Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:15

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:39

Shaggy09 schreef:
Weetje, dat aandringen is natuurlijk heel irritant dat geloof ik meteen. Maar ik kan het me best voorstellen dat het wat saai lijkt als je een wijntje met iemand wilt drinken en die gaat aan het water :P

Wil niet zeggen dat die persoon saai is natuurlijk, voordat ik heel bokt over me heen krijg.

Ja, eens, ben een week op wintersport geweest met iemand die heel gezellig was en thuis wel veel dronk met stappen in Nederland maar gewoon amper dronk in de apres ski en ik wel. Maakt me niet uit, maar miste wel een andere vriendin met wie ik de vorige keer was die om 3 al zei kom we gaan een pilsje pakken. :Y)

Doet niks af aan de persoon, maar das ‘t zelfde als dat de ene persoon heel gierig is en de andere vrijgevig. Heb wel een top vakantie gehad hoor en zou zo weer gaan, maar merkte het gewoon dat daar een verschil in zat.

Ik durf hierna niet meer te kijken in dit topic :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:49

Vjestagirl schreef:
DearDarling schreef:
Nouja een goed 3/4/5 etc gangen diner zonder goed passende wijnen vind ik toch een dooddoener voor de culinaire ervaring. Dronken worden is ook niet mijn ding maar bij een goede maaltijd vind ik een glas wijn wel ontzettend lekker. Denk dat dat ook bedoelt wordt met “de sfeer”. Ik ken ook wel mensen die leuker zijn met drie glazen op, en mensen met een kwade dronk, dat is niet tof natuurlijk. Sowieso als je alcohol nodig hebt om t leuk te hebben is niet gezond.

Maar vind je het ook een dooddoener als je tafelpartner geen wijn drinkt? Want ik vind alcohol persoonlijk ook gewoon heel erg vies, dus het zou aan mijn culinaire ervaring nogal af doen als k wel moest drinken

Ik drink zelf dus geen wijn, vind het niet lekker. Maar dat vind ik heel erg jammer en ervaar het ook wel een beetje als zonde van mn sterrendiner :+
Ik heb heel hard mijn best gedaan om wijn te leren drinken maar het is helaas niet gelukt. Ik vind geen enkele wijnsoort lekker. Terwijl het me juist zo leuk en gezellig lijkt om bij elk gerecht een passende wijn te drinken en zo’n sommelier die dan uitlegt welke je waar bij moet drinken. Ik vind dat dus echt wel sfeer hebben. En frisdrank bij goed eten kan echt niet vind ik dus dan neem ik altijd alleen water :')

finnens

Re: Maand zonder alcohol wie wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:23

Alcoholvrije maand doe ik niet specifiek aan. Soms drink ik een maand niet en soms drie weekenden achter elkaar. Door de weeks eigenlijk nooit echt.
Drink ook wel eens zoveel dat ik aangeschoten of dronken ben, ben de enigste van de wereld als ik dit topic lees :') (of durft bijna niemand het hier toe te geven?) Waarom? Ik vind de meeste alcoholische drankjes lekker en het effect vind ik ook wel leuk. Meestal weinig last van een kater.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:25

Finnens, doorgaans in alcohol topics komen dr een aantal mensen die geen alcohol drinken hier rondbazuinen hoe fantastisch ze zijn en hoe dom alcohol drinkers zijn, dus de mensen die wel drinken komen al niet meer reageren. Hier drink 9/10 niet, mensen die ik ken in RL drinken 9/10 wel. Het zal dus in het midden liggen :)

Edit: aangeschoten zijn is ook leuk, of ja ik ga er veel van lachen en heb dan echt de leukste momenten die ik meemaak. Dronken zijn is klote.. maar daar leer je weer van :Y) soms dan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:28

Hahaha ik moet hier zo om lachen Sureido, maar als je dat zo ziet, mag jij dat vinden hoor. Ik lach nog even verder :D

Ik wist niet dat ik mezelf geweldig vind omdat ik geen alcohol drink. Zo leer ik nog eens wat :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:36

Ik vind mezelf ook niet geweldig omdat ik niet/zeer weinig alcohol drink hoor. :+
Ik vind een drankje ook nog best lekker, ik kan er alleen niet meer zo goed tegen als vroeger en omdat ik nu meer voor mezelf kies, daardoor veel minder vrienden heb en nooit meer ga stappen komt het er gewoon minder van om een drankje te nemen. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:39

Als jij je aangesproken voelt bij ‘een aantal’ mensen mag je doorgaan met lachen van mij :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:41

sureido schreef:
Als jij je aangesproken voelt bij ‘een aantal’ mensen mag je doorgaan met lachen van mij :)

Je hebt het toch over de mensen die geen alcohol drinken en dat rondbazuinen in dit soort topics. Hoe moet ik dat anders zien? :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:45

Moet ik nu voor jou uit gaan leggen wat ‘een aantal’ betekend? Een aantal moslims heeft een aanslag gepleegd, dus volgens jou hebben nu alle moslims ter wereld een aanslag gepleegd? Een aantal mensen die een paard hebben zetten deze niet op de wei, dus niemand zet zijn of haat paarden op de wei! Och zit dat zo.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:46

Een aantal Nederlanders *

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:53

Zullen we het verder gezellig houden zonder waardeoordeel?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:55

Ja hoor :) Sorry.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:59

Gezellig sfeertje zo, beter had je dat dan niet gezegd he Sureido. Degene in dit topic die geen of zeer weinig alcohol drinken zijn nogal in de minderheid. Daarom is het voor mij in elk geval nogal logisch dat ik mij op de uitspraak “ een aantal” aangesproken voel.

