Meer bokkers die nu al zonnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:13

Anoniem schreef:
SindyKaya schreef:
Ben ik de enige die de rug zo vervelend vind om te kleuren? Vind het zo naar om op mn buik te liggen

Ik zou zó graag op mijn buik willen liggen, maar met een bijna 36 weken zwangere buik lukt dat niet zo goed :')

Eindelijk ik ben dus niet de enige! ik heb daar dus ook niets mee...heb ook mijn kleding daar op aangepast.....dan hoeft dat niet *\o/*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:56

_Denise_ schreef:
Ik hoop dat je die dik genoeg sprayt. SPF6 is echt heel laag en je moet flink wat aanbrengen wil je de factor halen die op de verpakking staat. :D

Bwa, ik heb een goed velletje haha, ik bruin heel snel en verbrand zelden om eerlijk te zijn. Zeker niet in België :D Ik smeer wel regelmatig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:19

LWDaisy schreef:
_Denise_ schreef:
Ik hoop dat je die dik genoeg sprayt. SPF6 is echt heel laag en je moet flink wat aanbrengen wil je de factor halen die op de verpakking staat. :D

Bwa, ik heb een goed velletje haha, ik bruin heel snel en verbrand zelden om eerlijk te zijn. Zeker niet in België :D Ik smeer wel regelmatig :)

Dat je niet verbrandt betekent helaas niet dat je huid geen schade oploopt.. Het is echt niet aan te raden om zonder bescherming/met weinig bescherming in de zon te gaan liggen :o

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:24

Emmaa_ schreef:
LWDaisy schreef:

Dat je niet verbrandt betekent helaas niet dat je huid geen schade oploopt.. Het is echt niet aan te raden om zonder bescherming/met weinig bescherming in de zon te gaan liggen :o

Ik ga voor een lage factor om zo bruin mogelijk te worden, en omdat ik sowieso vrij donker ben heb ik het gevoel dat ik niet zo'n hoge factor nodig heb als lichtere velletjes. Maar ik smeer wel regelmatig hoor, zowat om het uur :)

Ik heb wel last van blaasjes van de zon elk jaar, bij het eerste zonnetje. Dit jaar enkel op mijn linkerarm en borst :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:48

Ook met een goede factor word je gewoon bruin.. Ik was in januari in Gambia, mijn vriendin smeerde niet en ik gewoon factor 30 en we waren beide even bruin.. En wij worden ook beide heel makkelijk bruin. Maar onbeschermd in de zon is gewoon echt heel dom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:53

LWDaisy schreef:
Ik ga voor een lage factor om zo bruin mogelijk te worden, en omdat ik sowieso vrij donker ben heb ik het gevoel dat ik niet zo'n hoge factor nodig heb als lichtere velletjes. Maar ik smeer wel regelmatig hoor, zowat om het uur :)

Ik heb wel last van blaasjes van de zon elk jaar, bij het eerste zonnetje. Dit jaar enkel op mijn linkerarm en borst :+

Ik snap het hoor, maar een donkerdere huid is geen garantie dat je geen huidkanker krijgt..

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:04

LWDaisy schreef:
Emmaa_ schreef:

Je hebt een ‘goed velletje’, maar wel blaasjes van de zon.. :x Dat is echt niet goed hoor, blaasjes duiden op een tweedegraads brandwond :\

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:09

Relaxed schreef:
Ook met een goede factor word je gewoon bruin.. Ik was in januari in Gambia, mijn vriendin smeerde niet en ik gewoon factor 30 en we waren beide even bruin.. En wij worden ook beide heel makkelijk bruin. Maar onbeschermd in de zon is gewoon echt heel dom.

Dit ja, ik smeer nu al elk half uur met factor 50 en ben echt onwijs bruin geworden de afgelopen dagen.

Maar goed, denk dat wij op het internet toch de gedachten van haar niet kunnen veranderen dus ik zal zeggen, ga je gang maar.. Niet miepen als het straks wel fout gaat.. :\

Anoniem

Re: Meer bokkers die nu al zonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:19

In Gambia met mijn vriendin ook wel de nodige discussie over gehad.. Viel niet tegen te praten :n

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:20

Relaxed schreef:
In Gambia met mijn vriendin ook wel de nodige discussie over gehad.. Viel niet tegen te praten :n

Mijn moeder precies hetzelfde, erg jammer..

