Ik zit er doorheen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123Shadow123

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 17:55

Ik heb na het laatste pbtje besloten om dan inderdaad maar niks meer te melden hier. Via pb word ik gelukkig wel geloofd en zijn ze het er mee eens dat hier erg raar wordt gereageerd af en toe.

De mensen die me een pb hebben gestuurd zal ik wel op de hoogte houden. Dit topic loopt namelijk helemaal de verkeerde kant uit.
Sorry voor de meelezers. Maar ik heb het al zwaar genoeg dus ik kan niet hebben dat er dan mensen zijn die zeggen dat ik de waarheid achterhou of er niet alles aan doen..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:57

Mee eens
Ik werk in de psychiatrie en dit klopt niet
[/quote]

Ik wil je best een pb sturen of desnoods bellen..maar wat ik vertel is toch echt waar. Misschien kan jij dan nog iets voor me betekenen?[/quote]

Je mag me een pb sturen
Maar ik kan me serieus niet voorstellen dat je met jouw gewicht en lengte zo wordt weggestuurd

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:00

Dus deze die naar jou mond praten en jou in je slachtofferrol laten kruipen houd je op de hoogte.
Maar deze die zich echt zorgen maken om je door mee te denken en je dus ook te confronteren en die je niet als slachtoffer behandelen negeer je verder ?

Ik hoop oprecht dat je toch iets met de tips doet die gegeven zijn, dat je de juiste hulp krijgt wanneer je echt geholpen wilt worden en niet denkt dat je geholpen wilt worden.
Want ja daar zit een verschil in en dat verschil merk je zelf pas wanneer die klik gemaakt is. En ik hoop voor jou dat die er snel is

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:02

Potverdorie, ik vind ook wel dat er grof gereageerd word zeg.
Volgens mij is er een stukje terug nog een moderator opmerking geweest over de medicijnen.
Het is alleen maar goed dat ts niet medicijnen op advies van onbekenden op internet gaat nemen.

En dat sommige mensen niet geloven dat het echt erg gesteld is met de hulpverlening in Nederland :?

Kom zeg, zolang er nog mensen uit klinieken weg gestuurd worden omdat ze "TE VER" heen zijn, WAUW.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:05

Niemand spreekt over medicijnen niet of wel te nemen
Er word gesproken over etenswaren waardoor ze kam aansterken
Groot verschil

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:10

Maar de psychische hulp in NL is ook echt slecht...
heb je een gebroken been kan je meteen geholpen worden, maar heb je iets wat in je hoofd zit wat net zo erg kan zijn moet je vaak al een half jaar wachten...
jammer TS dat je hierin niks meer wil plaatsen!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:27

GUSTIxBILL schreef:
Groot verschil

Het gaat ook niet alleen om medicijnen.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:31

Dat is in Belgie ook
Ben ook jaar bezig geweest voor mijn eerste vrijwillige opname
Voor mijn gedwongen opname toen ik minderjarig was waren mijn ouders meer als 3j bezig.

Dus ik weet dondersgoed hoe zwaar het is
Maar ik ben in dat jaar nooit aan een maar begonnen op al de rest. Alles om de periode te overbruggen tot ik opgenomen kon worden. Tot het erg genoeg was om voor crisis binnen te kunnen.

Al wat zij nu zelf kan doen is proberen er terug kilo’s op te krijgen. En daar gaat ze dan niet op in, die tips negeert ze.

TS: mijn laatste bericht hier.
Als je echt geholpen wilt worden en je bent <23-25j. Kijk of je bij Asster in Sint-Truiden (belgie) binnen geraakt.
Het is de zwaarste maar ook behulpzaamste opname geweest die ik heb gehad.
In eerste instantie word je geobserveerd, word er getest, door psychiaters, psychologen, dokters, diëtisten, noem maar op. Als je screening en observatie gedaan is ga je naar een andere afdeling waar de behandeling start.
En dit is geen behandeling van „het boekje zegt dit“ maar van: „de persoon heeft dit nodig“
Maar als ze het vermoeden hebben dat je niet wilt en het is geen crisis opname dan sturen ze je ook gewoon terug de deur uit (na meermaals te proberen).
Het zijn enorm zware weken/maanden
Maar als je daar vertrekt dan mag je zeker zijn dat je de beste zorg en nazorg van belgie hebt (gehad)

Als je meer info wilt mag je altijd een bericht sturen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:35

TS en alle anderen die zeggen dat ik "mensen de grond in stamp" met mijn post, dat is absoluut niet de bedoeling. Ik ga niet in op details, maar als jij dergelijk ondergewicht hebt en komt je bij verschillende artsen, weekendartsen, diëtisten, psychiaters, psychologen en niemand onderneemt actie, dat klopt echt niet. Je hebt een vriend, je hebt (hopelijk) nog ouders, ook zij nemen geen stelling in? Ik neem aan dat je niet meer naar school kunt of niet meer kunt werken? Op school zou dit lage gewicht worden opgemerkt, op je werk zou een arbo-arts een rol kunnen spelen.
Buitenom opname zijn er nog een boel dingen, maar die wil je niet of je zegt dat ze je niet helpen.
Ik geloof absoluut dat je ziekt bent en ik geloof ook dat dat heel erg is. Ik geloof alleen niet dat van alle medici die jij heb gezien, er niemand is die jou wil helpen terwijl je op het randje van de dood balanceert.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:38

GUSTIxBILL schreef:
Groot verschil

Nou ja, fantomalt en nutridrink zijn gewoon medische supplementen. Die kun je niet zomaar gaan aanraden en ook zeker niet zomaar gebruiken.

