Mkango schreef:Dat zegt ze ook niet. Los van de vraag of je die olifanten en dat helderblauwe water per se gezien MOET hebben, haalt ze wel een valide punt aan. We vinden (ver en per vliegtuig) reizen inmiddels meer een recht dan een luxe, maar staan niet stil bij wat er zich pal onder onze neus bevindt, en jouw reactie vind ik daar eigenlijk wel een voorbeeld van. Je leven is echt niet meer of minder compleet als je die orka's of kraakheldere meren niet gezien hebt, hoe dramatisch sommigen er ook over willen doen. Bovendien is het ook de vraag wat je intentie is als je reist: wil je zoveel mogelijk tags op FB verzamelen en vind je het daarbij niet erg dat plekken op alle mogelijke manieren vervuild zijn door massatoerisme (en dan doel ik niet alleen op fysieke vervuiling), of wil je dingen erváren en ga je daardoor voor kwaliteit in plaats van kwantiteit van je reizen?
Ik ga om het leuk te hebben samen met mijn gezin, lekker in een blauwe zee zwemmen, heerlijk eten en verzekerd van mooi weer. Cultuur bekijken. En nee MOET dat, nee hoor, maar ik geniet er wel enorm van, so what?