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:26

Sorry maar factor 6 is gewoon geen zonnebrand. Minstens factor 30 is het advies. Ik ken iemand uit Ethiopië en zelfs zij kon verbranden door de zon. Huidkanker is echt niet om mee te lachen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:29

Die zonnebrand is toch ook alleen bedoeld voor onder de zonnebank? Tenminste zo ken ik dit merk. Verder lekker laten leven. Ik smeer ook bijna niet.. moet iedereen zelf weten. Inmiddels een mooi kleurtje opgebouwd. Kan niet wachten tot het woensdag is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:34

ingedebruijn schreef:
Die zonnebrand is toch ook alleen bedoeld voor onder de zonnebank? Tenminste zo ken ik dit merk. Verder lekker laten leven. Ik smeer ook bijna niet.. moet iedereen zelf weten. Inmiddels een mooi kleurtje opgebouwd. Kan niet wachten tot het woensdag is :)

Australian Gold heeft idd ook een zonnebank-lijn, maar dat is geen zonnebrand maar olie waarmee je sneller/donkerder bruin wordt. Ze hebben ook gewoon zonnebrand, ik gebruik altijd de factor 30 en zelfs 50 van AG omdat ik ze fijn vind smeren en er wat bronzer in zit waardoor mijn benen niet zo lichtgeven.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:57

Hier is het tegen verwachting in best lekker weer. Goed, ik zit niet in mijn bikini, maar kan wel buiten zitten in de zon en uit de wind. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:20

Emmaa_ schreef:
ingedebruijn schreef:

Australian Gold heeft idd ook een zonnebank-lijn, maar dat is geen zonnebrand maar olie waarmee je sneller/donkerder bruin wordt. Ze hebben ook gewoon zonnebrand, ik gebruik altijd de factor 30 en zelfs 50 van AG omdat ik ze fijn vind smeren en er wat bronzer in zit waardoor mijn benen niet zo lichtgeven.

Dat van mij is ook geen olie maar staat wel op dat het niet voldoende is om als zonnebrand te gebruiken. Ik gebruik het überhaupt niet meer aangezien het ruikt naar die roze kauwgom en ik bijna opgevreten werd door wespen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:32

Hier ook een vroege zon aanbidster met nu zeeen van tijd om ouderwets te gaan liggen bakken. Zie er dan ook vakantie bruin uit nu. En jawel, lig lekker in alleen een onderbroekje :D
De zon Bruint veel beter in het vroege voorjaar en het is beter uit te houden dan juli/aug omdat het nu een hele droge lucht is.

Ik kan slecht op mijn buik zonnen want krijg dan mega last van mijn rug. Om toch rondom bruin te worden Heb ik een fijn stoeltje zonder zij leuningen waar op ik mijn zijkanten kan bruinen. Moet zeggen dat mijn Gezicht dan ook mooier kleurt ipv alleen maar de voorkant te pakken. Plus ik af en toe ga staan met min rug naar de zon.
Kost wat tijd maar Zo ben ik dus toch rondom mooi bruin.
Voel me altijd erg fijn in m’n blootje in die volle zon ook al is het slecht voor je huid. Zomers zon ik haast niet want dan vind ik het snel te heet dus dit is mooi mee genomen zo vroeg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:51

Ik vind de discussie van smeren ook wel erg dubbel. Als je elke dag veel buiten komt, zou je altijd wel mogen smeren. Dat doen heel veel mensen niet.

Mijn man is heel licht getint en die bruint heel snel en merkt dat niet eens. Hij smeert pas als hij zijn kleding uit doet.

Vroeger waren de factors niet zo hoog en was factor 10 of 15 echt al heel veel. Dan werden we als kind ingesmeerd en als we uit het water kwamen nog eens. Maar niet elk uur. Mijn oma had een huisje op Zandvoort erbij en daar kwamen we toen veel.

Het is echt wel waar dat een huid die veel zon gewend is niet snel verbrand. Dat wil niet zeggen dat je geen huidkanker kan krijgen, maar dat kan iedereen krijgen.

Mijn moeder is spierwit en wordt een kreeft. Zij komt uit de tijd van; lekker verbranden, dan wordt je goed bruin. Mijn vader had zwart haar en werd heel bruin en ik heb zijn huid.

Dagcreme smeer ik zelf amper. Als ik straks wat meer uittrek, smeer ik de huid die nooit zon ziet wel beter in, maar ook niet elk uur. En als het te heet wordt, ga ik ook wel uit de zon vaak.
Maar zeker zoals met lesgeven voorheen of nu met de paarden bezig op het zand, kan het hard gaan.

We weten nu meer dan vroeger, maar niet iedereen krijgt huidkanker. Ik denk ook echt dat het een combinatie van factoren is; aanleg, hoeveel uren in de zon, op welke tijd, in welk seizoen, en dan pas welke factor.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:54

Ik smeer maar één keer in, en ga dan twee uur in de zon zitten. Factor 30. (Ik dacht 50, maar viel nog mee haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:08

Tja vroeger... Als wij een dag naar het strand gingen moesten we een shirt aan als onze schouders rood werden.. Insmeren gebeurde volgens mij niet. Maar inmiddels zijn we wat verder en met de kennis van nu.. Als je er echt voor gaat liggen snap ik niet dat je je niet ff insmeert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:56

Met de kennis van nu smeer ik me ook als ik gewoon buiten loop meerdere keren per dag in. Als ik niet per se ga bakken in de zon smeer ik de delen van mijn lichaam die aan de zon blootgesteld worden in met factor 50 en als ik later nog een keer expliciet naar buiten ga probeer ik me nog een keer in te smeren. En ik heb echt geen hele bijzondere huid..

