Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Heb het idee dat veel mensen die hier net aan beginnen in de tijd dat er gegeten mag worden ook nog eens een soort dieet hebben en op hun calorieën letten. Maar dat is bij IF dus niet de bedoeling. Je kunt eten wat je wilt binnen het tijdvak. Niet overdrijven natuurlijk, dat wil niet zeggen dat je je acht uur vol moet proppen, maar gewoon normaal eten en alleen als je honger hebt.
Maar niet zoals hierboven helemaal uitkienen wat je vandaag gaat eten en hoeveel dat is en zo. Dat is dus onzin hierbij, dat is normaal lijnen.
Maanlicht schreef:Bloodymary schreef:Heb het idee dat veel mensen die hier net aan beginnen in de tijd dat er gegeten mag worden ook nog eens een soort dieet hebben en op hun calorieën letten. Maar dat is bij IF dus niet de bedoeling. Je kunt eten wat je wilt binnen het tijdvak. Niet overdrijven natuurlijk, dat wil niet zeggen dat je je acht uur vol moet proppen, maar gewoon normaal eten en alleen als je honger hebt.
Maar niet zoals hierboven helemaal uitkienen wat je vandaag gaat eten en hoeveel dat is en zo. Dat is dus onzin hierbij, dat is normaal lijnen.
Dit is jouw mening, geen feit. Iedereen mag zelf weten hoe je de tijd waarin gegeten mag worden indeelt. Ik let op mijn calorieen binnen mijn eet-window omdat ik ook bezig ben met afvallen. IF is mijn leefstijl, het calorietellen is mijn dieet, dat kan prima samen.
Bloodymary schreef:marschwood schreef:Ik heb net een kop runderbouillon(cup a soup)op.Verder nog een grof volkoren boterham met klein plakje kaas en roggebrood gegeten.Straks rond half 4 een klein bakje kwark met een appel en rond half zes een warme maaltijd met veldsla en omelet met champions,uien en tomaat
Dit bijvoorbeeld. Hoe weet je nou al dat je om half vier honger hebt? Als je honger hebt pak je iets, maar anders pak je toch gewoon niks. Denk dat velen hier het principe en systeem van IF niet goed begrijpen.
Bloodymary schreef:Nou ja, bij mij is het een feit. Ik ben er tien kilo mee afgevallen. Heb in het begin best veel gelezen over IF en daar werd juist steeds gezegd dat het niet de bedoeling is dat je er bij gaat diëten. Als je dat doet moet je dat natuurlijk zelf weten, maar het hoeft niet. En juist omdat dat helemaal niet hoeft is IF zo goed vol te houden.
Bloodymary schreef:Heb het idee dat veel mensen die hier net aan beginnen in de tijd dat er gegeten mag worden ook nog eens een soort dieet hebben en op hun calorieën letten. Maar dat is bij IF dus niet de bedoeling. Je kunt eten wat je wilt binnen het tijdvak. Niet overdrijven natuurlijk, dat wil niet zeggen dat je je acht uur vol moet proppen, maar gewoon normaal eten en alleen als je honger hebt.
Maanlicht schreef:Bloodymary schreef:Nou ja, bij mij is het een feit. Ik ben er tien kilo mee afgevallen. Heb in het begin best veel gelezen over IF en daar werd juist steeds gezegd dat het niet de bedoeling is dat je er bij gaat diëten. Als je dat doet moet je dat natuurlijk zelf weten, maar het hoeft niet. En juist omdat dat helemaal niet hoeft is IF zo goed vol te houden.
Fijn dat dat voor jou wel werkt, maar dat is niet bij iedereen zo.
Als ik IF doe en daarnaast "gewoon" eet, blijf ik op dit gewicht steken. Ik eet namelijk gewoon evenveel als wanneer ik wel zou ontbijten.
Bloodymary schreef:marschwood schreef:Ik heb net een kop runderbouillon(cup a soup)op.Verder nog een grof volkoren boterham met klein plakje kaas en roggebrood gegeten.Straks rond half 4 een klein bakje kwark met een appel en rond half zes een warme maaltijd met veldsla en omelet met champions,uien en tomaat
Dit bijvoorbeeld. Hoe weet je nou al dat je om half vier honger hebt? Als je honger hebt pak je iets, maar anders pak je toch gewoon niks. Denk dat velen hier het principe en systeem van IF niet goed begrijpen.
plutolover schreef:ik slik geen medicijnen.
heb nu wel een soort honger gevoel. terwijl ik een stukje appelkruimel opheb, en 1.5 krentenbol... om nou 8 uur nonstop door te eten lijkt me ook niet de bedoeling..
straks bak kwark en aardbeien.
maar twijfel of ik nu die andere helft van de krentenbol op zal eten
anne_bento schreef:plutolover schreef:ik slik geen medicijnen.
heb nu wel een soort honger gevoel. terwijl ik een stukje appelkruimel opheb, en 1.5 krentenbol... om nou 8 uur nonstop door te eten lijkt me ook niet de bedoeling..
straks bak kwark en aardbeien.
maar twijfel of ik nu die andere helft van de krentenbol op zal eten
Ik denk dat het wel verstandig is als je aan IF gaat doen je ook iets meer te verdiepen in gezonde voeding. Dat kan sowieso geen kwaad maar aangezien je nu toch een ander eetpatroon gaat aannemen is dat misschien meteen een goed moment daar eens iets in te duiken![]()
Met appelkruimel en 1,5 krentenbol zou ik ook al gauw weer honger hebben.
Air schreef:Nou ben van het weekend ook weer begonnen, wel makkelijk want lang in bed gelegen wegens niet fit zijn. Vandaag de eerste werkdag, maag begint al te knorrenGa overigens niet naar 16/8 maar weer 14/10 proberen, aangezien dat dat de vorige keer beter beviel en daar ook al de gezondheidsvoordelen aanwezig zijn.