Levenslang depressief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Re: Levenslang depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:18

Waarom wilden ze het huis niet aan jou verhuren?
Wat jammer zeg

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 19:34

Opzeg ongedaan maken gaat helaas niet meer. Nieuwe huurder krijgt in principe 1 februari de sleutel.

Ze wilde het niet meer aan mij verhuren omdat ze een betere kandidaat gevonden had. Eentje die wel het geld heeft om zelf mee te investeren in investeringen, die gepensioneerd is en daardoor tijd genoeg heeft om de tuin en het huis van het nodige onderhoud te voorzien, nu en op langere termijn.

Ik ga mijn leven op bepaalde punten helemaal anders aanpakken. Ik heb nu bepaalde inzichten gekregen die mij hier echt mee vooruit helpen. Eerste zure appel op dat vlak gaat zijn dat ik mijn zoontje moet teleurstellen. Hij wilt zo graag een stiefvader om lekker mee ravotten en te voetballen, maar helaas, dat zal er niet meer inzitten.
Ook wil ik een gesprek met mijn moeder, onder toezicht van huisarts of de psycholoog. Ik heb vragen en zij de antwoorden, ik heb het recht om te weten waarom ze mij dit allemaal heeft aangedaan. Ik denk dat ik het daarna pas kan loslaten, verder verwerken. Ik wil ook dat zij beseft wat het met mij gedaan heeft, hoe moeilijk zij het leven voor mij gemaakt heeft, maar ook dat ze weet dat ze mij niet klein gekregen heeft met haar laatste actie.

Ik ben wie ik ben en het word tijd dat ik weer van mezelf leer houden, dat ik mezelf weer in de spiegel kan aankijken zonder te denken dat ik een zielig gedrocht ben. Het wordt tijd dat ik weer mee kan draaien in de maatschappij, zelf leef ipv geleefd te worden en als speelbal gebruikt te worden door iedereen die zich denkt te kunnen bemoeien.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:09

Fijn dat de coaching je op weg heeft geholpen.
Maar ik denk niet of jij je zoontje moet belasten met je relatiezorgen.
Jij bent er voor hem zoveel als je kan. That's it.
Heb je nu wel onderdak volgende week?
Sterkte met alles.

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 20:39

senna21 schreef:
Fijn dat de coaching je op weg heeft geholpen.
Maar ik denk niet of jij je zoontje moet belasten met je relatiezorgen.
Jij bent er voor hem zoveel als je kan. That's it.
Heb je nu wel onderdak volgende week?
Sterkte met alles.

Relatiezorgen is veel gezegd. Ik wil hem toch wel graag voorbereiden. Ondanks dat ik het zelf wel besefte, ben ik (ook tegen mezelf) altijd blijven ontkennen dat ik meer op vrouwen val. Ik wil gewoon dat hij weet waar hij aan toe is, ipv te moeten liegen als hij weer begint over het zoeken naar een nieuwe vriend.

Ik kan in geval van nood in een caravan terecht op een camping hier vlakbij. Dus we komen gelukkig niet op straat te staan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:54

Oef, een caravan is echt wel koud nu. Hopelijk vind je een betere plek voor jullie.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:57

Je bent goed bezig!

Sterkte en succes met alle stappen die je nog zal moeten maken

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:14

Grote stappen maak je! :j
Fijn dat je in ieder geval die caravan achter de hand hebt, hopelijk lukt het je nog om op tijd iets anders te vinden.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:32

Probeer het gesprek met je moeder zonder verwachtingen in te gaan.
Elk kind heeft behoefte aan een ouder die goed voor je zorgt, onvoorwaardelijk van je houdt, de juiste keuzes maakt en je groot brengt tot een stabiele volwassene. Helaas kunnen heel veel ouders niet aan deze verwachting voldoen en zal ook niet altijd duidelijk worden waarom.
De invloed van een ouder is enorm groot. Hier los van komen is moeilijk, maar je kan het leren, verwerken. Dat is een proces van jezelf. Ook als je moeder niet de 'juiste' antwoorden gaat geven in een gesprek.
Je kan haar niet veranderen, je kan alleen bedenken hoe je er zelf mee omgaat.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:34

Ik heb dit topic net helemaal gelezen. Ts wat heb ik een respect voor jou! Ik ga je binnenkort even een pbtje sturen, want heel veel is herkenbaar voor mij. Dikke knuffel :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:06

