Jeetje je hele topic gelezen en ik ben sprakeloos. Hoeveel pijn en verdriet kan een mens toebedeeld krijgen. Ik vind het allemaal heel erg en nu is ook nog je vriend overleden. Ik begrijp je besluit en ik wil je eigenlijk alleen maar virtueel vastpakken en je een knuffel geven.
leestmee
Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-23 18:19
MarjanB schreef:
Ik lees nu je verhaal, enorm heftig. Heel veel sterkte de komende tijd
En wellicht een stomme vraag maar zijn er nog dingen die je wil zien of doen?
Stomme vragen bestaan niet.
Het enige wat ik nog wil is de boel goed afronden en regelen. Verder is er niets wat ik wil doen of zien.
Ik vind het vreselijk dat je helemaal geen plezier meer aan het leven kan beleven, maar aan de andere kant begrijp ik je beslissing helemaal. Ik hoop dat je alle medewerking krijgt om het uit te kunnen voeren, en je geen heel gevecht met allerlei instanties hoeft aan te gaan.
Wat een verdrietige update. Ik vind het zo naar om te lezen dat voor jou het leven klaar is, wat heb je veel te verduren gehad.
Heel veel kracht de komende tijd, ik wens je fijne begeleiding toe en een mooi/rustig afscheid van jouw leven. Al klinkt het stoppen met eten en drinken heel barbaars, ik hoop dat dit op een andere manier voor je gedaan kan worden.
lovelucydan
Geplaatst: 30-07-23 00:11
leestmee schreef:
Dank jullie wel.
Tsja wat moet je zeggen die aan de voet staat van zijn laatste reis...
Sterkte en succes. Ik hoop dat je de rust zult vinden. Jij bedankt..... Fijn Dat je nog een update stuurt
Mando
Geplaatst: 30-07-23 19:12
Wat een verdrietige update van je. Ik weet niet wat ik moet zeggen, wat zeg je tegen iemand die dood wil.
Ik snap dat er nu geen lichtpuntje meer in je leven is.
Ik vind het een heftige beslissing die je heb gemaakt maar ik snap het wel.
Ik wil je heel veel kracht toewensen en ik hoop dat je rust kan vinden.
Ach, ik moest van de week toevallig nog aan je denken. Wat een afschuwelijk verlies, heel veel sterkte. En wat een moeilijke beslissing. Ook met dit traject wens ik je veel kracht toe.
Jet
Geplaatst: 30-07-23 22:29
Ook ik leef met je mee en hoop voor je dat dit laatste traject voor jou goed verloopt .
Wel hoop ik dat we nog te horen krijgen dat je je rust hebt gevonden en eventueel welke bokker je was... Dat klinkt misschien heel rot, maar voor ons denk ik dat dat fijner afsluit. Ik heb er geen idee van waar je woont, maar bij ieder die jonger is dan ik waar ik een overlijdensadvertentie van zie die een zelf gekozen overlijden doet vermoeden denk ik nu: was dat leestmee?
Heel veel sterkte met de laatste loodjes ( loden)!!!
Ook je andere topic heb ik gelezen, die ben ik nu opnieuw aan het lezen. Ik vind het heel erg wat je allemaal is overkomen. En ik heb begrip voor je beslissing. Ook vind ik het erg moedig van je. Veel sterkte, ik hoop ook op een andere manier dan stoppen met eten en drinken.
leestmee
Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-23 17:42
Allereerst wederom dank jullie wel.
Mijn huisarts is bij me geweest vanmiddag. Hij wil eerst een week bedenktijd voor mij, hij zegt dan weet ik zeker dat het echt is wat je wilt. Daar heb ik begrip voor.
Daarnaast als ik volgende week mijn 2e gesprek met hem heb ( hij komt weer langs) en ik blijf bij mijn beslissing gaat hij mij helpen.
Dan word het dus stoppen met eten en drinken. Eten doe ik eigenlijk al een week niet meer. Ik moet deze week nog wel mijn medicijnen blijven slikken. Maar dan word er dus volgende week ook een plan van aanpak gemaakt. Juist omdat ik medicijnen gebruik waar ik dan ook mee ga stoppen. En daar moet begeleiding bij. Ook vertelde hij dat wanneer het eind teveel klachten geeft die niet beheersbaar zijn er oplossingen zijn
Dus al met al goed gesprek gehad en ook fijn dat hij wil helpen.
Wat fijn dat je huisarts open staat voor jouw besluit. Veel kracht gewenst.
YvonneV
Geplaatst: 31-07-23 20:12
Jet
Geplaatst: 31-07-23 21:29
Wat goed dat jouw huisarts er zo voor open staat en ik hoop voor je dat het allemaal goed verloopt en dat het niet lang gaat duren, geen lijdensweg voor je wordt. Succes en sterkte voor deze week in elk geval!
Ik heb je topic ook helemaal gelezen en kan jouw beslissing heel goed begrijpen. Ik ben zelf ook chronisch ziek met een progressief verloop, dus ik snap je keuze. Fijn dat je huisarts hier aan mee wil werken, ik hoop voor je dat het gaat zoals jij wil. Je klinkt erg berustend en vastberaden in je berichten. Heel veel sterkte met alles!
TS wat een verdriet om jouw partner! Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen toen je weer postte, maar wil je toch een virtuele knuffel sturen. Wat fijn dat je huisarts je wens snapt en met jou meedenkt, heel veel sterkte!
Allereerst dank jullie wel. De paar mensen in mijn omgeving op de hoogte gesteld wat tot nu toe de plannen zijn. Heleboel al op papier gezet maar nog niet helemaal klaar. Als ik er niet meer ben dat heb ik op papier. Alvast wat spullen verdeeld. Dat soort dingen.
Ik merk wel dat drinken nu ook minder goed lukt. Word er wat misselijk van maar het is te houden.
Fysiek slapper maar dat was te verwachten.
Ook geregeld dat de bank er uiterlijk deze week uitgaat zodat er een bed kan komen te staan. Dat gaat wel al vrij snel moeten denk ik.
Alles van mijn vriend is nu klaar. Laatste dingen nog in laten pakken en dan nou ja..... dan is mijn doel behaald.
Lieve TS, ik hoop voor jou dat alles de komende tijd nog mag gaan zoals jij het wenst. Fijn dat de huisarts met je meedenkt. Heel veel sterkte gewenst voor jou en je naasten om deze fase samen in te richten en te doorlopen.