Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:37

Hier ook iemand die de hormonen beu was. Jaren de mini-pil geslikt maar mijn humeur was onder het vriespunt :') Dan gestopt met alles en wat een verademing!
Maar toen kreeg ik weer mijn heftige bloedingen en ben ik overgegaan naar een kyleena spiraal en dat is zooo gemakkelijk. Geen menstruatie en niet meer denken aan die pillen.

Voor magnesium drink ik dagelijks een fles hepar water, dan hoef je ook geen pillen te slikken
Laatst bijgewerkt door Farjen op 12-01-19 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:39

Vraag voor de dames die beweren niet meer ongesteld te worden na sterilisatie.....
Om welke methode gaat dit en heb je dit zelf onder vonden of is het een aanname door internet?
Ik kan nml nergens iets vinden op de betrouwbare sites en ook niet van de gyn gehoord dat er een sterilisatie methode is dat je niet meer ongesteld wordt.
Maar wellicht zoek ik niet goed.
Ben dus heel benieuwd!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:40

Farjen schreef:
Hier ook iemand die de hormonen beu was. Jaren de mini-pil geslikt maar mijn humeur was onder het vriespunt :') Dan gestopt met alles en wat een verademing!
Maar toen kreeg ik weer mijn heftige bloedingen en ben ik overgegaan naar een kyleena spiraal en dat is zooo gemakkelijk. Geen menstruatie en niet meer denken aan die pillen.

Voor magnesium drink ik dagelijks een fles hepar water, dan hoef je ook geen pillen te slikken

Na hoe lang werd je kyleena zo makkelijk?
Ik vind het nml een ramp maar heb hem ook pas 4mnd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:42

cinniz123 schreef:
Farjen schreef:

Niet naar mij gericht maar ik vond hem een week wat vervelend daarna ben ik hem vergeten zeg maar.

Waar heb jij last van dan?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:49

Ik heb een mirenaspiraal gehad. Echt wat een hel. Ik heb een jaar lang in de hel geleefd. Bijna continu kramp en bloedverlies, het leken wel weeën. Ik heb het een jaar aangekeken, omdat ik dacht dat het wel over zou gaan. Maar dat ging maar niet en ik heb de dokter gesmeekt om hem eruit te halen. En het zetten... Man man man :\ Ik heb echt een hoge pijngrens maar dit was gewoon zo ontzettend naar. Ben me nog nooit zo bewust geweest van mijn baarmoeder.

Overigens is iemand in mijn omgeving recent zwanger geraakt met een spiraal :Y) Mijn huisarts zei ook dat het heel erg veilig was, maar ik vind een stopweek met de pil toch wat fijner. Al slik ik hem meestal gewoon door.

Ik zit nu weer aan de pil, maar hormonen zijn inderdaad niet echt ideaal. Helaas kom ik nog niet in aanmerking voor sterilisatie, maar die novasure ga ik zeker eens in gedachten houden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:58

Azmay schreef:
cinniz123 schreef:

Niet naar mij gericht maar ik vond hem een week wat vervelend daarna ben ik hem vergeten zeg maar.

Waar heb jij last van dan?

Ik blijf 14 dagen menstrueren wel in hele mindere mate maar wel genoeg om er mee bezig te zijn zeg maar.
En ik heb sinds ik hem heb veel hoofdpijn,bizar last van mijn heup en eens in de maand hele erge nekpijn.

Ik ben er zeker van dat het door de hormonen/spiraal is want daarvoor had ik mijn heup klachten alleen de eerste 2 dagen van mijn menstuatie.

Maar het zusje mirena was helemaal een ramp bij mij,24/7 bloeding.

Ik voel spiralen overigens niet zitten oid.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:04

cinniz123 schreef:

De bloedingen waren direct minder heftig maar duurden wel nog 2 weken in het begin. Ik denk na 4, 6 maanden dat het meer "gesetteld" was. Ik heb hem nu een jaar maar nergens meer last van

muntdrop

Re: Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:17

Over het zwanger worden. Ik doe voor de zekerheid toch elke 2 maanden een zwangerschapstest, je weet maar nooit. Verder denk ik dat het lijkt alsof zoveel mensen zwanger worden omdat de mensen die dat niet worden dat niet heel enthousiast gaan vertellen. 'Heeee Beppie, ja ik ben WEER niet zwanger van de Mirena, goe he!'

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:36

Hormonen.. alleen dat woord al bezorgt me kriebels tegenwoordig.
Al jaaaren aan het kl*ten met hormonen. Het is veel erger geworden na de geboorte van de kinderen, de oudste is inmiddels 11, sindsdien dus al bezig.
Flink PMS (en dan ook echt flink.. ik voel me depressief (kan het ook niet relativeren dan), slaap een paar nachten nauwelijks, heb vreselijke eetbuien, last van mijn rug/bekken, darmen van slag en het ergste: migraine. Rond mijn eisprong een paar dagen migraine en rond mijn menstruatie weer.
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, in het alternatieve circuit, voedingssupplementen, dieet zonder suiker/toevoegingen etc, medicatie (anti depressiva, bèta blokkers tegen de migraine) en verschillende vormen toegevoegde hormonen (mirena, verschillende soorten pil, prikpil etc).
En NIKS helpt. En het moment dat ik ongesteld ben heb ik zo'n pijnlijke onderrug/buik/bekken dat ik een week niet kan paardrijden (sucks!).
De gynaecoloog weet het niet meer, ik ben nu voor de migraine doorgestuurd naar een neuroloog.
En als het nou wat afneemt, maar het wordt alleen maar erger. De verwachting is dat dat zo blijft tot ik in de overgang kom, de overgang helemaal een ramp wordt en het daarna overgaat. Hoera, nog een jaar of 20 zo doorgaan... -O-

TS, het is voor iedereen persoonlijk hoe die op hormonen reageert. En ook op welke hormonen. Zo is de mirena bij mij een ramp en mijn moeder functioneert pas weer sinds ze de mirena heeft.
Als je hem laat zetten, neem wel even iemand mee. Ook daar reageert iedereen weer anders op. Ik moest na die tijd weer naar huis rijden met de auto maar ik had zo'n buikpijn dat dat nauwelijks lukte en kwam huilend thuis (en ik huil nooit, zelfs niet bij PMS :') ). En een ander loopt fluitend weer naar buiten. Van te voren ibu slikken is sowieso handig.

