Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:34

Ik lees, hoor en ervaar nu dat de Andrelon kokos boost veel jeuk en haaruitval geeft bij sommige haartypen. Bij mij wordt het ook heel vet, al kan dat komen omdat mijn haar heel erg moet wennen aan de nieuwe manier van verzorgen. Ik ga op zoek naar alternatieven voor de Andrelon denk ik...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 19:47

Daar word ik minder enthousiast van, mijn haar word al redelijk snel vet voor mijn gevoel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:57

Ik heb een flesje spul meekregen, van het merk Unite. Ik kende het niet, ga het wel uitproberen. Ik heb zelf thuis de Gliss kür Total repair die hier ook veel wordt genoemd. Ben ik zelf blij mee. Ik heb snel pluis en ik doe er ook weleens wat olie in door war druppels tussen mijn handen warm te wrijven en dan in de pluis te knijpen.

Edit: deze: https://www.haarpro.nl/unite-boing-curling-cream.html

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 20:11

Ik zie dat het als beste product is gekozen maar er staat niet bij wanneer en door wie het als beste product is gekozen. Dat neem ik vaak dan met een korreltje zout.
Wel ben ik benieuwd of je het goed vind werken, dat vind ik persoonlijk meer zeggen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:31

C_arola schreef:
Ik zie dat het als beste product is gekozen maar er staat niet bij wanneer en door wie het als beste product is gekozen. Dat neem ik vaak dan met een korreltje zout.
Wel ben ik benieuwd of je het goed vind werken, dat vind ik persoonlijk meer zeggen :)

Ik ga het uitproberen. Voelt tot nu toe goed in mijn haar maar moet het eerst langer uitproberen.
Ook parabenen en siliconen vrij zag ik.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:10

Tussen niet borstelen en kammen zit een groot verschil, ik ben een mega onrustige slaper en mijn haar zit ‘s morgens vaak wel iets wat in de klit onderaan bij mijn nek. Ik doe mijn haar wel ‘s nachts in een knot boven op mijn hoofd, ploppen werkt niet, dat ligt er zo af en los is helemaal rampzalig. Als ik niet kam, dan gast het onderaan steed verder klitten. Dus ik maak het nat met een plantenspuit en kam het dan rustig met een kroeskam door. Die kam is ook handig om een staart met je haar te maken.

Afbeelding

Nog een tip, gooi alle gewone haarelastiekjes weg en gebruik alleen nog maar spiraal stiekjes. Dat scheelt echt zoveel voor je krullen!

Afbeelding

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 23:24

Steeds verder klitten heb ik ook wanneer ik het niet borstel. Moet zeggen dat het minder lijkt te worden wanneer ik met mijn vingers de klitten eruit haal maar dat zit nog niet in mijn systeem.

Deze stiekjes gebruik ik al een tijd, bevalt me erg goed moet ik zeggen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:19

Uit ervaring weet ik dat het klitten minder gaat worden.
Ik had in het begin echt de grootste knopen toen ik stopte met borstelen. Voelde me echt onverzorgd (kreeg wel veel complimenten over mijn haar :') ) vriend bleef met zijn vingers hangen in mijn haar. Beschamend gewoon. Maar nu amper nog klitten. Borstel alleen voordat ik het ga wassen maar zelfs als ik dat niet doe eigenlijk weinig knopen.

Ik denk dat het ook heel erg aan de verzorging ligt die je gebruikt. Ik probeer zo min mogelijk erin te stoppen. Ik was mijn haar 1x in de week daarna stop ik wat arganolie kn de punten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:34

xU_Blinghx schreef:
Ik had in het begin echt de grootste knopen toen ik stopte met borstelen. Voelde me echt onverzorgd (kreeg wel veel complimenten over mijn haar :') ) vriend bleef met zijn vingers hangen in mijn haar. Beschamend gewoon. Maar nu amper nog klitten. Borstel alleen voordat ik het ga wassen maar zelfs als ik dat niet doe eigenlijk weinig knopen.

Ik denk dat het ook heel erg aan de verzorging ligt die je gebruikt. Ik probeer zo min mogelijk erin te stoppen. Ik was mijn haar 1x in de week daarna stop ik wat arganolie kn de punten.

