Wat te drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 14:00

snuffie123 schreef:
Ja, maar dat "oh ff lekker een slokje ice tea tussendoor" denk je dan toch nog steeds. Dat gevoel is toch niet opeens weg? Maar als je dat dan denkt, dan ga je dus niet de ice tea halen maar het water

Nee want water vind ik niet lekker, dus daar ga ik niet extra voor naar achter lopen.. :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:06

Wow zie nu pas dat dit al blz 8 is in dit topic, maar ga ook niet alles opnieuw lezen en overtypen dus bij deze misschien niet meer nuttig maar toch nog mijn reactie :')

Ik ben met nierstenen in het ziekenhuis gekomen en heb sinds ik er terug uit ben geen druppel cola of ice tea meer gehad, en ik dronk het écht veel.
Ben uiteindelijk met alle prik dranken helemaal gestopt een hele tijd, nu drink ik af en toe een fanta als ik wat snelle suiker nodig heb.

Maar wat ik dus veel drink zijn inderdaad die aanmaaksiroopjes, en dan héél weinig want als dat te veel siroop is lust ik ze niet :+
Rivella, ice tea green inderdaad af en toe, in België hebben we Tönissteiner, die hebben de vruchtenkorf versie zonder prik. Dubbel fris, wicky, sisi,... Er is nog best veel zonder prik :) En ik drink ook veel meer water.

heb ook totaal geen behoefte meer aan cola, dat is echt een week of 2 'moeilijk' geweest maar daarna ging ik bijna over mijn nek bij de gedachte aan cola, BAH. En nog steeds, als ik er aan denk voel ik mijn kaken al tegen elkaar plakken en die zoete smaak brrrr, kippenvel. Idem voor ice tea, krijg het niet meer af.
Dus je bent redelijk snel 'afgekickt' vond ik zelf :')

Oh ik mocht ook geen zwarte thee varianten meer voor m'n nieren, dus ik drink veel witte en groene thee, die vind ik wel heel lekker!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:17

nine1987 schreef:
snuffie123 schreef:
Ja, maar dat "oh ff lekker een slokje ice tea tussendoor" denk je dan toch nog steeds. Dat gevoel is toch niet opeens weg? Maar als je dat dan denkt, dan ga je dus niet de ice tea halen maar het water

Nee want water vind ik niet lekker, dus daar ga ik niet extra voor naar achter lopen.. :)

Ahh ja dan smap ik hem. Maar imo is dat dan ook een stukje doorzettingsvermogen (wat moeilijk is natuurlijk!). En daar kan mijn eerdere tip dan weer goed bij helpen. Heb je die al gelezen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:24

Geen idee of het al genoemd is want ik heb niet alle 8 blz gelezen.
Maar een grote kan water maken en daar stukjes gesneden fruit in? Er zijn zelfs speciale bekers waar je dat in kan doen om mee te nemen (infuzers geloof ik dat dat heet). Je kan alles erin gooien; aardbei, citroen, kersen, komkommer, watermeloen evt met munt etc.

Fudge

Re: Wat te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:47

Volgens mij zit het probleem meer in de mindset waarom je drinkt (niet omdat het lekker is maar gewoon simpel dorst) en de hoeveelheden. Je hoeft namelijk écht geen 3 tot zelfs 5 liter per dag te drinken, dan zou het water mij ook de strot uit komen. Normaal is 1,5 - 2L per dag (dat is maar 3-4 flesjes hè, zelfs nog excl de thee etc.). Bij frequente blaasontstekingen kan ik me voorstellen dat je liever richting de 2,5 liter wil, maar als je overdag 2 flesjes drinkt heb je al 1 liter te pakken. Als je dan bijv sochtends en savonds thee drinkt (neem dan bv 2 koppen thee ipv 1) en bij het avond eten 1 of 2 glazen water dan ben je er al! Ik denk dat je het idee van 3 liter op je werk echt los moet laten..

