Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anne_bento schreef:Je verhaal is erg herkenbaar. Ik heb inmiddels 9 maanden geleden het revalidatietraject afgesloten (en ook de rekening voorbij zien komen, schrok daar echt van haha..). Ik was toentertijd heel benieuwd hoe ik er over een jaar bij zou zitten, door jouw topic ben ik daar ook echt even over na gaan denken. Ik heb nog steeds veel aan wat ik daar geleerd heb maar merk wel dat ik toch ook wel weer wat ben teruggevallen in bepaalde dingen. Ik ga het weer meer oppakken.
Mijn 2 jaar ziektewet zijn inmiddels bijna voorbij (oktober) en de WIA aanvraag ligt momenteel bij het UWV.. ik verwacht ieder moment opgeroepen te worden. Over een maand moeten ze een beslissing nemen. Ik werkte altijd minimaal 40 uur, de bedrijfsarts heeft mij het afgelopen half jaar enorm gepusht om weer op 40 uur te komen en bij 30 uur ben ik helemaal ingestort, het was niet te doen. Ik zit nu tussen rond de 20-24 uur en dat lijkt aardig te doen. Nu het UWV nog mee krijgen hierin....
MyWishMax schreef:Staat het ook niet in spambox? Ik heb hem echt 5 minuten na ontvangen verstuurd en mailadres gekopieerd?
Ga het nog een keer doen.
Edit: oh mijn fout. Ik heb blijkbaar mail afgesloten voordat die verzonden was. Stond dus nog in postvak uit... je had me gewoon de volgende dag een berichtje moeten sturen joh! Hij is nu weer bezig
xDenies schreef:anne_bento schreef:Je verhaal is erg herkenbaar. Ik heb inmiddels 9 maanden geleden het revalidatietraject afgesloten (en ook de rekening voorbij zien komen, schrok daar echt van haha..). Ik was toentertijd heel benieuwd hoe ik er over een jaar bij zou zitten, door jouw topic ben ik daar ook echt even over na gaan denken. Ik heb nog steeds veel aan wat ik daar geleerd heb maar merk wel dat ik toch ook wel weer wat ben teruggevallen in bepaalde dingen. Ik ga het weer meer oppakken.
Mijn 2 jaar ziektewet zijn inmiddels bijna voorbij (oktober) en de WIA aanvraag ligt momenteel bij het UWV.. ik verwacht ieder moment opgeroepen te worden. Over een maand moeten ze een beslissing nemen. Ik werkte altijd minimaal 40 uur, de bedrijfsarts heeft mij het afgelopen half jaar enorm gepusht om weer op 40 uur te komen en bij 30 uur ben ik helemaal ingestort, het was niet te doen. Ik zit nu tussen rond de 20-24 uur en dat lijkt aardig te doen. Nu het UWV nog mee krijgen hierin....
Wij kennen elkaar ook uit het B12 topic toch? (nog zoiets waar ik mijn leven mee ben opgezadeld haha) Die rekening is inderdaad niet zuinigMaar hij is grotendeels vergoed dus daar ben ik in ieder geval vanaf. Wat de verzekering er verder mee gaat doen moeten hun weten.
Ik herken wat jij zegt. Je weet de dingen wel, maar het is gemakkelijk om terug te vallen in je oude patroon. Ik hoop dan ook snel dat zowel jij als ik het weer wat meer kunnen oppakken. De Corona-toestand heeft daar in ook niet echt geholpen.
Ik hoop met heel mijn hart dat het UWV je begrijpt! Vreselijk dat je zo gepushed ben door de bedrijfsarts, ik vraag me toch echt af met welk doel ze dit proberen. De één met amper iets zit de hele godganze tijd thuis - en de ander die amper iets kan wordt verplicht om te werken. Bijzonder. Ik hoop dat er een goede oplossing voor je komt.MyWishMax schreef:Staat het ook niet in spambox? Ik heb hem echt 5 minuten na ontvangen verstuurd en mailadres gekopieerd?
Ga het nog een keer doen.
Edit: oh mijn fout. Ik heb blijkbaar mail afgesloten voordat die verzonden was. Stond dus nog in postvak uit... je had me gewoon de volgende dag een berichtje moeten sturen joh! Hij is nu weer bezig
Dankjewel, inmiddels gehad - wat een lap tekst zeg .. Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk voor mij uit zal zien.
De tweede week dat ik minder werk. Ik merk dat er een bepaalde rust bij me is gekomen. Daardoor voel ik me wat vrolijker en komt zelfs mijn creativiteit weer wat los en ben ik mij bezig aan het houden met kleine dingetjes. Als ik klaar ben op het werk verga ik niet van de pijn, heerlijk! Het staat niet meer vreselijk op de voorgrond in m'n oor te schreeuwen. Het verschilt wel per dag, maar afgelopen vrijdag & vandaag ging het lekker.
Ik heb wel de dag er na toch gewoon even die 'rustdag' nodig maar houd mezelf dan wel bezig met kleinere dingetjes. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld gestofzuigd en gedweild en dat is dan wel killing om achterelkaar te doen. Zondag, ondanks de pijn er voor, toch ook met de pony gehobbelt wat redelijk ging maar wel (vooral in galop) heel veel pijn gaf. Maar ik was ontzettend chago door dingen die gebeurd waren dus het was wel even fijn voor mijn humeur.
Er is wel iets anders aan de hand waar ik maar moeilijk mee kan dealen en hier ook mee te maken heeft - daar kan ik echter alleen in PB over praten. Ik wil daar best over praten, en wellicht lucht het op, maar niet openbaar op internet.
Morgen komt mijn letselschadejurist aan huis met (vermoed ik) de persoon van de tegenpartij. Ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten. Kreeg de tip om het gesprek op te nemen en ik heb een aantal vragen voor mezelf op papier gezet. Iemand nog tips? (mag ook wederom via PB)
genja schreef:Gelukkig dat je moeder erbij kan zijn.
Qua rekening hoe jij verteld is precies hoe het bij de andere revalidatie ook ging . Ze declareren een hoog bedrag en zeggen dan het verschil wat je niet vergoed krijgt kwijt te schelden maar dan was het bedrag als nog te hoog.
Qua eigen risico kijk even goed hier na toen was het zo dat als je behandeling in 2 jaren viel je 2 keer eigen risico kon betalen (ik had toen iemand in mijn groep die in januari nog 3 weken had en daar haar hele eigen risico aan kwijt was van dat nieuwe jaar) ze gingen daar toen wel naar kijken dus zou mooi zijn als het onder tussen veranderd is
Blue_Eyes schreef:Weet je wat het grootste verschil is? Je schrijft zo veel positiever en dat is fijn om te zien! Ook al is er een hoop op je pad gekomen waar je niet op zat te wachten. Ik leef al ruim 25 jaar met reuma en dat is (voor mij althans) te doen. Met wat aanpassingen lukt het prima
Mer1980 schreef:Jeetje heb het afgelopen uur even de tijd genomen om al je berichten door te lezen, maar wat een ellende zeg, en dat door één dom iemand die afslaatwauw.....