Simpel opstaan, leven veranderd - 5,5 jaar verder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:16

Danseresje schreef:
karuna schreef:
Mmmm is er al eens gedacht aan post traumatische dystrofie, heet tegenwoordig anders. Maar tintelvoet, pijn die heftig is enz. Heb je ook verkleuring in voet zitten?

Maar doe je niet teveel?

je bedoelt crps karuna? Chronisch regionaal pijn syndroom?

Dat is het ja :j

4,5 week is ook best kort en echt rust neem je ook niet :+ stapje terug in belasting misschien verstandig en dat langer dan een dag volhouden ook dan :')

wendy1987

Re: Simpel opstaan, leven veranderd - 5,5 jaar verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:29

Ja misschien ook wel.. Maar mijn baas laat me niet 6 weken thuis zitten. Ja heel misschien onbetaald. Dat gaat m niet worden. Paard doe ik al veel minder dan normaal omdat dat gewoon niet gaat idd en ik dan maar weer op bank lig.

Als ik gewerkt heb. Waar ik al minder doe dan normaal en collega's waar mogelijk dingen laat doen. Lig ik in avond om 9uur in mijn bed en daarvoor met been omhoog. Normaal doe ik t paard nog dan.

In de weekenden doe ik t paard en daarmee is t ook gedaan eigenlijk. Meer lukt ook niet.
Vandaag idd dagje dierentuin. Dacht dat lukt wel. Ging aan t begin ook prima. En dan ineens, echt ineens tijdens t lopen slaat die vast en is t klaar.. en dan maakt t niet uit of ik ga zitten omhoog of wat dan ook. Dan is t gewoon klaar en zit ik tot ik een keer in slaap val met een drama enkel.

Ik had altijd wel last van voeten na zo'n dag. Iedereen. Maar normaal deed ik m omhoog en ging t wel weer. Nu dus niet. Hij gaat nu alleen maar meer zeuren als ik stil zit. Maar bewegen is ook niet chill..

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:34

Ik heb het zelf duidelijk nagevraagd bij de arts en die gaf aan dat ik na een week gewoon weer volledig mocht belasten dus ook sporten e.d.

In de praktijk bleek dit toch wat lastiger. Ik ben nu ruim twee maanden verder en kan nu echt weer alles. Dat heeft wel even geduurd hoor.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:49

wendy1987 schreef:
J

Vorige keer had ik wel zenuwen die vervelend deden en misschien is dat nu weer. T jeukt. Ik krab. En daarna weer pijn. Maar ook jeuk. Hey of er 50 muggen bulten zitten.
En als ik dan beweeg doet t weer zeer.

Herkenbaar hoor. Ik heb dat ook nog steeds. Niet meer elke dag zoals toen, maar na vermoeiende dagen komt dat gewoon terug.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 11:53

Ook ik mocht eigenlijk zodra de verdoving eruit was alles weer. Duidelijk gevraagd. Houd nog heel veel rust en heel veel been omhoog, zeker voor mijn doen. Over 2 weken controle in het zh, benieuwd wat die zeggen. Wrs gewoon dat het nou eenmaal hoort en erbij hoort en mijn gewricht gewoon niet beter wordt... :roll:

Ja na vermoeide dagen had ik altijd wel last. Dag door de dierentuin lopen gaf altijd wel iets last, maar vooral stijver, niet zo pijnlijk als afgelopen zondag... Ben heel benieuwd wat de fysio morgen zegt. Zal eens kijken wat die er verder van vind. Kan ook niet mijn benen over elkaar leggen nog steeds. Kuit te pijnlijk..

Afgelopen 2 dagen iig om 8uur al in bed :Y) Was gewoon kapot en heb ook echt 10uur aan 1 stuk geslapen.. Vergt zoveel energie allemaal..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 11:49

Fysio was ziek... Volgende week woensdag nu pas weer. Balen, maar niets aan te doen. Rustig aan en stap even niet op t paard nu. Gewoon teveel last en poowny is te slim en pakt me daarop. Dat moet ze niet zichzelf gaan aanleren... :Y)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:22

Ben je inmiddels bij de Fysio geweest Wendy?
Moet toegeven dat mijn littekens enorm traag herstellen. Veel minder snel dan de eerste keer.
Ze zijn vaak ook nog rood, geïrriteerd.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 22:32

Ja vorige week geweest. Ze weet ook niet goed waarom ik zo'n last heb.
Vorige week een hectische week gehad. Vrijdag op zaterdag nacht bijna een uur huilend op de bank gezeten van de pijn in mijn kuit. Zodra ik iets teveel doe betaal ik daar in rust de prijs voor. Maar ik merk dus pas dat ik teveel doe als t al te laat is. Drama..
Paardrijden doe ik minder. Zaterdag niet kunnen rijden want last van kuit.
Zondag wel weer. Geen last van enkel toen.
Nu na 2 dagen werk wel weer meer last van enkel. Wond gaat eindelijk beter gelukkig!
Morgen ochtend controle afspraak in t ziekenhuis. Ben benieuwd.

