Contact zus verbroken wegens onenigheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Contact zus verbroken wegens onenigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:08

Wat verdrietig om te lezen dat jullie het nog niet hebben uitgepraat TS.

Vind het van je zus wel heel lief dat je met je nichtje hebt kunnen shoppen en ze heeft je nog gefeliciteerd met je verjaardag. Blijkbaar heeft zij de deur naar je open staan...

Houden jullie als van elkaar of tolereren jullie elkaar alleen omdat jullie nu eenmaal familie zijn?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 17:48

eekhoornerik schreef:
Wat verdrietig om te lezen dat jullie het nog niet hebben uitgepraat TS.

Vind het van je zus wel heel lief dat je met je nichtje hebt kunnen shoppen en ze heeft je nog gefeliciteerd met je verjaardag. Blijkbaar heeft zij de deur naar je open staan...

Houden jullie als van elkaar of tolereren jullie elkaar alleen omdat jullie nu eenmaal familie zijn?

Ja en nee als ik het bericht van TS zo lees, de 22ste nog wel een felicitatie met een sneer er in verwerkt en 2e kerstdag kon er niet eens een groet meer van af.

Ik vind de felicitatie dan wel dubbel over komen, meer zo van gefeliciteerd en o ja je hebt mijn man geblokkeerd... dat had ook op een andere manier gekund denk ik dan...

In mijn schoonfamilie is elkaar tolereren zelfs al te veel, helaas is daar erg veel haat, nijd en jaloezie. Dat uit zich in veel steken onderwater en ook van die leuke berichten op de app die erg dubbel op te vatten zijn waardoor ze hun straatje weer schoon kunnen vegen mocht dat nodig zijn.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 18:33

Ik vind iemand blokkeren persoonlijk heel kinderachtig en laag...snap wel waarom ze dat benoemd. Maar dat is vanuit mijn referentiekader, kan natuurlijk anders liggen :j

Bruintje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 18:42

Een tip: het leven is veel te kort om ruzie te maken met je geliefden.

Zeg t begraaf het en verder

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:11

Nouja Meggiemeg.... "kon er niet eens een groet meer vanaf".... heeft TS zelf wel gegroet dan?

Dat maakt imo nogal verschil, of iemand niet terug groet....of dat het wellicht zo was dat TS zelf met een houding binnenkwam die niet uitnodigde om te groeten. Dat kunnen we uit het bericht helemaal niet opmaken :)

Ik vind dat er wel erg makkelijk mee gegaan wordt in het verhaal van de TS, hoe zij het ervaart en neer schrijft. Daar lees je toch zat dingen in die duidelijk suggereren dat de zus echt zo slecht nog niet hoeft te zijn :)

Jammer dat het nog niet uitgepraat is, maar zo'n situatie van snel van de leg zijn van elkaar ontstaat natuurlijk ook niet zomaar.

Hopelijk voor jullie zelf en je dochter, kunnen jullie elkaar nog eens "vinden" ergens in het midden TS :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:14

Ts heeft geen dochter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:26

Ik sta er vooral om te kijken dat beide partijen zoiets kleins zo laten escaleren :=

Blijkbaar beiden te koppig om er iets aan te doen.
Hoeft op zich ook niet als je dat niet wilt. Maar een familiebreuk kan dan de consequentie zijn.

En misschien is dit wel een druppel die de emmer deed over lopen van beide kanten en is het nu klaar zo. En als je daar genoegen mee kan nemen en vrede mee hebt is is dat prima, maar anders ben je zelf de enige die er wat aan kan doen. Een ander kan je niet veranderen, je hebt alleen zeggenschap over je eigen gedrag en aandeel hierin.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:57

MarcoBorsato schreef:
Ts heeft geen dochter.

Huh...?

Oh ik zie het, mis-tik!
Ik dacht "de dochter" te tikken, die J dacht grappig te zijn zeker :P

Zal de after-oud & nieuw vermoeidheid wel zijn :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:12

Het enige waar ik over val is het gedeelte: ik vertrouw je niet met mijn kind, maar hier heb je mijn kind te slapen.
Dat klopt toch niet met elkaar. Ik zou nog niet op iemands fiets willen fietsen, als ze hebben aangegeven mij niet te vertrouwen met die fiets. Als iemand anders dan die fiets beschadigd, terwijl ik daar niets aan kon doen, dan krijg je geheid terug: “Zie je wel, ik wist het wel, niet te vertrouwen”.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 12:37

pmarena schreef:
Nouja Meggiemeg.... "kon er niet eens een groet meer vanaf".... heeft TS zelf wel gegroet dan?

Dat maakt imo nogal verschil, of iemand niet terug groet....of dat het wellicht zo was dat TS zelf met een houding binnenkwam die niet uitnodigde om te groeten. Dat kunnen we uit het bericht helemaal niet opmaken :)

Ik vind dat er wel erg makkelijk mee gegaan wordt in het verhaal van de TS, hoe zij het ervaart en neer schrijft. Daar lees je toch zat dingen in die duidelijk suggereren dat de zus echt zo slecht nog niet hoeft te zijn :)

Jammer dat het nog niet uitgepraat is, maar zo'n situatie van snel van de leg zijn van elkaar ontstaat natuurlijk ook niet zomaar.

