16-personalities-test, wat zien we op bokt? (MBTI-test)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is jouw type?

ISFJ (13,8%) (Defender)
130 (12%)
ESFJ (12,3%) (Consul)
60 (5%)
ISTJ (11,6%) (Logistician)
37 (3%)
ISFP (8,8%) (Adventurer)
82 (7%)
ESTJ (8,7%) (Executive)
33 (3%)
ESFP (8,5%) (Entertainer)
51 (4%)
ENFP (8,1%) (Campaigner)
105 (10%)
ISTP (5,4%) (Virtuoso)
22 (2%)
INFP (4,4% ) (Mediator)
185 (17%)
ESTP (4,3%) (Entrepreneur)
18 (1%)
INTP (3,3%) (Logician)
38 (3%)
ENTP (3,2%) (Debater)
36 (3%)
ENFJ (2,5%) (Protagonist)
46 (4%)
INTJ (2,1%) (Architect)
35 (3%)
ENTJ (1,8%) (Commander)
19 (1%)
INFJ (1,5%) (Advocate)
132 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1029

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:09

lifaya schreef:
Ik ben een mediator, (INFP-T)
Komt wel gedeeltelijk overeen. Ben vrij onzeker, dromerig en probeer iedereen te helpen. Wel kan ik ook ontzettend hard zijn en een uitgesproken mening hebben :+ beetje tegenstrijdig soms

Dat herken ik ook wel als INFP-t persoon.

Anoniem

Re: 16-personalities-test, wat zien we op bokt? (MBTI-test)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:13

Advocate, met 93% introvert :Y)

'The Advocate personality type is very rare, making up less than one percent of the population', nou Bokt is dus geen goede afspiegeling van de wereldpopulatie...

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:39

Ik was 96% extravert en maar 4% introvert :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:55

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:15

Ik ben 96% introvert. Dat klopt zeker. Vind het alleen zo maf dat er nu avonturier uit komt. Heb hem nog 3 keer opnieuw gedaan. Blijkbaar kun je dus op details zeker wel veranderen als persoon. Grappig.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:57

belle_boef schreef:
lifaya schreef:
Komt wel gedeeltelijk overeen. Ben vrij onzeker, dromerig en probeer iedereen te helpen. Wel kan ik ook ontzettend hard zijn en een uitgesproken mening hebben :+ beetje tegenstrijdig soms

Dat herken ik ook wel als INFP-t persoon.

Ik herken dit ook, maar dan in mijn vriend die ook INFP is. Heeft een hele sterke, uitgesproken mening maar is wel heel dromerig en ambitieus. En een stuk meer improvisant dan ik ben. En zijn uitgesproken mening weet hij wel op een nuttige en respectvolle manier aan de man te brengen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:05

Ik heb hem ook gedaan. Ik vond het alleen wel lastig om te bepalen of ik nou moest antwoorden puur naar hoe ik zelf in elkaar zit, dus zonder de invloed die andere mensen op mij hebben; of dat ik meer moest bepalen hoe ik zaken zou aanpakken in relatie tot wat sociaal geaccepteerd/gewenst is in die situatie. Zo zou ik dingen soms graag puur logisch doen, maar ik wéét dat je dan mensen kunt kwetsen, dus dat doe ik niet. Maar dat zou wel mijn 'go-to' strategie zijn als het geen vervelende consequenties voor anderen zou hebben. Maar misschien moet ik hem dan gewoon twee keer doen..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 20:26

Ahh, ik had vroeger precies hetzelfde, maar scoorde desondanks toch hetzelfde (al had het toen te maken met onzekerheid, niet zo zeer het kwetsen van mensen). Mijn moraal is nogal sterk, ik denk dat dat het verschil heeft gemaakt (en dus de scores heeft behouden). Wat was jouw uitslag?

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:37

Bij mij kwam er defender isfj-t uit. Ik kende het nog niet, heel interessant om te lezen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:54

Advocate, INFJ-T: 58% introvert, 53% intuitive, 65% feeling, 75% judging en 65% turbulent.
Ik kan me wel in de uitkomst vinden, de afgelopen jaren heb ik geleerd meer naar mijn gevoel te luisteren, waardoor het percentage feeling is gestegen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:06

De termen introvert en extrovert betekenen niet helemaal hetzelfde als wat we er normaalgesproken onder verstaan. Het gaat erom hoe jij jezelf weer mentaal/energetisch oplaadt.

Daarbij gaat het vooral over je voorkeursgedrag, (wat je sneller onder stress e.d. vertoont). Het betekent niet dat jij het andere gedrag niet kunt leren of toepassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:11

Ik ben een COMMANDER (ENTJ-T)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:12

Ik ben de perfectionist haha! :)

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:21

lifaya schreef:

Haha ik ben ook een mediator en ik ben een beetje hetzelfde. Ook vrij onzeker, dromerig en wil iedereen helpen. Ik kan inderdaad ook wel hard zijn en heb ook een uitgesproken mening. :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:28

Ik ben de Entertainer. Ik heb mijn momenten, maar nee. :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:37

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:31

Xyris schreef:
Ahh, ik had vroeger precies hetzelfde, maar scoorde desondanks toch hetzelfde (al had het toen te maken met onzekerheid, niet zo zeer het kwetsen van mensen). Mijn moraal is nogal sterk, ik denk dat dat het verschil heeft gemaakt (en dus de scores heeft behouden). Wat was jouw uitslag?