Heb er namelijk echt méér last van dan voor de ok. En er werd gezegd t word wrs niet beter. Maar dat t nu zoveel slechter is vind ik nou niet echt fijn.

Lig meestal rond 9uur op bed. T vreet gewoon energie..

Mijn litteken is ook nog echt wel lelijk. Zal morgen weer eens foto plaatsen. T zit inmiddels wel bijna dicht. Dat dan wel weer haha.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:33

Fijn dat ze in ieder geval bijna dicht zijn. Dat is dan nog snel gegaan.
Vind het zo raar dat je zoveel last hebt van je kuit, dat zijn dan dus echt je spieren?
Heb je wel eens gedacht aan dry-needling? Dat kan een hoop verlichting geven.

Moet toegeven dat ik zelf helemaal geen last heb gehad van mijn spieren.
Mijn kuit was natuurlijk wel een heel stuk dunner geworden maar dat is inmiddels (ook door veel sporten) weer hersteld.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 09:14

Ja dat zit in mijn hoofd. Ff in de gaten houden wat de arts nu zegt zo.

Maar t is mijn achillespees die vooral zeer doet. Continu. Altijd al wel. Alleen nu trekt dat echt door mijn kuit in.

Ooit is er eens paard op mijn kuit gaan staan en nu voelt t precies zo weer. Alsof er giga blokkade zit ergens.

Het is wel heel raar om na 6 jaar eindelijk tegen de buitenkant van mijn enkel minder pijn te voelen. Nu de wond iets rustiger is merk ik dat die scherpe pijn echt weg is. Nu de rest van enkel weer rustig en minder pijnlijk. Dan is t doel behaald.

Nu nog niet want echt wel teveel last naar mijn zin.

Maar eigenlijk weet ik al wat de arts gaat zeggen zo.
Je wist dat t niet beter werd en t heeft tijd nodig. :roll:

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 11:48

Arts vond t toch niet zo fijn dat mijn kuit zo vervelend deed. Heb vandaag ook slechte dag en mijn complete enkel doet pijn dus kwam al strompelend binnen :+ ze zei meteen. Gaat nog niet zo lekker?
Ik alles uitgelegd. Pijn aan enkel. Pijn aan kuit.

Ik zit nu te wachten bij gipskamer. Ik krijg een spalk voor de nacht die rustig aan mijn kuit oprekt gedurende de nacht zodat opstarten wat minder problemen geeft.
Schijnt niet zo lekker te slapen maar ach. Ik slaap ook niet als t pijn doet..

Over 4-6 weken controle bij de sport arts. Dus niet meer de chirurg. Zij gaat dan kijken wat t effect van fysio en spalk is geweest.
Verder moet ik gewoon zo doorgaan als ik al doe. Op dagen van pijn rust pakken. En ibu gaan slikken. Ontsteking remmer. Dat adviseerde ze ook. Dus dat ga ik nu weer doen ipv paracetamol.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:48

Oh wat fijn dat er daadwerkelijk ook nu gekeken is naar een oplossing.
En die spalk, brengt die je tenen naar beneden of juist naar boven?

Ben heel benieuwd wat de sport-arts hierover gaat zeggen.
Vervelend dat je nog zoveel pijn hebt joh!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 13:41

Juist naar boven. Meer de 90 graden in. Dat wat ik dus niet goed kan.
Afbeelding

Wordt nog wat want slaap graag op mijn buik _O-

Ik zat maar op 10 graden qua beweeglijkheid. Kan nog niet zo goed vinden wat dat precies inhoud maar t was erg weinig en mevrouw van de gipskamer vond t ook erg raar dat ze dit nog nooit eerder bij mij hebben aangeraden/ aangemeten.

Moet in t begin gewoon kijken hoe t gaat in d nachten. Zal er wel last van krijgen en dan mag die uit. Moet er echt aan wennen zeggen ze ook..

