Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 21:27

dromertje2 schreef:
Denk niet dat dat voldoende is. Plus vanaf hij uit je buik was, stopte de toevoer ook nog en je moet dat evht wel elke dag geven. Bij stoppen, zelfs afbouwen.

Bedoel meer wbt t verhaal van de allergieën. Dat hij toen ook al maagzuurremmers binnenkreeg via mij?

verootjoo schreef:
Wat goed dat je nu medicatie hebt gekregen, hopelijk helpt het! :)
Soms moet je echt goed op je strepen gaan staan. Je staat nu vast te boek als ‘moeilijke moeder’ maar ach, als je kind zich maar fijn voelt :D

Ja waarschijnlijk vonden ze mij echt een heks. Die KA was volgens mij ook echt not amused. Ik word wel nog gebeld voor n afspraak volgende week.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:38

Wat fijn dat je ranitidine hebt gekregen!
Bij ons zoontje werkte dit vrij vlot, dacht echt met een dag.

Succes, ik ga duimen dat dit de oplossing is :).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:39

Stoppen met indikken, google maar. Is ook het protocol van de Nederlandse kinderartsen;
Citaat:
De richtlijnen voor kinderartsen geeft aan;

Bij kinderen ≤18 maanden bestaat een proefbehandeling uit de volgende stappen;
1. Uitleg en verdikken van de voeding met johannesbroodpitmeel of rijstamylopectine gedurende 2 weken
2. Indien stap 1 niet of onvoldoende effectief is en het kind minimaal 1 alarmsymptoom heeft (tabel 4) en daarbij ontroostbaar huilt en/of spuugt: stop verdikken voeding en start medicatie, ranitidine of een protonpompremmer (PPI), gedurende 2-4 weken

https://www.nvk.nl/Portals/0/richtli…_testkopie.pdf

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 05:57

Bedankt!

Wauw... Om 18:00 Sam voeding gehad. Hij heeft daarna echt ff flink lopen krijsen. Om 20:00 was hij getroost en bij me in slaap gevallen. Heb hem toen in zn bedje gelegd maar daar werd hij na 5 min weer wakker. Ik dacht nouja alsie toch wakker is kan ik zn puckababy wel aandoen dus dat heb ik gedaan, terug in zn bedje gelegd... wordt hij zojuist om 04:30 pas weer wakker :wow: :oo

Hij had wel vanaf 19:00 tot toen een nog droge luier dus dat moet ik wel even goed in de gaten houden.. maar ik heb zelf gewoon van 21:00 tot ni geslapen.. holy sh*t. Voel me een ander mens!

Edit: ik kreeg een dikke poep + plasluier cadeau na de fles :=

Linnie050

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 06:53

Kruip onder mijn meelees steen vandaan.
Inderdaad wauw hoop dat dit doorzet en dat dit de oplossing is!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:37

Wat heeeeerlijk! :D

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:01

Super!!!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:20

Wauw! Wat goed! Ik heb mee gelezen en heb zelf geen ervaring ermee maar ik had 't zo met je te doen. Hopelijk is dit de oplossing! PS, je zit bij mij in de buurt, dus als je eens verlegen zit om koffie en een praatje, pb maar. :j :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:32

Wat fijn!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:33

Super, hopelijk zet het zo door!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:46

Yesss!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:51

Dat klinkt heel goed! Nu idd hopen dat het door zet.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:27

Super fijn!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:28

Wow, hopelijk blijft het nu zo :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:33

Zohee, wat een opluchting! Arm kindje eindelijk op de goede weg!! Ongelooflijk dat de artsen zo moeilijk doen en een kind zorg onthouden(?!)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:43

*\o/* genietennn!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:49

Wat heerlijk voor je TS! Die nemen ze je niet meer af. Hopelijk nu een positieve lijn ingezet!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:56

Wat fijn! *\o/*

Bizar eigenlijk dat je zelf zo kwaad moet worden voordat je verder geholpen wordt, alsof het niet zwaar genoeg is met een huilbaby. Hopelijk zet dit door en heb je de zwaarste periode nu achter de rug!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:46