Ik vind ook dat het traag gaat, maar zolang is TS er nog niet mee bezig, en de GGZ zit nu eenmaal erg vol helaas en als je niet erg bekend bent in de medische wereld weet je niet altijd welke wegen te bewandelen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:41

verootjoo schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Groot verschil

Nou ja, fantomalt en nutridrink zijn gewoon medische supplementen. Die kun je niet zomaar gaan aanraden en ook zeker niet zomaar gebruiken.

Ik vind ook dat het traag gaat, maar zolang is TS er nog niet mee bezig, en de GGZ zit nu eenmaal erg vol helaas en als je niet erg bekend bent in de medische wereld weet je niet altijd welke wegen te bewandelen.

Als je 39kg weegt, ben je niet per definitie afhankelijk van GGZ hoor. Bij dat gewicht ga je bijna dood en kun je ook door een HA of internist worden opgenomen. Want er zullen inmiddels ook wel organen zijn die hun werk minder gaan doen.39kg voor een volwassen vrouw is zó weinig, dan sta je met één been in het graf.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:56

Sorry, alleen de eerste en 2 laatste blz gelezen, maar las over misselijkheid. Tijdens mijn zwangerschappen ben ik extreem misselijk geweest, maar kon ik om de een of andere reden wel tegen naturel chips ( zout en vet, geen idee waarom), mss het proberen waard! Bij een vriendin die jaren later zwanger was en ook extreem misselijk werkte het ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:57

Dat weet ik, ik zie ze dagelijks, maar niet door psychische oorzaak.
Hier worden ze ‘vetgemest’ met drie flesjes nutri naast de gewone maaltijden, bouwsteentjes en allerlei tussendoortjes en vaak wordt er ook een sonde ingehangen als het niet voldoende helpt.

Maar ms is het met psychische oorzaak wel heel anders. Begrijp alleen niet waarom er dan geen sonde in kan. Zelf eten doet ze ook niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:59

TS is doodziek, ik denk dat mensen dat juist uit het oog verliezen. Zoiets heeft op alles invloed; hoe je dingen ziet en vertelt dus ook. Bovendien is het haar goed recht om niet in detail te treden. Ze vraagt om tips en steun en is ons verder niets verplicht.

Ik heb doorheen dit topic de vreemdste adviezen en verhalen gelezen, velen die werkelijk nergens op slaan imo. Geen enkele professional die hier online zijn vingers aan zou branden...
Maar dat mensen durven advies geven in deze, bij iemand die in levensgevaar is, vind ik te gek voor woorden.

Ik zou het prima vinden dat het topic open blijft voor steun en verhaal delen en tips mss nog net. Maar dat mensen hier zo gaan doen alsof zij het vanaf het scherm wel weten, vind ik ronduit gevaarlijk. TS is al in super kwestbare toestand!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:00

verootjoo schreef:
Hier worden ze ‘vetgemest’ met drie flesjes nutri naast de gewone maaltijden en vaak wordt er ook een sonde ingehangen als het niet voldoende helpt.

Maar ms is het met psychische oorzaak wel heel anders. Begrijp alleen niet waarom er dan geen sonde in kan. Zelf eten doet ze ook niet.

En zelf bijvoeding halen doet ze niet want dat is haar niet verteld, hoe simpel wil je het hebben. al was het alleen ter ondersteuning om in ieder geval op een kilo of 40 te blijven maar nee, word allemaal van de hand gewezen. hoezo ts wil beter worden. Het dringt gewoon niet door. Ja ze zal doodziek zijn maar niet zo ziek om hier te posten en in die tijd had ze haar vriend ook naar de apotheek kunnen sturen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:01

bigone schreef:
verootjoo schreef:
Hier worden ze ‘vetgemest’ met drie flesjes nutri naast de gewone maaltijden en vaak wordt er ook een sonde ingehangen als het niet voldoende helpt.

En zelf bijvoeding halen doet ze niet want dat is haar niet verteld, hoe simpel wil je het hebben. al was het alleen ter ondersteuning om in ieder geval op een kilo of 40 te blijven maar nee, word allemaal van de hand gewezen. hoezo ts wil beter worden. Het dringt gewoon niet door. Ja ze zal doodziek zijn maar niet zo ziek om hier te posten en in die tijd had ze haar vriend ook naar de apotheek kunnen sturen.