Ts je zou eens kunnen kijken bij https://www.maatjesgezocht.nl/

Een kennis van mij heeft al jaren een meisje 1x per week waar de ouders het niet makkelijk van hebben.
Het meisje gaat 1x per week ofzo met haar op pad of koekjes bakken bij haar thuis.
Ze heeft haar inmiddels al zeker 4 jaar als maatje, in plaats van de maximale 2 jaar.
Ik denk inmiddels wel buiten de organisatie om.
Je zou je zoon aan kunnen melden met de vraag of er geen leuke kerel is die met je zoontje die mannendingen wil doen?
Niet geschoten is altijd mis!
Ik weet niet of je daar moeite mee zou hebben maar wie weet lukt het wel en is het een gezonde uitlaatklep voor hem.
Dan heb jij ook minder het vervelende gevoel dat je hem die stiefvader niet kunt geven.
En wie weet maak je wel een ongewenst kinderloze man hartstikke blij dat hij lekker kan voetballen en ravotten met je zoon.
Iedereen blij en wie weet hoe leuk je zoon het vind, en hoe blij jij word van hoe hij thuis komt na een middagje op pad met zijn maatje.

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 15:00

Ik heb ook geen verwachtingen van het gesprek met mijn moeder. Ik weet al hoe het gaat verlopen. Zij is zielig, zij is het slachtoffer en ik de boze dochter. Alle schuld word op mij geschoven en zij wast haar handen in onschuld. Ik ken haar goed genoeg, maar zelfs die reactie wil ondergaan met de visie die ik nu heb over haar. Ik weet nu welke (zieke) spelletjes zij gespeeld heeft, hoe egoïstisch dat ze is en hoe manipulatief ze is. Eigenlijk verwacht ik dat ze mijn huidige beeld van haar zal bevestigen. Misschien is dat wel hetgeen dat ik nodig heb om dat hoofdstuk af te kunnen sluiten.

Heel erg lief om die link door te geven Moonfish. Ik woon helaas niet meer in Nederland sinds mijn 16de. Ik ga uitzoeken of zoiets hier bestaat, dat zou inderdaad heel interessant zijn voor mijn zoontje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:10

Oh, omdat het in een ander topic ook aan bod kwam: https://dekringen.nl/ voor gespreksgroep/actitiviteitengroep met andere vrouwen, ook een manier om voor jezelf wat context voor relaties tussen vrouwen te krijgen. Gaat niet om daten!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:26

Hopelijk bestaat dat bij jullie, waar je ook woont, ook.
Het is een geweldig initiatief, het mooie is dat het bij deze organisatie ook niet persé kinderen in nood of zeer schrijnende situaties hoeven te zijn.
Het kunnen ook kinderen zijn die bijvoorbeeld door een ziek broertje of zusje die quality time kunnen gebruiken.
Of een gehandicapt broertje/zusje wat veel aandacht vergt waardoor het maatje heel fijn is.
Ook simpelweg een kind wat in een gezin van drie kinderen bijvoorbeeld de enige zonder adhd of stoornis is, kan een maatje krijgen.
Het kan hier echt van álles zijn en ik vind het een prachtig initiatief.
Mijn kennis is met haar schoolspulletjes gaan kopen voor de middelbare school bijvoorbeeld.
Kennelijk zijn dat dingen die ze thuis niet met haar gaan doen.
Ze heeft ook geen nederlandse afkomst.
Maar ik weet de reden van ook niet, ik weet dat de thuissituatie niet makkelijk is maar ze is absoluut geen gevalletje jeugdzorg weet ik.
Maar ik heb haar wel gezien, blij en vrolijk kind wat het heerlijk vind bij haar.
Hopelijk woon je in een land wat dichtbevolkt genoeg is voor zulke initiatieven!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:49

Jeetje gebeurd veel nu....maar heb het idee dat je al een stuk sterker sta dan in je beginpost. Super knap en goed bezig!!

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 21:08

Ik sta inderdaad een stuk sterker dan een aantal weken geleden. Het blijft ontzettend moeilijk, maar beetje bij beetje begin ik weer te genieten van het leven. Ik leer mijn zwaktes kennen en juist dat maakt mij sterker.

Ook heb ik in het dagelijks leven iemand leren kennen waar ik heel goed mee kan praten. Die weet intussen dingen die niemand anders weet. Ook heeft hij mij weer leren lachen. Mijn masker kan ik bij hem ook niet opzetten, hij kijkt daar dwars doorheen. Ik kan wel stellen dat hij waardevolle vriend is geworden, een echte vriend. Zijn vriendin is mijn oppas, een leuk stel. Ze geven mij energie ipv dat ze het opslurpen.

