Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

estja

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:22

Ik werd nu wel nieuwsgierig naar shampoobars.nl en ben eens gaan kijken op hun website. Inderdaad als je er op let valt op dat er nergens met een woord over het productieproces gerept wordt. Wel over minder plastic enzo.

Tsja, het zou niet de eerste zijn die handig inspeelt op de vraag naar minder plastic / duurzamer leven.

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:31

corine1981 schreef:
Iemand ervaring met werfzeep?
Zitten in Utrecht en klinkt wel goed.

Ik gebruik alleen nog maar zeep van hun, zit nu aan mijn 2e blok haarzeep en heb beide varianten gehad (de gewone en kruidenversie) en mijn haar ziet er veel gezonder uit dan als ik gewone shampoo gebruik. Ik spoel het wel altijd na met appelazijn aangelengd met water

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:16

Ik weet dat er in Limburg een kleinere verkoper is die purc shampoobars verkoopt. Die komen zeker van ali, als je dat merk googled kom je er heel snel op uit. Ook zij reppen met geen woord over de herkomst. Wel is de prijs vele malen hoger.

Ik heb er overigens niet zoveel moeite mee. Er zijn maar weinig verkopers die een eigen fabriek hebben in deze tijd!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:44

troi schreef:
Ik heb er overigens niet zoveel moeite mee. Er zijn maar weinig verkopers die een eigen fabriek hebben in deze tijd!

Daar heb je helemaal gelijk in en daar heb ik ook helemaal geen issues mee :) Alleen als Ali zegt '100% organic' dan durf ik er eigenlijk niet vanuit te gaan dat dat ook zo is. Bij een product wat hier in de EU of in de VS is gemaakt durf ik dat wel. De regulering en controle is in China gewoon heel anders dan hier.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:17

Zo, werfzeep in huis gehaald. Moet nog even wachten op de kruiden shampoo voor lang haar, maar kids en manlief kunnen vast met de andere shampoo en zeep wassen.

Ik had vanmorgen (dag 3) overigens nog helemaal niet het gevoel dat mijn haar gewassen moest worden, het ondergaat dus wel degelijk een verandering.
Wel is het aan de droge kant dus daar appelazijn voor gehaald.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:36

Wat een interessant topic! Ik kom ook even volgen.
Ik ben niet super pro-milieu of vegan oid, maar als kijk naar hoeveel shampoo flessen er per jaar bij mij doorheen gaan denk ik dat zo'n shampoo bar wel nuttig is.

Ik heb van mezelf heel droog/pluizig haar, wat een beetje gevoelig is voor Roos. Ik was gemiddeld 2x per week mijn haar, als ik het vaker doe wordt het extreem droog en pluizig en ook heel stug.

Ik ben een beetje bang dat mijn haar heel droog zal worden van die shampoo bars.

Gebruiken jullie naast de shampoo bars ook nog conditioner en haarmaskers? Want ik gebruik nu dus een beetje shampoo, en daarnaast heeft veel conditioner en haarmaskers.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:31

Check de tips hier. Ik heb vandaag appelazijn gehaald om mee na te spoelen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 04:46

Vandaag voor de 2e keer mijn haar gewassen met een shampoo bar van Ali.
Ik ervaar hetzelfde als vele van jullie, als het nog nat is voelt het stroef en touwachtig en als het droog is, is het lekker zacht.
Wat me ook opviel was dat er veel minder losse haren uit kwamen tijdens het wassen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:52

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:02

Ik kan niet meer editten, maar vanmorgen mijn haar nagespoeld met appelazijn en gelijk een verschil.

Het stinkt alleen verschrikkelijk (droog niet), dus mijn vraag aan jullie: weet iemand waar je goede etherische oliën kunt vinden?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:05

Je kunt ook gewone (natuur)azijn gebruiken. Meng je het ook met water? Ik houd zelf een verhouding van 1:10 aan (azijn:water), maar dat is even uitproberen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:15

_Christina schreef:
Je kunt ook gewone (natuur)azijn gebruiken. Meng je het ook met water? Ik houd zelf een verhouding van 1:10 aan (azijn:water), maar dat is even uitproberen.