Nee, het ligt aan mij slapen, tussen wakker en slaap in ga ik wiegen. Ik doe dat al vanaf dat ik 4 maand oud ben. Door de wiegende beweging schuift mijn hoofd heen en weer over het kussen en gaat het klitten. Als ik echt heel moe ben en meteen in slaap van, er dan ook met de wekker weer uit ga en niet tussendoor wakker wordt, heb ik ook geen klitten in mijn haar. Het ligt echt aan het wiegen in bed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 01:10

Ik heb erg sterk krullend haar en ben even lid geweest van de fb groep.

Mijn haar krult enorm, is onwijs pluizig, groeit slecht en de punten zijn altijd erg dun. Kan ook door medicijnen komen.

Normaal waste ik mn haar elke dag en elke dag cremespoeling. Dan argan olie voor het opdrogen en slapen en voor stylen kokos olie.
Onder de douche borstel ik het voorzichtig met speciale borstel als de creme spoeling erin zit, maar het valt behoorlijk uit en heb dan wel wat knopen.
Nu was ik alleen met cremespoeling en is dat eigenlijk eerder wat meer dan wat minder.

Ik heb wat spullen gekocht toen uit hun lijst, maar ben nog zoekende.

Wij hebben altijd een kapsalon gehad, ben erin groot geworden en zelf later kapster geworden, maar mijn haar is altijd wel een ramp geweest. Ik heb het voorheen altijd behoorlijk vet gehouden om de krullen wat te temmen en ook mooier te laten krullen ipv te gaan pluizen.

De speciale salons vind ik wel een beetje commercieel, want wij knipten mensen altijd al bij voorkeur droog. Dat werkt bij heel veel haar beter dan nat. Ook pakten we het zo op dat we alle krullen in hun waarde lieten en knipten nooit te kort, omdat het vaak snel op krult en veel korter lijkt dan het is.

Heeft iedereen de elasticiteit berekend enzo?

Ik had ooit een super fijne wax, laatst gezocht en op internet gevonden. Heb hem besteld, maar was niet voorradig, dus na week is mn bestelling geannuleerd door hun en kreeg ik mn geld terug helaas.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 01:10

Daphara schreef:
xU_Blinghx schreef:

Nee, het ligt aan mij slapen, tussen wakker en slaap in ga ik wiegen. Ik doe dat al vanaf dat ik 4 maand oud ben. Door de wiegende beweging schuift mijn hoofd heen en weer over het kussen en gaat het klitten. Als ik echt heel moe ben en meteen in slaap van, er dan ook met de wekker weer uit ga en niet tussendoor wakker wordt, heb ik ook geen klitten in mijn haar. Het ligt echt aan het wiegen in bed.

Heb je weleens naar de speciale satijnen kussenslopen gekeken? Die schijnen ideaal te zijn en geven minder wrijving.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:31

bij mij ziet het er superonverzorgd uit als ik niet kam/borstel. Ik heb nu vakantie, maar als ik weer moet werken, kan dat echt niet. Nu borstel/kam ik helemaal niet en heb ik het eigenlijk continu in een knot vanwege de hitte.

Is er nog iets zonder kokos dat je kan gebruiken? Ik haat de lucht van kokos, dat wil ik echt niet de hele dag ruiken :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:16

Morrie schreef:
bij mij ziet het er superonverzorgd uit als ik niet kam/borstel. Ik heb nu vakantie, maar als ik weer moet werken, kan dat echt niet. Nu borstel/kam ik helemaal niet en heb ik het eigenlijk continu in een knot vanwege de hitte.

Is er nog iets zonder kokos dat je kan gebruiken? Ik haat de lucht van kokos, dat wil ik echt niet de hele dag ruiken :n

Ik heb vanochtend met een grove kam mijn haar gekamd maar het viel me mee qua klitten. Daarna met een spuitje nat gemaakt en in model gebracht en het zit best leuk. Even wennen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:00

Vraagt om foto's natuurlijk. ;)

Ik volg dit topic aandachtig met mijn 'super veel slag', maar ben er nog niet helemaal aan toe zo te lezen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:09

Ik ben ook begonnen met de Curly Girl. Heb best veel krullen van mezelf maar het viel altijd verkeerd of bovenop juist plat enz.

Moet wel even op zoek naar de juiste producten want alles wat ik nu heb bevat siliconen en heel veel alcohol blijkbaar maar zelfs nu is het verschil al merkbaar. Mijn moeder gaf me zelfs al een compliment over dat mijn haar er zo leuk uit zag. Zij vond het altijd jammer dat ik nooit iets met mijn krullen deed en mijn zus heeft steiler dan steil haar.

