Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:03

hier geen problemen met voorraad
heb zelf
ethinyl/levon 20/100 wat ik weet een lichte pil

pluisje88

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:03

Ik woon aan de grens en ik weet dat Duitsers allemaal massaal in nl de pil komen halen omdat deze in nl veel goedkoper is dan in DL. Al weet ik niet of zij met de schaatste nu wat mee krijgen. Al denk ik, klant is klant ;)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:52

Absolem schreef:
Bij mij hadden ze die geprobeert aan te smeren als tegenhanger van de marvelon. En ik kon dus echt niet tegen de vervanger. Dus ik heb heel expliciet weer gevraagd om de originele marvelon. Na 6 andere pillen geprobeert te hebben was ik het zat en ik wilde ik gewoon de echte marvelon weer.

Bij mij is de Ethinyl/Desogestrel uitgeschreven als vervanging voor de Ethin/Levon die ik dus normaal gebruik. Ik heb zo te zien niet de originele Marvelon gekregen maar ook weer een tablet met dezelfde werkzame stof. Nou ja we gaan het zien. Hoop niet dat deze pil te zwaar is e/o teveel hormoon bevat waardoor ik weer aan ga komen pffffff.
Heb net mijn gewicht beetje onder controle. -O-

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:58

Muiz schreef:
Ik had marvelon of jasmin moeten hebben maar onze apotheek is wat dat betreft een ramp -O-

Eerst had ik ethin/levonor maar daar kreeg ik doorbraken van. Nu dus deso en dat probleem is opgelost.
Heb nu alleen wel de 'zin' van een dorre grasspriet maar ook veel last van stress dus dat wil ik niet meteen op de deso schuiven.
Verder merk ik dat ik minder wissel in mijn emoties.

Niet heel verkeerd dus :+

Nou ik ga morgen voor eerst starten met de ethin/deso dus ben benieuwd.
Ach de zin van een dorre grasspriet kom ik (en hopelijk ook mijn partner hahaha) wel overheen hoop alleen niet dat ik weer in gewicht ga aankomen want daar zou ik alles behalve blij mee zijn.
Ben net weer een beetje op gewicht.

Minder wisseling in emoties klinkt daarentegen dan weer wel heel hoopvol, zou fijn zijn :o

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:41

Misschien is het al gevraagd maar heb even haast dus geen tijd om door te lezen..
Geldt dit ook voor de prikpil? Of alleen de pillen? Prikpil moet ik over een tijdje weer maar als die niet goed verkrijgbaar is heb ik dus echt een probleem..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:44

Pepperrr schreef:
Misschien is het al gevraagd maar heb even haast dus geen tijd om door te lezen..
Geldt dit ook voor de prikpil? Of alleen de pillen? Prikpil moet ik over een tijdje weer maar als die niet goed verkrijgbaar is heb ik dus echt een probleem..

Nee hoor die is tot op heden gewoon verkrijgbaar. Is maar voor een soort pil. Maar wel de meest gebruikte

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:46

Ah oke top! Bedankt voor je snelle reactie! :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:07

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:20

hier hetzelfde.. heb nu ipv. mijn vaste pil de microgynon 30. besteld net voor het tekort dus nog 2 doosjes mee kunnen krijgen.

ik heb een geboortegolf aan puisten op mijn voorhoofd :Y)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:34

flappie28 schreef:
Ik krijg nu ook al 3 maanden maar 1 strip per keer mee. De laatste keer was het Microgynon, voorheen het generieke middel.De Microgynon moet ik alleen wel zelf betalen, dus heb nu voor een half jaar betaald en kan dan voorlopig iedere maand een strip op halen, tenzij de leveringsproblemen over zijn, dan krijg ik weer een aantal strips mee.

Ze hebben nu helemaal niets meer en moest de huisarts maar bellen voor een alternatief voor een lichtere of zwaardere. Wordt misschien pas van het voorjaar dat ze weer normaal te leveren zijn

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:02

Heb even gekeken op de site van onze groothandel en daar wordt de 1e die van het merk Mylan nu verwacht 4-12. Dit is brocacef en zijn meerdere groothandels maar de datum zal ongeveer overeen komen.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:18

Ik heb mijn oude (stederil 30) weer voor een jaar gekregen en nu een vol doosje levonorgestrel ethinylestradiol sandoz 150/30 microgram over. kon deze niet inleveren. Raar toch.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:41

itske schreef:
Ik heb mijn oude (stederil 30) weer voor een jaar gekregen en nu een vol doosje levonorgestrel ethinylestradiol sandoz 150/30 microgram over. kon deze niet inleveren. Raar toch.

