Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ItsMe2 schreef:Is er iemand bekend met alleen de klacht “hoesten” en hooikoorts? Verder nauwelijks tot geen klachten. En dat is elk voorjaar hetzelfde.
Ik ben inmiddels al 2,5 week aan het hoesten. De ene dag erger dan de andere dag..
Nu vind ik het zelf niet erg genoeg om medicatie hier voor te nemen, maar toch zou ik graag iets willen proberen om het hoesten te verminderen. Ik heb dingen gelezen zoals kamillethee, lokale honing en vitamine C. Kunnen deze dingen echt verlichting bieden?
Zertab schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met tape?
VivianHesen schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit verwacht had dat ik er baat bij zou hebben. Ik heb écht al van alles geprobeerd.
- tabletten, neusspray, oogdruppels via huisarts (werkt tot nu toe het beste)
- Tabletten, neusspray, oogdruppels drogist (matig effect)
- bijenhoning van lokale imker (weinig-geen effect)
- hooikoorts laten afbidden (geen effect)
- immuniteitskuur (klachten zijn weer net zo erg terug)
- tapen (matig-goed effect)
Ik heb de afgelopen jaren meerdere keren op de huisartsenpost gezeten vanwege aparte hooikoorts(gerelateerde) klachten, waaronder een opzwellende keel.
Ik kan geen appels, kiwi's en kersen meer eten, omdat ik door de hooikoorts er op reageer.
Heb tot bloedens toe mijn huid open gekrabd door allergische reactie (van de hooikoorts)
En dan nog de bloedneuzen, niezen, dikke en tranende ogen en alle andere ellende er bij.
De enige manier dat ik het enigzins in bedwang kan houden is voor mij een combinatie van medicijnen en tapen.