lizy29 schreef:Nee ze schrijft dat dat fases zijn die bekend zijn, niet dat iedere vrouw die doorloopt.
Dat wordt er wel mee geïmpliceerd. Ik ken die fases niet hoor!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niobe schreef:lizy29 schreef:Nee ze schrijft dat dat fases zijn die bekend zijn, niet dat iedere vrouw die doorloopt.
Dat wordt er wel mee geïmpliceerd. Ik ken die fases niet hoor!
Sizzle schreef:Ik vind het een beetje een lange tenen reactie![]()
Er staat werkelijk echt niet, op geen enkele manier, dat het DUS bij iedereen zo is.
Als je zegt dat je de bekende vakantie routes neemt betekend dat ook NIET dat IEDEREEN die route neemt.
safina schreef:Ik vind veel "bewust kinderlozen" vaak in zo'n slachtofferhoekje kruipen. Tuurlijk, ik heb in mijn leven ook vaak te horen gekregen "wacht maar, je gevoel over kinderen verandert nog wel." Is dat nou echt zo erg, dat sommige mensen dat denken? Soms veranderen die gevoelens inderdaad heel verrassend bij iemand. En soms ook niet.
Niobe schreef:Sizzle schreef:Nee, het woord bekend staat gewoon niet, gewoon evht niet gelijk aan verplicht.
Ik zeg ook niet dat het verplicht zou zijn, dat is weer wat overtrokken, maar het impliceert dat het doodnormaal is om eerst geen kinderen te willen en dan bij te trekken.
Magrathea schreef:safina schreef:Ik vind veel "bewust kinderlozen" vaak in zo'n slachtofferhoekje kruipen. Tuurlijk, ik heb in mijn leven ook vaak te horen gekregen "wacht maar, je gevoel over kinderen verandert nog wel." Is dat nou echt zo erg, dat sommige mensen dat denken? Soms veranderen die gevoelens inderdaad heel verrassend bij iemand. En soms ook niet.
Ik vind dat erg vervelend ja, het impliceert dat anderen beter weten wat ik wil dan ikzelf. Fijn dat jij het naast je neer kunt leggen, ik vind het frustrerend en het geeft me het gevoel dat ik niet als volwaardige volwassene wordt aangezien tot ik besluit nageslacht te willen produceren![]()
Zit ik daarmee in het slachtofferhoekje? Dan ken ik er zo nog wel een paar hoor
Sizzle schreef:Om het letterlijk tegen iemand te zeggen dat het jou (of iedereen) ook nog wel gaat overkomen vind ik ook ronduit asociaal en onbeschoft, kan ik ook heel boos om worden.
Maar dat staat voor mij compleet los van een algemene opmerking over jezelf dat je de de bekende weg gegaan bent. Het is toch ook gewoon een bekende weg?
Levita30 schreef:Ik kies bewust niet voor kinderen:
heb niet zoveel met kinderen
ben erg gesteld op mijn vrijheid
de wereld van nu waar je een kind in zet
wat als je kindje iets mankeert, heeft het nog grotere gevolgen voor je leven
ik kan een kind niet de omstandigheden bieden die ik vind dat een kind verdient
Gelukkig denkt mijn man daar precies zo over!
Ik heb een beetje het gevoel dat de boventoon van jouw gevoel komt door hoe jouw aanstaande naar je kijkt als je het over een kindje hebt. Daar wordt jij blij van! Voor een ander nooit doen, je moet er zelf 100% achter staan!
Ik kan trouwens heel slecht tegen gezinnen met kinderen, waar de ouders ieder fulltime werken, de kinderen 5 dagen naar de opvang doen en een groot huis en 3 keer per jaar op vakantie en 2 auto's en huisdieren.......
Hoe zou het toch komen dat er zoveel problemen met jeugd zijn?!
Mijn ouders wouden graag kinderen, zijn in een relatief klein huisje blijven wonen, gingen 1 keer per jaar naar de camping in Nederland maar mijn ma kon wel thuisblijven voor ons en moeder zijn. Ik herinner me nog heel goed dat ze ons tussen de middag ophaalde om een boterham thuis te eten en dat ik uit school thuis kwam en er thee met een koekje was met zijn allen! Dat zijn de dingen die ik herinner uit mijn super fijne jeugd!!
Magrathea schreef:safina schreef:Ik vind veel "bewust kinderlozen" vaak in zo'n slachtofferhoekje kruipen. Tuurlijk, ik heb in mijn leven ook vaak te horen gekregen "wacht maar, je gevoel over kinderen verandert nog wel." Is dat nou echt zo erg, dat sommige mensen dat denken? Soms veranderen die gevoelens inderdaad heel verrassend bij iemand. En soms ook niet.
Ik vind dat erg vervelend ja, het impliceert dat anderen beter weten wat ik wil dan ikzelf. Fijn dat jij het naast je neer kunt leggen, ik vind het frustrerend en het geeft me het gevoel dat ik niet als volwaardige volwassene wordt aangezien tot ik besluit nageslacht te willen produceren![]()
MightyJoe schreef:Levita30 schreef:Ik kies bewust niet voor kinderen:
Ik heb een beetje het gevoel dat de boventoon van jouw gevoel komt door hoe jouw aanstaande naar je kijkt als je het over een kindje hebt. Daar wordt jij blij van! Voor een ander nooit doen, je moet er zelf 100% achter staan!
Ik kan trouwens heel slecht tegen gezinnen met kinderen, waar de ouders ieder fulltime werken, de kinderen 5 dagen naar de opvang doen en een groot huis en 3 keer per jaar op vakantie en 2 auto's en huisdieren.......
Mijn ouders wouden graag kinderen, zijn in een relatief klein huisje blijven wonen, gingen 1 keer per jaar naar de camping in Nederland maar mijn ma kon wel thuisblijven voor ons en moeder zijn. Ik herinner me nog heel goed dat ze ons tussen de middag ophaalde om een boterham thuis te eten en dat ik uit school thuis kwam en er thee met een koekje was met zijn allen! Dat zijn de dingen die ik herinner uit mijn super fijne jeugd!!
Het zal ook niet mijn keus om een kind 5 dagen naar de opvang te brengen, maar hoe zorgt 3 keer per jaar op vakantie, 2 auto's en huisdieren ervoor dat jongeren problemen krijgen?
Levita30 schreef:Jongeren hebben hele andere normen en waarden dan vroeger in negatieve zin in mijn ogen... minder hard ergens voor willen werken/ makkelijk vanaf maken en minder respect voor bv natuur, ouderen...
Is gewoon mijn hersenspinsel hoor!
enzino schreef:Levita30 schreef:Jongeren hebben hele andere normen en waarden dan vroeger in negatieve zin in mijn ogen... minder hard ergens voor willen werken/ makkelijk vanaf maken en minder respect voor bv natuur, ouderen...
Is gewoon mijn hersenspinsel hoor!
Vroeguh was alles beter en de jeugd van tegenwoordig is nergens goed voor.
Dat zeg jij over de huidige generatie, dat zeiden je ouders over jouw generatie en je opa en oma over de generatie van je ouders.
En toch is het leven nu een stuk aangenamer dan 3 generaties terug.
Levita30 schreef:Ik kies bewust niet voor kinderen:
edit: Ik krijg juist regelmatig opmerkingen van kennissen, vrienden en familie over de positieve kanten van het feit dat wij geen kinderen hebben! Gaat vaak over vrijheid en rust!