Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:45

Prulletje ik vind stem/manier van uitleggen heel belangrijk. Soms heb ik hele lieve docenten, maar voegt het toch niet. Zijn ze net te zweverig, of veel aan het praten, of zeggen helemaal niks. Maakt ze niet slecht ofzo, maar er is zoveel keuze dat ik dan voor een ander kies.

Maar ik merk ook dat ik het belangrijk vind wat voor opleiding de docent heeft gedaan. Vooral nu ik zelf een opleiding gedaan heb. Ik heb graag een docent die functioneel les geeft. Dus de houding moet goed voelen als je hem uitvoert. En niet, hij moet eruit zien zoals voorgeschreven.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:37

Afgelopen zomer de yin docenten opleiding gedaan.
Op dit moment ben ik nog niet gestart met lesgeven.
Er heersen dan toch de vragen: is dit wel wat voor mij? Vinden mensen mij wel goed genoeg?
Enthousiast ben ik wel.
Ik zit eraan te denken dit voorjaar een yoga nidra docenten training te gaan volgen.
Nog meer bokkers die een docentenopleiding gedaan hebben ?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:54

Afgelopen jaar, anderhalf jaar yogalates lessen gevolgd die vanuit mijn werk werden aangeboden. Geweldige docent, vond ik. Geen zweverig gedoe, maar juist goede uitleg over de spieren die je met de oefeningen traint en waar die voor dienen. Af en toe een grapje tussendoor.

Voor mij is de voornaamste reden om naar yoga te gaan het oprekken van mijn spieren. Ik sport vrij veel (hardlopen, boulderen, kickboksen) wat mijn spieren verkort. Ik gebruik de yoga echt om mijn flexibiliteit te behouden.

Helaas moet ik op zoek naar een nieuwe yoga studio, omdat ik van baan switch. Als iemand nog een goede docent kent in de omgeving Leiden/Rotterdam, dan hoor ik het graag. :)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:58

Chanen schreef:
Afgelopen jaar, anderhalf jaar yogalates lessen gevolgd die vanuit mijn werk werden aangeboden. Geweldige docent, vond ik. Geen zweverig gedoe, maar juist goede uitleg over de spieren die je met de oefeningen traint en waar die voor dienen. Af en toe een grapje tussendoor.

Voor mij is de voornaamste reden om naar yoga te gaan het oprekken van mijn spieren. Ik sport vrij veel (hardlopen, boulderen, kickboksen) wat mijn spieren verkort. Ik gebruik de yoga echt om mijn flexibiliteit te behouden.

Helaas moet ik op zoek naar een nieuwe yoga studio, omdat ik van baan switch. Als iemand nog een goede docent kent in de omgeving Leiden/Rotterdam, dan hoor ik het graag. :)

Ik ben zelf fan van Balansz. En met name de yoga barre lessen.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:05

xU_Blinghx schreef:
Ik ben zelf fan van Balansz. En met name de yoga barre lessen.

Zo te zien zit er een studio in de buurt van station Blaak. Volgens mij kom ik daar op weg naar mijn nieuwe baan langs. Ga ik zeker eens kijken. Dank je!

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:23

Even een upje!

Ik ben opzoek naar een goed yoga boek. Het liefste waarin veel yoga flows in staan.

Heeft iemand aanraders?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:07

Ik heb wel tips.
Maar dat is vooral diepgang.
Niet puur houdingen.
Heb je daar ook interesse in?

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:12

XxLMMxX schreef:
Ik heb wel tips.
Maar dat is vooral diepgang.
Niet puur houdingen.
Heb je daar ook interesse in?

Eigenlijk niet, maar delen kan geen kwaat. Ga ik ze evengoed even opzoeken :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:55

De nieuwe editie van Yin Yoga by Paul Grilley (Blauwe cover) en Your Body Your Yoga van Bernie Clark.
Heel veel uit gelezen toen ik de opleiding tot docent volgde.

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:40

XxLMMxX schreef:
De nieuwe editie van Yin Yoga by Paul Grilley (Blauwe cover) en Your Body Your Yoga van Bernie Clark.
Heel veel uit gelezen toen ik de opleiding tot docent volgde.

Bedankt. Ik ga ze opzoeken!