Je vergelijking slaat overigens kant noch wal, want ook die groep voelt zich ( iets te goed vaak) aangesproken als je iets kritisch zegt hoor.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:01

Oh, ik heb juist het idee dat de drinkers in de minderheid zijn :+ dus ik zeg gewoon wat ik vind, komt misschien aanvallend over maar is niet zo bedoeld. In het echt had het misschien minder fel geklonken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:05

Wie weet :D <3

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:35

Ik dronk normaal gezien al heel weinig. Misschien 1 glaasje rose in een weekend iod. Of een keer een goede rode wijn. Ongeveer 2 glazen in de maand. Maar meer niet eigelijk.

Nu drink ik sinds een jaar echt geen druppel meer ivm medicatie (die zeer belastbaar is voor mijn lever). En ik taai er eigelijk niet naar.

Ik vind het opvallen, mischien omdat ik er nu zelf meer op let, dat het bijna normaal is om dagelijks of in het weekend overmatig te drinken.

Ik ben recent uit eten geweest en waren met een man of 12 (jaarlijks uitje met “naaste” buren). Wonen er pas een jaar. Maar iedereen nam wat te drinken, als in alcohol, en ik krijg bij voorgerecht de opmerking ze hebben hier prima wijn hoor. _-:(

Ik vond het eigelijk bizar dat je je bijna moet verantwoorden dat je niks te drinken neemt, maar goed dat is weer een andere discussie. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 21:52

Klopt, ook mijn ouders vroeger aah wil je ... vul iets alcoholisch in nee paps ik drink niet.

Maar vrede voor elkaar. Lelijk doen schiet niemand wat mee op. En daar oor heb ik topic ook niet geopend.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:58

Hier met uiteten of vriendinnen avond /feestjes wel graag een wijntje. Doorde weeks nooit zomaar eigenlijk. Vind het onzin om 1 maand te stoppen. Het hele jaar door bewust zijn met je alcohol gebruik lijkt mij nuttiger.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:40

Mij ook, maar zo'n maand kan een eerste aanzet daartoe zijn.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:33

finnens schreef:
Drink ook wel eens zoveel dat ik aangeschoten of dronken ben, ben de enigste van de wereld als ik dit topic lees :') (of durft bijna niemand het hier toe te geven?)

Nee hoor! Ik had al geschreven over mijn alcoholgebruik dat ik in het weekend weleens wat meer drink. Zoals gisteravond bijvoorbeeld :Y) BBQ, kampvuur en een koelbox met bier bij vrienden in de achtertuin. Toen hebben we er echt wel meer op dan twee en eind van de avond een rum-cola voor het slapen gaan :9 Super gezellig en om 23.00 lag iedereen in bed (we zijn nou eenmaal geen twintigers meer) :')
Waren we dronken als in katjelam over de grond rollen (wat ik met dronken associeer)? Nee, helemaal niet. Maar vast en zeker aangeschoten. Ik geef dat gerust toe hoor! :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:42

sureido schreef:
Shaggy09 schreef:
Weetje, dat aandringen is natuurlijk heel irritant dat geloof ik meteen. Maar ik kan het me best voorstellen dat het wat saai lijkt als je een wijntje met iemand wilt drinken en die gaat aan het water :P

Wil niet zeggen dat die persoon saai is natuurlijk, voordat ik heel bokt over me heen krijg.

Ja, eens, ben een week op wintersport geweest met iemand die heel gezellig was en thuis wel veel dronk met stappen in Nederland maar gewoon amper dronk in de apres ski en ik wel. Maakt me niet uit, maar miste wel een andere vriendin met wie ik de vorige keer was die om 3 al zei kom we gaan een pilsje pakken. :Y)

Doet niks af aan de persoon, maar das ‘t zelfde als dat de ene persoon heel gierig is en de andere vrijgevig. Heb wel een top vakantie gehad hoor en zou zo weer gaan, maar merkte het gewoon dat daar een verschil in zat.

Ik durf hierna niet meer te kijken in dit topic :')

Ja ik snap het en ben het ook met je eens.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:16

Ik denk niet dat het gaat over het wel of niet stoppen met alcohol, maar wel een stukje bewustwording voor sommige. Ik vond het wel mooi te lezen dat iemand het ook gedaan had om ook te kijken hoe andere erop reageren, dan merk je misschien hoe vaak of gemakkelijk alcohol nuttigen gaat.

Ik drink trouwens water, thee, cola of doe eens gek een chocomelk.

Overigens lijkt eenzelfde topic maar dan omtrent chocola geen slecht idee aan de reacties te zien, dat zou voor mij ook een hele uitdaging zijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:39

moonsparkle schreef:
Ik denk niet dat het gaat over het wel of niet stoppen met alcohol, maar wel een stukje bewustwording voor sommige. Ik vond het wel mooi te lezen dat iemand het ook gedaan had om ook te kijken hoe andere erop reageren, dan merk je misschien hoe vaak of gemakkelijk alcohol nuttigen gaat.

Ik drink trouwens water, thee, cola of doe eens gek een chocomelk.

Ik krijg wel het gevoel bij dit topic dat sommige er echter trots op zijn dat ze niet tot nauwelijks alcohol nuttigen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:04

Nou ja, mag toch?