Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:17

Die van mij kan dus ook zoveel eten. Maar snoept gelukkig weinig. En ik schep gewoon mijn eigen eten op.

En als hij kookt dan is het toch aardappels, met groente en stukje vlees

EmptyWords

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:20

heel veel eten zonder aan te komen kan ie niet, maar als zn ritme terug is sport hij 4-6x in de week.... dus hij heeft meer nodig.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:21

Die van mij sport niet. Wat het ook weer lastig maakt want alleen naar de sportschool doe ik niet. (vind fitness al geen reed aan)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:24

met hem sporten ga ike ven echt niet doen hé.... hij gaat alleen op kracht, dus massa trainen. ik heb geen idee wat ik in zo'n fitnesszaal zou moeten doen. dus geen zin in

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:26

EmptyWords schreef:
met hem sporten ga ike ven echt niet doen hé.... hij gaat alleen op kracht, dus massa trainen. ik heb geen idee wat ik in zo'n fitnesszaal zou moeten doen. dus geen zin in

Ook kracht trainen? Daar val je veel van af hoor. En als vrouw bouw je erg langzaam massa op.

Ik doe ook geen cardio hoor. Doe alleen kracht!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:27

Ik heb het gewicht vanochtend maar weer genomen als startgewicht. Tot zover gaat de dag gelukkig goed, even weer wennen aan de vaste pauzetijden. Ook de Detox en Skintight van Tastea besteld, voor erbij.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:32

MarlindeRooz schreef:
EmptyWords schreef:

Ook kracht trainen? Daar val je veel van af hoor. En als vrouw bouw je erg langzaam massa op.

Ik doe ook geen cardio hoor. Doe alleen kracht!

weet ik hoor, maar ik vind er geen kloot aan, ben niet creatief met de oefeningen, geen zin om in de sportschool te gaan zoeken naar de juiste apparaten etc.... maw... genoeg smoesjes om me niet gemotiveerd te krijgen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:33

Ja dan moet je minder gaan eten ja. Bewegen zorgt er bij mij voor dat ik gewoon 2000 kcal per dag kan eten en blijf afvallen. :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:35

Jij doet alleen aan fitness Marlinde? Of ook nog andere sporten ernaast?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:38

Dieuwke_ schreef:
Jij doet alleen aan fitness Marlinde? Of ook nog andere sporten ernaast?

Alleen kracht! En heb een verzorgpony waar ik grondwerk mee doe. Loop en fiets ook erg veel.
Hoe meer je beweegt hoe meer je kan eten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:39

Joehoe, is die whatsapp groep er al? Ik had Mi_Amore een pb gestuurd met m'n nummer, maar zit nog nergens in.

En hebben jullie m'n vorige bericht gelezen? Ik herhaal:
Is het een idee dat iedereen die dat wil mij op zondag een pb-tje stuurt met z'n weeggegevens? Dan plaats ik dat hier met een rood (aangekomen), oranje (gelijk gebleven) of groen (afgevallen) kleurtje. Zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:40

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-01-20 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:41

Dagelijks minstens 30 minuten wandelen met een snelheid van 5,5-6 km/h zorgt dat je ~ 500 calorieën verbrand. Dat helpt ook ontzettend goed en doe ik nu ook dagelijks. Minstens 30 minuten en op minder drukke dagen/beter gevoel meer. :j
In de sportschool focus ik mij dan op krachttraining maar wij hebben dan ook circuits die we doen, eerst cardio voor opwarmen dan een soort van crossfit en dan cooling down.

@Renee1991, zeker een goed idee!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:43

Renee1991 schreef:
Joehoe, is die whatsapp groep er al? Ik had Mi_Amore een pb gestuurd met m'n nummer, maar zit nog nergens in.

Is het een idee dat iedereen die dat wil mij op zondag een pb-tje stuurt met z'n weeggegevens? Dan plaats ik dat hier met een rood (aangekomen), oranje (gelijk gebleven) of groen (afgevallen) kleurtje. Zoiets?