Ik moet wel heel erg wennen aan het losdragen. Ik deed altijd een vlecht of knoopte het op een knot en heb toch echt het idee dat het voor krullen fijner is om ze niet samen te binden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:19

Qua kussenslopen schijnt zijde nog beter te zijn dan satijn voor je krullen. Ik heb nu als test een paar dagen een zijden sjaal om mijn hoofdkussen gebonden en heb daarna gewoon weer op een katoenen sloop geslapen en met zijde word ik inderdaad met veel minder pluis wakker, erg bijzonder.

Welke soort wasmethode geschikt is (low-poo/no-poo/co-wash) en wat voor conditioners/leave ins/olie je het beste kunt gebruiken schijnt ook heel erg samen te hangen met hoeveel krul je hebt. Als je hele kleine, dichte pijpenkrullen/kroeshaar hebt heb je veel zwaardere producten nodig om het vocht erin vast te houden. Als je die voor grotere krullen/golven/slag gebruikt dan worden de krullen veel te vet en te zwaar. Er zijn productlijsten waarop staat aangegeven hoe 'zwaar' de producten zijn. Zo zijn voor lichtere krullen veel masker- en olierituelen veel te zwaar en kan zelfs wassen met een conditioner alleen al te zwaar zijn. Dat soort haar kun je dus als je wast beter elke keer wassen met een no-poo shampoo, dan een lichte conditioner en dan een lichte leave in erin (dus 1 laagje om je haar), in plaats van wassen met een conditioner en dan een leave in eroverheen (2 laagjes).

Ik heb volgens mij 2c haar en dus grote, losse, lichte krullen, en heb bij de kruidvat en een natuurwinkel drie producten gekocht waarvan bekend is dat ze vrij licht zijn en dus goed passen bij dat soort krullen. Ik draag mijn haar vaak in een staart en was het 2x per week, en normaalgesproken betekent dat dat ik de eerste dag krullen heb en daarna 2 dagen stijl haar, zeker als ik het ook een dag in een staart gehad heb. Nu heb ik na het wassen en het zijden kussen al drie dagen grove krullen, terwijl ik het gisteren de hele dag strak in een staart heb gehad vanwege de hitte. Ik ben dus wel enthousiast. :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:15

Ik zat al lang te twijfelen om een zijden kussensloop aan te schaffen. Nu toch maar eens gedaan, ben benieuwd of en wat het gaat doen voor mijn krullen. Ik heb deze webshop gebruikt https://www.lilysilk.com/nl/

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 18:50

Wat voor producten gebruik jij xyzutu2?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:16

Ik heb het even opgezocht. Ik wilde producten zonder siliconen, parabenen, sulfaten of amodimethicone en met milde soorten alcohol of een relatief kleine dosis foute alcohol (dan staat het niet als 2e ingredient genoemd maar pas later op de lijst), en producten die niet te zwaar zijn en dus volgens curly girl volgers geschikt zijn voor lossere krullen/golven/slagen. En ik wilde dat ik ze gewoon in de winkel kon kopen, want ik ben een beetje klaar met dure producten bestellen via webwinkels. 8-) Deze heb ik gevonden:

Shampoo:
- Weleda Haver Herstellende shampoo, is 100% goedgekeurd. (natuurwinkel)

Lichte conditioners:
- Garnier Loving Blends Honing Goud conditioner - die met argan is niet geschikt, heeft de verkeerde soorten alcohol en amodimethicone. De Honing bevat wel alcohol, maar dat zijn op 1 na allemaal vochtinbrengende soorten, dus juist goed (Kruidvat)
- Inecto Coconut Conditioner, heeft 1 uitdrogende alcohol, maar dat is het allerlaatste (dus minst aanwezige) ingredient (kruidvat)

Als leave in ben ik aan het experimenteren met gewoon een flesje aangelegde conditioner als leave in te gebruiken. Ik heb dat nu met de Garnier geprobeerd, maar daar moet echt heel veel water bij om te voorkomen dat het een beetje vettig blijft voelen. Aan de andere kant heb ik nu al wel 3 dagen krullen na 1x wassen, conditioner en dus deze home made leave in. Ik ben benieuwd naar hoe de Inecto het als aangelengde leave in doet.
Het programma was nu dus eerst de Weleda shampoo, dan de conditioner(s), en dan een conditioner als leave in, en toen 2 dagen niets behalve de waterdamp van de douche en slapen op zijde.