Nee hoor helemaal niet raar. Wettelijk mag een apotheek medicatie die de deur uit is geweest niet meer opnieuw afleveren. Je weet gewoon niet wat er in de tussentijd meer gebeurt is dus risico is te groot.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:53

Ik heb altijd de goedkope versie van de microgenon gehad, hier niet meer verkrijgbaar op korte termijn, pas richting eind december weer. Mijn huisarts heeft me nu de yasmin voorgeschreven die wel leverbaar is. Ik ben benieuwd hoe lang de problemen nog blijven aanduren!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:15

Net bij de apotheek geweest. Ik kon 1 strip microgynon meekrijgen. Meer had ze niet. Ik heb voor 6 maanden betaald. De andere 5 staan in bestelling voor mij. Ze hoopte de volgende keer meer te hebben anders blijft het telkens 1 strip halen. Nouja ik heb tenminste weer even wat lucht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:59

Ik begin nu aan mijn laatste strip. Ben benieuwd wat ik mee ga krijgen...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:01

Ik heb volgens mij nog voor bijna een jaar liggen, zal ze eens op marktplaats zetten :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:08

Nav dit topic nog maar eens de apotheek gebeld maar de microgynon was nog niet op voorraad helaas. Ik heb laatst een goedkopere variant meegekregen maar daar word ik echt chagrijnig van (aldus mijn wederhelft O:) ).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:31

Nav dit topic maar vast pil besteld van de week. Kreeg idd maar 1 strip mee. Gelukkig had ik thuis ook nog 1 strip. Heb voor half jaar betaald en kan elke maand een strip komen halen.
Hopelijk snel weer normaal leverbaar.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:38

Ik begin toevallig vandaag met de pil. Afgelopen vrijdag langs de huisarts geweest en een recept meegekregen voor, jawel, de microgynon. Natuurlijk meteen van de Apotheker te horen gekregen dat dat nog wel een paar weken ging duren, dus terug naar de huisarts. Gelukkig dat ze in hetzelfde gebouw zitten.

De huisarts heeft nu de Mercilon voor me voorgeschreven, waarbij ik dus de Strelicia krijg, vanwege de verzekering. Deze was speciaal voor mij besteld en kunnen ze standaard de dag erna in huis hebben. Dikke prima dus en ik ben benieuwd hoe deze me gaat bevallen!

Vroeger heb ik wel vaak de Microgynon gehad, maar na veel bijwerkingen ben ik daar mee gestopt. Dus even kijken hoe het nu met deze gaat, een goede drie jaar later.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:47

Needje schreef:
Nav dit topic maar vast pil besteld van de week. Kreeg idd maar 1 strip mee. Gelukkig had ik thuis ook nog 1 strip. Heb voor half jaar betaald en kan elke maand een strip komen halen.
Hopelijk snel weer normaal leverbaar.

Dat had ik ook gedaan en tegen mij zeiden ze ook dat ik dan iedere maand een strip kon halen, maar helaas hadden ze afgelopen week dus niks, dus moet ik toch over naar een lichtere pil en dan krijg ik ooit diegene die ik betaald heb dus weer als ze te leveren zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:48

Dat is wel oliebol ja.
Ik ga meteen als aankomende strip op is. Dan heb ik nog steeds 1 strip liggen just in case.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:52

even een vraagje, verwachten ze naar Januari gewoon weer normale afgifte? Aangezien ze zeggen dat die stof moeilijk te verkrijgen is?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:17

Ik heb vandaag ook herhaalrecept ingediend, heb Yazz 24+4. Normaal krijg ik 6 strips mee, het zal mij benieuwen morgen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:44

Janinevv schreef:
even een vraagje, verwachten ze naar Januari gewoon weer normale afgifte? Aangezien ze zeggen dat die stof moeilijk te verkrijgen is?

Is heel moeilijk te voorspellen wanneer het hele probleem opgelost is. De charges die nu gemaakt worden moeten maar juist allemaal goed gekeurd worden en dan duurt het nog even voor dat het bij de groothandels is.
Volgens de site van onze groothandel verwachten ze 4 december weer wat van mylan. Maar die datums zijn ook al vaak opgeschoven dus geloof het pas als het daadwerkelijk binnen is.