Prima!
Er is al een groepje, zal even aangeven dat er nog meer mensen in willen

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:47

Renee1991 schreef:

Goed idee!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:56

Ik zet iig even een stipje.
Hier zelfde als ts.
2019 wilde ik 10 kg afvallen en geloof dat dat er inmiddels bij zit ipv eraf 8)7
En ik heb dat er allemaal zelf aangevreten.

Het helpt ook niet echt dat we sinds september verse broodjes (kaas/frikandel/saucijs) hebben op het werk dus vooral vanaf sept is het hard gegaan met de kilo's.
Ohja en sinds maart gestopt met roken.

Dus ik moet nu echt de discipline vinden om die te weerstaan...
Thuis eet ik niet zoveel, frisdrank drink ik niet, geen alcohol, zelden een koekje bij de koffie en snoep eet ik ook niet.
Mijn man moet ook 20 kg kwijt dus hopelijk kunnen we elkaar motiveren.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:14

Ik doe ook mee
Sport 3 a 4 x per week doe vaak mee met de groepslessen
Wil graag een platte buik ben ik hard mee bezig
Weeg nu 60 kilo

Vind aleen nog zo lastig wat je nou beter wel of niet kan eten vooral met avond eten

Verder drink ik aleen water en groene thee

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:14

Verdorie ik had net een heel verhaal getypt maar ik ben zo'n kluns met tabbladen wegklikken :')

Anyhow, het lijkt mij leuk om dit jaar ook in dit topic aan te haken, ik ben sinds vorig jaar september bezig met afvallen, of eigenlijk vooral het hele traject van een manier van afvallen vinden die voor mij werkt, want echt gewicht kwijtraken dat is me nog niet gelukt.
Mijn streefgewicht was altijd 58 kg en ik weeg tussen de 62 en 65 kg, het verschilt bij mij redelijk wat door maandelijkse hormoonschommelingen.

Sinds september ben ik de al te bekende strijd begonnen die discipline heet. Met veel trots kan ik nu dan ook zeggen dat ik voldoende heb kunnen opbouwen om niet meer dagelijks zo overmatig te snoepen. Maar ondanks dat viel ik nog steeds niet af. Oorzaak: in plaats van regelmatig te snoepen had ik nu ongeveer een keer per week een monsterlijke eetbui waarbij ik in een keer rustig 4000 kcal naar binnen kon werken. Dus als je het dan gaan vergelijken met wat ik eerst deed dan komt het erop neer dat ik in totaal nog steeds evenveel kcal binnenkreeg.

Maar. Dit nieuwe 'dieet' bracht wel een nieuwe mogelijkheid tot verbetering met zich mee: als je zo veel suiker eet wordt je op een gegeven moment toch echt misselijk en is het niet lekker meer om verder te eten. En dit punt bereik ik elke eetbui steeds eerder. Hoewel het me nog niet helemaal duidelijk is waarom, verwelkom ik het met open armen :D Misschien word ik toch gevoeliger voor suiker nu ik het niet meer zo regelmatig eet.
Dus nu is het maar gewoon doorkabbelen op deze manier en afwachten wat het effect gaat zijn.

Qua sport ben ik sinds september bezig met de minimale aanbevolen hoeveelheid beweging te introduceren in mijn dagelijks leven. Wat inhoudt dat je dagelijks een verhoogde hartslag hebt voor 30 aaneengesloten minuten. Vroeger vanzelfsprekend, maar nu ik studeer absoluut niet meer. Het doel hiermee was eigenlijk niet eens afvallen, dit zou ook absoluut niet toereikend zijn om gewicht mee te verliezen. Maar het zorgde er wel voor dat de mentale 'cloudiness' een stuk minder werd, wat in eerste instantie gewoon fijn is, maar ook noodzakelijk om mijn studie door te komen en als laatste had het het bijkomend voordeel dat ik meer mentale energie had om gezonde keuzes te kunnen maken. Dus indirect heeft het toch een effect gehad op het afvallen.
Voor iedereen die behalve willen afvallen nog een andere motivatie wil vinden: ik kan jullie dit filmpje van de Universiteit van Nederland erg aanraden:
https://www.youtube.com/watch?v=BmlznJkvi5w&t=782s
Het gaat over het verbeteren van je mentale vermogen, oa geheugen, door middel van beweging. De spreker is erg inspirerend!