Ik zou zeggen: geef jezelf een schop onder je kont. Stop met het kopen van al die pakken drinken, stop dat geld in een spaarpotje, drink water en thee en koop aan het eind vd maand wat leuks voor jezelf van het gespaarde geld, zo heb je meteen een extra motivatie en hopelijk wordt water dan een gewenning.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:53

Shaggy09 schreef:
Deni11 schreef:
Drink daarnaast alleen als je echt dorst hebt en niet in ‘zin om iets lekkers te drinken’ anders wordt je ice tea straks nog drank en wordt je alcholist: ja beetje ver gezocht maar u got my point denk ik :) en daarnaast: je eet toch ook niet alleen maar wat je lekker vind? Dat zou betekenen dat ik de hele dag pizza eet. Vind ik echter niet gezond dus eet gevarieerd. Zorg goed voor jezelf en ga asjeblieft over op water en thee :)

_O-
Genoeg mensen vinden gezond eten en water wel lekker.

Maar dat is ook een kwestie van gewenning. Ik nam vroeger na een werkdag limonade en zoete dingen. Maar op het moment dat ik mij besefte dat er meer was en er mee gestopt ben, kwam ik er achter hoeveel leuke lekker gezondere alternatieve er zijn.

Zo zou ik vroeger ook altijd voor frisdrank zijn gegaan, maar ga ik nu toch echt liever voor een thee of watertje!
Het is puur gewenning en getting used to things.

TS dat je het nu al in ziet dat zoveel frisdrank niet goed is, is al een stap in de goede richting. En inderdaad een hele goede hierboven: begin desnoods in week 1 per glas icetea 1 glas water, maak het dan in week 2 per 1/2 glas icetea 1 glas water en zo minderen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 15:10

Toch zijn er ook mensen die nooit aan het drinken van water wennen. Heb het maanden geprobeerd maar krijg het echt niet weg. :n

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:21

nine1987 schreef:
[img]m/MQGpzL.jpg[]
[img]m/MlAXeU.jpg[/i]

Ik heb nu deze.. Beter te hachelen dat gewoon water..

Ik ben gisteren niet verder gekomen dan twee kleine flesjes.. :')

Een hele vooruitgang TS!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:54

casperzazoe schreef:
Vanaf hoeveel calorieën per 100ml heb je een hoge / middel / lage hoeveelheid? Wil in de supermarkt niet bij elk pak op de achterkant kijken als ik iets nieuws en meer gezond wil halen

Weet iemand hier nog een antwoord op? Online gezocht maar krijg niet echt een antwoord gevonden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:09

casperzazoe schreef:
casperzazoe schreef:
Vanaf hoeveel calorieën per 100ml heb je een hoge / middel / lage hoeveelheid? Wil in de supermarkt niet bij elk pak op de achterkant kijken als ik iets nieuws en meer gezond wil halen

Weet iemand hier nog een antwoord op? Online gezocht maar krijg niet echt een antwoord gevonden.

Ik kan je geen concreet antwoord geven maar bij onze Plus staat er bij ieder product op de dranken afdeling aangegeven of het een hoog/gemiddeld/laag calorie gehalte heeft. Wellicht bij een Plus bij jou in de buurt ook? Ik kijk daar wel vaker naar en ben erg verrast, dranken die zo 'healthy' lijken en meer calorieën hebben dan iets wat juist ongezond lijkt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:12

Ah, wist dat er een supermarkt was die aan het aangaf! Plus hebben wij helaas niet in de buurt.
Ja daarom, is soms toch anders dan dat het doet lijken en die bordjes erbij werken toch wel :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:26

casperzazoe schreef:
casperzazoe schreef:

Bij de AH hier in het dorp staat niet het kcal gehalte, maar wel het suikergehalte. Naast de productkaartjes staat dan een rode, oranje of gele streep. Rood is veel suiker, oranje is middelmatige suiker en geel is weinig tot geen suiker.

Ik ben nu vanaf 6 maart de frisdrank en koffie sterk aan het minderen. Frisdrank bijna niet meer (alleen gisteravond 1 glas) en maximaal 1 kop koffie per dag. Ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn, en soms had ik best een moeilijk momentje. Maar tot nu toe gaat dat goed :). Koffie minderen valt mij zwaarder dan de frisdrank laten staan.

Even ontopic: TS: ik denk dat je met het pak dat je nu gekocht hebt, al een stap in de goede richting zet! Wie weet kan je over een tijdje een volgende stap zetten :).
Verder zijn er al goede tips gegeven.