mee voor onderweg, want het uitkijken naar halverwege die verfrissing hebben leek averechts te werken, terwijl als ik wat water bij me heb het gevoel dat ik elk moment even een slokje kán drinken me erg helpt om de een of andere manier. :+

Kortom: Vandaag leek echt niet mijn dag en er zat veel tegen en ik ben eigenlijk wel een beetje ontevreden.

Maar als ik dan terugdenk aan de onsportieve tiener die na 800 meter hardlopen om het sportveld met gym bijna flauwviel door de astma ben ik toch ook wel een beetje trots op mijn longen en dat ik ondanks de tegenslagen toch heb doorgezet. *\o/*

En hier de feitelijke samenvatting:
Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:42

Leuk om je verhaal te lezen @Mews!
Ik vind het super knap dat je ondanks alles hebt doorgezet, zeker met je astma lijkt me dat écht niet evident. Respect!!!!
En euhm, ook nog eens een leermoment er bij. Dat van dat water herken ik... als ik weet dat ik het heb, heb ik het niet nodig... :+ Iets raars in m'n hersenen ofzo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 18:45

Mews wat goed dat je toch hebt doorgezet! Zeker met die astma.
Je zou kunnen proberen om eind van de week nog een keer te lopen? Aangezien je ontevreden bent.
Of zie je dat niet zitten?

Ik vind het heel leuk om te lezen hoe mensen gemotiveerd raken door dit topic.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:52

Superknap dat je toch hebt doorgezet Mews!
En wat een goede tijden komen er al voorbij zeg! Onder de 25 minuten gaat me never nooit lukken (beginnende hardloper). Laatste keer 5,2km was 29 minuut nog wat, dus als dat nu weer zou lukken zou dat mooi zijn.

Ben net verhuisd dus weet ook niet zo goed hoe lang welk rondje is, dus ik bem een beetje in dubio of ik het wel ga doen deze week.. :') Ik moet nog even die moed/motivatie hebben :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:56

Mews, dat is hartstikke goed gedaan! You did it! *\o/*

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:58

Mews wat goed! Dat is toch gewoon een win!
Ik ga deze week nog een keer wie weet!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:09

Mews knap dat je toch hebt doorgezet!

Dideh gewoon doen joh, je tijd maakt niet uit, zolang je maar trots bent op jezelf (en dat ga je niet kunnen zijn als je t niet doet)!
Je kan online toch ook een rondje uitstippelen, dan weet je op voorhand waar je heen moet. En als het niet lang genoeg blijkt te zijn, loop je je huis wat voorbij en wandel je terug. Of als het te lang blijkt te zijn, wandel je gewoon nog wat he.