Ik verbaas me er een beetje over dat er meerdere mensen zijn die klagen over na-pijn (duh) maar niet een schema hebben om de pijnstillers in te nemen.
7 of 8 uur: 400 mg Ibuprofen
10.00 uur: 1.000 mg paracetamol
16.00 uur: 1.000 mg paracetamol
19/20 uur: 400 mg ibuprofen
22.00 uur: 1.000 mg paracetamol
04.00 uur: 1.000 mg paracetamol
(wekker hiervoor zetten, zodat je standaard op deze tijden je medicatie neemt, om een goede spiegel op te bouwen en de maximale werking te krijgen)
Als je dit goed doet, is de pijn zo goed mogelijk uit te houden.
En als dit niet werkt, ophoging vragen van een andere NSAID bij de arts.
Ooit dit gehoord van apotheker over tand/zenuwpijn:
Citaat:
Vaak krijg je als je boven de maximale dosering gaat niet een betere werking maar wel meer last van de bijwerkingen. Paar dagen 3x 500 mg. Naproxen kan wel maar te lang zou ik zeker niet aanraden omdat de bijwerkingen vaak dan alleen maar meer worden.
Als je het in principe niet redt op 4 x 1.000 mg. paracetamol en 2x 500 mg. naproxen betekend het dus dat je er iets bij moet hebben.
Pijnstilling wordt zo opgebouwd Paracetamol in maximale doses--> nog pijn NSAID erbij --> nog pijn opiaat-achtige pijnstiller erbij.
Als je klachten krijgt van Naproxen, gewoon overleg met arts ze kunnen ook een ander opiaat-achtig iets voorschrijven (Tramadol, Morfine, Palexia) Evt. als je wel tegen de Oxynorm kan, dan de arts om langwerkende Oxycodon vragen die werkt 12 uur dus constante spiegel.