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:15

Inderdaad vreemd dat ze hier nu pas mee komen, misschien omdat ze eerder dachten dat het misschien aan te schroeven lag (dat is een aanname)

Fijn dat je deze nu hebt en het hopelijk dus ook gaat helpen. Je kunt zo ook nog op je buik slapen hoor. Gewoon een stukje naar beneden en de hangt je voetje precies uit bed :P
Mezelf zo aangeleerd met gips.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 14:38

Ja ik lig de laatste tijd altijd al met mijn been buitenboord uit bed :')
Dus dit moet ook lukken.

Ja ze zeiden altijd dat schroeven geen belemmering waren etc.. Maar geen idee waarom ze er nu pas mee komen. Zit pas sinds vorig jaar bij Maartenskliniek. Daarvoor ander zh en die heeft het er nooit over gehad.
Maartenskliniek eerst ook niet Maar dat is ook omdat we eerst bezig waren met schroeven eruit.
Nu zei de arts idd dat dit gewoon beter moet. Mede door mijn slechte lopen van vandaag..

Ik ben benieuwd iig..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:00

10% beweging is wat ik ook heb :(:) Doet je fysio dan geen spieren masseren en je kuit opreken?
Bij mij is het echt het bot wat zo ver blokkeert. De fysio helpt me om me kuit en spieren zo lang mogelijk te houden.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:02

Ik ga voor je duimen.
Wat had de arts gezegd over rijden? Het lijkt me dat dit ook positief effect heeft op het oprekken van je pezen en spieren. Als je het met mate doet natuurlijk.

Deze week gesprongen, merk dat dat toch wel heel belastend is voor je enkels.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:11

Poeh wat een verhaal ts. Wat een pech.

Is laser therapie niet wat voor je? Dit stimuleert ook weer de pezen enzo wat ik er van onthouden heb. Mijn fysio deed dit. Ik heb het veel gehad toen ik mijn enkelband had gescheurd.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 15:21

Fysio doet zeker oprekken en masseren. Oprekken altijd al maar op gegeven moment is het idd bot wat blokkeert.
Masseren nu sinds dit aan de gang is. Voorheen ook nooit zo'n last gehad van kuit spieren.. Dat is echt na deze ok gekomen..
Laser therapie weet ik niet. Eerst dit maar weer eens afwachten. Icm fysio en dan wat de arts zegt over 5 weken.

Paard rijden is idd goed voor de rek in kuit. :))

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 22:08

Zo. Ik lig in bed met spalk. Wat een onding :') maar t is voor t goede doel. Ik draai altijd veel dus ben benieuwd. Gaat niet zo makkelijk nu met lompe gevaarte aan mijn been :')
Voelt wel gek weer. Gips eromheen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:10

Ik was je topic even uit het oog verloren maar ben weer helemaal bij.

Pfff wat balen zeg, dat het nog steeds zo veel pijn doet..! Zo’n spalk ziet er niet echt comfortabel uit, maar laten we hopen dat het werkt! Moet je die enkel ‘s nachts om nu? Moet je dat ook opbouwen qua tijd? Als je nu op 10 graden zit en naar de 90 geforceerd wordt dat is nogwel wat.. Of zijn je pezen verkort/ verkrampt juist doordat je rond die 10 graden blijft zitten?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 10:19

Ik heb echt wonderbaarlijk goed geslapen vannacht!

En met opstaan merkte ik ook echt wel dat hij minder stijf en pijnlijk was. Minder opstart problemen dus.

T is niet zo dat hij maar 10 graden heeft en dus 80 graden verder moet, het is tov van de 90 graden dat ik dus volgens mij maar tot 70 oid kom, ik weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen, haha! Misschien dat iemand anders dat wel kan?

Heb vannacht iig totaal geen last gehad, geen spanning op kuit gevoelt of iets.. En op mijn buik slapen ging ook gewoon prima! :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:26

Oh wat een fijn bericht Wendy.
Dan lijkt de spalk zijn werk goed te doen :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 14:03

Ik kan er nog steeds prima mee slapen. Als ik naar de wc moet is het wel ff lastig :Y) Dan huppel ik op 1 been de trap af en weer op :')

Verder blijf ik wel last houden nog, maar het lijkt idd in de ochtend iig ietsje soepeler.

Had de RX foto's nog opgevraagd toen ik er woensdag was. Zijn direct na de ok 16 januari gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Je ziet de splinter ook nog steeds zitten.. Zal wel niet meer weggaan... Ook onrustig bij waar de schroeven zaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:13

Je botjes waren inderdaad niet blij met de schroeven }>