Hmm het lijkt dan wel alsof er ergens een compensatie daarvoor zit ingebouwd. Geen idee hoe hoor...

Mijn uitslag was ISTP-A Virtuoso. Komt me (bijna) allemaal zeer bekend voor :j

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:56

ENFJ hier, al jaren... Voorheen eerder neiging naar ENTP :o vooral dat stukje "Devils advocate" uit de ENTP herken ik nog steeds wel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:11

Ha leuke test inderdaad, de afgelopen 10 jaar deze test 5 keer gedaan, om de 2 jaar. Eerste 4 keer was ik steeds INFP (mediator) en de laatste keer ENFP (campaigner). Dit klopt echt als een bus, de laatste 2 jaar wat meer extrovert geworden, de rest blijft vrijwel gelijk :)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:39

net de test gedaan omdat ik het topic zag. ben altijd wel geïnteresseerd in dit soort dingen omdat het je toch een kijkje in je eigen brein geeft. (met een dikke korrel zout dan wel.)

volgens deze test ben ik 'LOGICIAN PERSONALITY (INTP, -A/-T)' wat dan blijkbaar maar 3% heeft.

leuk, ga ik me nog vreemder voelen :+
in grote lijnen zie ik zeker mezelf er wel in terug; het 'op jezelf' zijn, helemaal wegdromen in gedachten én moeite hebben met 'onbekende'/sociale uitjes. én het over-denken, zelfs tijdens zo'n intuïtieve test gaat dat door :+

maar ik zie mezelf echt niet in de carrières die deze test 'geschikt' vindt. dat zou dan iets met logica/cijfers zijn.. laat ik daar nou juist héél slecht in zijn.
en ondanks mijn sociale 'onhandigheid' zoals ze het hier noemen, werk ik in een winkel met veel klantcontact. heerlijk, kan daar echt mn ei in kwijt, maar wel ook nu met de test nog eens de realisatie dat hoe goed ik mezelf ook open stel en hoe 'tof' ik mezelf dan vind, ik ben bekaf en moet na mijn 40u werken echt even bijkomen.

ga de uitslag even naar mezelf mailen om later eens wat uitgebreider te lezen maar vind dit qua omschrijving best een goede test!

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:54

Waar staan de letters voor? I en E vermoed in introvert en extravert, maar ik ben ISJF (en de beschrijving klopt hoor, daarvan) maar waar staan de s en de j en de f voor?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:55

Ik heb de test een tijdje geleden gedaan en vond het wel goed overeenkomen met mij als persoon.

Dit was mijn uitslag

ISFJ-T, The Defender
89% Introverted
53% Observant
72% Feeling
79% Judging
81% Turbulent

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:02

Afbeelding
Afbeelding

What else is new...

Mijn valkuil is dat ik mensen snel voor het hoofd stoot. Te ad rem ben, en overkom als een betweter.

Terwijl ik een snelle denker ben, die gewoon nieuwgierig is. En mijn allergie is dus snel iemand die er wat langer over doet tor dezelfde conclusie te komen.

Mijn paard is net zo <<)

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:28

Hier ook een Debater. Ik kende deze nog niet, wel insights profiel, daar kwam altijd Rood met veel Blauw uit. Herkenbaar

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 01:23

Rije schreef:
Ik heb hem ook gedaan. Ik vond het alleen wel lastig om te bepalen of ik nou moest antwoorden puur naar hoe ik zelf in elkaar zit, dus zonder de invloed die andere mensen op mij hebben; of dat ik meer moest bepalen hoe ik zaken zou aanpakken in relatie tot wat sociaal geaccepteerd/gewenst is in die situatie. Zo zou ik dingen soms graag puur logisch doen, maar ik wéét dat je dan mensen kunt kwetsen, dus dat doe ik niet. Maar dat zou wel mijn 'go-to' strategie zijn als het geen vervelende consequenties voor anderen zou hebben. Maar misschien moet ik hem dan gewoon twee keer doen..

Idem. Ik vind het eigenlijk helemaal geen goede test. Veel vragen zijn afhankelijk van situatie tot situatie. Er is ook best nog wel veel kritiek gegeven op die test, en terecht in mijn ogen. (Om te beginnen, hebben de moeder en de dochter die deze test gemaakt hebben geen diploma in de psychologie of een of andere gelijkaardige studie. Ze hebben het puur gebaseerd op Carl Jung, die niet altijd geliefd was door academische psychologen. https://www.psychologytoday.com/us/blog ... eaningless )

Zoals de vraag bijvoorbeeld "Most of the time, I feel anxious in stressful situations"
I mean... Er zijn stressvolle situaties waarin ik niks voel en echt enorm kalm kan zijn. Maar ik heb wel angst bij kleine onbenullige dingen (zoals toen ik mijn brood uit de snijmachine haalde en nog in het kartonnen zakje moest schuiven, toen kwam er een man achter mij staan en ik voelde de paniek al opkomen. :+ )
En vele andere vragen zijn gewoon te precies gesteld en indicatief, ze gaan al een bepaalde richting uit.

Persoonlijk vind ik de Enneagram test heel erg goed. Al focussen ze daar heel fel op één aspect van je persoonlijkheid. Maar voor mij klopte deze beschrijven echt 100% in tegenstelling tot de MBTI test. Ik vind de vragen ook veel duidelijker en relevanter.