Willen en doen hebben niets met elkaar te maken, dat is bewezen...
TS is idd doodziek en heeft hulp nodig. Haar afbranden op wat ze niet kan en doet, doet meer kwaad dan goed...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:05

Idd Poes. Als je zo erg bent afgevallen denk je echt niet helder en kan je ook niet zo adrem reageren op artsen met vragen enzo zoals je normaal gesproken wel zou doen :n

Ik ben ook ooit 10kg afgevallen toen ik tijdens zwangerschap alleen kotste en had toen ook al zwaar ondergewicht, BMI 15. Bij mij drong de hele wereld niet meer door en wist van voor niet dat ik van achter leefde. TS heeft nog veel erger ondergewicht.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:08

Precies. Iemand die zo mager is: daar zit altijd een heel zware problematiek achter, die vaak niet eenvoudig te behandelen is. Dat bokkers dan zoveel beter weten, vind ik werkelijk bizar. En ik ben verdorie psychologe (wel industrieel, maar eerste jaren zijn hetzelfde en veel vakken gezamenlijk).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:09

Je hersens hebben ook voedingsstoffen nodig om te functioneren dus als je niet eet, kun je ook niet zoals normaal nadenken.

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 20:20

Aangezien er nu ook weer een beetje normaal wordt gereageerd en ik meer weet; hierbij een update.
Deze week komt IHT elke dag.
Dinsdag afspraak ha 9:00
Donderdag dietist
Vrijdag gesprek psychiater. Tot die afspraak mag ik geen AD nemen.

En dat ik adviezen negeer is helemaal niet waar. Ik lees alle berichten maar vergeet gewoon te reageren op bepaalde dingen. t Zal er inderdaad ook wel mee te maken hebben omdat ik nu zo weinig weeg. Ik neem alle adviezen wel gewoon mee hoor, geen zorgen.

Er zal bij dit ziekenhuis geen opname plaats vinden zolang mijn bloedwaardes goed zijn. Dus een verwijzing van huisarts heeft geen zin. Die was er... Het enige wat we kunnen proberen is naar een ander ziekenhuis gaan, desnoods over de grens.

En wat betreft de kliniek weet ik niet hoe vaak ik nog moet zeggen dat ik zeker open sta voor zo'n opname. Maar dan wel op een plek waar ze me ook kunnen helpen. Ik ben al eens eerder opgenomen geweest (voor iets anders wel) en dat heeft zo'n impact op mij gehad. Het viel namelijk enorm tegen en heeft meer fout dan goed gedaan. Zoiets wil ik niet nog eens mee maken. Daarom vind ik het fijn dat deze kliniek een testweek heeft, daar sta ik gewoon open voor. Maar ik blijf ook gewoon verder kijken.
Het was zelfs mijn eigen idee om in een kliniek opgenomen te worden, heb dit zelf bij ggz aangegeven.(en die hebben er werk van gemaakt) Dus dat ik niet wil is absoluut niet waar!

En ja, er is altijd iemand mee. Bij elke huisarts zat er iemand naast me. Ofwel mijn moeder of mijn vriend. Maar meestal blijft het bij een controle (bloeddruk, hart etc) en die is dan goed. Op die lage bloeddruk laatst na dan.

Mocht ik morgen doorgestuurd worden voor een opname in het ziekenhuis zal ik zelf aangeven dat hij me dan wel naar een ander ziekenhuis mag sturen. Want als hij me doorstuurt naar het zelfde ziekenhuis als vorige week sta ik 3 uur later weer buiten zonder ook maar de internist te hebben gezien...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:31

Goedzo ts hou vol!
En probeer er bij iedereen maar een beetje druk achter te zetten, niks mis mee.

En laat je vooral niet kisten door de negatieve reacties hier, gewoon lekker links laten liggen en vooral niet op reageren!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:55

Goed zo TS, laat je niet gek maken.

Ben benieuwd wat de HA morgen zegt, en fijn dat je deze week al bij de psychiater terecht kan :j.
Heb je vandaag wat kunnen eten?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:56

chevax schreef:
Als je 39kg weegt, ben je niet per definitie afhankelijk van GGZ hoor. Bij dat gewicht ga je bijna dood en kun je ook door een HA of internist worden opgenomen. Want er zullen inmiddels ook wel organen zijn die hun werk minder gaan doen.39kg voor een volwassen vrouw is zó weinig, dan sta je met één been in het graf.

Bij een BMI< 13 ben je een hoog risico patiënt.
Tussen 13-15 ben je een matig risico patiënt.

En nee je gaat niet bijna dood, wel moet je natuurlijk hulp hebben.
Slecht voor je? Absoluut.

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 20:58

Vandaag had ik best een goede dag! Heb voor het eerst sinds lange tijd weer met de rest aan tafel kunnen eten! :D Hoe zoiets simpels zo fijn kan zijn!
Ontbijt ging wel moeizaam, maar voor de rest wel goed kunnen eten!

Vandaag voor het eerst ook met de rolstoel naar de stad geweest. Zo kom ik toch nog buiten zonder moe te worden en zonder flauwvalneigingen.

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 20:59

Mijn BMI zat nu op 13,6 als het goed is. Als je het BMi rekent zonder kleding dan.