Petrichor schreef:Helaas blijf je met sterilisatie gewoon ongesteld.
Eierstokken/baarmoeder verwijderen heb ik serieus aangedacht. Echter vind ik dit een beetje eng omdat je dan direct in de overgang bent.
Je hoeft niet gelijk je eierstokken te laten verwijderen als je je baarmoeder laat verwijderen. Ik heb 2 jaar geleden, om medische redenen, mijn baarmoeder laten verwijderen maar om niet gelijk in de overgang te komen hebben de artsen mijn eierstokken laten zitten.
Weet wel dat men je baarmoeder er overigens niet zomaar uithalen...
Rongyos schreef:Ik ben gesteriliseerd en heb ook een novasure behandeling gehad (in 1 operatie, en ook nog 2 cystes verwijderd):
Ongesteld word ik nog steeds, maar het is godzijdank geen bloedbad meer! Ik heb minimaal bloedverlies gedurende 2 dagen en dan is het weer voorbij.
Net na de behandeling heb ik de eerste paar maanden géén bloedverlies gehad (want er was simpelweg niks meer dat kon bloeden), misschien dat de dames dat bedoelen?
Ben zo blij dat ik het heb laten doen! De kinderwens was er nooit, alleen een dwarse huisarts die vond dat het nog niet kon....
Heb ook een novasure behandeling gehad. Was echt zo fijn daarna. Inderdaad geen bloedbad meer alleen deze behandeling werkt gemiddeld 5 jaar dus daarna was het weer raak bij mij 
Lees dat je inmiddels een spiraal hebt laten zetten. Echt super dat je nergens last van hebt gehad.