Ik gebruik de Weleda Haver trouwens al een jaar, maar gebruikte daarna altijd de Aveda Be Curly leave in conditioner (die heel veel sulfaten bevat) en die geeft de eerste dag ook mooie krullen, maar daarna is het stijl plus pluis, dus zoals het er nu uitziet scoort de Kruidvat qua conditioners en leave ins beter dan Aveda als ik naar de duurzaamheid van de krullen en de pluis kijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-18 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 19:23

Bedankt!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:33

Daphara schreef:
Nog een tip, gooi alle gewone haarelastiekjes weg en gebruik alleen nog maar spiraal stiekjes. Dat scheelt echt zoveel voor je krullen!

[ Afbeelding ]

Wat een leuke ! Ik heb gewone doorzichtige, maar van deze wordt je wel vrolijk !

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:38

Ik heb gisteravond maar 2 cm eraf gehaald en het lijkt weer 20cm korter en krult mega.

xyzutu, wat voor sjaal heb je? Iets speciaals die om je hele haar past? En blijft het zitten? Als mn haar nog nat/vochtig is heb ik een handdoek op mn kussen en 's ochtends lijk ik op Fido Dido volgens mijn man. Zelfs als het op mn rug hangt, kan het nog rechtop staan. Zo een sjaal lijkt me wel wat om mee te slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:05

Volgens de dingen die ik heb gelezen is slapen met een handdoek/hydrofyle doek op je kussen het allerslechtste wat je met krullend haar kunt doen. 8-) Bij krullen moet je juist zoveel mogelijk vocht toevoegen om pluis te voorkomen, en katoen (zeker opgeruwd katoen zoals in een badhanddoek) is juist gemaakt om zoveel mogelijk vocht op te nemen uit zijn omgeven en dus trekt het jouw haar helemaal leeg. Zijde neemt heel weinig vocht op en is glad, en dat zorgt ervoor dat het vocht in je haar blijft (dat scheelt pluis) en doordat het zo glad is blijven de krullen ook intact en worden niet uiteengerafeld tot pluis.
Ik heb gewoon een zijden sjaal om mijn kussen gevouwen, ik ga nog even kijken of ik een echte zijden kussensloop ga kopen of gewoon een lap zijde koop en daar een kussensloop van naai. Mensen met heel veel en heel kleine krullen (meer richting kroes) hebben nog veel meer vocht nodig en bescherming tegen pluis door wrijving en die slapen daarom vaak met zijden mutsjes op. webshops die zijden kussenslopen verkopen verkopen die vaak ook, misschien is dat een idee voor jou?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:38

Voor de mensen die al langer bezig zijn, hoe bevalt je krullencoupe als het geregend heeft? Mijn haar is normaal gesproken na een regenbui erop coupe Tina Turner dus enorm veel pluis en klitten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:56

xyzutu2 schreef:
Volgens de dingen die ik heb gelezen is slapen met een handdoek/hydrofyle doek op je kussen het allerslechtste wat je met krullend haar kunt doen. 8-) Bij krullen moet je juist zoveel mogelijk vocht toevoegen om pluis te voorkomen, en katoen (zeker opgeruwd katoen zoals in een badhanddoek) is juist gemaakt om zoveel mogelijk vocht op te nemen uit zijn omgeven en dus trekt het jouw haar helemaal leeg. Zijde neemt heel weinig vocht op en is glad, en dat zorgt ervoor dat het vocht in je haar blijft (dat scheelt pluis) en doordat het zo glad is blijven de krullen ook intact en worden niet uiteengerafeld tot pluis.
Ik heb gewoon een zijden sjaal om mijn kussen gevouwen, ik ga nog even kijken of ik een echte zijden kussensloop ga kopen of gewoon een lap zijde koop en daar een kussensloop van naai. Mensen met heel veel en heel kleine krullen (meer richting kroes) hebben nog veel meer vocht nodig en bescherming tegen pluis door wrijving en die slapen daarom vaak met zijden mutsjes op. webshops die zijden kussenslopen verkopen verkopen die vaak ook, misschien is dat een idee voor jou?

Ja, dat is ook slecht, maar ik vind het vies als mn kussen nat wordt. Vocht trekt dan elke nacht in en gaat toch schimmelen denk ik uiteindelijk.
Laatst zag ik 2 kussenslopen in de aanbieding ergens. Als ik ze weer zie, neem ik ze gewoon maar mee.