Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
C_arola schreef:Ik zie dat het als beste product is gekozen maar er staat niet bij wanneer en door wie het als beste product is gekozen. Dat neem ik vaak dan met een korreltje zout.
Wel ben ik benieuwd of je het goed vind werken, dat vind ik persoonlijk meer zeggen
xU_Blinghx schreef:Uit ervaring weet ik dat het klitten minder gaat worden.
Ik had in het begin echt de grootste knopen toen ik stopte met borstelen. Voelde me echt onverzorgd (kreeg wel veel complimenten over mijn haar) vriend bleef met zijn vingers hangen in mijn haar. Beschamend gewoon. Maar nu amper nog klitten. Borstel alleen voordat ik het ga wassen maar zelfs als ik dat niet doe eigenlijk weinig knopen.
Ik denk dat het ook heel erg aan de verzorging ligt die je gebruikt. Ik probeer zo min mogelijk erin te stoppen. Ik was mijn haar 1x in de week daarna stop ik wat arganolie kn de punten.
Daphara schreef:xU_Blinghx schreef:Uit ervaring weet ik dat het klitten minder gaat worden.
Ik had in het begin echt de grootste knopen toen ik stopte met borstelen. Voelde me echt onverzorgd (kreeg wel veel complimenten over mijn haar) vriend bleef met zijn vingers hangen in mijn haar. Beschamend gewoon. Maar nu amper nog klitten. Borstel alleen voordat ik het ga wassen maar zelfs als ik dat niet doe eigenlijk weinig knopen.
Ik denk dat het ook heel erg aan de verzorging ligt die je gebruikt. Ik probeer zo min mogelijk erin te stoppen. Ik was mijn haar 1x in de week daarna stop ik wat arganolie kn de punten.
Nee, het ligt aan mij slapen, tussen wakker en slaap in ga ik wiegen. Ik doe dat al vanaf dat ik 4 maand oud ben. Door de wiegende beweging schuift mijn hoofd heen en weer over het kussen en gaat het klitten. Als ik echt heel moe ben en meteen in slaap van, er dan ook met de wekker weer uit ga en niet tussendoor wakker wordt, heb ik ook geen klitten in mijn haar. Het ligt echt aan het wiegen in bed.
Morrie schreef:bij mij ziet het er superonverzorgd uit als ik niet kam/borstel. Ik heb nu vakantie, maar als ik weer moet werken, kan dat echt niet. Nu borstel/kam ik helemaal niet en heb ik het eigenlijk continu in een knot vanwege de hitte.
Is er nog iets zonder kokos dat je kan gebruiken? Ik haat de lucht van kokos, dat wil ik echt niet de hele dag ruiken
Daphara schreef:Nog een tip, gooi alle gewone haarelastiekjes weg en gebruik alleen nog maar spiraal stiekjes. Dat scheelt echt zoveel voor je krullen!
[ Afbeelding ]
xyzutu2 schreef:Volgens de dingen die ik heb gelezen is slapen met een handdoek/hydrofyle doek op je kussen het allerslechtste wat je met krullend haar kunt doen.Bij krullen moet je juist zoveel mogelijk vocht toevoegen om pluis te voorkomen, en katoen (zeker opgeruwd katoen zoals in een badhanddoek) is juist gemaakt om zoveel mogelijk vocht op te nemen uit zijn omgeven en dus trekt het jouw haar helemaal leeg. Zijde neemt heel weinig vocht op en is glad, en dat zorgt ervoor dat het vocht in je haar blijft (dat scheelt pluis) en doordat het zo glad is blijven de krullen ook intact en worden niet uiteengerafeld tot pluis.
Ik heb gewoon een zijden sjaal om mijn kussen gevouwen, ik ga nog even kijken of ik een echte zijden kussensloop ga kopen of gewoon een lap zijde koop en daar een kussensloop van naai. Mensen met heel veel en heel kleine krullen (meer richting kroes) hebben nog veel meer vocht nodig en bescherming tegen pluis door wrijving en die slapen daarom vaak met zijden mutsjes op. webshops die zijden kussenslopen verkopen verkopen die vaak ook, misschien is dat een idee voor jou?