Met mijn gevoelens voor vrouwen doe ik momenteel nog niks. Wel heel moeilijk, aangezien ik ben gevallen voor een vrouw en het is wederzijds. Ik heb er gewoon nog geen energie voor. Eerst aan mezelf werken, zorgen dat alles goed gaat voor ons en dan zie ik wel.

Ik merk wel dat ik de dingen beter kan overzien, gedachten worden ordelijker en problemen kunnen worden opgelost. Ik leer mezelf kennen en de stukjes die ik van mijn ware ik zie, die bevallen mij wel.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:19

Ik lees al een tijdje mee. Ik heb veel bewondering voor je. Hoe je alles op pakt en hoe je alles relativeert. In alles wat je schrijft lees ik dat je heel veel zelfkennis hebt en dat je heel goed weet waar je mee bezig. Je bent een kanjer en met jou instelling moet het allemaal goed komen. :(:)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 00:24

Hoe gaat het met je?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 07:39

Niet goed helaas.

Vandaag verhuizen en alles loopt mis.
Moet om 9u de sleutel al afgeven, krijg mijn nieuwe sleutel pas om 15u. Geen hulp en moet dus bijna alles achterlaten. Op de camping zijn ze wel ontzettend vriendelijk en meedenken. Ik mocht mijn spullen opslaan bij mijn stiefzus, maar helaas blijkt zij alles door te briefen naar mijn moeder. Het opslaan van mijn spullen gaat niet door, ze is bang ruzie te krijgen met mijn moeder en die griezel. Ik kan haar niet vertrouwen...

Op dit moment zit ik ontzettend diep. Ik bibber zelfs op plaatsen dat ik niet eens wist dat dat kon, het is net of ik helemaal van onderaan moet beginnen. Ik hoop dat ik straks op de camping mijn rust weer kan vinden, want het is complete chaos in mijn hoofd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 07:45

Dat klinkt niet goed :\
Waar blijven de spullen nu in de tussentijd? Kun je geen boedelbak huren zodat ze in ieder geval even droog staan?
En waar is je zoontje? Ik hoop dat hij er niet te veel van mee krijgt :(:)
Sterkte en succes vandaag! Het komt vast goed. Fijn dat je op de camping terecht kunt! Dan sta je in ieder geval niet in de kou.
Kun je niet vragen of je de sleutel eerder kunt krijgen?

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 07:48

Als mijn huisbaas meewerkt dan kunnen de spullen maandag opgehaald en opgeslagen worden door de gemeente, anders weet ik het niet wat er gebeurd.

Mijn zoontje is hier bij mij, maar hij heeft er zin in. Hij is de positiviteit zelve en kijkt er naar uit om lekker rond te kuieren op de camping. Ik heb mij wel even afgezonderd, gezegd dat ik even rustig afscheid wil nemen van het appartement en ik denk niet dat hij door heeft dat het weer zo slecht gaat.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 08:57

Sterkte
Beter dat je je zoon inderdaad niet alles laat merken
Dat is niet goed voor hem
Het gaat vast goed komen met je verhuizing

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:04

Och wat ontzettend naar.
Niet zo gek dat dit zijn weerslag heeft op hoe je je nu voelt.
Doorbijten vandaag, hopelijk kom je vanmiddag op de camping weer wat tot rust.

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 10:30

We zijn vertrokken. De huisbaas was niet van goede wil, de nieuwe huurder gelukkig wel. Maandag mag ik mijn spullen laten ophalen en opslaan door de gemeente. Dat ben ik gelukkig niet kwijt.

De belangrijkste spullen heb ik wel mee. Om 11u is de camping open en kunnen we onze spullen bij de receptie afzetten tot we de sleutel hebben.

Ik kom langzaam weer een beetje tot rust, al blijft het chaotisch in mijn hoofd.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:32

TS wil je vertellen in welke regio je woont?
Ik vind het erg vervelend voor je dat je zo weinig hulp hebt bij het verhuizen.
Msch. zijn er wel bokkers die kunnen en willen helpen?
(Of voor opslag van je spullen)

Depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 10:42

Ik woon in het noorden van België, op een paar kilometer van de Zeeuwse grens.
Het probleem met de spullen is gelukkig grotendeels opgelost. Ik heb nu 6 maanden om ons eigen nestje te zoeken.

Dat bevriende koppel komt straks langs om boodschappen te gaan doen met de auto. Super lief. Hij wilde eerst ook de verhuizing doen voor mij, maar kon jammer genoeg geen vrij krijgen op het werk.