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:18

Afbeelding

Dit vorige week na een uurtje zonnen haha!
Ik word heel snel bruin. En dat met blond haar en blauwe ogen!
Ik smeer nu met oliespray factor 15 van de kruidvat. Met walnut die ruikt echt super lekker.
Als ik naar het strand ga smeer ik met minimaal factor 50 in de zomer.
En op vakantie begin ik altijd met een paar dagen 50 en dan 30. Ik kom altijd zwart terug.

1 nadeel van snel bruin worden is dat ik altijd met een hele hoop verschillende strepen op mijn lichaam rond loop.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:32

Ik lees nu al een tijdje mee, en vooral dat smeren vind ik super vervelend maar ik doe het altijd braaf. Om 3 reden. 1 mijn opa heeft huidkanker gehad (en nog een aantal anderen soorten....) hij is ook overleden aan de gevolgen hiervan. Hij verbrande nooit, dus hij smeerde ook nooit in. Dat nooit heb ik mezelf bedacht.

2de reden is iets simpeler: ik wordt eerst een kreeftmens, vervolgens kan je de vellen met centimeters tegelijkertijd eraf trekken en daarna ben ik weer vampierwit. Bij insmeren verbrand ik minder snel en minder heftig en kleurt het daarna mooi door naar licht bruin

3de reden is dat ik zeer veel buiten te vinden ben, ik moet mezelf in de zomer (of met de temperaturen van de afgelopen dagen) echt met factor 50 insmeren (liefst regelmatig) want krijgen we weer reden 2
Had mezelf in de eerste week weer vergist en kon na 2 dagen de vellen al van mijn lijf trekken.

Ik merk ook dat dit zonnetje beter is voor mij dan de zomerzon. Ik hou het nu beter uit, kleur mooier bruin en verbrand minder. Zomers installeer ik mezelf en nar 15 minuten vlucht ik maar naar binnen. (tenzij ik in slaap val) maar afgelopen week kon ik zelfs 3 uurtjes bewust zonnen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:32

TamaraFloor schreef:
[ [url=m/I82KHW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vorige week na een uurtje zonnen haha!
Ik word heel snel bruin. En dat met blond haar en blauwe ogen!
Ik smeer nu met oliespray factor 15 van de kruidvat. Met walnut die ruikt echt super lekker.
Als ik naar het strand ga smeer ik met minimaal factor 50 in de zomer.
En op vakantie begin ik altijd met een paar dagen 50 en dan 30. Ik kom altijd zwart terug.

1 nadeel van snel bruin worden is dat ik altijd met een hele hoop verschillende strepen op mijn lichaam rond loop.

Jij bent inderdaad altijd bruin. :')

Paintedtwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:48

ik sluit me ook aan :D
afgelopen week ook lekker in de zon bezig geweest in topje en korte broek bij de paarden
week daarvoor zat ik helaas binnen met 41 graden koorts :(
hier zijn de armen en schouders al goed gebruind, enkel mijn benen zijn nog steeds even wit als dag 1

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:36

Relaxed schreef:
Tja vroeger... Als wij een dag naar het strand gingen moesten we een shirt aan als onze schouders rood werden.. Insmeren gebeurde volgens mij niet. Maar inmiddels zijn we wat verder en met de kennis van nu.. Als je er echt voor gaat liggen snap ik niet dat je je niet ff insmeert

Insmeren gebeurde wel, maar veel minder en de factors waren vele malen lager.

Ik zeg ook niet dat je niet mee moet gaan met de ontwikkeling, maar vroeger lagen de stranden ook echt vol en niet iedereen heeft huidkanker gekregen.

Vorig jaar las ik juist dat het smeren helemaal niet zo goed is als we denken. Dat heel langzaam opbouwen en de huid veel meer met regelmaat blootstellen aan zon beter is.
En dat mensen die veel en dik smeren denken veilig te zijn, waar dat ook niet onbeperkt is.

Vorig jaar ben ik de hele zomer op de fiets naar de paarden geweest die toen nog niet thuis stonden met korte broek. Daar op zand alles gedaan en geen kleur niks gekregen.

Huid is ook niet allemaal hetzelfde. En wat dacht je van handen?? Die zijn vaak onbeschermd en zeker nu met het vele wassen, zal er niet bij iedereen een dikke factor op liggen. Maar ook dat is huid.

Volgens mij is de kennis over huidkanker juist meer gaan ontwikkelen toen de zonnebank een hype werd.