Appelazijn schijnt een nog betere werking te hebben. Ik mix het inderdaad met water maar dat spul is zo mega sterk qua geur :r

Droog ruik je het echt niet maar wat reukcomfort onder de douche is niet verkeerd :x

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:47

En daarom gebruik ik gewoon (natuur)azijn :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:23

_Christina schreef:
En daarom gebruik ik gewoon (natuur)azijn :')

Ik begreep dat er in appelazijn nog meer goede stoffen zouden zitten, maar allicht dat ik na deze fles gewone azijn koop :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:51

Ik heb maandag voor het eerst een shampoobar gebruikt met natuurlijke ingredienten. Mijn haar was daarna eigenlijk vrij mooi..alleen het duurde maar een dag en toen was het alweer vet. Is dat normaal?

Als ik het naspoel met appelazijn dan word het wel minder snel vet en krijgt het een superglans maar wel heel futloos.

Was het normaal met sulfaatvrije shampoo, maar zoek nog een beetje naar de goede formule met het liefst zo min mogelijk wassen en zo lang mogelijk goed in model zittend haar.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:54

Elisa2 schreef:
Ik heb maandag voor het eerst een shampoobar gebruikt met natuurlijke ingredienten. Mijn haar was daarna eigenlijk vrij mooi..alleen het duurde maar een dag en toen was het alweer vet. Is dat normaal?

Als ik het naspoel met appelazijn dan word het wel minder snel vet en krijgt het een superglans maar wel heel futloos.

Was het normaal met sulfaatvrije shampoo, maar zoek nog een beetje naar de goede formule met het liefst zo min mogelijk wassen en zo lang mogelijk goed in model zittend haar.

Bij mij wel, maar dat is per persoon verschillend. Daarom wissel ik af met een sulfaat vrije shampoo ( maria Nila ) en haarzeep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:44

Ik heb zojuis bij de Lush m'n eerste shampoobar gekocht! :) De Godiva. :j Ben zeer benieuwd.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:45

ik ben echt fan van "Honey.. I washed my hair" van lush, die ruikt zo lekker

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:50

Maar die van Lush bevatten wel SLS toch ?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:52

ik heb daar eigenlijk nooit op gelet

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:54

Maris schreef:
Maar die van Lush bevatten wel SLS toch ?

Ja klopt.
Ik gebruik ze nu ongeveer een half jaar en ben er zeer tevreden over. Mn haar wordt er wel erg droog van. Probeer nu om de dag te wassen, kijken of het daar wat minder droog van wordt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:55

Even gegoogled :
Ingrediëntenlijst
Natrium Lauryl Sulfaat,
Honingraat ,
Fairly Traded Honey (Mel),
Parfum,
Zoete Wilde Sinaasappelolie,
Bergamotolie (Citrus aurantium bergamia),
Water (Aqua),
*Limonene,
*Linalool,
Cinnamal Alcohol,
Citronellol,
Butylphenyl Methylpropional

Geen SLS dus, maar wel natrium lauryl sulfaat en nog een paar chemische stoffen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:04

Maris schreef:
Even gegoogled :
Ingrediëntenlijst
Natrium Lauryl Sulfaat,
Honingraat ,
Fairly Traded Honey (Mel),
Parfum,
Zoete Wilde Sinaasappelolie,
Bergamotolie (Citrus aurantium bergamia),
Water (Aqua),
*Limonene,
*Linalool,
Cinnamal Alcohol,
Citronellol,
Butylphenyl Methylpropional

Geen SLS dus, maar wel natrium lauryl sulfaat en nog een paar chemische stoffen.

Natrium Lauryl sulfaat ís SLS. :+
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 27-03-19 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:05

Ik gebruik de werfzeep.
Heel tevreden van, ondanks dat ik lang haar heb.
Naspoelen met appelazijn gemengd met water, lavendel etherische olie, appelsien etherische olie en een paar druppels Duindoornolie. Ik maak de conditioner per liter klaar in een olieflesje (zo een met een ijzeren teut, gemakkelijk om te gebruiken! En geen azijn reuk meer :p

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:43

Ik heb maandagavond mijn haar met de brandnetel&rozemarijn haarzeep van helemaalshea gewassen. Onder de douche voelt het idd vreemd aan. Heel stug en soort plakkerig :+ Vrij snel mijn haar geborsteld en dat ging verassend makkelijk. Tijdens het drogen voelde het al goed aan en uiteindelijk helemaal droog zat het heel goed. Ik kreeg zelf wat meer slag *D en het ruikt erg lekker. Ik heb normaal 3 dagen mooi haar en de 4e dag wordt het iets vetter. Vooralsnog lijk ik dat nu ook te gaan redden. Doel is natuurlijk een dagje langer mooi haar :Y)