Wat betreft niet meer ongesteld worden na sterilisatie: dat kan helemaal niet :') De eileiders worden dicht gebrand of een clipje op gezet. Of er is nog iets anders gedaan naast de sterilisatie.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:23

Farjen schreef:
cinniz123 schreef:

De bloedingen waren direct minder heftig maar duurden wel nog 2 weken in het begin. Ik denk na 4, 6 maanden dat het meer "gesetteld" was. Ik heb hem nu een jaar maar nergens meer last van

Hier ook :j Ik zit op 8-9 maanden en het lijkt nu redelijk gesetteld.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:47

cinniz123 schreef:
Vraag voor de dames die beweren niet meer ongesteld te worden na sterilisatie.....
Om welke methode gaat dit en heb je dit zelf onder vonden of is het een aanname door internet?
Ik kan nml nergens iets vinden op de betrouwbare sites en ook niet van de gyn gehoord dat er een sterilisatie methode is dat je niet meer ongesteld wordt.
Ben dus heel benieuwd!

Dat is niet na sterilisatie alleen, dan word je namelijk nog gewoon ongesteld.
Dat is als je een combinatie doet van sterilisatie en novasure behandeling.
En ik heb die behandelingen zelf laten doen dus ik spreek uit ervaring.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:26

Ja precies icm met novasure kan het indd wel.
Ik ben echt zo in 2 strijd wat ik moet doen net de kyleena eruit of toch afwachten tot 6 mnd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 10:12

Vandaag de spiraal laten zetten, heb nergens last van gehad!

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:38

justdiesel schreef:
cinniz123 schreef:
Ben dus heel benieuwd!

Dat is niet na sterilisatie alleen, dan word je namelijk nog gewoon ongesteld.
Dat is als je een combinatie doet van sterilisatie en novasure behandeling.
En ik heb die behandelingen zelf laten doen dus ik spreek uit ervaring.

Ik ben gesteriliseerd en heb ook een novasure behandeling gehad (in 1 operatie, en ook nog 2 cystes verwijderd):
Ongesteld word ik nog steeds, maar het is godzijdank geen bloedbad meer! Ik heb minimaal bloedverlies gedurende 2 dagen en dan is het weer voorbij.
Net na de behandeling heb ik de eerste paar maanden géén bloedverlies gehad (want er was simpelweg niks meer dat kon bloeden), misschien dat de dames dat bedoelen?
Ben zo blij dat ik het heb laten doen! De kinderwens was er nooit, alleen een dwarse huisarts die vond dat het nog niet kon....

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:39

Petrichor schreef:

Wat fijn!
Houd je ons op de hoogte?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 17:34

sanso schreef:
Petrichor schreef:

Wat fijn!
Houd je ons op de hoogte?

Ga ik doen!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:41

Petrichor schreef:
Helaas blijf je met sterilisatie gewoon ongesteld.

Eierstokken/baarmoeder verwijderen heb ik serieus aangedacht. Echter vind ik dit een beetje eng omdat je dan direct in de overgang bent.

Je hoeft niet gelijk je eierstokken te laten verwijderen als je je baarmoeder laat verwijderen. Ik heb 2 jaar geleden, om medische redenen, mijn baarmoeder laten verwijderen maar om niet gelijk in de overgang te komen hebben de artsen mijn eierstokken laten zitten.
Weet wel dat men je baarmoeder er overigens niet zomaar uithalen...

Rongyos schreef:
Ik ben gesteriliseerd en heb ook een novasure behandeling gehad (in 1 operatie, en ook nog 2 cystes verwijderd):
Ongesteld word ik nog steeds, maar het is godzijdank geen bloedbad meer! Ik heb minimaal bloedverlies gedurende 2 dagen en dan is het weer voorbij.
Net na de behandeling heb ik de eerste paar maanden géén bloedverlies gehad (want er was simpelweg niks meer dat kon bloeden), misschien dat de dames dat bedoelen?
Ben zo blij dat ik het heb laten doen! De kinderwens was er nooit, alleen een dwarse huisarts die vond dat het nog niet kon....

Heb ook een novasure behandeling gehad. Was echt zo fijn daarna. Inderdaad geen bloedbad meer alleen deze behandeling werkt gemiddeld 5 jaar dus daarna was het weer raak bij mij |(

Lees dat je inmiddels een spiraal hebt laten zetten. Echt super dat je nergens last van hebt gehad.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:47

Even een kleine update:

Vanmorgen dus zonder al te veel pijn de spiraal laten zetten. In de ochtend zo af en toe een paar krampjes en nog een kleine bloeding en dat was het. Vanmiddag nergens meer last van gehad niet van kramp en niet van bloedingen. Nu na het eten wel een opgezette buik maar dat kan ook wel eens zijn omdat ik vandaag echt niet gezond heb gegeten. Tot nu toe gaat dus alles prima.

Nu afwachten of het aan mijn wensen gaat voldoen. :)