Mother knows best! :)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 12:24

Oh mijn god. Hele reactie getypt op mn telefoon, issie ineens weg {:)-:(

Na de voeding van half 5 hem van 5 tot half 6 rechtop gehouden. Daarna in bedje gelegd en is hij in slaap gevallen tot iets na 6u. Toen werd hij wakker van krampjes. Even bij me gepakt en hem geholpen met zn krampjes, lag hij er rond half 7 weer in en heeft tot 8:15 geslapen *\o/* (ik dus ook nog n uurtje meegesprokkeld :o )

Zojuist wel een hele worsteling om hem in zn bedje te krijgen. Na zijn fles heeftie n tijdje in de box gelegen en zich vermaakt met zijn mobiel. Uiteindelijk zag ik dat hij moe werd dus naar boven gebracht. Eerst protest (heel onrustig aan het slaan en trappelen, wel in zn puckababy dus zn armpjes bleven laag := ) en uiteindelijk dutte hij n beetje in.. nou mooi, duurde alleen niet lang of zn ogen sperde weer open en huilen: duidelijke krampjes, de scheetjes kwamen er ook uit. Ik denk dat dit door het fiepen op zijn speentje komt want dat zet de darmpjes in werking. Enfin, weer even bij me gepakt en geholpen met de krampjes, toen vielen zn luiken alweer dicht in mn armen dus terug in bed. Hij viel weer in slaap dus ik ben naar beneden gegaan.

Na een paar minuutjes hoor ik hem murmeren op de babyfoon, wat uiteindelijk over ging in huilen... |o ik weer naar boven, hij ging tekeer niet normaal. Eerst geprobeerd in zn wieg te troosten maar hij ging alleen maar harder krijsen :') heb hem weer uit zn wieg getild, bleek er een dikke boer met wat maaginhoud dwars te zitten! Heb hem daarna weer terug in zn bedje gelegd, dr kwam nog een gaap uit en hij ligt nu alweer n poos te slapen. Inmiddels wel weer tegen normaliter zn volgende voeding aan te hikken, maar hopelijk slaapt hij nog wat langer door :o

Ik heb de apotheker ook nog gesproken. Het was hem ook niet bekend voor wbt de allergieën, hij gaf wel aan dat er antihistaminicum in ranitidine zit dus dat hij de logica wel snapte. Ook gaf hij aan dat er door zuurremmers meer kans is op infectie, omdat de zuurgraad (natuurlijke barriere vd maag, is een open verbinding met de buitenwereld in principe) verlaagd werd. Maar dit was alleen aan de orde bij langdurig gebruik, dus een paar maanden. Hij vroeg me welke kinderarts dat tegen me gezegd had en zou zelf nog contact met haar opnemen omdat hij t interessant vond en er meer over wilde weten. Mocht daar nog andere informatie uit komen zou hij mij hierover bellen.

Ook nog even geinformeerd voor wbt het wel/niet doorgaan met indikken waarop hij zei dat er geen meerwaarde was om door te gaan met het indikken met jbpm dus daar beter mee te stoppen. Mochten we de ranitidine af kunnen bouwen konden we het indikken wel gebruiken als overgang..

Ik merk nu al verschil in zijn reflux. Hij heeft net heel rustig zn flesje leeggedronken en ik kon hem vrij snel in de box leggen (wel nog een beetje schuin) zonder dat alles omhoog kwam en hij continu aan het wegslikken was. Dat kon voor vandaag niet dus dat is erg fijn! Ik hoop inderdaad dat er een positieve stijgende lijn voortzet en dat we snel echt kunnen gaan genieten van elkaar!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:32

*\%/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:46

Wat fijn TS! Hopelijk kun je nu van je hummeltje genieten en gaat het slapen vannacht ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:50

Hehe wat goed +:)+

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:55

Wat goed dat je al zo snel verschil maakt.
Super fijn!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:57

Niet te vroeg juichen, maar er duimen genoeg mensen met je mee in ieder geval +:)+