Sinds september heeft er voor mij qua mindset veel verandering plaatsgevonden. Maar ik ben nog steeds niks afgevallen. Dus een nieuw pad ingeslagen sinds zondag: krachttraining. Hiermee ga ik ook mijn streefgewicht laten varen, maar mijn vorderingen meten aan de hand van vetpercentage.

En met dit topic lekker mijn gedachten ordenen, bevindingen delen, inspiratie opdoen en elkaar motiveren :D

Moge 2020 een jaar zijn waarin wij allemaal lekker in ons vel zitten!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:33

magda_90 schreef:
Dagelijks minstens 30 minuten wandelen met een snelheid van 5,5-6 km/h zorgt dat je ~ 500 calorieën verbrand. Dat helpt ook ontzettend goed en doe ik nu ook dagelijks. Minstens 30 minuten en op minder drukke dagen/beter gevoel meer. :j
In de sportschool focus ik mij dan op krachttraining maar wij hebben dan ook circuits die we doen, eerst cardio voor opwarmen dan een soort van crossfit en dan cooling down.

@Renee1991, zeker een goed idee!

Ik kom niet eens aan de 500kcal als ik een half uur doe hardlopen, laat staan gewoon wandelen. :+
Heeft ook te maken met hoeveel je weegt, toch?

Ik probeer nu zo'n workouts te volgen op YouTube van zo'n 30 minuten. Ik heb echt dikke spierpijn de dagen erna, maar dan weet je tenminste dat je iets hebt gedaan. :')

In ieder geval wil ik weer rond de 60kg wegen! Ik heb mezelf al maanden niet gewogen maar ik zal nu 68 wegen.

Thuis snaaien doe ik niet, maar op het werk is elke dag wel iemand jarig en krijg je dus een stuk vlaai... Ik heb echt een zwak voor eten en vind het moeilijk om hier nee tegen te zeggen. Ook omdat ik niet echt flink flink ben denk ik: oh dat kan wel.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:43

Dat zou best kunnen, icm mijn hartslagmeter zit ik daar snel op. :o

Dat herken ik hoor! Nu ook met de feestdagen... Maar ik ben nu streng geworden en zeg gewoon nee.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:05

Ik ziet het niet zo zitten om mijn gewicht enzo openbaar te gooien. Dit houd ik liever voor mezelf. Ik schaam me er al genoeg voor.

Ik doe nu kwa fitness onder begeleiding van een fysio vooral veel fietsen en lopen. Daarnaast maar heel klein beetje kracht en stabiliteit. (die meer vanwege mijn slechte knieën)

Ik wil heel graag wel wat meer maar zal dit echt rustig op moeten bouwen. Verder moet ik van de fysio elke dag een half uur wandelen. Dit probeer ik dan ook maar lukt ook niet altijd haha. Maar goed nu flink fanatiek geweest met kerstboom aftuigen dus ook alweer half uur flink bezig geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:25

Hoeft ook niet hè maj0, ieder zijn eigen keuze hoor :j

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:28

Renee1991 schreef:

Als dat voor jou niet teveel werk is vind ik het een goed idee.

Vandaag mijn matig koolhydraatarme overzicht er maar bij gepakt! Eten gaat tot nu toe goed. Genoeg water drinken vind ik thuis altijd lastig.

Het is zo fijn als je support hebt van je partner. Mijn vriend mist dat helaas nog! Hij was net voor het eerst sinds lange tijd weer mee boodschappen doen. Ik mik een hoop groente in de kar en hij koekjes en snoepjes 8)7

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:33

Renee gelukkig maar. Ik vind het echt verschrikkelijk wat er op de weegschaal staat.

Anniekskie Dat zou die van mij ook doen hoor haha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 14:38

Aan de andere kant is gewicht maar een getal natuurlijk, het gaat erom hoe je je erbij voelt