Hopelijk voor jullie zelf en je dochter, kunnen jullie elkaar nog eens "vinden" ergens in het midden TS :)

Zie het zo;
Jij komt ergens binnen waar visite/familie is, dan groet je, als late binnenkomer toch de mensen?
Niet 2 mensen (broer en moeder) en daarna ga je zitten...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:40

Zo lang je over dat soort van kleine dingen blijft vallen, zal de relatie met je zus niet beter worden. Nu, ik weet niet of dat ook je doelstelling is, misschien vind je het wel goed zo en dat is ook oké. Maar als je niet dit soort gehakketak wilt, zou je er ook zelf voor kunnen kiezen om 'the bigger man' te zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:14

Met de spanning die et al heerst snap ik het wel. Hartstikke ongemakkelijk. Praat het uit op deze voet doorgaan creëert enkel meer spanning

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:32

Ts, ligt er ook aan wat voor uitstraling jij had toen zij binnenkwam, als die zeer negatief was kan ik mij voorstellen dat ze je overslaat.

Hoe heb je gereageerd op haar opmerking dat haar man geblokt was, ook die reactie of ontbreken ervan kan haar ongemakkelijk hebben gemaakt toen ze binnen kwam.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:39

Ik snap gewoon echt niet waarom je je zus niet kan bellen en zeggen ‘zullen we hier mee stoppen, wat is er nou helemaal aan de hand’. Praat het uit en los het op. Nu blijf je op elke kleine actie van haar negatief reageren, terwijl je geen idee hebt hoe het bedoeld is. Jullie zijn toch volwassen mensen? Of wil je niet dat het opgelost wordt en laat je het liever zo?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 13:56

Ik heb de bokker die een update vroeg voorzien en hier laat ik het bij.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:04

En dan vragen mensen zich af waarom er zoveel ruzie, ellende en oorlog is in de wereld....

Je hebt je volledig gefocussed op alles wat de ander mogelijk verkeerd kan doen/ doet. Daarmee vergiftig je eigen gemoed en sluit je iedere andere positieve input uit.
Je bent een soort self-fulfilling prophecy aan het uitleven.

Jij hoeft haar niks te leren, niks duidelijk te maken. Je hoeft alleen maar te bedenken wat je wil (een volwassen normale relatie met je zus) en helder je eigen grenzen te formuleren naar jezelf en deze helder naar haar te houden.
De meeste mensen die hier reageren zeggen toch ook dat je eigenlijk wat overtrokken reageert? Jullie allemaal waarschijnlijk. Dat zegt toch wel iets? Misschien wanneer je iets eerlijker naar je eigen handelen kijkt, je jezelf een beetje verder helpt.

Dat er nu al zoveel stampij is om niks maakt dat ik hoop dat er geen ergere zaken op je pad zullen komen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:16

Ninx schreef:
En dan vragen mensen zich af waarom er zoveel ruzie, ellende en oorlog is in de wereld....

Je hebt je volledig gefocussed op alles wat de ander mogelijk verkeerd kan doen/ doet. Daarmee vergiftig je eigen gemoed en sluit je iedere andere positieve input uit.

Jij hoeft haar niks te leren, niks duidelijk te maken. Je hoeft alleen maar te bedenken wat je wil (een volwassen normale relatie met je zus) en helder je eigen grenzen te formuleren naar jezelf en deze helder naar haar te houden.
De meeste mensen die hier reageren zeggen toch ook dat je eigenlijk wat overtrokken reageert? Jullie allemaal waarschijnlijk. Dat zegt toch wel iets? Misschien wanneer je iets eerlijker naar je eigen handelen kijkt, je jezelf een beetje verder helpt.

Dat er nu al zoveel stampij is om niks maakt dat ik hoop dat er geen ergere zaken op je pad zullen komen.

Zo helemaal mee eens. Als je om zulke futiliteiten zulke drama's maakt, dan hou je op het einde van de rit nog weinig mensen over die je echt nodig hebt als het een keer echt series mis gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:20

Ik denk dat er nu heel erg geoordeeld en veralgemeend wordt met een situatie waarvan je één ini mini klein voorvalletje van te lezen gekregen hebt en lang niet de gehele geschiedenis. Ik denk eveneens dat het voor Lie heus ook allemaal niet zo makkelijk is als jullie hier voor doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:05

Het wordt altijd veel groter gemaakt dan het in werkelijkheid is.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:28

Tieneke schreef:
Ninx schreef:

Zo helemaal mee eens. Als je om zulke futiliteiten zulke drama's maakt, dan hou je op het einde van de rit nog weinig mensen over die je echt nodig hebt als het een keer echt series mis gaat.

Denk je niet dat het niet alleen om deze "futiliteit" gaat?
Kan me zo indenken dat er eigenlijk gewoon veel meer speelt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:46

Als het 'veel meer' uit allerlei issues van dit kaliber bestaat, dan moet je jezelf alleszins eens achter de oren gaan krabben als betrokken partij. Meestal, als er echt zware dingen gebeurd zijn, gaat iets als dit niet voor een breuk zorgen. Als er genoeg is wat kan verbinden, kunnen verschillen de band niet opblazen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:48

Maar misschien is de band dus juist wel niet goed genoeg.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:49

Duidelijk niet idd, als je het contact verbreekt om dit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:52

Tieneke schreef:
Als het 'veel meer' uit allerlei issues van dit kaliber bestaat, dan moet je jezelf alleszins eens achter de oren gaan krabben als betrokken partij. Meestal, als er echt zware dingen gebeurd zijn, gaat iets als dit niet voor een breuk zorgen. Als er genoeg is wat kan verbinden, kunnen verschillen de band niet opblazen.

Of het is de druppel die je eindelijk voor jezelf doet kiezen na jaren proberen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:53

Dat kan, het kan ook zijn van niet.