Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lnvdh schreef:ik zou voorstellen dat je voorlopig drie weken naar je vriendin gaat en de vierde week zij naar jouw met of zonder dochter... Mijn dochter is 15 en hangt ook nog erg aan me.. het ligt echt aan het kind.. mijn zoon heeft dit totaal niet..... dus oordelen dat kind best weekend alleen kan zijn kan je niet doen... succes hopelijk kom je eruit
Wijsje schreef:Oplossing zou kunnen zijn: jij om het weekend daarheen (zoals het nu al is begrijp ik?). Dan de andere 2 weekends 1x ieder in haar eigen huis, en het andere weekend dochter bij opa en oma ofzo en vriendin komt naar jou.
Op die manier heb jij toch om het weekend je rust, 1x per maand een weekend met z'n 2 (ook wel eens lekker), dochter hoeft maar 1x per maand te logeren (vinden opa en oma waarschijnlijk ook wel leuk). Alleen is er dan 1 weekend per maand dat jullie elkaar niet zien.
Dit is prima voor alle parijen, en ook heel goed aan dochter uit te leggen en niet heel ingrijpend voor haar.
Zou dat een optie zijn?
beatje schreef:lnvdh schreef:ik zou voorstellen dat je voorlopig drie weken naar je vriendin gaat en de vierde week zij naar jouw met of zonder dochter... Mijn dochter is 15 en hangt ook nog erg aan me.. het ligt echt aan het kind.. mijn zoon heeft dit totaal niet..... dus oordelen dat kind best weekend alleen kan zijn kan je niet doen... succes hopelijk kom je eruit
Maar het ging er niet enkel om dat ze geen nacht alleen mag blijven, ze mag ook niet alleen met de trein komen. Dat vind ik best beperkend als iemand 16 is. Je kan ze toch moeilijk eeuwig klein houden.En je kinderen zelfstandig leren zijn heeft niks te maken met ze niet belangrijk vinden zoals sommige blijkbaar denken...
beatje schreef:Maar het ging er niet enkel om dat ze geen nacht alleen mag blijven, ze mag ook niet alleen met de trein komen. Dat vind ik best beperkend als iemand 16 is. Je kan ze toch moeilijk eeuwig klein houden.En je kinderen zelfstandig leren zijn heeft niks te maken met ze niet belangrijk vinden zoals sommige blijkbaar denken...
Tiggs schreef:@ superpony, waar haal jij uit dat de vrouw-vrouw relatie een probleem is voor dochter? Ik vind dat nogal een vreemde aanname?
Ik snap overigens dat een kind op de eerste plaats komt, maar blijf het vreemd vinden dat een 16 jarige niet langer dan 3 uur alleen thuis mag zijn.
superpony schreef:Tiggs schreef:@ superpony, waar haal jij uit dat de vrouw-vrouw relatie een probleem is voor dochter? Ik vind dat nogal een vreemde aanname?
Ik snap overigens dat een kind op de eerste plaats komt, maar blijf het vreemd vinden dat een 16 jarige niet langer dan 3 uur alleen thuis mag zijn.
Omdat de wereld nog steeds verrot is en kinderen elkaar pesten. Je weet niet wat hierover tegen haar gezegd is en ik weet uit ervaring dat kinderen in sommige situaties niet alles tegen hun ouders zeggen. Kinderen hebben sterk de neiging om hun ouders te beschermen. ( niet ervaring door eigen kind, maar andere kinderen......)
Op latere leeftijd zoals de middelbare zijn ze soms ook nog steeds keihard tegen elkaar.
Het zal mij een worst wezen wie wat met wie doet. In mijn familie ook vrouw-vrouw relatie met kind, dus dat is prima. En het zal ook steeds makkelijker worden.
Gaat dus niet om wat ik vind, maar wat er gebeurt in onze samenleving en wat wel of niet wordt gezien bij een kind of dat effect heeft.
beatje schreef:Persoonlijk vind ik dat je gemakkelijk ,niet moet voeden.Heb er ook zo ene hier,ik kwam er pas achter toen iemand anders een opmerking er over maakte,die zei doe je dat er echt nog voor?Toen ben ik eens na gaan denken en zag ineens dat kindlief dat best wel kon ,maar uit luiigheid mama het liet doen :-D. Soms worden dingen ook een gewoonte waar je als ouder niet bij stilstaat.Bij mij liet de opmerking toen wel mijn ogen open gaan.
ikkedus schreef:Maar geloof mij maar dat dit hier niet het geval is. Ken haar door en door en heb van alles al aan de hand gehad. Ze is heel open en vrij makkelijk om te doorzien.
Daarnaast heeft moeder weer heel veel contact met moeders vriendinnen en ook goed contact op school ( waar ze het fantastisch doet btw). Dus daar hoef je je in dit geval geen zorgen om te maken.
Op latere leeftijd zoals de middelbare zijn ze soms ook nog steeds keihard tegen elkaar.
superpony schreef:ikkedus schreef:Maar geloof mij maar dat dit hier niet het geval is. Ken haar door en door en heb van alles al aan de hand gehad. Ze is heel open en vrij makkelijk om te doorzien.
Daarnaast heeft moeder weer heel veel contact met moeders vriendinnen en ook goed contact op school ( waar ze het fantastisch doet btw). Dus daar hoef je je in dit geval geen zorgen om te maken.
Ja, zei je ikke, maar ik werd aangevallen alsof ik er moeite mee heb en dat is niet het geval. Je moet alleen realistisch zijn wat er gebeurt onder kinderen en jongeren.